Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Úředníci zkontrolují, jestli měření radarem nenarušuje soukromí

Měření rychlosti radary, které jsou nastálo umístěné u silnice, je opět v ohrožení. Úřad na ochranu osobních údajů zahájil kontrolu, která zjišťuje, zda tento způsob odhalování přestupků neporušuje zákon. Kamera totiž nahrává i ty slušné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

sprav

Ten magor z UOOU se chce pouze zviditelnit

ad 1) snímání kamerami úřad již řešil a neshledal pochybení

ad 2) zákon o obecní policii je lex specialis proti zákonu o ochraně osobních údajů (to již řekl ve svých rozborech jak UOOU, tak i Nejvyšší správní soud)

ad 3) § 24b zákona o obecní policii  (1)  Obecní  policie  je oprávněna, je-li to potřebné pro plnění jejích úkolů podle tohoto nebo jiného zákona, pořizovat zvukové, obrazové nebo jiné  záznamy  z  míst  veřejně  přístupných,  popřípadě  též  zvukové,   obrazové nebo jiné záznamy o průběhu zákroku nebo úkonu.

(2)  Jsou-li  k  pořizování  záznamů  podle  odstavce  1  zřízeny stálé automatické  technické  systémy,  je obecní policie povinna informace o zřízení takových systémů vhodným způsobem uveřejnit.

+ na měření rychlosti všetné úsekového musí být dopravní značka, tak pokud je, tak není žádný problém a vše je v souladu se zákonem.  Jak jsem již napsal někde níže, pisálek dostal pokutu, možná přišla i tomu joudovi z UOOU a teď se snaží se zviditelnit...

0/0
10.4.2009 22:54

A.AsalBerija

urednici zkontroluji...

necitim se dotcen, kdyz jsem pri jizde na nekterem useku sledovan kamerovym systemem, ktery ma (DOUFAM) jediny cil, odhalit a potrestat ty, kteri porusuji zakon. zrovna tak mi pripada stupidni vyrok judr sokola v televizi, ze o uverovy podvod se jedna jen tehdy, kdyz ja, jako "podvodnik" predem upozornim pracovnika banky, ze poskytnute prostredky nehodlam vratit a chci s nimi zmizet mimo republiku. kdyz mi pres toto upozorneni uver poskytne, pak je to teprve uverovy podvod. zvlastni moralka pro gaunery, nemyslite. jenom zlodejum vadi zamky, zavory, trezory a nedobytne pokladny.

0/0
10.4.2009 22:11

mpixel

Rýžování a ne bezpečnost.

Pokud měšťákům nejde o prachy tak....

....co kdyby pokuty co vyberou měšťáci nešli do městského rozpočtu, ale do státního. Státní policie by měšťákům dala pokutové bločky....a kolik papírků by chybělo, tolik by pěněz měšťáci by poslali do státního rozpočtu. Státní policie by pak poslala peníze všem měšťákům zpět, ale rozdělila by je podle klíče: Méně nehod = více peněz a opačně.

0/0
10.4.2009 14:19

mpixel

Re: Rýžování a ne bezpečnost.

žádná korupce, žádné rýžování, pouze bezpečnost.

0/0
10.4.2009 14:21

Premysl Or.

Re: Rýžování a ne bezpečnost.

Třeby by to mohl dělat  dopravní inspektorát Policie ČR v Kladně, který už dvakrát téměř celý pozavírala IMV pro korupci... ;-D

A že Ti nevadí, že pokuty od správního orgánu pro přestupky v dopravě - odboru dopravy, kde padají např. za alkohol v řádech desetitisíců Kč, tečou do městských rozpočtů?

0/0
10.4.2009 14:24

mpixel

Re: Rýžování a ne bezpečnost.

vadí mi to taky. Ale ty kupony právě korupci zamezí. Kolik se kuponů vytisklo, za tolik peníze být někde musí.

0/0
10.4.2009 14:43

Premysl Or.

Re: Rýžování a ne bezpečnost.

Ale tak to přece dnes funguje - policajt nafasuje bloky - což je cenina - a musí odevzdat hotovost za vytrhané bločky. Jenže kouzlo korupce spočívá v tom, že se čas od času najde nějaká k.wa v uniformě, která řekne: "Hele s blokama by to bylo za 2,5 tis., tak co s tím uděláme pane řidič?" a pan řidič řekne: "Tak co pátnáct stovek bez bloků? OK?" "OK" - TO JE KORUPCE a kupony či bloky při ní vždy sedí při kontrole do koruny. Nedokonalé, ale rychlé řešení by bylo nepříjimat žádné platby v hotovosti - všechno na účet.

0/0
10.4.2009 14:50

sprav

Re: Rýžování a ne bezpečnost.

Ty seš ignorant. pokuty uložené městem jdou do rozpočtu města i z občanskoprávního, stavebního, vodoprávního a všech dalších odborů. Víš, ony by se totiž obce poto na přenesenou působnost vysr..ly a kvůli každýmu dokumentu by jsi musel do Prahy na ministerstvo... jako to bylo donendávna z výpisem z trestního rejstříku - vydával se pouze a jedině v Praze na Pankráci.

Navíc víš prdlajs o státním rozpočtu, protože potom by jsi byl rád, že města pokutují hodně a vysoko. Ono totiž holenku se potom to zprůměruje a o to méně následující rok dostanou obce na výkon státní správy ze státního rozpočtu, tedy paradoxně čím více obce vyberou na pokutách, tím méně tam jde z tvých daní. Městská policie není přenesenou působností, ale bohužel se tam ty pokuty započítávají také.

Tak příště až budeš si plácat játra, tak si o tom něco laskavě zjisti.

0/0
10.4.2009 22:32

tojsouveci

Statistika

"Hlavní příčina dopravních nehod – nesprávný způsob jízdy – se podílí téměř na 64 % nehod zaviněných řidiči motorových vozidel. Dalších více jak 19 % nehod připadá na nedání přednosti v jízdě, necelých 15 % nehod připadá na nepřiměřenou rychlost jízdy a 2 % nehod zavinili řidiči z důvodu nesprávného předjíždění.

"Oprostěte se od mediálních masáží a soustřeďte se na statistická čísla. Pouze 15% nehod připadá na nepřiměřenou rychlost. A ta nepřiměřená rychlost může být vyšší, či nižši než max. povolená. Hlavně v zimě na náledí bývá určitě často viníkem nehody nepřiměřená rychlost, která je nižší než max. povolená. Takže to překročení max. povolené rychlosti má na nehodovostl vliv jen třeba 7%. Proto nehledejme v radarech žádnou spásu nebo to, že měřením každého úseku silnice odstraníme nehody. To si může myslet opravdu jen naiva. Ovšem měření rychlosti je to nejjednodušší a..:-(

0/0
10.4.2009 13:10

Ahasver

Re: Statistika

R^!

0/0
10.4.2009 13:18

Spring-peace

Re: Statistika

Nemáte pravdu!

Nejvíce mrtvých je z nepřiměřené rychlosti. Za 1. čtvrtletí to je 30,7 % rychlost, 4990 nehod, 82 mrtvých. Nesprávný způsob jízdy 51,5% , 8361 nehod, 55 mrtvých.Nedání přednosti 16%, 2590 nehod, 24 mrtvých, Nesprávé předjíždění 1,8%, 285 nehod, 8 mrtvých.  ZDROJ >>E15<< www.e15.cz ze dne 9.4.2009.

0/0
10.4.2009 17:07

MaC707

Re: Statistika

nesmysl. rychlost nikomu neublizi.co zabiji je neprimerene zpomaleni.

treba o zed...

0/0
10.4.2009 23:59

český venkovan

..to je zase blááááááááááááááááááááááábol....

0/0
10.4.2009 12:22

slavex

No ......................... ! ! !

Moc se mi líbí ta "zasvěcená" debata tu na netě jestli ano nebo ne ale možná Vám utekla zpráva pod tímto článkem že další magor na motorce narazil do stromu a shořel,takže si "vysloužil" dřevěný kříž u cesty s ojetou pneumatikou,kdo chce kam........hlavně že sebou nevzal na věčnost nikoho jiného,utěšovat ho mohlo i to že měl jistě až do poslední chvíle zachované svoje "soukromí" ! ! ! Rv ;-( Rv

0/0
10.4.2009 12:22

tojsouveci

Re: No ......................... ! ! !

A co to má společného s tématem?

0/0
10.4.2009 12:39

A.AsalBerija

Re: No ......................... ! ! !

mluvite mi z duse...souhlasim do pismene s vasim prispevkem.

0/0
10.4.2009 22:15

fekete

Možná by to vyřešila

krátká SMS na centrálu firmy co nám pomáhá a chrání, že si nepřeji natáčení na kameru a ani na nic jiného, protože  ....   STEJNĚ NÁS SLEDUJOU PŘES MOBILY.

Mohli by tedy své zaměstnance předem upozornit, že se k nim blížíme........... ;-D;-D;-D

0/0
10.4.2009 12:20

tappat

no to uz nekomu muselo totalne hrabnout ne?

takze v zajmu "soukromi" prestaneme resit, ze si to nekdo praska pres obec 100km/h. Potom zjistime, ze soukromi ohrozuji i hlidky policajtu na ulicich. Parada. Uz se nemuzu dockat, az budu uskakovat bezohlednymu kretenovi, co si to prasi obci dvojnasobnou rychlosti nez je ta povolena.

0/0
10.4.2009 12:20

Honza.Z

Re: no to uz nekomu muselo totalne hrabnout ne?

me uskocit nestacis, to mi ver, klidne i otevru dvere abych te dostal ;-D;-D;-D

0/0
10.4.2009 12:22

modrá šlápota

Re: no to uz nekomu muselo totalne hrabnout ne?

Aha,dement.:-(:-(

0/0
10.4.2009 12:26

Honza.Z

Re: no to uz nekomu muselo totalne hrabnout ne?

Honza, ahoj...

0/0
10.4.2009 12:28

tojsouveci

Re: no to uz nekomu muselo totalne hrabnout ne?

Tys snad vůbec nečetl článek, pod kterým diskutuješ. Jinak bys nemohl psát takové nesmysly.

0/0
10.4.2009 12:41

Premysl Or.

Strážníci narazili?

V textu se píše "Čeští strážníci už jednou s měřením "narazili". Loni jim pravomoc odebrali poslanci,..." - co je to za nesmysl. Copak narazili strážníci, kteří mají o kus práce méně nebo naopak narazili slušní účastníci silničního provozu, které přestala před piráty silnic chránit další bezpečnostní složka? :-©

A o "rýžování pro obecní kasy" - nebuďte směšní - jen se podívejte do veřejných údajů o rozpočtech obcí, které obecní policii mají. Kolik je stojí roční rozpočet a kolik se vybere na sankčních platbách? Vesměs ani ne desetina rozpočtu MP...

0/0
10.4.2009 12:05

modrá šlápota

Re: Strážníci narazili?

K tomu rýžování bych dodal  kdo je dement ať platí,ne?Každý sám svobodně rozhoduje o tom jestli poruší rychlost.

0/0
10.4.2009 12:11

Z-S

Re: Strážníci narazili?

Jezis, to jsou vlastne takovi lidumilove a my si jich nevazime...

0/0
10.4.2009 12:21

Honza.Z

Re: Strážníci narazili?

prej vesmes to neni ani desetina rozpoctu :-D prober se snehurko, tobe prijde normalni aby jsme z pokut prispivali do rozpoctu ktery ta urednicka chamrat rozkrada byt jen setinou? me teda ne. natoz desetinu.

0/0
10.4.2009 12:24

Premysl Or.

Re: Strážníci narazili?

A kam myslíš, že jdou příjmy z pokut, co vybere Celní správa, Policie ČR a X dalších státních institucí? Do státního rozpočtu - jo a ten si těch peněz óóóóópravdu váží - např. proto se u nás každý rok "neporcuje" medvěd anebo poslanci všech partají tlačí na vyrovnaný rozpočet.... Už ses probral? (Y)

0/0
10.4.2009 12:36

Honza.Z

Re: Strážníci narazili?

ja jsem probranej uz davno ale ty mas zrejme naky problemy s chapanim psanyho textu se mi zda. Vim kam ty pokuty putujou, nicmene mi sem necpi nakej statni rozpocet to me nezajima, bavime se tady o mestsky policii a o tom co vybere MP a ty prachy tecou do rozpoctu mesta - a to jsem vyjadril nazor ve smyslu ze by to nemela bejt ani desetina rozpoctu, MP evidentne rejzuje na pokutach a ne ze ne.

0/0
10.4.2009 12:42

Premysl Or.

Re: Strážníci narazili?

už jsem pochopil - jsi blb. Promiň X

0/0
10.4.2009 14:20

Honza.Z

Re: Strážníci narazili?

jsem rad ze uz chapes pitomecku nechapavej :-)

0/0
10.4.2009 14:24

Ahasver

Re: Strážníci narazili?

Strážníci mají novelou dány naopak větší pravomoci. Mohou řídit provoz a je lépe upraveno oprávnění zastavovat vozidla. Nic jim nebrání řešit a postihovat nebezpečné předjíždění, nerespektování jízdních pruhů, jízdu jednosměrkou obráceně, nepoužívání blinkrů, nedodržování bezpečné vzdálenosti, blbečky s neustále zapnutými mlhovkami ...

Slušní účastníci silničníhoprovozu jim jen neustále žerou že největší problém je rychlost a nenutí je opravdu něco dělat.

0/0
10.4.2009 13:04

Premysl Or.

Re: Strážníci narazili?

To není tak docela pravda - ano strážníci je mohou zastavit, ale nemohou je řešit na místě - TO JE DOST PODSTATNÝ ROZDÍL! V případech, které popisuješ, musí věc oznamovat správnímu orgánu - tzn. na každý jednotlivý skutek sepsat úřední záznam a nejlépe jej doložit i dalšími důkazy. To aby sebou ovšem vozili nejlépe mobilní kancelář... - takový je stav v naší milé zemi.

0/0
10.4.2009 14:19

Ahasver

Re: Strážníci narazili?

Důkazy jsou stejné pro řešení na místě i pro předávání do správního řízení. Zastavit, vystrašit a bez přijatelného důkazu doufat, že se pachatel přizná a souhlasí s blokovou pokutou je metoda častá ale ne moc OK. Navíc jim u hrubých porušení nic nebrání přivolat státní policii nebo správního úředníka a na místě nechat provinilci zadržet řidičák a třeba i auto. Možnosti mají ale jsou líní jako vši :-/

0/0
10.4.2009 14:59

Premysl Or.

Re: Strážníci narazili?

To je nesmysl - jako důkaz je brána i jejich svědecká výpověď, kterou defacto zapisují do úředního záznamu. A mají přivolat správního úředníka na místo? Ty jsi idealista nebo vtipálek... ;-D Pokud vím, tak na příjezd státní policie se kolikrát čeká neskutečně dlouho a Ty ještě operuješ s úředníkem... ;-D;-D

Připomínáš mi politiky, co tvrdí, že zákony máme, ale musí se chtít - přičemž je ale zúčastněným víc než jasné, že zákony jsou ve většině případů naprosto mimo mísu...

0/0
10.4.2009 15:04

Ahasver

Re: Strážníci narazili?

Ano, svědecká výpověď je důkaz, ale taky se dá snadno napadnout. Leckterá MP má dostatečné vybavení (často lepší než státní) aby zajistila i nějaký lepší.

Jak se dohodne MP a PČR, případně MP s jiným městským odborem, to už je jejich věc, třeba v Sokolově to fungovalo - správní úřad měl službu 24/7 a na požádání byl úředník na místě garantovaně do 30 minut.

0/0
10.4.2009 15:30

sprav

iDěs se zase "vyznamenal"

Zase snůška polopravd, nepravd, fabulací, lží a klamavé fotografie...

ad1 - měření strážníky na místě s automatickým úsekovým měřením nemá technicky nic společného. V prvém případě tam strážník stojí s radarem a měří a hned zastaví vozidlo a v druhém případě se provede automaticky nahrávka a společně se záznamem času měřeného úseku a výpočtem rychlosti to jde rovnou na dopravně-správní agendy MHMP (OURP)

ad 2 - doprovodná fotografie je zavádějící a naprosto lživá v kontextu s článkem

ad 3 - Rakouský zákon o OOU je naprosto diametrálně jinak koncipovaný než ten náš, stejně tak i dopravní předpisy, které NIJAK NEŘEŠÍ ZPŮSOBY MĚŘENÍ, protože je tam již 200 let presumpce správnosti úředního postupu spočívající v zásadě "kdo je oprávněn řešit, je oprávněn kontrolovat, pokud zákon neříká něco jiného". Tato konstrukce je platná všude, s výjimkou našeho absurdistánu.

0/0
10.4.2009 11:58

sprav

Re: iDěs se zase "vyznamenal"

ad 4 - dotaz na redaktorskýho. Kdepak tě chytili, že píšeš takové

tendenční články. Jel jsi zase ja ožralej nebo jako prase, co. je mi z

takových pisálků na blití :-©:-©:-©:-©:-©:-©:-©:-©

0/0
10.4.2009 11:58

pingodik

Re: iDěs se zase "vyznamenal"

...nechápu, co je na článku tendenčního.

0/0
10.4.2009 12:04

sprav

Re: iDěs se zase "vyznamenal"

všechno.

0/0
10.4.2009 22:35

modrá šlápota

Re: iDěs se zase "vyznamenal"

R^R^R^R^R^R^R^

0/0
10.4.2009 12:03

tmf

by měla obsluha

a až náhodou zahlídne jak řidič má cosi světlého pod volantem a náhodou si zjistí, že manželka není blondýna

0/0
10.4.2009 11:37

astrix

Kýho výra

"problémy se soukromým"8-oRv

Soukromý podle vzoru staveňý?

0/0
10.4.2009 11:36

tojsouveci

Údaje

Pro ty, kterým se to zdá zbytečné, kteří v tom vidí paranoiu, kteří mají pocit, že své údaje stejně uvedli v dotazníku zaměstnavatele apod. Tak si za tím stůjte a své jméno, adresu, rodné číslo, RZ vašeho auta a další údaje uveďte přímo zde. Přeci se nebojíte, ne? Vždyť tvrdíte, že žádná osobní data se ani zneužít nedají, Tak sem s nimi.

To asi ne, že? Jak už půjde konkrétně o vás, tak to najednou vidíte z jiného úhle, že? nebo si zahrajete na statečné a uvedete adresu a údaje někoho vymyšleného? Abyste vypadali jako hrdinové? ;-D

0/0
10.4.2009 11:23

Fanatic.Dz

Re: Údaje

Jako uvést své nacionále v bance při podpisu hypotéky nebu zřízení účtu mi přijde OK. Takže ti to řeknu takhle - nabídni mi výhodnou půjčku na 1.5 miliónu a dozvíš se i velikost mejch bot pokud to budeš potřebovat ke svýmu životu. Jinak považuji tvoje snahy za projevy čirého voayerství. ;-D

0/0
10.4.2009 11:26

tojsouveci

Re: Údaje

No neříkej...;-D

0/0
10.4.2009 11:42

tappat

Re: Údaje

ty vole copak tam jde o rodny cislo? jsi upad ne?

0/0
10.4.2009 12:21

tojsouveci

Re: Údaje

Klid. To byla reakce na některé předcghozí příspěvky. Nejsi v obraze...

0/0
10.4.2009 12:51

(@)

Některým sockám připadají ty kamery jako OK...

..neb doufají, že se díky nim konečně dostanou do televize.

0/0
10.4.2009 11:19

Fanatic.Dz

Re: Některým sockám připadají ty kamery jako OK...

Mě kamery nevaděj jsem fotogenickej a trestnou činnost nepášu. ;-D

0/0
10.4.2009 11:22

tojsouveci

Re: Některým sockám připadají ty kamery jako OK...

V tom případě by ti nevadily ani kamery ve tvém bytě, napojené na centrální pult a zaznamenávané údaje z těchto kamer, že? :-)

0/0
10.4.2009 11:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.