Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obamův malý bushismus: Jak se to řekne v rakouštině?

Americký prezident ve Štrasburku děkoval spojencům za vojáky pro Afghánistán a také bavil publikum na tiskové konferenci. Nejprve si rýpl do Sarkozyho a pak nemohl nalézt správný výraz v "rakouštině".

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

maagoor22

hmmmmm

Nevím jak se to řekne rakousky ale americky je to takle........

0/0
6.4.2009 14:15

Zylbrsztajn

sorry

Sorry, můj příspěvek je tady nějak 2 x. Měl jsem v úmyslu poslat ho jako reakci na "

Když existuje bosenština, tak proč by neexistovala..." Sorry, něco jsem zašmoulil při posílání.:-(

0/0
6.4.2009 11:02

Zylbrsztajn

Moldavština tady už byla

Moldavština tady už byla. Pamatuji si to ještě velmi dobře. Jak na ZDŠ tak na gymplu jsme se učili o tom, že "Moldavané jsou socialistický národ" a "Moldavština je socialistický jazyk". Na gymlpu jsme měli jednoho rejpala, který se prof. Š. zeptal na to, co je ten "socialistický národ" a co je ten "socialistický jazyk" a jestli i my jsme taky  "socialističtí Češi a jestli mluvíme socialistickým jazykem". I dozvěděli jsme se, že "Moldavané přeskočili několik vývojových fází společnosti a díky Sovětskému Svazu, ke kterému se připojili (sic!) se stali rovnou socialistickým národem" a to se stalo i s jejich jazykem. A taky nás obšťastnila informací, že před Sovětským Svazem "žádní Moldavané neexistovali, a tedy nebyla ani Moldavština". Moc se nám to nezdálo, přece jen takovej fofr, ze dne na den, ale drželi jsme hubu a zapsali si to do sešitů.

0/0
6.4.2009 10:58

Zylbrsztajn

...pokračování

Brzy na to, jsem navštívil Rumunsko a jeho krásné hory, kde jsem se

skamarádili (pomocí nesčetných lahví tuzemského rumu, hanácké vodky a

rumunské rakije) s rumunskými "trampy". Uměli celkem obstojně školní

angličtinu, my taky, zbytek nedorozumění překonaly výše zmíněné nápoje a my se začali dozvídat nové věci o životě bratrského národa. To jsem čuměli na drát! Maso na lístky v 70. letech 20. století, cena Dacie 180 000 lei, výjezdní doložky i do východoevr. (bratrských) zemí atd.

No a taky jsme se dozvěděli něco o Moldávii. Podle našich nových kámošů byla Moldavština jen nářečí Rumunštiny a Moldavané byly Basarabové, podle názvu kraje, který obývali, Basarábie, a který SSSR Rumunsku po 2 sv. válce Rumunsku prostě ukradl. Přešly nějaké ty roky a SSSR odešel tam kam patřil (do prd...), Moldávie získala samostatnost. Její nový parlament poslal na jednom ze svých prvních zasedání azbuku k čertu a Moldavština psaná latinkou se stala tím, čím opravu je: Rumunštinou.

0/0
6.4.2009 10:53

Kartony

On neřekl, jak se to řekne rakousky, ale jek se

to řekne v Rakousku a to je rozdíl. Brambory se v Rakousku nazývají Erdapfeln (u nás erteple) a v Německu možná ani nevědí co to je.

0/0
5.4.2009 11:25

richu_ch

Re: On neřekl, jak se to řekne rakousky, ale jek se

jojo, a co teprve takove palatschinki, kren, atd ...

0/0
5.4.2009 13:05

Henry Kissinger

Re: On neřekl, jak se to řekne rakousky, ale jek se

to mě vždycky velmi pobaví, jak my  u nás v čr vždy přesně víme, jak se co kde řiká a jak tomu dotyčnému výrazu nebudou rozumět američani, protože se používá jen v británii, jak mu nebudou rozumět v německu, páč se používá jen v rakousku...a pak když tam člověk přijede, tak zjistí že tomu danému výrazu úplně v pohodě rozumí, ovšem podle našich odborníků prý ne...

0/0
6.4.2009 8:39

mutantmutant

no jo, oni američtí turisti

mají všichni v těch našich evropských zemičkách trochu guláš :-)

0/0
5.4.2009 11:19

Radio Jerevan pořád ve střehu

Možná, že Obama ani neví, že je mulat a

myslí si, že je Afroameričan;-D

0/0
5.4.2009 8:56

BedlamW

Re: Možná, že Obama ani neví, že je mulat a

Ty nevis a pritom si myslis ze vis...ze?!

0/0
5.4.2009 8:58

izeizei

To, za co byl W. nazýván kreténem a ignorantským idiotem,

je u Obamy roztomilé! ;-DRv:-©:-©:-©

0/0
4.4.2009 23:28

Irish Stout

Re: To, za co byl W. nazýván kreténem a ignorantským idiotem,

... Obama se s Bushem nedá srovnávat. Bush toho zkrátka v hlavě moc neměl a nebýt jeho poradců a především Condy, byl by úplně mimo. Na hodnocení Obamy je zatím brzy, ale je to evidentně člověk velkorysý, charismatický a sympatický. Neměl by ale ustupovat Rusům, to je snad jediná obava, kterou v souvislosti s ním mám.

0/0
5.4.2009 1:41

hnedka_zdrapana

Re: To, za co byl W. nazýván kreténem a ignorantským idiotem,

Vekorysy a charismaticky Obama mozna je, ale uz prokazal, ze ma v hlave jen kupu hloupych a destruktivnich napadu - jako napriklad jeho napady na reseni krize, ktere jsou stejne jako kroky, ktere krizi zpusobily. Tezko rict, jestli je horsi nez Bush nebo naopak. Alespon neni tolik militantni.

0/0
5.4.2009 8:03

BedlamW

Re: To, za co byl W. nazýván kreténem a ignorantským idiotem,

Nikdo nevi v zahranici jak tu krizi ma resit, jen na Idnes diskuzi to vedi vsichni!;-DR^[>-]

0/0
5.4.2009 9:00

Li Tin O Wevidle

Chyba

Chybička se vloudí, to bych mu odpustil, jen bych se rád zeptal místních lingvistů, zda rakouské děti mají ve škole němčinu nebo rakouštinu? ;-D

0/0
4.4.2009 23:22

Irish Stout

Re: Chyba

ve škole sice hoch deutsch, ale doma mluví rakouskou němčinou. Takže vlastně rakousky. Myslím, že se Mr. Obama moc nespletl.

0/0
5.4.2009 1:44

podotek

S Bushovým IQ to nebylo tak zlé,

ale mulat to asi ani nehraje www.vdare.com/sailer/kerry_iq_lower.htm

To rozšiřování NATO při absenci protivníka je zajímavé, stejně jako neustávající honění fantoma Al-Kajdy.

www.outsidermedia.cz/Ako-Pentagon-manipuluje-verejnu-mienku-1.aspx

0/0
4.4.2009 23:16

Adam.Cipisek

Obama

Rakouska nemcina se od klasicke nemciny docela lisi, tak proc by nemohl rict "In Austrian"?

0/0
4.4.2009 23:00

Irish Stout

Re: Obama

přesně tak.

0/0
5.4.2009 1:45

maagoor22

Re: Obama

protože taky neříkáš v američtině

0/0
6.4.2009 14:20

Miodrag Milovánovič

Když existuje bosenština, tak proč by neexistovala

rakouština;-D? Rozdíl mezi srbštinou a bosenštinou je jako mezi češtinou a moravštinou. Brzy se tedy dočkáme australštiny, peruanštiny, švýcarštiny (ovšem není jasné které;-D), moldavštiny, kyperštiny (znovu nevíme jakéEU), brazilštiny atd.

0/0
4.4.2009 22:41

Zylbrsztajn

Re: Když existuje bosenština, tak proč by neexistovala

Moldavština tady už byla. Pamatuji si to ještě velmi dobře. Jak na ZDŠ tak na gymplu jsme se učili o tom, že "Moldavané jsou socialistický národ" a "Moldavština je socialistický jazyk". Na gymlpu jsme měli jednoho rejpala, který se prof. Š. zeptal na to, co je ten "socialistický národ" a co je ten "socialistický jazyk" a jestli i my jsme taky  "socialističtí Češi a jestli mluvíme socialistickým jazykem". I dozvěděli jsme se, že "Moldavané přeskočili několik vývojových fází společnosti a díky Sovětskému Svazu, ke kterému se připojili (sic!) se stali rovnou socialistickým národem" a to se stalo i s jejich jazykem. A taky nás obšťastnila informací, že před Sovětským Svazem "žádní Moldavané neexistovali, a tedy nebyla ani Moldavština". Moc se nám to nezdálo, přece jen takovej fofr, ze dne na den, ale drželi jsme hubu a zapsali si to do sešitů.

0/0
6.4.2009 10:47

Zylbrsztajn

Re: Když existuje bosenština, tak proč by neexistovala

...pokračováníBrzy na to, jsem navštívil Rumunsko a jeho krásné hory, kde jsem se skamarádili (pomocí nesčetných lahví tuzemského rumu, hanácké vodky a rumunské rakije) s rumunskými "trampy". Uměli celkem obstojně školní angličtinu, my taky, zbytek nedorozumění překonaly výše zmíněné nápoje a my se začali dozvídat nové věci o životě bratrského národa. To jsem čuměli na drát! Maso na lístky v 70. letech 20. století, cena Dacie 180 000 lei, výjezdní doložky i do východoevr. (bratrských) zemí  atd.

No a taky jsme se dozvěděli něco o Moldávii. Podle našich nových kámošů byla Moldavština jen nářečí Rumunštiny a Moldavané byly Basarabové, podle názvu kraje, který obývali, Basarábie, a který SSSR Rumunsku po 2 sv. válce Rumunsku  prostě ukradl. Přešly nějaké ty roky a SSSR odešel tam kam patřil (do prd...), Moldávie získala samostatnost. Její nový parlament poslal na jednom ze svých prvních zasedání azbuku k čertu a Moldavština psaná latinkou se stala tím, čím opravu je: Rumunštinou.

0/0
6.4.2009 11:01

roddie

Rakouština

zas tak daleko od pravdy nebyl, sice oficiálně neexistuje, ale třeba to byla vtipná narážka na výslovnost oné novinářky ;-D

0/0
4.4.2009 21:43

Miodrag Milovánovič

Re: Rakouština

To jo. Germanista Obama si prostě musel rýpnout;-D

0/0
4.4.2009 22:42

pavelthelong

co je na rakoustine divneho ?

Rakusane mluvi hodne odlisne od hochdeutsch, ktera je nejvice zastoupena v severnim Nemecku ->Niedersachsen (Hannover). Nemec nevi a nezna, co jsou Marillen (nemecky Aprikosen=merunky), Marmelade je nemecky Konfitüre a Ribiesl (rybiz)  musi byt pro Nemce jenom a jenom Johannisbeer. Rakoustina je zhruba to co ostravstina pro prazaka (zvlastni dialekt), cili se zase americky prezident tak moc nesek´

0/0
4.4.2009 19:17

EWCZ+

Re: co je na rakoustine divneho ?

Ano, a navic vsechny ceske germanismy jsou z te rakouske verze - no, ona je to vlastne jihonemecka, Bavori nektere ty vyrazy taky pouzivaji. Tak treba my i Rakusaci muzeme mit nervy v kyblu - spravny Nemec ovsem pouze v Eimeru.

0/0
4.4.2009 19:25

oldiess

Re: co je na rakoustine divneho ?

Jasně, gema ole nach Wien;-D

0/0
4.4.2009 19:39

EWCZ+

Re: co je na rakoustine divneho ?

Gema Ham.

0/0
4.4.2009 20:00

oldiess

Re: co je na rakoustine divneho ?

:-)

0/0
4.4.2009 20:29

samhowkins

Re: co je na rakoustine divneho ?

souhlas az na to ze hochdeutsch neni zcela urcite zastoupena v severnim Nemecku....za prve tam vubec neprobehlo druhe Lautverschiebung, takze severni Nemec mluvi jako anglican (maken, appel, pund) a za druhe jako hochdeutsch se bere jizni cast nemeckaR^

0/0
4.4.2009 19:56

EWCZ+

Re: co je na rakoustine divneho ?

Severni Nemecko je des bes, to je fakt...

0/0
4.4.2009 19:59

pavelthelong

Re: co je na rakoustine divneho ?

po vedecke strance mate mozna take pravdu, v praxi je to mozna trochu jinak.  Vami uvadene appel a pund patri do zemepisne stredniho Nemecka (Hessensko, viz Wikipedia....Nicmene pozor na 2 vyznamy slova hochdeutsch- jsou to jiz jeden Vami uvadeny a druhy jako Standarddeutsch (take  Hochdeutsch nebo Schriftdeutsch). Citat z Wikipedie:  "Einer verbreiteten Auffassung zufolge wird eine dem Standarddeutschen

Deutschlands nahe kommende Umgangssprache in der Umgebung von Hannover gesprochen" Takze mam prece jen pravdu ja.??.....:-)

0/0
4.4.2009 21:12

Petrucciani_cenzor

Obamův malý bushismus: Jak se to řekne v rakouštině?

Rusicky pracuji skvele. Ceska TV ma problemy se spojit s redaktory.;-D

0/0
4.4.2009 19:08

izeizei

Typicky americké-vše nalajnovat a co nejvíce zjednodušit

jen aby se moc nenadřeli ani s tím přemýšlením. Austria, tak se tam prostě mluví Austriánsky... NO COMMENT! :-©Rv

0/0
4.4.2009 18:59

Yaroukh

Re: Typicky americké-vše nalajnovat a co nejvíce zjednodušit

Asi proto má každej ze Států vlastní zákony a nemaj v US ani občanky. Tupci jako ty tvrděj, že ochlazení je důsledkem globálního oteplování. ;-D

0/0
4.4.2009 19:04

pavelthelong

Re: Typicky americké-vše nalajnovat a co nejvíce zjednodušit

zrovna ted jsem sledoval porad o Floride. 50% obyvatelstva mluvi prevazne spanelsky a existuje taky  rusky mluvici mensina v Tampe zhruba o velikosti ceskeho krajskeho mesta (100.000 obyv..) Takze vo co go?

0/0
4.4.2009 19:20

Li Tin O Wevidle

Re: Typicky americké-vše nalajnovat a co nejvíce zjednodušit

A kolik lidí tam mluví americky?

0/0
4.4.2009 23:25

Yaroukh

Co bylo u Bushe d;vodem k posměchu...

...je u Obamy evidentně roztomilé. 8-o

0/0
4.4.2009 18:56

blekkal

Re: Co bylo u Bushe d;vodem k posměchu...

Von je takovej náš. A zavede u amíků socyjalizmus, aby jejich dělníci nehladověli a aby tolik američanů nemuselo emigrovat... A všem nám dá prachy. Chceme se mít taky dobře ;-)

0/0
4.4.2009 18:59

monaliv

Re: Co bylo u Bushe d;vodem k posměchu...

A já už se těším, až zítra dá obama pokyn k celosvětovému míru a přátelství mezi národy. Chytneme se za ruce s Kim-čong-ilem, Castrem, Ahmadínežádem a Chávezem, a budeme všichni kamarádi. A půjdeme vstříc, ruku v ruce socialistickým zítřkům.V

0/0
4.4.2009 19:04

izeizei

Re: Co bylo u Bushe d;vodem k posměchu...

R^PŘESNĚ TAK! Nesnáším zbožštělé celebrity.:-©Rv

0/0
4.4.2009 19:00

tučňák v exilu

Re: Co bylo u Bushe d;vodem k posměchu...

Jojo, jak by asi noviny reagovaly kdyby Bush věnoval skoro slepému cizímu premiérovi set 25 filmů na DVD a Britské královně iPod? :-)

0/0
4.4.2009 19:54

vojtexx

:-P

Proč si Obama nezjistí, jak se mluví ve státech, které navštíví?Místo toho se cpou miliardy do jeho ochrany....

;-D;-D;-D

0/0
4.4.2009 18:46

demon5

Re: :-P

On byl v Rakousku?

0/0
4.4.2009 19:17

vtech

Re: :-P

R^

0/0
4.4.2009 23:15

m+a+t+y

Re: :-P

Ne,on odpovídal v američtině rakouské novinářce.

0/0
4.4.2009 23:30

český venkovan

...okopávání kotníků...tak nějak se tomu říká..????

0/0
4.4.2009 18:28

Johnnie Walker

NIC PROTI

přivítání hosta, ale bohužel očekávám hysterické ječení "Ať žije  Obama!" Tak typické pro Čechy... :-/ Do toho tady bude hustá atmosféra mezi Topolem a Klausem a do toho zbytečné protesty pár komunistických debilků proti kapitalismu a radaru a vůbec všemu... A proč není nic v bedně??? To se zase bojí, že tam bude něco "nevhodného"? tady ta cenzura a nepropouštění informací je katastrofa!!!!

0/0
4.4.2009 18:25

Profík

Re: NIC PROTI

Dej mi jméno a adresu, já několik nezákladňáků znám, oni Tě rádi navšítíví a budeš jim moci do očí říct, že jsou to komunističní debílci.

0/0
4.4.2009 18:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.