Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Airbus ČSA trápil indikátor paliva, vrátil se z letu do Mexika

Airbus ČSA do Cancúnu se musel vrátit na letiště v Praze-Ruzyni. K návratu se piloti transatlantického letu rozhodli nad Severním mořem kvůli nestandardní indikaci množství paliva. Na palubě letadla bylo 193 cestujících, kteří do Mexika odletí až v neděli ráno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D.E.S.

tak ČSA

se rozhodlo propouštět a jestli to bude technický personál, tak se pomalu milí cestující připravte na nejhorší.;-D;-D;-D

0/0
12.4.2009 22:05

(@)

Nemám sice zkušenost s ČSA přes Atlantik..

..tam jsem využil vždy služeb jiných společností (vždy zcela OK), ale mohu porovnávat ČSA a BA na lince Praha-Londýn, kde oba dopravci nasazují "stejné" Airbusy. Tady bych jednoznačně preferoval ČSA. S BA byl vždy nějaký problém, letadla na této lince mají evidentně starší, servis je u BA horší.

0/0
12.4.2009 9:33

dvakrat_ban_pro_natalku

co k tomu rict

s CSA jsem pres ocean letela jednou sem a zpet a uplne mi to stacilo, prestup je zpestreni a vubec mi nevadi, CSA prodava o mnoho vic letenek nez je mist a tak znama co nechce prestupovat uz zmeskal ruzne akce

0/0
12.4.2009 3:26

dvakrat_ban_pro_natalku

Re: co k tomu rict

btw 10 hodin na nefunkcnim sedadle, zpozdeni 7 hodin, pristavani natrikrat bez jedineho vysvetleni, me krvaceni z nosu a nezajem letusek je fakt zazitek

0/0
12.4.2009 3:40

Rokba

Když tomu nereozumim, tak se naztrapňuju

Ten obrázek ze simulátoru není A310, ale A320. Nojo, stačí jedno číslo, a už je editor  idnesu za blbce, že...;-D

0/0
11.4.2009 23:21

komár.

letadlo

co nemá žebřík? Nic pro mne.:-)

0/0
11.4.2009 23:04

Plachow

A310, aneb blije celé letadlo (včetně letušek)

Před třemi týdny jsem solidní problém s A310 zažil osobně při letu do New Yorku. Celý text vzhledem k omezení dély příspěvků najdete na mém blogu http://www.plachow.cz

(příspěvek  Cesta na Hawaii, aneb po pár měsících opět na druhou stranu zeměkoule)

Vybrané highlights: "blije celé letadlo" (včetně letušek), "je na palubě lékař?" anebo "přehlídka záchranářské techniky na JFK".

Ač to byla má již myslím čtvrtá cesta za oceán s A310 ČSA, dosud s maximální spokojeností, myslím že tímto jsem létání s A310 ČSA zakončil.

0/0
11.4.2009 22:59

komár.

Re: A310, aneb blije celé letadlo (včetně letušek)

Asi to letí vysoko. Bojím.:-)

0/0
11.4.2009 23:06

BedlamW

Re: A310, aneb blije celé letadlo (včetně letušek)

Ja to rikam porad, jedine Boeing a kdy uz to v CSA pochopi?!

0/0
12.4.2009 0:26

def...

naprosta blbost tenhle clanek

NIC SE NESTALO

ukazatel neukazoval, tak se letadlo vratilo, noooboooze... to je durch to same, jako kdyby ceske drahy zrusily jeden spoj Pendolina protoze ukazoval nestandartni hodnoty v palubni siti treba... situace just stejna a nebude se o tom psat nikde... :-© citim okurky

0/0
11.4.2009 20:21

balalajka01

třeba ten indikátor ukazoval dobře

a letadlo mělo opravdu problém..... ?

0/0
11.4.2009 20:06

Steve A.

Všichni jsou už v Mexiku, jen ten airbus sedí tu

;-D;-D;-D;-D

0/0
11.4.2009 19:21

def...

Re: Všichni jsou už v Mexiku, jen ten airbus sedí tu

;-DR^

0/0
11.4.2009 20:19

mactomi

letadla CSA

To, co spolecnost CSA nazyva letadlem a cim leta denne do New Yorku, je stara konzerva, ktera nikdy nebyla urcena pro transatlanticke lety. Mesicne se snad alespon 3 krat vrati z nektereho z dalkovych letu nebo doleti s fatalnim ohrozenim bezpecnosti cestujicich. Nejcastejsi pricina je porucha hydrauliky. Navic to, co spolecnost CSA nazyva palubnim servisem a co poskytuje na palube tohoto starickeho letadla, je nejstrasnejsi vec, jakou svet kdy videl. Arogantni, stare a upocene stevardky nabizeji  cestujicim jakesi odpadky pod nazvem obcerstveni. Na blikajicich obrazovkach, ktere pamatuji jeste Gustava Husaka, nabizeji nejaky trapny obstarozni film Zdenka Trosky, kteri vsichni uz videli 100 krat, a rikaji tomu palubni zabava. Nesmite se v letadle ale ani oprit, protoze hrozi, ze se pod vami zlomi operka nebo podperka propocene sedacky. Vsechny tyto vymozenosti si lze pak koupit za cenu mnohdy vyssi, nez nabizi konkurence, ktera ovsem leta, pravda s prestupem na jinem evropskem letisti.

0/0
11.4.2009 17:31

blekkal

Re: letadla CSA

Blbost.

0/0
11.4.2009 17:37

xmacala

Re: letadla CSA

To vypada, že jste asi letadlem nikdy neletěl, nebo si pletete letadlo s vlakem, jinak nevim.

0/0
11.4.2009 17:39

mactomi

Re: letadla CSA

verte mi, ze litam prakticky neustale... naposledy jsem letel napriklad vcera:-) a tak jen tak rochu porovnavam Pokud mate s CSA lepsi zkusenosti, tak Vam je zavidim, ale ja jsem zase letel mnohokrat i s jinymi spolecnostmi, a  tak si dovolim rict, ze na dalkovych letech je horsi maloco

0/0
11.4.2009 17:58

AllOs

Re: letadla CSA

No, mozna je to trochu nadsazene, ale v principu velmi vystizne a pravdive. Dokonce i ja jsem zazil pri letu do Venezuely problemy s hydraulikou podvozku a sice jsme se nevraceli, ale pri priletu na nas cekali hasici a sanitky, kdyby se neco stalo behem pristavani. A servis taky nic moc.

0/0
11.4.2009 17:40

AllOs

Re: letadla CSA

Rozdil je patrny zejmena pri bezprostrednim srovnani se zapadni konkurenci... I obycejna Lufthansa, natoz Delta, jsou dnes uz jinde.

0/0
11.4.2009 17:42

xmacala

Re: letadla CSA

Easy...nelitej s ČSA.....

0/0
11.4.2009 17:49

AllOs

Re: letadla CSA

Nekdy neni jina moznost. Neni to tak tragicke, abych se s tim nedokazal vyporadat, spis rikam, ze opravdu zaostavaji jak ve sluzbach, tak v technice, a to, co se stalo, neni vyjimecne.

0/0
11.4.2009 17:58

tos42

Re: letadla CSA

no nejak se ti prasi od huby... zrovna Delta lita se starejma kraksnama taky... loni jsme leteli z Atlanty starou B767, kdy hlavnim pomocnikem letusek byla izolepa, kterou lepili veskere netesnosti a nedrzici dvirka uloznych prostor... takze klid... je pravda, ze Lufthansa je na tom s flotilou daleko lepe nez Delta, celkove je Lufthansa TOP airliner

0/0
11.4.2009 23:06

BedlamW

Re: letadla CSA

Treba Delta ted pridava do sve flotily nove Boeingy 767a 777 a dost obnovuje svuj park.....

0/0
12.4.2009 0:31

AllOs

Re: letadla CSA

S Deltou jsem letel z Ameriky do Evropy dvakrat a vzdy na spickove urovni...

0/0
12.4.2009 2:38

doktor_bota

Re: letadla CSA

Jasně, a nezapomeň na ty chlapy v motérkách s kladivy, co tam pořád pobíhají.

Jsi neskutečně hloupý člověk.Rv

0/0
11.4.2009 17:55

sirc

Re: letadla CSA

Nevím nevím. Tohle platilo dřív, ale všech dálkových letadel byla provedena výměna interiéru, takže vypadají +- stejně jako konkurence. Stáří letadel je bohužel vážnější. Jenže ČSA prostě na nové nemají peníze a s leteckou dopravou to v nejblžší budoucnosti nevypadá nijak skvěle. Pořebují silného partnera, bez něho nepřežijou.

0/0
11.4.2009 18:03

mactomi

Re: letadla CSA

vymena interieru byla provedena pouze v jednom letadle, ktere leta vetsinou na dalkovych charterovych letech, a byla skutecne ponekud kosmeticka. Na jedine pravidelne dalkove lince do New Yorku vetsinou lita ten nejstarsi typ

0/0
11.4.2009 18:08

dual_tip2

Re: letadla CSA

mno jo, ale kdo jinej lita do NY primo ... ne kazdemu se chce prestupovat ...

0/0
11.4.2009 18:16

mactomi

Re: letadla CSA

bohuzel ne pokazde je to primo i CSA, uz jsem pristaval v Londyne, v Reykjaviku nebo v Bostonu... podle toho, kde se co pokazilo... :-)

0/0
11.4.2009 18:21

doc7

Re: letadla CSA

No je pravda ze prvni dva airbusy se kupovali uz za totace a aby preleteli atlantik tak maji pridavnou nadrz v prostoru na bagly. Ale porouchat se muze i nova vec...

0/0
11.4.2009 18:17

MassaBob

Re: letadla CSA

Mam trosku jinou zkusenost... (vloni jsem letel s ruznymi spolecnostmi cca 30x - pravda vetsinou po Evrope)

1) Personal - naprosto v poradku .. jeden z nejlepsich ( v economy v bussines pravy opak)

2) Jidlo - spatny asi nejhorsi ze spolecnosti s kterymi jsem letel

3) Letadla cista, v poradku, bez zavad, operky funkci

4) Bussines trida jedna z nejlepsich

0/0
11.4.2009 20:02

cyrin

novinky.cz

na novinkach pisou, ze leteli do mexika, meli problem, a tak to nad Severnim morem otocili. Ze zemepisu jsem sice jednicku nemel, ale stejne mi to nejak vrta hlavou. To se tak normalne lita pres sever, kdyz potrebuju na jih?

0/0
11.4.2009 15:05

white_sadhus

Re: novinky.cz

no to je videt, ze si opravdu nemel a to asi ani z matematiky. ona  totiz koule (zeme ) ma mensi povrch nahore  nez veprostred

0/0
11.4.2009 15:07

cyrin

Re: novinky.cz

staci rict, mne totiz prislo, ze ma zeme dost vetsi polomer, takze kdyz to veme takhle severem, tak si o moc nepolepsi, Spis me zajima, jestli se to nedela spis kvuli poplatkum za prelety nad evropou

0/0
11.4.2009 15:18

sirc

Re: novinky.cz

Dlouhé trasy se nikdy nelétají přímo (přímo z pohledu lajka). Zkus google a uvidíš.

Kvůli prachům se vrátili do Prahy. Technické kontroly/opravy na cizích letištích jsou neskutečně drahé. Dělají to tak všechny aerolinky, i ty největší.

0/0
11.4.2009 15:24

blekkal

Re: novinky.cz

lajka. Hmmm...

0/0
11.4.2009 17:24

sirc

Re: novinky.cz

Záměnu "i" za "j" pravidla v mnoha případech povolují.

0/0
11.4.2009 18:06

Kozlík Matěj

Re: novinky.cz

lajka, nebo Lajky? :-P

0/0
11.4.2009 17:33

12345hanka

Re: novinky.cz

Dlouhé trasy se právě létají přímo - pokud si tedy určíme, co je "přímo" na kouli. Nejkratší spojnice 2 bodů na kouli je po tzv. hlavní kružnici, to jest takové, která má střed ve středu té koule. Takže nejkratší spojnice 2 míst, které třeba leží na jedné rovnoběžce není po té rovnoběžce, ale na mapě to vypadá jako oblouk k severu na severní polokouli nebo oblouk k jihu na polokouli jižní.

0/0
11.4.2009 18:32

piErcE

Re: novinky.cz

i kdyz to muze znit neuveritelne, tak nejkratsi cesta z evropy do ameriky, mexika, na kubu apod. je .... pres sever.

0/0
11.4.2009 15:51

tinkturak-1-tinkturak

Re: novinky.cz

Tak zrowna w tomto případě bych se matematikou mos neoháněl. Je kratší trasa po přeponě a nebo součtu odwěsen? ;-) Ale existují letecké koridory, jenž kopírují pásy s různým prouděním wzduchu a wýskytem určitých meteorologockých úkazů, které mohou let ohrozit a pod. a tady hledejme důwod oněch tras a letů :-)

0/0
11.4.2009 15:24

cyrin

Re: novinky.cz

tak trojuhelnik bych uz tady urcite netahal, jsou to dve ruzne krivky a jde o to, ktera ma vyhodnejsi zakriveni a je tedy kratsi. Nicmene za tu druhou cast odpovedi dekuji, o to mi slo :)

0/0
11.4.2009 15:33

Ronnie_W

Re: novinky.cz

ale nikolivě :-) Ač to zní jakkoliv neuvěřitelně, tak do mexika přes severní moře je to z prahy nejkratší cesta (vzdušnou čarou). Taktéž je pro dlouhé lety určující, jak se pod vámi otáčí Země.

0/0
11.4.2009 15:41

tinkturak-1-tinkturak

Re: novinky.cz

Jenže Země je zakřiwená wšemi směry, takže i když poletím ze seweru na jih, stále má Země zakřiwení ;-) Takže nezaměňowat NEJKRATŚÍ a NEJRYCHLEJŚÍ. Delší trasa může být práwě díky přízniwému proudění rychlejší, než ta nejkratší. A směr otáčení samo sebou hraje také roli, protože let zpět do Ewropy je díky rotaci kratší.....(časowě):-)

0/0
11.4.2009 15:49

GUHU

Re: novinky.cz

a hlavně, nejkratší cestou se neletí do Mexika, ale přes Atlantik. Takže napřed se letí někam k New Yorku po nejkratší trase na glóbusu (což na ploché mapě vypadá jako oblouk) a pak se letí podél amerického pobřeží dolů. Je to kvůli bezpečnosti, aby se nad oceánem trávila minimální doba a v případě nouze se mohlo přistát na pevnině

0/0
11.4.2009 19:09

Ronnie_W

Re: novinky.cz

Vzdušné koridory samozřejmě existují, ale rozhodně nemají spojitost s nějakými meteorologickými úkazy, to je hloupost..

0/0
11.4.2009 15:45

tmx

Re: novinky.cz

Není úplně pravda. NAT (north atlantic tracks) se určují každý den jinak právě podle toho, jak fouká vítr. Z Ameriky do Evropy se létá víc jižně, aby byl vítr do zad co největší a z Evropy se naopak létá hodně severně, aby se ten největší protivítr minul.

http://en.wikipedia.org/wiki/North_Atlantic_Tracks

0/0
11.4.2009 15:54

tinkturak-1-tinkturak

Re: novinky.cz

Přesně tak....

0/0
11.4.2009 16:38

Jack777

Re: novinky.cz

Tak stačí když si vezmeš globus nebo google earth a spojíš mexico s čr. Úsečka vede přes sever ;-)

0/0
11.4.2009 16:28

Tondach

Re: novinky.cz

Lítá se tak proto, že ta cesta je nejvíce nad pevninou kvůli případnému nutnému přistání. Po této trase jsou totiž letiště, na vodě nejsou !:-)

0/0
11.4.2009 16:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.