Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Papež škobrtl, v požehnání Městu a světu volal po míru. Mluvil i česky

Papež Benedikt XVI. pronesl ve Vatikánu tradiční velikonoční požehnání Městu a světu (Urbi et Orbi). Při cestě na balkon nejprve lehce škobrtl, poté se obrátil k věřícím ve 63 jazycích včetně češtiny a slovenštiny. Zvlášť oslovil Italy zasaženým nedávným zemětřesením, vyzval i k míru na Blízkém východě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

stary volic KSC

Ave Maria Purisima

Mame hrozne stesti ze svaty otec ma starost o mir. To byl vzdy nas cil, mir na celem svete pod vedenim Sovetskeho Svazu.

0/0
13.4.2009 11:05

Semper2

Re: Ave Maria Purisima

Táhni na novinky ateistický ropuhači a provokatére, stačí že tu je mladej (volič KSČ).. ted ještě starej.

Přitom obá jsou komouši ve středním věku.....

0/0
13.4.2009 11:15

stary volic KSC

Re: Ave Maria Purisima

Ja nejsem ateista a do kostela jsem sel nekolikrat. Lustrovali jsme farare, aby jsme vedeli, ktery muze zustat nebo ne. Jenom ti, co byli pro mir mohli zustat a starat se o sve ovecky pod nasim dohledem. A dnes to neni jinak. Akorat dohlizi nekdo jiny.

0/0
13.4.2009 11:33

proLogos

Re: Ave Maria Purisima

Naprosto se distancuji od osobních útoků Semperem.

S Vámi ovšem nesouhlasím také. Nelze Vám upřít komunistický idealizmus (jak ho cítím já ohledně církve). Ohledně státního dohledu, potažmo povinného státního souhlasu s činností kněze (či jak se to jmenovalo) šlo prostě po krádeži církevního majetku o dotažení ovládnutí církve (jednoduše svou nezávislou kritikou narušovala kom. plány).

Církev je bytostně pro mír, což se ovšem v případě komunizmu (tak, jak se profiloval - a profiluje) nedá říci.

Upozorňuji, že např. řeholnice a řeholníky státní moc "nelustrovala", ale rovnou je svezla a internovala v několika málo kláštěřích za katastrofálních podmínek. A sorry, nevím, kolik řeholníků bylo imperialistickými špiony... Historicky cenné kláštery, potažmo šlecht. zámky byly mnohdy využity pro "zemědělské" účely a totálně zdevastovány. Bestium triumphans...

0/0
13.4.2009 18:02

Semper2

Re: Ave Maria Purisima

s tou distancí ukazujete sám na sebe o to víc, že pro komunistického potentáta (který "byl v kostele několikrát"), aby špicloval kněze a potom jim event. vzal souhlas, nebo je nechal rovnou zavřít, máte překvapivě pochopení a NEUPÍRÁTE MU KOMUNISTICKÝ IDEALISMUS" .

Bud jste hodně naivní, nebo .. nechci domyslet.

0/0
13.4.2009 19:25

proLogos

Re: Ave Maria Purisima

Z mého článku vyplývá, že moc pochopení nemám...

Mě osobně se nepříčí myšlenka kolektivního vlastnictví. Chyba je prostě v tom, že se ještě nikomu nepodařilo zařídit, aby to mělo pozitivnější dopad na stav veřejných i soukromých věcí, než kapitalizmus.

A ohledně KSČ, potažmo dědičky KSČM? Obhajovat jejich praktiky je jistě možné, ale autor se vystavuje ryziku velmi jednoduchého napadení všeho, co tu napíše... Asi tolik k tomu.

A teď k Vám - hrozně nerad na to reaguji, ale všiml jsem si, že zastáváte především křesťanské myšlenky, avšak ražené dost nevybíravým způsobem. Přitom Kristus také mluví o lásce a respektu ke všem bližním a nutnosti nastavit i druhou tvář, případně o trámu ve vlastním oku atd... Nepopírám v ničem Váš široký rozhled, ale vadí mi nekřesťanský způsob ražení křesťanských myšlenek. Vrhá to prostě špatné světlo a osobně si myslím, že uctivou argumentací byste dosáhl více. Toť vše. Píšu to v dobré míře a s pokorou - jako bratr bratrovi; budu rád za Vaši reakci

0/0
13.4.2009 22:38

Semper2

Re: Ave Maria Purisima

Ani mě se "kolektivní vlastnictví" nepříčí. Avšak redukovat komunismus na ekonomické postupy je chybné. Zabírání majetku bylo druhotné,tj. bylo jen prostředkem, ne cílem, jakkoliv mnohým při slově "komunismus" naskočí právě asociace se znárodňováním. Komunismus byl především beranidlem, jež mělo rozvrátit křestanskou civilizaci a kulturu, rodinu, odvěké tradice a doslova vyškrábat ze všech spárů společenské pojivo, kterým bylo, je a bude křestanství a Církev. Vždyt´ u zrodu komunismu stáli velice mocní a bohatí lidé. Nemám ted´ na mysli zrovna starého Marxe a jeho donátora Engelse, ale (třebas) v Německu a USA žijící zednáře a milardáře typu A. Hammera, kteří podporovali Lenina a jeho bolševickou revoluci od samého počátku. Je mi jen líto všech těch, kteří se stali naivními lokaji (a tak i spoluviníky) těchto bezohledných plutokratů.

0/0
14.4.2009 11:56

Semper2

Re: Ave Maria Purisima

Ad způsobu boje na i dnes: Tento portál, stejně jako všechny podobné, je žumpa Pokud se tady zdržujete delší čas, nutně i Vy sám "načichnete", to jen na okraj.

Na svou obranu uvádím, že ani sám Kristus Pán své protivníky nešetřil a byl hotov si to s nimi vzřídit i "ručně" ( viz vyhnání penězoměnců z chrámu).

A to platí stále: někdy pořádná rána zmůže víc než tisíce slov. To je má zkušenost po více než ročním boji (ano, jsme tady na bojišti!) na tomto webu.

Laudetur !

S.Maria, Mater Dei, ora pro nobis peccatoribus !

0/0
14.4.2009 12:02

proLogos

Re: Ave Maria Purisima

Díky za rozšíření obzorů na téma komunizmu - obecně mohu s Vaším názorem souhlasit, zvlášť když se podívám, jakou morální spoušť po sobě komunizmus zanechal.

K Idnes - jedná se tu hlavně o diskuzi, ne boj. A moje prozatimní zkušenost je, že zdvořilá reakce na hrubý příspěvek, či zdvořilý protinázor plodí (posléze) zdvořilou reakci. A hlavně - denně sem chodí noví návštěvníci a nasávají zdejší atmosféru, byť třeba nereagují.. Tvrdím, že jakákoli hrubost není křesťanským plodem a plodí zase jen hrubost. "Dobrý strom neplodí špatné ovoce a naopak".

Vyhnání penězoměnců z chrámu se týká modlosoužby a kupčení s Bohem, kteréžto se Krista bytostně dotýkalo - a jedině on si také jako Bůh může dovolit soudit a konat. Toto nelze aplikovat na vztah k bližnímu, kde máme přeci jasně vytyčené zásady! A vůbec, vždyť elementární zdvořilost je nejen křesťanská, je obecně lidská.. Nemusíme si přeci navzájem skládat poklony a vykat si, stačí to základní - respekt. Neodsuzovat - ale posuzovat a pomáhat =)

0/0
14.4.2009 12:38

Semper2

Všem věrným křestanům i všem kteří se nenechají

ohlupovat neomarxistickou a zednářskou propagandou mainsteramových médií doporučuji film Elektronický koncentrák :

http://video.google.com/videoplay?docid=6680489060609280248 Je to srbský film . Začátek je poněkud zavádějící: k zasedání Evropského parlamentu je uveden motiv mše Te Deum od A. Charpentiera. Tato krásná melodie nemá nic společného s hymnou EU, ale její část je přes 50 let používána jako znělka eurovize

Přenos Urbi et orbi byl vždy uváděn bez této krásné eurovisní znělky.

Letos před přenosem - snad poprvé - melodie zazněla i z čs. televizí. Je tu možná souvislost: Film El. koncentrák byl široce avisován zde na I. dnes. je možné, že ČT schválně VYUŽILA omylu srbských tvůrců filmu, aby navodila dojem že katolický motiv Te Deum z eurovisní znělky má něco společného s globalisty a zednáři o nichž je ve filmu řeč.

0/0
12.4.2009 22:59

Semper2

Všem věrným křestanům i všem kteří se nenechají../II

Opět jedna z (možných !) dábelských manipulací ČT. Proto znova upozorňuji úvodní melodie filmu Elektronický koncentrák nemá co dělat s EU apod. spolky.

Je to krásná barokní a vpravdě katolická melodie.

RvEURv

0/0
12.4.2009 23:01

Montaigne

Re: Všem věrným křestanům i všem kteří se nenechají../II

jen jestli vpravdě nekřesťansky zase nekecáš!:-P

0/0
12.4.2009 23:31

Semper2

Re: Všem věrným křestanům i všem kteří se nenechají../II

na rozdíl od tebe mám rating AAA. ;-D A tenhle článek jsem přiměl už 3x změnit. Tak kdo "kecá" ?

0/0
13.4.2009 11:00

Montaigne

Re: Všem věrným křestanům i všem kteří se nenechají../II

ty woe, ty jsi šajba!R^;-D

0/0
13.4.2009 11:17

papullus

Re: Všem věrným křestanům i všem kteří se nenechají../II

Joudo,Te deum je Te deum a ne mše ...Te deum laudamus ... tebe bože chválíme,je to příležitostná sakrální skladba která nedoprovází mši,ale je samostatná.Víš prd ...

0/0
13.4.2009 14:04

Semper2

Re: Všem věrným křestanům i všem kteří se nenechají../II

nejsem padlý na hlavu , ano není to součást mše sv. , ale (mimořádná) děkovná bohoslužba ( běžně jen 31. prosince, na sv. Silvestra). Ale tady jstme na primitivním portále, kde diskutujete většinou s jednoduššími typy, nemá cenu jim to vysvětlovat , proto jsem zkratkovitě - a vědomě- napsal "mše", tomu snad porozumí každý. Je pozoruhodné, že se tak staráte a výpady rouhačů Vám nevadí .

Na blogu diskutujeme vytříběněji, tady na to není čas.:-)

0/0
13.4.2009 19:06

Semper2

Re: Všem věrným křestanům i všem kteří se nenechají../II

oprava. "... tenhle titulek tohoto článku jsem přinutil redakci už 2x změnit ů

0/0
13.4.2009 19:27

captain cook

stejne jako kazdy rok

...krome toho zaskobrtnuti...ale vzdyt je to uz staresina, ktery by mel byt na penzi. Jenze pani kardinalove moc dobre vedeli proc si tentokrat vybrali staresinu ...ten predchozi byl zvolen jeste prilis mlady a trvalo celou generaci nez kardinalove dostali prilezitost jit k nove volbe a dalsi z nich dostal prilezitost byt papezem..

0/0
12.4.2009 22:22

proLogos

Re: stejne jako kazdy rok

Benedikt působí v církvi vítr i tak. A dlužno říci že vítr velmi ozdravný =). Osobně mi sedí víc než JP2 (ale možná jsem tehdy byl jen moc mladej..)

-

Proto Viva Benedicto XVI R^

0/0
13.4.2009 18:31

norton

lanta 2004

zase píše? No nestyď se Lanto. Kolik těch nicků máš?;-D

0/0
12.4.2009 21:34

Azazel333

Re: lanta 2004

Proč by asi měl Lanta (jeden z mála slušných lidí tady) používat víc nicků?

0/0
12.4.2009 21:35

norton

Re: lanta 2004

Asi má důvod. Jsi to ty?

0/0
12.4.2009 21:37

Azazel333

Re: lanta 2004

:)

Ne nejsem to já

0/0
12.4.2009 21:37

norton

Re: lanta 2004

Ahoj Lanto 2004R^

0/0
12.4.2009 21:38

norton

a co já?

mohamedán?

0/0
12.4.2009 21:29

Montaigne

vatikánské poselství Urvi a Orvi

naštěstí jsme katedrálu ubrániliR^:-P

0/0
12.4.2009 21:00

Semper2

Re: vatikánské poselství Urvi a Orvi

nejásej soudruhu, to bude drahý... ;-Duž si špóruj na arbitráž. Měli byste to platit jen Vy komouši a Vaše dšti t.č. ve službách Havlostánu.Věřím, že komouši budou jednou extra zdaněni

Sodalitium pianum

XVX

0/0
12.4.2009 21:32

Azazel333

Re: vatikánské poselství Urvi a Orvi

Možná by sis měl zjistit, co je to "arbitráž" ... ale pozor na to, budeš zklamanej ;-D

0/0
12.4.2009 21:34

Semper2

Re: vatikánské poselství Urvi a Orvi

Jistě bude to soud, ne arbitráž, ale hloupej bolševik má v souvislosti s arbitráží ty správné asociace.;-D;-D;-D

0/0
12.4.2009 22:14

proLogos

Re: vatikánské poselství Urvi a Orvi

Veškeré souzení o katedrálu je kontraproduktivní a církvi jednoduše škodí.

0/0
13.4.2009 18:26

TAPKIN

Nejvíc

se mi líbily ty papežovi keci o chamtivosti dnešního světa.Církev je suprchamtivá.Stačí připomenout vybírání vstupného do Sv.Víta než to soud opět přiřknul státu.Chce se mi blejt nad církví,těch lží a keců:-©:-©:-©;-O;-O;-O

0/0
12.4.2009 20:37

Semper2

Vstupné nazavedla Církev jak líčila lžidovize, ale stát !!

za Havla ca. v r. 1992 Správa paž. hradu yavedla vstupné do katedrály v rámci tzv. prohlídkového okruhu. Nevím kolik je Vám let,já si to pamatřuju dobře a pamatuju si i protesty, ktetré tehdy zveřejnil jen Český deník

I mě se chce zvracet - nad účinky židovské a neokomunistickém propagandy v Čechách a na Moravě 20 LET PO "PÁDU KOMUNISMU" !!!Rv

XVX

0/0
12.4.2009 21:08

norton

Re: Nejvíc

R^

0/0
12.4.2009 21:28

moš

Diskutrují zde vůbec lidské bytosti

 Vypadáto,že diskutující na tomto vebu vylezli přímo z pekelné tlamy,napadlo Vás jak zoufale jste v čase osamocení vzdáleni od stovek generací vašich předků a tisíců generací,které přijdou,aby se radovali,že ježíš vstal z mrtvých.Vykoukněte ze své bubliny vypněte české televizní kanály a zjistíte,že jste v měřítku světových dějin exoti typu Stalina ,Hitlera a jiných neštˇastných potvor.Mimochodem Jan Hus byl katolík a zůstal jím,zlostnou diskuzí svět lepší neuděláte.

0/0
12.4.2009 20:01

Hail Eris

Re: Diskutrují zde vůbec lidské bytosti

a co rakosnicek a rybnicek brcalnik?

0/0
12.4.2009 20:26

TAPKIN

Re: Diskutrují zde vůbec lidské bytosti

husiti  v čele s Žižkou byli normální loupežníci kteří tady všechno vydrancovali!!!!To už dnes uznávají i historici.

0/0
12.4.2009 20:40

Montaigne

Ťapkine, ty jeden uznávanej hystoryku

kdežto křižácké výpravy byla mírumilovná poselství do Svaté země!;-D

0/0
12.4.2009 21:02

proLogos

Re: Ťapkine, ty jeden uznávanej hystoryku

Sohlas s mošem ve všem. Hus mimochodem před upálením přijal katolickou zpověď - jediné, čeho chtěl dosáhnout byla obroda Kat. církve a za to ho uznávám. Bohužel přejal i některé Viklefovy názory a tím těžce naboural tehdejší společenský systém.

Šlechta si vzala z jeho názorů co se jí hodilo a přivlastnila si církevní majetek, darovaný církvi především Karlem IV. (pro krácení mocenských ambic zvlčelé č. šlechty). Dospělo to až k Bílé Hoře, mimochodem...

Lidovými kazateli zfanatizovaní prostí lidé použili zemědělské náčiní pro boj, tedy nastal akutní nedostatek jídla -> drancování (i v zahraničí). Mimochodem, ideou radikálních husitských lůz byl názor, že Kristus přijde, až bude na zemi pokoj. Rozhodli se tedy pokoj a tehdejší úpadek mravů řešit násilím-vnucením... Frajerem je pro mě (později) Jiří z Poděbrad.

Prameny - životopis Karla IV, studium historie Prahy a tehdejších ideově-hospodářských záměrů, celkové studium dobového prostředí středověku, wiki atd..

0/0
13.4.2009 17:49

Semper2

Re: Diskutrují zde vůbec lidské bytosti

Obávám se že většině těchto lidí už není pomoc, sami si zadělávají na svou odměnu. A jistě víte, že Boží mlýny nejsou žádná fráze - ono to funguje a někdy i velmi rychle. Hail Eris to zažila už loni a ještě, zdá se, nemá dost....

mošR^

0/0
12.4.2009 21:27

Hail Eris

Re: Diskutrují zde vůbec lidské bytosti

co jsem zazila loni? 8-o;-D

0/0
12.4.2009 22:44

notebook.r51

Re: Diskutrují zde vůbec lidské bytosti

Ne, tady jsou Marťani. Dá se lehce spočítat, že od stovky generací je to v průměru 50 generací daleko (cca 1000-1250 let), od tísíců generací (nezmění-li se podstatným způsobem věk rodiček) 10x tolik. To jsou čísla poměrně snadno představitelná. Nepřipadá mi, že bych v rámci těchto čísel byl nějak osamocený. Spíš světové dějiny jsou v kosmickém měřítku cosi

Ale teď, pokud tomu někdo rozumí, vážně míněný dotaz:

Kdy se poprvé vyskytlo slovo KATOLÍK, resp. existoval tento termín vůbec za doby mistra Jana ?

0/0
12.4.2009 22:21

proLogos

Re: Diskutrují zde vůbec lidské bytosti

Katolický je od řec. "katholikos" = obecný, univerzální (tedy univerzální, všeobecná církev). V tomto orig. řeckém smyslu je tento pojem použit např. v Nicejsko-cařihradském vyznání víry deklarovaném koncilem r. 381 (používané Kat. církví dodnes). http://www.katolik.cz/otazky/ot.asp?ot=3425

V tomto krédu jde pouze o vyjádření všobecnosti Jedné církve (která tehdy existovala a jak ji také chápali prostí lidé). Protože Kristus církví nezakládal více - veškeré pozdější štěpení církve je zločinem proti Němu a Jeho záměru pokoje mezi lidmi.

0/0
13.4.2009 18:25

moš

Re: Diskutrují zde vůbec lidské bytosti

Děkuji.R^V

0/0
13.4.2009 21:22

Paul Sulc

pokrytectvi

papez vyjadriol podporu obetem zemetresen.

no, za to si ti chudaci asi hodne koupi. Papez se jiste za ne pomodlil,

to jim taky strasne pomuze. Ale ze by jim prebohata, penez lacna,

nenazrana cirkev neco dala, o tom neni ani slovo. Katolicka cirkev je

tak plna pokrytectvi ze to je na zvraceni. Cely princip katolictvi je: kaze vodu, pije vino.

0/0
12.4.2009 19:13

proLogos

Re: pokrytectvi

Chjo, hodně toho víš. Např. hasiči a záchranáři Vatikánu jeli v max. možný míře pomáhat. (jen co vím já - a jistě to není všechno). Armádu V. nemá.

Svými názory voda-víno jsi se zpozdil o 500 let... Dnes je to jaksi mimo.

0/0
13.4.2009 18:36

klimap

Místo žvanění

rozdat prachy Vatikánu chudým a hladovým dětem, to by mělo smysl. Co ten dav pitomců očekává ?

0/0
12.4.2009 18:24

mlady volic kscm

Re: Místo žvanění

co je vam do toho, co delaji s jejich prostredky?

0/0
12.4.2009 18:25

oId fashioned Vince III..

s jeho Parkinsonem mu dávám

tak tři roky:-)

0/0
12.4.2009 18:10

Cocotus___Interruptus

Nekolik slov k poslani cirkve...

Opilec se připotácí do kostela, zapadne do zpovědnice a mlčí. Zmatený kněz zakašle, aby upoutal jeho pozornost, ale muž stále nic neříká. Kněz tedy zaťuká na přepážku, doufá, že se hříšník konečně rozhovoří. Z druhé strany se ozve: Boucháš zbytečně, kámo, tady taky není hajzlpapír.

0/0
12.4.2009 18:09

Stein-X

Re: Nekolik slov k poslani cirkve...

Trapne tak jako ty :-©

0/0
12.4.2009 18:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.