Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kvůli střelcům na školách přijdeme o soukromí, bojí se čeští studenti

Přibývající útoky šílených střelců ve školách by mohly mít podobné důsledky jako teroristický útok na USA z 11. září 2001. Tehdy přišla vlna bezpečnostních opatření, která významně zasáhla do soukromí lidí. Čeští studenti se teď obávají, že je postihne něco podobného a přijdou o soukromí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

tere-za

druha cast meho prispevku

ohledne soukromi: to ze nekomu preskocilo a sel je postrilet, to je priserny a chapu strach nekterych rodicu i studentu. ale co se vyresi tim, ze skola bude lezt do soukromi studentu, jak sem cetla nedavno v jednom clanku o tomto tematu, vytipovavat lidi s problemy a co dal? budou nejaky tabulky s problemama a skatulkovejma reakcema? a kdyz vytipujou ty lidi tak co pak? proste bude ctvrtina skoly kazde rano ukazovat obsah tasky skolnikovi a dostane narizeno chodit kazdy tyden ke skolnimu psychologovi na pokracovani pozorovani? a jak vlastne definujete tyhle potencialne nebezpecne jedince? ste si jisti ze najdete ty prave?

navic podstatnou roli v celem tomhle problemu hraje rodina. kdyz tam se clovek nemuze sverit a resit svuj problem, tak nekteri zvoli extremni a zoufale "reseni", protoze uz proste nemuzou dal. neni to zdaleka jen o uceni, jak napsala pani novinarka, ale o zivote toho cloveka celkove.  hodit vsechno na lenost a neschopnost studentu z hlediska uceni je nesmysl.

0/0
14.4.2009 21:09

tere-za

deformace rozhovoru studentu si novinarkou...par upresneni

ta septimanka sem ja a rada bych uvedla na pravou miru par veci, ktere pani novinarka tak nadherne zjednodusila a zdeformovala.

zaprve- nerekla sem moc uceni vseobecne, hlavni vec, co sem mela na mysli a kvuli ktere proste je mene casu sou rozvrhy, kdy studenti sou ve skole do vecera a to ne jeden nebo dva dny v tydnu. ze se clovek bude muset v nejaky rozumny mire ty skole venovat je jasny temer kazdymu kdo tam de, nebo se jim to ujasni brzy. jak moc do toho chtej vrazit ze svyho volnyho casu aby byli premianti, to je vec kazdyho, me to pripada hrozny, ale kazdej ma svobodnou vuli. nemela sem rozhodne na mysli prebytek uceni v tom smyslu, ze "trojclenka a zaklady gramatiky pripadaj rozmazlenejm spratkum moc" jak nektere prispevky v diskuzi komentuji

informace o tom, ze sedim v prvni lavici mi pripada zbytecna a v kombinaci s predstavou z komickych filmu, ze vepredu sedi sprti co ucenim travi vse, podlejzaj profesorum atd je mylna. je to o tom, co zbylo za mista, ne na vasich nazorech.

0/0
14.4.2009 20:59

Pan Navratil

B. Franklin:

'Those who would sacrifice freedom for security deserve neither'

0/0
14.4.2009 10:10

chroustík

Milé studentky, milí studenti,

pokud si stěžujete, že je toho na gymnáziu na Vás moc, je zde jednoduchá příčina. A to, že na tu školu prostě nemáte a na ni nestačíte. Protože pokud já si pamatuji před 35 lety na gymnáziu jsme měli času dost na učení i na jiné zájmy.

0/0
14.4.2009 9:13

Pan Navratil

Re: Milé studentky, milí studenti,

Přesně, a to ještě nesrovnáváme nároky dnes a tehdy. Ono taky tehdy se na gympl nehnal každý.

0/0
14.4.2009 10:07

Oldis_rab

to je naprosto tipicke

misto hledani a odstraneni pricin, se jde cestou predchazeninasledkum, je to sice cesta nejjednodussi ale ne nejlepsi.

0/0
11.4.2009 18:14

chytrak20

ambice... hm..

jo, halvně anorektičky sou na gymplu tak ambiciozní že si k tomu všemu, kdy už tak člověk nemá čas na svoje zájmy a na nic, nemůže přidat už nic dalšího,t ak dydle holky toho zvládnou víc, ale za jakou cenu? a matky - lvice, tkerý já osobně bych střílel, je k tomudle eště tlačí tou jejich "podporou" - jako třeba "spoléhám na tebe, věřím ti,m chi abys byla nejlepší" ale to, za JAKOU cenu, to už jje nezajímá, naposled teďka v růžovce ten anorektickej kluk:( bohužel tam to nwení matka -  lvbice,a le ambiciozní otec, o to horší to je:(((( :-©

0/0
11.4.2009 16:41

Dimitar Toškov

Ani náhodou!

A co třeba el. náramky, aby se předešlo neschválenému počínání občanů? A nejen ve škole, proč takové troškaření...rovnou je nechat občanům napořád...:-©:-©:-©

http://technet.idnes.cz/tec_technika.asp?c=A080321_212903_tec_denik_pka

0/0
11.4.2009 16:22

Honza.Z

big brother, brazil

v dnesni dobe zacina pravladat presumpce viny, radsi budem

kontrolovat vsechny a vsechno aby se nahodou neco nestalo, lidi

otupely medialni masazi NOVY a jinyho medialniho hnusu kterej si libuje

ve vrazdach a totalnich bourackach na to jeste radi

kejvnou protoze nabyvaj dojmu ze za kazdym rohem ciha magor s automatem co se chysta vystrilet prvni zakladku co mu padne do oka. Jednoduchy a rychly reseni, tak budem monitorovat vsecko a vsechny a lidska blbost opet vitezi.

0/0
11.4.2009 14:31

orca1

hmmm

Je spíše smutné že soukromí si studenti cení více než bezpečí. 

Myslím si, že stále tu mnoho lidí žije v pseudoiluzi že "TADY SE TO NEMŮŽE STÁT" .

Ale ono to jednou přijde ... a potom už ale bude pozdě.... !

0/0
11.4.2009 11:57

ppc1500

Re: hmmm

Nemyslím si, že by studenti cenili více soukromí než bezpečnost. Možná chtěli poukázat na to, že tento problém by se měl řešit jinde a hlouběji: v celé společnosti. Zákazy a příkazy řeší problémy jenom dočasně. Jestli by měli fungovat dočasně, řešení to je. Ale jenom do doby, než se společnost "uzdraví" a začne znovu uznávat klasické hodnoty jako rodina, výchova, poctivost. Mělo by se zanechat "moderního neoliberálního pojetí života", to jest že všemu vládnou peníze a moc, vše staré je zastaralé a musíme si vytvořit nové hodnoty. Právě naopak: měli bychom se vrátit o hodně dozádu, kdy platilo, že základ společnosti je rodina a ta je svatá. Nemyslím období komunismu, ale to, co bylo předtím. Jestli mi rozumíš..... tento problém je hodně komplexní a zabralo by to mnoho stránek psát o všem, co vše způsobuje nynější stav a jak z toho ven (proto jsem psal jenom obecně).

0/0
11.4.2009 12:14

zdeseny obcan

Re: hmmm

Myslite ze chybejici nebo nedostatecnou vychovu v rodine lze nahradit nejakym smirovacim zarizenim nebo nejakym jinym technickym hejblatkem?

0/0
11.4.2009 14:04

ppc1500

Soukromí by se mělo....

...pokud možno omezovat minimálně, ale něco se udělat musí. Já bych se na celou věc podíval z jiného soudku: proč je dnešní mládež tak agresivní, proč nectí zákony, mravné chování? Zkusím si odpovědět: 1. Kolem sebe vidí úplně opačné přiklady: jedině agrese, lhaní, podvody, utlačování vedou k úspěchu, penězím. Poctivost není "IN". 2. V dnešní době je pomalu hřích chtít po někom zodpovědnost za svoje činy, slova. Každý se ohání jenom svýma právama, ale málokdo si uvědomuje, že jsou i povinnosti. Vlastně ty by měli být na prvním místě. Taky to platí pro celou společnost. 3. Falešná představa svobody a demokracie: svoboda a demokracie není rovna s anarchií. Člověk v demokracii nemůže dělat to, co se mu zlíbí. MUSÍ dodržovat platné zákony a společensky uznávané normy. Jak řekl klasik: demokracie je především velký pořádek. V tomto celé společností jdou "příkladem" zejména vrcholní politici..:-(

0/0
11.4.2009 11:47

Wabo

Re: Soukromí by se mělo....

R^

0/0
11.4.2009 11:58

12345hanka

Re: Soukromí by se mělo....

R^R^

0/0
11.4.2009 18:44

Avax

Nelibi se mi vase nazory

Vubec se mi nelibi takove ty vase nazory, ze radsi prijit o cast svobody nez se nechat zastrelit a lidi, kteri to pisi mi nahaneji strach. Prece to neni tak davno, co vsichni chteli svobidu a pad rezimu. A ted by to vymenil za falesny pocit bezpeci. Kdyz nekdo bude chtit nekoho zabit, nepomuze zadna kamera, protoze kamera nekona, kamera sleduje. Nepomuze zakaz strelnych zbrani, protoze existuji tisice alternativ, ktere jsou jeste horsi (napr. benzin) a navic clovek se zbrani muze masakr vcas zastavit, ...

Kdo by trochu svobody obetoval, ten si zadnou nezaslouzi.

A jinak jsem taky student (VS), a vlastnim zbrojni prukaz a zbran - je to muj konicek a bavi mne to.

0/0
11.4.2009 11:08

komuniste mi zabili syna

Re: Nelibi se mi vase nazory

uz jste byl nekdy odsouzeny k pobytu ve vezeni?

0/0
11.4.2009 11:09

Avax

Re: Nelibi se mi vase nazory

Nebyl, a abych rekl pravdu, unika mi souvislost

0/0
11.4.2009 11:12

komuniste mi zabili syna

Re: Nelibi se mi vase nazory

za vase nazory bych se tomu nedivil

0/0
11.4.2009 11:19

Avax

Re: Nelibi se mi vase nazory

Mohu vedet proc ? PRecetl jsem si to po sobe, jeste sem se nad tim zamyslel a nevidim v mem prispevku nic spatneho ani poburujiciho. Mohu vedet co vas udivuje ohledne me beztrestnosti ? A pokud v necem semnou nesouhlasite, mohu vedet v cem a proc ?

0/0
11.4.2009 11:27

Lethal666

Re: Nelibi se mi vase nazory

komuniste mi zabili syna... Myslim ze lzete bo mate nazor jak ten nejrudejsi komous krizenej s hitlerem.

0/0
11.4.2009 11:47

Mrkvak

Re: Nelibi se mi vase nazory

Výstižně řečeno - sám bych to nenapsal lépe. Bohužel, většina společnosti se raději vzdá soukromí a svobody aby měla nějaký pocit bezpečí. S takovým přístupem jsme si mohli ten 17. listopad odpustit ;-(

0/0
11.4.2009 13:47

Avax

Re: Nelibi se mi vase nazory

Kdyz malinko odbocim od tematu, ale vazne jen malinko..

Ja se povazuji za mladeho (23 let), a co pozoruji sve okoli, tak sem dosel k zaveru, ze mladi lide si ceni svobody mnohem vice nez lide starsi, kteri by si meli pamatovat co znamena nebyt svobodny a hlavne co by si meli pamatovat kolik prace, snahy, nebezpeci a zivotu je stalo tu svobodu ziskat. Nechapu proc pro lii, kteri nesvobodu nezazili ji stavi mnohem vyse a je pro ne podstatne dulezitejsi nez pro ty, ktery by si meli pamatovat

- Ale pozor, jak jsem v teto diskuzi cetl, svoboda neni anarchie. Se svobodou jdou ruku v ruce zodpovednost, slusnost, tolerance...

0/0
11.4.2009 14:07

Avax

Re: Nelibi se mi vase nazory

Kdyz malinko odbocim od tematu, ale vazne jen malinko..

Ja se povazuji za mladeho (23 let), a co pozoruji sve okoli, tak sem dosel k zaveru, ze mladi lide si ceni svobody mnohem vice nez lide starsi, kteri by si meli pamatovat co znamena nebyt svobodny a hlavne co by si meli pamatovat kolik prace, snahy, nebezpeci a zivotu je stalo tu svobodu ziskat. Nechapu proc pro lii, kteri nesvobodu nezazili ji stavi mnohem vyse a je pro ne podstatne dulezitejsi nez pro ty, ktery by si meli pamatovat

- Ale pozor, jak jsem v teto diskuzi cetl, svoboda neni anarchie. Se svobodou jdou ruku v ruce zodpovednost, slusnost, tolerance...

0/0
11.4.2009 14:44

chroustík

Re: Nelibi se mi vase nazory

Tak doufám, že vlastníte také trezor na tu zbraň a náboje.

0/0
14.4.2009 9:11

komuniste mi zabili syna

cesky skolak nema pravo na soukromi

vsechny do uniforem, zavest fyzicke tresty, zakaz noseni cehokoliv krom uniforem a skolnich pomucek do skoly.

0/0
11.4.2009 10:56

Honza.Z

Re: cesky skolak nema pravo na soukromi

komunisti vam zabili syna? podle vasich nazoru sam tresnicky volite ne?

0/0
11.4.2009 14:18

Rampouch

Opak

A když si žáci tajně nahrávají učitele, to neni porušení soukromí? A že těch videí na youtube je. Kameru i do mísy a videa ukládat na youtube. Doba dětských neviňátek je dávno pryč. 

0/0
11.4.2009 10:29

Wabo

Re: Opak

R^ Velmi to souvisí s přspěvkem o kus výše: mnoho lidí si po horské dráze posledních desetiletí  "svobodu" vysvětlilo jako samá práva a žádnou odpovědnost, volnost pro sebe a povinnosti a pravidla pro ostatní.

0/0
11.4.2009 11:55

Mrkvak

Re: Opak

Neházejte všechny do jednoho pytle. Znám spoustu slušných lidí - fakt je, že i dost grázlů!

0/0
11.4.2009 13:46

Bohous.23

Jo tak o soukromí

jaké soukromí, soukromí maj na záchodě. Zavedl bych jako v USA dveře s oknem nebo alespon okna z chodby do třídy.

Protože co se někdy děje o přestavce ve třídě je .......... neskutečné, vím z vlatsní skutečnosti.

Byl bych i pro kamerový systém.

Podle mého lidstvo spěje k zániku.

0/0
11.4.2009 10:19

mindwarp.cz

bezva

Vyměnili jsme krvelačné komunisty za Big Brothera. Jedno lepší než druhé. Bohužel, my lidé jsme v průměru tak pitomí, že potřebujeme dozor, jinak se povraždíme navzájem. Smutná rasa, smutná doba.

0/0
11.4.2009 10:12

Wabo

Re: bezva

Ne. Vyměnili jsme komunisty za systém, který předpokládá u lidí vysokou míru odpovědnost za vlastní čny, dodržování dohodnutých pravidel a respekt k životu a svobod ostatních výměnou za svobodu vlastní.

0/0
11.4.2009 11:58

Mrkvak

Proč?

Proč bych měl já, kdo nic neudělal nechat dobrovolně šmírovat? A to neplatí jen o škole, ale i o ulicích, MHD... Doufám, že to neprojde!

0/0
11.4.2009 9:52

redback

Re: Proč?

Každej tvrdí, že nic neudělal. :-(

0/0
11.4.2009 9:56

Mrkvak

Re: Proč?

Uniká mi souvislost :)

0/0
11.4.2009 13:45

Honza.Z

Re: Proč?

protoze v dnesni dobe zacina pravladat presumpce viny, tj radsi budem kontrolovat vsechny a vsechno aby se nahodou neco nestalo a lidi otupely medialni masazi NOVY a jinyho medialniho hnusu kterej si libuje ve vrazdach a totalnich bourackach na silnicich na to jeste radi kejvnou protoze maj pocit ze za kazdym rohem je magor s automatem co se chysta vystrilet skolu. Je to rychly a jednoduchy reseni tak proc ne, vsichni jsou potencialni psychopati s brokovnici pod kabatem, tak je budem monitorovat aneb lidska hloupost opet vitezi.

0/0
11.4.2009 14:22

12345hanka

Re: Proč?

Stejný argument byste mohl používat i na to, proč si musíte zamykat dům, auto, proč nemůžete pouštět dítě samotné na různé mimoškolní akce. Protože jeden graázl dokáže zničit život spoustě lidí.

0/0
11.4.2009 18:47

redback

Učitelé by se neměli plést do běžných studenstkých ...

přestřelek. :-/

0/0
11.4.2009 9:52

Katchenka

kepler

ze se ptaji zrovna na kepleru - top vyberove skole. ano, tam jdou lidi dobrovolne s ocekavanim, ze budou makat jak mourovati a taky na to maji... co takle se zeptat na "normalni" skole, s "normalnim" (prumernym) vzorkem pubertaku... tam outsidery urcite najdou, treba i s kamaradem co je nepraskne ale naopak podpori :-)

0/0
11.4.2009 9:37

General Custer v.2

Stalo se v Rusku

Do luxusniho autosalonu vtrhli maskovani lupici a pozadovali prachy. Pritomni zakaznici vytahli bouchacky a lupice postrileli.

0/0
11.4.2009 9:37

redback

Re: Stalo se v Rusku

To je normální. Já když si kupuju auto, tak si ssebou vždycky beru devítku.

0/0
11.4.2009 9:38

General Custer v.2

Re: Stalo se v Rusku

Kvuli sleve?

0/0
11.4.2009 9:52

redback

Re: Stalo se v Rusku

Nechci slevu zadarmo ...

0/0
11.4.2009 9:55

General Custer v.2

Kdyby byli

studenti ozbrojeni, nic takoveho by se nestalo, protoze kazdeho silence by nekdo do minuty sejmul.

0/0
11.4.2009 9:30

Bohous.23

Re: Kdyby byli

Už vidim ty přestavky :)

Přestřelky na chodbách ve třídě. Ohrožování učitele zbraní....

0/0
11.4.2009 10:21

sarinas

Jine skoly...

Nechic nic rikat, ale proc se ptali odbornici z mfdnes jen na gymlech?? co pak v praze nejsou i jine skoly? kde rozhodne hrozi vetsi utok, nez na nejakym gymnaziu...

0/0
11.4.2009 9:29

tonycze

Re: Jine skoly...

R^ ministři škloství taky chodí jen na gymply, kdyby třeba zašli na učňák, to by koukali... 

0/0
11.4.2009 9:39

Wabo

Kvůli střelcům na školách přijdeme o soukromí, bojí se čeští

Kvůli střelcům na školách se odborníci z MFDnes báli o vlastní bezpečí.

0/0
11.4.2009 12:02

m+a+t+y

Velký brácha

Je zajímavý že nám kamery v mhd,obchodech či ve městě nevadí ale jak jde o studenty tak si to nepřejí že by přišli o soukromí,buď chci soukromí anebo chci být v bezpečí.

0/0
11.4.2009 9:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.