Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Severní Korea vykázala z Jongbjonu mezinárodní pozorovatele

Inspektoři Mezinárodní agentury pro atomovou energii opustili jaderný reaktor v severokorejském Jongbjonu. KLDR přerušila s agenturou spolupráci a vykázala pozorovatele ze země. Reagovala tak na pondělní usnesení Rady bezpečnosti OSN, která odsoudila nedávné vypuštění rakety dlouhého doletu a prodloužila sankce vůči zemi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

babacek

KLDR

Izolovat, izolovat!!!

0/0
16.4.2009 6:20

Pimpil

Re: KLDR

nicmene nelze zde poukazat na fakt vyplyvajici z clanku, ze to byla USA, ktera navzdory slibu nevyskrtla KLDR ze seznamu zemi podporujicich terorismus

jak by ses citil ty, kdyz se s nekym dohodnes a on pak dohodu nesplni ?

0/0
16.4.2009 8:47

Radko

Re: KLDR

Veru, vlastne keď si to tak vezmeme, tak tí severokórejci sú vlastne opäť raz obete nenažraného imperialistického molocha. Zase ich oklamala tá beštiálna sviňa americká! Prečo im to stále robia? Taká nespravodlivosť... A oni tak veľmi verili, že môžu s USA spolunažívať v pokoji a mieri a s piesňou na perách sa spoločne vydať na žiarivú cestu socializ..... ehm, pardón, všeobecnej prosperity! Kim, páľ do (Y)

0/0
16.4.2009 12:34

babacek

Re: KLDR

KLDR toho již naslibovala a skutek utekl. Pak musíš vzít v úvahu, že Rusko a Čína jsou jejich spojenci a to by asi vyvolalo konflikt.

0/0
19.4.2009 6:43

laksymacsek

hm

takze valka bude driv.. kdyby sankce nezvysily tak si pracuje dal na raketach. pak je stejnak vykaze, rozjede vyrobu a uderi na jini koreu. protoze ty jaderny zbrane ji zaruci ze nikdo nezautoci na obranu jizni koree

0/0
16.4.2009 0:05

Pimpil

Re: hm

hele tohle jsou do velke miry jen kecy

za prve kdyby mela KLDR v umyslu utocit na jizni koreu, tezko bude testovat strely s doletem 3x vyssim nez nejvzdalenejsi misto jizni korei

za druhe si uvedom, ze jedina zeme, ktera kdy vyzkousela na lidech jadernou pumu, byly spojene staty

ale je videt, jak na tebe masirovani masy lidi pusobi

0/0
16.4.2009 8:50

strycek-Joe

Zprávy o KLDR jsou nevěrohodné

Ze zpráv, které jsou v Česku k dispozici, nelze věrohodně zjistit, zda KLDR vypustila družici, nebo ne.

Propaganda se sice snaží dosáhnout toho, aby si občan myslel, že družice KLDR ve vesmíru není, jasně a přímo to však média neřekla.

Je proto velmi pravděpodobné, že se KLDR družici vypustit podařilo. Uvidíme, kdy to česká média přiznají.

0/0
15.4.2009 21:36

Antoninus

Re: Zprávy o KLDR jsou nevěrohodné

Výte věrohodnost Severokorejských prohlášení je téměř nulová. V tomto pokud bych měl věřit Americkému tvrzení nebo tvrzení KLDR tak větší pravděpodobnost je že Američané budou mít pravdu. Viděl jste někdy nějaký propagandistický filmeček KLDR? Já ano je to docela síla.

0/0
15.4.2009 21:48

Pimpil

Re: Zprávy o KLDR jsou nevěrohodné

aha, zato verohodnost zapadnich medii je vysoka, vid ? viz napriklad zarucene chemicke zbrane v iraku...

0/0
16.4.2009 8:39

Antoninus

Re: Zprávy o KLDR jsou nevěrohodné

Vedle prohlášení KLDR ano věrohodnost západních medií je vedle toho velice vysoká.

Chemické zbraně v Iráku se ale našly navíc v minulosti je i Iráčani s oblibou používaly tedy nevím tedy tím potvrzujete větší věrohodnost západních medií;-D

0/0
16.4.2009 10:23

Radko

Re: Zprávy o KLDR jsou nevěrohodné

Bože, ty si ale hlúpy! A Saddám čím že to takmer vybil Kurdov? Pýtam sa čím??? Lentilkami???!!! Si idiot, prepáč.

0/0
16.4.2009 12:37

Antoninus

Re: Zprávy o KLDR jsou nevěrohodné

Navíc ještě dodatek, KLDR nedisponuje příliž vyspělou technologií v oblasti Balistických střel, jejich elektronika je velice primitivní šance že by vypustily satelit je opravdu mizivá. Ale jak se ukazuje na těchto forech je to velice účiná výmluva, kdyby totiž otevřeně řekly že zkouší balistickou střelu už by je v OSN nemohla hájit ani Čína.

0/0
15.4.2009 21:51

Paeris Kiran

Re: Zprávy o KLDR jsou nevěrohodné

No tak... KLDR už v OSN nehájí ani Čína. I za války v koreji američani s číňany jednali o výměně zajatců, a číňani zraněné američany(v rámci možností ošetřovali. Severní korejci je obvykle rovnou zastřelili...

0/0
16.4.2009 7:05

Antoninus

Re: Zprávy o KLDR jsou nevěrohodné

Čína ve svém jednání bývala a je rozumější než KLDR, v OSN je ovšem hájí protože jsou vždy pro mírnější varianty nebo KLDR neodsuzují není divu je to jejich potencionální spojenec a nemohou si dovolit nechat KLDR padnout.

0/0
16.4.2009 7:54

Pimpil

Re: Zprávy o KLDR jsou nevěrohodné

no... muzou

takovy drobek jako KLDR cinu faaakt nevytrhne

0/0
16.4.2009 8:41

Antoninus

Re: Zprávy o KLDR jsou nevěrohodné

Tak proč kvůli tomu "dorbku" čína v korejské válce tak ryskovala že by ten "drobek" byl pro ně důležitý?

0/0
16.4.2009 10:24

Linde CZ

Re: Zprávy o KLDR jsou nevěrohodné

jak muze nekdo, s pristupem k internetu, napsat ze v cesku nelze kvuli propagande neco zjistit? To asi nepochopim.

0/0
15.4.2009 22:53

Pimpil

Re: Zprávy o KLDR jsou nevěrohodné

jo ? a jak slo v cesku na internetu v dobe zahajeni bushova utoku proti iraku zjistit, ze v nem zadne chemicke zbrane nejsou ?

0/0
16.4.2009 8:42

babacek

Re: Zprávy o KLDR jsou nevěrohodné

Nechtěl by si ještě napsat, že KLDR je v podstatě kapitalistická země??;-D

0/0
16.4.2009 6:22

JÚLINEK.ŠÍŠAL

...no, jo, babáčku ... a úspěšná ...

tam s tou hospodářskou krizi o pár let předběhli i emeryku ....:-P

0/0
16.4.2009 9:05

babacek

Re: ...no, jo, babáčku ... a úspěšná ...

Celý svět.

0/0
19.4.2009 6:45

Linde CZ

Levicove vedene zeme vzdycky zpusobovaly jenom problemy...

...bohuzel..

0/0
15.4.2009 20:59

;-)

Re: Levicove vedene zeme vzdycky zpusobovaly jenom problemy...

Myslíš Švédsko?:-P

0/0
15.4.2009 21:07

ODS+plus

Re: Levicove vedene zeme vzdycky zpusobovaly jenom problemy...

Třeba. Většina lidí co se tam stane úspěšnými se raději přestěhuje do Monaca

0/0
15.4.2009 21:14

;-)

Re: Levicove vedene zeme vzdycky zpusobovaly jenom problemy...

S těma jejich daňema se nedivím. I u nás je zdanění vysoké. Problém je v tom, že politici napříč politickým spektrem (i ODS) se nám snaží namluvit, že máme daně v průměru EU, takže úplně v ořádku, a vlastně máme daně jen 15%. Problém je v tom, že sociální a zdravotní jsou vlastně také daně, které v některých státech nemají. Pak jsou tu nepřímé daně. 9 a 19% ...vždycky mě dojmou naši politici s argumentací, že nejdou snížit, protože je ro proti pravidlum EU. Ano, EU má sice minimální hranici 15%, ale proč to nesnížíme na ni? navíc řada států má vyjímky a mají DPH 12 a někde i jen 3%(sníženou sazbu). Je to od našich politiků alibismus. V japonsku byli v 80. letech ohromné politické spory o to, jestli za vést DPH - a to zavedli ejn 3%. Pak znova v 90. letech, jestli ji zvýšit - na 5%, kde je dodnes. Daně musí být tak nízké, aby se nevyplatilo je obcházet.

Další pohroma je např. daň z převodu nemovitosti - co se tam vlastně daní? a navíc 2x - i daní z příjmu

0/0
15.4.2009 21:27

laksymacsek

Re: Levicove vedene zeme vzdycky zpusobovaly jenom problemy...

tady budem platit zachvilku dan i za to ze dychas hele.. jinak souhlas. uplne nesmyslna argumentace o tom svedsku/levice

0/0
16.4.2009 0:13

Linde CZ

Re: Levicove vedene zeme vzdycky zpusobovaly jenom problemy.

Taky. Bohata liberalni zeme, ktera diky levicove politice postupne spadla az na chvost evropskych ekonomik. Vicemene neznam vyjimku. Cim levicovejsi a cim dil levicovou politiku provozujici, tim vetsi problemy. Nejdriv pro zemi samotnou, pak i pro okoli...

0/0
15.4.2009 22:48

Pimpil

Re: Levicove vedene zeme vzdycky zpusobovaly jenom problemy...

no to nevim, jake problemy zpusobovala treba Cina

rozhodne vic problemu zpusobila svymi vypady ta nejpravicoveji vedena zeme, USA - poprve a jako jedina pouzila na lidech jadernou bombu, vietnam ti asi neni potreba pripominat, v moderni dobe napriklad zpustoseni srbska a podpora teroristicke UCK, v afganistanu zbrojeni a vybaveni al kajdy v 80. letech, no a irak a udajne chemicke zbrane jsou uz jen tresnicka na dortu

jeste chces tvrdit, jak levicove vedene zeme zpusobuji jen problemy ?

0/0
16.4.2009 8:46

Antoninus

Re: Levicove vedene zeme vzdycky zpusobovaly jenom problemy...

Promiňte ale mírně řečeno je váš příspěvek manipulováním s informacemi a vlastně jsou to jen kecy.

Za prvé, USA použily atomovou bombu proti agresorovy který je přepadnul, pomohly tak ukončit nejkrvavější konflikt v dějinách. Upozorňuji že atomovou bombu použily nezkoušely věděly jaké bude mít účinky, Japonci pokud by měly atomovku tak by také neváhaly s použitím.

Za druhé, vietnam ten vždy vytahují odpůrci USA ovšem upozorňuji vás že zde útočil Severní Vietnam na svého Jižního souseda a tedy tím podporujete anexi vojenskou silou, tedy opět jaké zde dělaly USA problémy? Žádné opět hájily spřátelenou zemi před agresí.

A za třetí, Nějak jste vynechal historii číny asi vým proč protože USA by se stím vůbec rovnat nemohly proč nezmíníte že Čína přepadla Vietnam a poslala na jeho území pozemní jednotky tak nečinily ani USA ti se omezovaly jen na obranu Jižního Vietnamu.

0/0
16.4.2009 12:49

sirc

Severní Korea

Navzdory všeobecné představě o zaostalosti Severní Koreje, musím trochu poopravit informace. Severokorejci mají početnou, dobře vycvičenou a celkem slušně a moderně vybavenou pozemní armádu.

Případný konflikt by byl hodně krvavý a to na obou stranách. Navíc by destabilizoval  poloostrov a s ohledem na ekonomický vliv Jižní Koreje na celý region, to není právě optimistická představa. 

0/0
15.4.2009 19:49

Englishman

Re: Severní Korea

Severokorejská armáda je obrovská a motivovaná (vymýváním mozků), ale zaostalá. Zaostalost vyplývá už z její velikosti, protože Severní Korea by nedokázala vybavit více než milionovou armádu. Problém se Severní Koreou je hlavně ten, že Soul leží v dosahu severokorejského dělostřelectva. V případě konfliktu by Severní Korea dokázala Soul i s obyvateli srovnat se zemí během pár desítek minut, tedy dřéve, než by Spojenci dokázali dělostřelectvo eliminovat. Vojenský konflikt by proto vypadal následovně: 1) zničení Soulu,  desetitisíce civilních obětí (v lepším případě), 2) zničení akceschopné části severokorejské armády. Pak by se vidělo - ale o to nikdo moc nestojí.

0/0
15.4.2009 20:54

Englishman

Re: Severní Korea

Koukám, že jen opakuju to, co lépe napsal tučňák v exilu. Tak sorry.:-(

0/0
15.4.2009 20:56

;-)

Re: Severní Korea

osobně považuji za nejpravděpodobnější (a nejlěpší)konec severokorejského režimu jeho svržení jednoho dne Čínou a dosazení jiné, pročínské a trochu normálnější vlády. .....samozřejmě mohou přijít jiné varianty, jako zhroucení režimu, válka s jihem, intervence ruska či USA, ale Čína má pro to nejlepší výchozí pozici s KLDR jednouá něco udělat. Bohužel vývojem Raket se dostává na dostřel KLDR zejména Čína(a Rusko). Ostatní země už v dostřelu dávno jsou(Japonsko, jižní Korea), nebo na ně stále ještě KLDR nedostřelí(USA, Austrálie,....).

0/0
15.4.2009 21:13

Antoninus

Re: Severní Korea

Rád bych dodal že Severokorejská armáda je zoufale zastarale vybavená. Nesouhlasím však s vaším hodnocením že "během několika desítek minut by byl zničen Soul" promiňte ale toto dělostřelectvo dost dobře nedokáže. Město by bylo ostřelováním sice poničené aby to však mělo vážné důsledky ostřelování by muselo trvat i několik dnů a z vojenského hlediska by Soul nebyl primárním cílem. Hlavním cílem dělostřelectva by byly pozice Jihokorejské armády a dělostřeleckých postavení. Navíc v okamžiku kdy by dělostřelecké baterie začaly pálit by tak prozradily svou pozici a následovala by odveta která obvykle končí zničením útočící baterie. Tedy průběh by byl spše takovýto 1, Zničení letectva KLDR a odvetné raketové útoky na Jižní Koreu 2, pozemní operace obou stran ve kterých by KLDR se zaostalou výzbrojí a bez letecké podpory drtivě prohrávaly 3, dále je možností více například i to že by po vysokých ztrátách vojáci KLDR procitly do reality a začaly se vzdávat a následný rozpad armády.

0/0
15.4.2009 21:44

sirc

Re: Severní Korea

Severokorejské letectvo je určeno především pro defenzivní činnost, s pozemní protileteckou podporou. Je složeno především z Migů-21 a 29, takže by asi nebylo nejtěžší ho zničit. Protiletecká obrana je ovšem moderní a účinná (vychází z ruských systémů).

Nevím, kde bereš informace o špatném stavu výzbroje severokorejské armády. Navzdory kritické ekonomické situaci, hladomoru, záplavám,......... Korejci investují do vybavení obrovské prostředky. Navíc vojáci procházejí tvrdým výcvikem a nejsou zhýčkaní jako amíci, potažmo NATO. Ztráty na straně "spojenců" by byly neakceptovatelné. Proto se do konflitku nikomu nechce a radší se přistupuje na diplomatickou válku a ústupky. 

0/0
15.4.2009 22:28

Antoninus

Re: Severní Korea

Ano máte pravdu že asi tři desítky letounů MiG-29 jsou nejlepší stihačky co KLDR má, jejich výsledky v bojích s americkými F-15 Eagle nad Irákem však mluví jasně. Letouny Mig-21 v dnešní době nemají téměř žádnou bojovou hodnotu tedy letectvo KLDR je velice slabé a ani obranou úlohu nemůže v žádném případě splnit. Pokud je mi známo do KLDR nebyl dodán žádný v dnešní době moderní protivzdušný systém tedy jejich protiletadlová obrana bude složená ze starších systémů tedy opět účinost bude dosti diskutabilní.

Informace o armádě KLDR beru různě bohužel se o tom moc nepíše (jak na internetu tak v knihách) a tak sehnat materiály není až tak lehké.

Upozorňuji že Iráčtí vojáci také procházely tvrdým vícvikem (podle vašich měřítek) a většina měla i bojové zkušenosti z války i přesto byly doslova rozdrceni těmi podle vás "zhýčkanými amíky".

Hlavní co KLDR drží nadvodou je to že válka s KLDR by mohla vtáhnout do boje také Čínu a to je neakceptovatelné.

0/0
15.4.2009 22:42

Antoninus

Re: Severní Korea

O "neakceptovatelných ztrátách" mluvil už Husajn když obsadil Kuvajt tedy nejste první. Husajn se však tvrdě mýlil. To jen tak na dodatek.

0/0
15.4.2009 22:43

Paeris Kiran

Re: Severní Korea

Otázka je co je "neakceptovatelná ztráta."

Pokud bude třeba sniper na střeše nemocnice má ho nějaký Apache sfouknout hellfirem bez ohledu na to kdo pod ním je.

Pokud se bude velitel skutečně starat aby měl ztráty malé tak je mít bude.

0/0
16.4.2009 7:09

Antoninus

Re: Severní Korea

Ohledně armády máte pravdu asi v jediném je velice početná, výzbroj už je zcela jiná pohádka, letectvo je zoufale zastaralé, i Iráčani ve válce v 1991 v zálivu měly modernější letectvo. Páteří leteckých sil KLDR jsou totiž především letouny MiG-21 se zastaralými raketami. Letectvo je tedy úplná katastrofa. Tankové jednotky jsou na tom možná trochu lépe nejpočetnější tanky jsou však čínské kopie tanků T-55, jejichž efektivita při střetu s moderními tanky je velice slabá. Podle toho co vím mají ve výzbroji i určité množství modernějších tanků ani ty však nedosahují kvalit západních tanků.

Co se týče vícviku nevím jak si představujete vycvičenou armádu ale KLDR je přeným opakem mají velice početnou armádu ale s výcvikem to bude asi jako v SSSR před druhou světovou. Ale taková armáda na přehlídkách vypadá nádherně když má však bojovat je to katastrofa.

0/0
15.4.2009 22:08

Fanatic.Dz

KLDR oznámila že je na pokraji války s Jížní Koreou

a následně vyjadřuje rozčarování, že Jižní Korea á to konto navýšila počty vojáků a zbraňových systémů poblíž demilitarizované zóny.

-

Soudruzi už maj dost. Myslím, že jsou zralí na poslední ránu z milosti a myslím, že si pro ni dojdou jakmile udeří jedno větší období sucha. :-/

0/0
15.4.2009 18:54

tučňák v exilu

Re: KLDR oznámila že je na pokraji války s Jížní Koreou

Jen aby se nerozhodli odejít se vší parádou a nespustili to dělostřelectvo, co mají zaměřené na Soul... :-/

0/0
15.4.2009 18:57

Fanatic.Dz

Re: KLDR oznámila že je na pokraji války s Jížní Koreou

Tak přeci jen to je nějakých 40 km. :-)

0/0
15.4.2009 19:04

tučňák v exilu

Re: KLDR oznámila že je na pokraji války s Jížní Koreou

A právě proto se KLDR specializovala na dalekonosné dělostřelectvo a dělostřelecké rakety. A proto je soustřeďuje co nejblíž k Soulu, v zodolněných postaveních... MJ to byl jeden z důvodů vedoucích k vývoji malé průbojné pumy SDB - přeci jen když jeden B-1 ponese 190 pum, dokáže v jedné akci vyřadit víc takových palebných postavení, než když nese 24 velkých...

0/0
15.4.2009 19:22

blekkal

Re: KLDR oznámila že je na pokraji války s Jížní Koreou

Nechci být špatný prorok, ale myslím si, že by si komunisti moc dlouho nezastříleli...

0/0
15.4.2009 19:26

tučňák v exilu

Re: KLDR oznámila že je na pokraji války s Jížní Koreou

I kdyby se nakrásně povedlo zlikvidovat všechna palebná postavení za 1 hodinu od začátku bojů (což je totální sci-fi), utrpěl by za tu dobu Soul a okolí značné škody... A na to Kim hraje. Jemu je jedno, kolik Severokorejců by zařvalo během ostřelování i potom v rámci odvety...

0/0
15.4.2009 20:04

Englishman

Re: KLDR oznámila že je na pokraji války s Jížní Koreou

Jižní Korea prostě udělal vážnou chybu v tom, že Soul postavila tam, kde je. Když přes Soul ve válce třikrát přešla fronta, tak tam asi nezůstalo prakticky nic. Měli to znova postavit někde jinde.

0/0
15.4.2009 20:59

pjb1

Pašáci!

Dnes ozorovatele MAAE,zítra pracovníky s humanitární pomocí! Tomu říkám vítězství socialismu:)))

0/0
15.4.2009 18:27

pjb1

Re: Pašáci!

Pardon, pozorovatele.

0/0
15.4.2009 18:28

Datel007

Ty vo*e

Oni nemají co do huby a pořád budou chrastit zbraněma? Ono lidem v KLDR stejně není pomoci, ty mají totalně vymyté mozky a demokracii by asi stejně nepochopili. zajímala by mě jejich reakce, kdyby viděli jak ve skutečnosti vypadá západní svět. 

0/0
15.4.2009 18:11

Fanatic.Dz

Re: Ty vo*e

To je tak když se pokusíte indoktrinovat severokorejce tak zjistíte, že právě v tom okamžiku zapoměl že umí anglicky. ;-D

0/0
15.4.2009 19:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.