Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nároky na zdravotní péči rapidně rostou, reformy však zbrzdil pád vlády

Až budou straničtí lídři vybrušovat své volební kampaně, měli by vědět, že předstoupí před jiné "publikum". Výzkum ministerstva zdravotnictví totiž ukázal, že lidé jsou v požadavcích na zdravotní péči mnohem kritičtější a náročnější, než tomu bylo před třemi lety.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

GUHRE

Výzkum Ministerstva zdravotnictví ,

Tak to musí být pravda...;-D , to nech posoudí voliči...!

0/0
2.4.2009 11:08

hlnocd

Re: Výzkum Ministerstva zdravotnictví ,

pravda to je, nebo popiras, ze diky starnuti populace plati stale mene lidi zdravotni peci stale vice lidem kteri potrebuji stale vice pece? Dekuji za odpoved.

0/0
2.4.2009 11:11

hlnocd

Myslim, ze po nekolika letech debat by lide

mohli chapat, proc ZP nestaci na hrazeni veskere dostupne lekarske pece. Myslim, ze neni tezke pochopit, ze pri starnuti populace dochazi k tomu, ze stale mene lidi plati peci stale vice lidem kteri potrebuji stale vice pece. Tento system je dlouhodobe naprosto neunosny. Je zde moznost plosneho navyseni ZP, ale to v sobe nema zadny regulacni efekt, navic poplatky jsou "vice ferove" tim smerem, ze nemaji takovy dopad na cloveka ktery treba i dlouha leta nemusel jit k lekari. navic plosne navysovani ZP prosazuji povetsinou lide s nizsim prijmem popripade nezamestnani a duchodci - takze opet by nejvetsi dopad nesli pracujici lide kteri neco umi.

0/0
2.4.2009 10:33

mismiska

Re: Myslim, ze po nekolika letech debat by lide

Nejen stárnutí populace je problém, ale u nás kulhá obyčejná ekonomická gramotnost i těch pracujících, kteří si pojištění platí.

ZP by měly automaticky zasílat svým pojištěncům seznam jim poskytnuté péče za rok i srozepsanými náklady. Spousta lidí si neuvědomuje, co kolik stojí. Například CT s kontrastní látkou stojí 10.000, korun,  ale pacient má pocit, že byl jen na jednom vyšetření, ani nedostal léky, takže to vlastně nic nestálo...

0/0
2.4.2009 13:53

65c02

"Lidé jsou solidární. Ale jen když se jim to hodí "

Hmmm, kdo by to byl řekl, že?:-P

.

Ale jinak je všeobecně známou skutečností, že do morku kostí zarytí pravičáci (v době, kdy se cítí být v pohodě - zdraví, s dobře placenou a perspektivní prací,....) se velmi rychle mění na nemlich tak stejně zaryté levičáky a rovnostáře....hned jakmile se jim stane třeba nějaký těžký úraz, který jim udělá čáru přes rozpočet - ku příkladu tím, že se stanou závislými na cízí pomoci, na drahé lékařské péči, už dál nemohou vykonávat svoje dřívější lukrativní povolání..... a lidí, kteří v "tučné" době myslí na zadní kolečka a sjednají si kvalitní privátní úrazové, apod... pojištění, je naprosté minimum...takže úraz (nemoc) ve většině případů znamená těžkou čáru přes rozpočet...:-P

0/0
2.4.2009 10:30

hlnocd

Re: "Lidé jsou solidární. Ale jen když se jim to hodí "

a? Pojisteni si platim, mam pojisteni pro pripad vazneho urazu s travalym nasledkem, pojisteni pro pripad ztraty zamestnani (toho se opravdu nebojim) a pripojisteni pro pripad dlouhodobe nemoci. Mesicne si take usetrim pomerne slusnou castku, takze i kdybych skoncil na rok v nemocnici je o me dobre postarano.

0/0
2.4.2009 10:35

65c02

Re: "Lidé jsou solidární. Ale jen když se jim to hodí "

No, tak buď jen kecáš a nebo patříš mezi naprosté minimum těch, kteří se opravdu kvalitně pojistili a nějaká "nehoda" by je nemusela až tak zaskočit - takových lidí ale opravdu moc není. :-)

0/0
2.4.2009 10:42

hlnocd

Re: "Lidé jsou solidární. Ale jen když se jim to hodí "

nevim proc bych ti mel lhat, nejsem levicak :) Uvedomuji si, ze zdravi ma clovek jedno zdravi a nemusi vydrzet naporad. Kvalitni pojisteni je naprosty zaklad. Kdo ho nema je hlupak a pak podle toho dopadne. Vosem levicakum clovek tezko vysvetluje proc se kvalitne pojistit. Oni totiz vidi jenom to, ze si musi neco platit navic, ale jaky to ma vyznam to je uz jaksi nezajima.

0/0
2.4.2009 10:46

65c02

Re: "Lidé jsou solidární. Ale jen když se jim to hodí "

Co se týče kvalitního pojištění coby základu a toho, že kdo kvalitní pojištění osob nemá, je hlupákem - můj plný souhlas.

Co se týče naivního předpokladu, že pravičáci jsou pojištěni a nepojištění zůstávají pouze levičáci, to je natolik směšný názor, že tě zcela diskvalifikoval jako člověka schopného kriticky a logicky uvažovat.:-)

0/0
2.4.2009 10:53

hlnocd

Re: "Lidé jsou solidární. Ale jen když se jim to hodí "

Ja nekde tvrdil, ze kazdy pravicak je pojisten? I kdyz lze zpravidla rici, ze kvalitni pojisteni maji spise lide se vzdelanim a lepsim prijmem, takze to budou vetsinou pravicaci :) Spise jsem chtel rici, ze volic levice je proti placeni cehokoli jen tak z principu. Viz poplatky.

0/0
2.4.2009 10:57

Fidel.je.zpatky

Kde udělaly soudruzi s poplatky chybu?

;-D jistě nároky rostou a je to logické...platí se totiž plaplatky, které by měly jít na zkvalitnění péče...což není pravda, takže?:-) pěkně to tu modrobolševici vedou;-D

0/0
2.4.2009 10:16

cizinec je našinec

pravicové vlády v ČR

buď nechtěli a nebo neuměli definovat co  spadá do standardní zdravotní péče.Nevím co z toho je horší

0/0
2.4.2009 10:11

obhájkyně zájmů pacientů

Nejde o skutečné reformy

Návrhy MZ ve skutečnosti neobsahují nic, co by se dalo označit za reformu. Takže nebude žádná škoda, když nic z toho neprojde parlmentem. Jediné, oč jde, je záměr šidit pacienty na kvalitě - chudší by se daly zastaralejší postupy léčby a delší čekací doby.

0/0
2.4.2009 10:02

Paroubek škodí Česku

Re: Nejde o skutečné reformy

Každý tomu říká jinak, podle mne se jedná o státem garantované standardní zdravotnické služby a pak o nadstandard, vyplývající z finančních možností pacienta. Každý normální člověk pochopí, že v rámci standardní péče nemohou všichni dostat špičkový náhradní kloub, nebo nejkvalitnější zubní implantáty, protože pak by nezbývaly peníze na životy zachraňující (ale drahé operace), na které mají nárok bez rozdílu všichni. :-P   

0/0
2.4.2009 10:13

Fidel.je.zpatky

Re: Nejde o skutečné reformy

já to chápu...klidně si připlať 80 000 na lepší kloub (s diamantem v jamce)...ale nás do toho netahej, my si špičku platíme přes ZP:-)R^

0/0
2.4.2009 10:18

cizinec je našinec

Re: Nejde o skutečné reformy

je vám ale jasné,že přes současné ZP si platíte celkem slušnou mizérii:-)

0/0
2.4.2009 10:21

chemba

Reformy odpískal Topolánek, když obětoval Julínka

A paní architektka s žádnými svými reformami nepřijde.Takže reformy i kdyby vláda nepadla, by stejně žádné nebyly.Koalice neměla už delší čas většinu v parlamentu a neprohlasovala by nic.

0/0
2.4.2009 10:00

barbudo

Re: Reformy odpískal Topolánek, když obětoval Julínka

... ovšem Lulínek říkal reformy prostému rozkradení ...

0/0
2.4.2009 10:01

cizinec je našinec

Re: Reformy odpískal Topolánek, když obětoval Julínka

reforma??...co podle Julínek spadá pod standardní zdravotní péči:-)

0/0
2.4.2009 10:08

Paroubek škodí Česku

Kdo to asi zavinil ?

:-P

0/0
2.4.2009 9:58

cizinec je našinec

Re: Kdo to asi zavinil ?

od levicových stran se nedá očekávat definice "standardní zdravotní péče"..zbývají tedy strany středové a pravicové..ty jsou bohužel nemohoucí...tak asi tak:-)

0/0
2.4.2009 10:04

cizinec je našinec

co pak nikdo nechápe

že jako první věc se musí definovat co je to "standardní zdravotní péče" a jaké úkony a výkony  má obsahovat ...  od tohoto se odvíjí co si bude pacient doplácet a ne naopak:-)

0/0
2.4.2009 9:49

barbudo

Re: co pak nikdo nechápe

... to se ví od roku 93 ...

... a stále se to slibuje ...

0/0
2.4.2009 10:00

aaa-aaa-aaa

reformy?

Já jsem žádné reformy krom tří pětek a pokusu o rozkradení nemocnic neviděl ;-D;-D;-DEU

0/0
2.4.2009 9:47

Pohoder

Re: reformy?

zřejmě byste si nevšiml i kdyby všechny nemocnice v ČR natřeli na růžovo.. Váš rozhled a zkoumání problému věci je opravdu šokující.. ;)

0/0
2.4.2009 9:49

babacek

Pád vlády

Koalice měla 100+1 příležitost postavit komunisty mimo zákon a tím by se nestalo to co se stalo. Paroubek by hrál druhé housle i nadále, ale nebyl by nikomu nebezpečný. Teď je pozdě plakat nad rozlitým mlékem.

0/0
2.4.2009 9:41

Pohoder

Re: Pád vlády

..žijeme ve svobodné zemi, takže ať tu máme klidně komunisty (minulost a ani nepozměnení jejich stranického názvu stranou) a třeba i stranu létajících koberců klidně za mě.

Otázka je kde takové strany rekrutují voliče? Kdyby KSČM neměla voliče, neexistovala by. To je problém, který se musí řešit. Otevřít lidem oči..

0/0
2.4.2009 9:47

aaa-aaa-aaa

Re: Pád vlády

Tady souhlasím, komouši měli být mimo zákon již v devadesátých letech. Kdo tehdy vládl? A za druhé kdyby se bolševickej roťák Tpolánek, nechoval, jako by poměry ve sněmovně byly 150:50, taky by to vypadalo jinak.R^

0/0
2.4.2009 9:50

babacek

Re: Pád vlády

To je dost těžké. 41 let lid zdeformoval a jejich děti to převzaly po nich a pokračuje je to bohužel dále i dnes.

A pokud se dal zakázat komunistický svaz mládeže tak musí jít zrušit i komunisty co sedí v parlamentu, jen kdyby byla vůle.

0/0
2.4.2009 9:54

Pohoder

žádnej šok..

...protože to bude jen horší. Zaslepenci si teď kupují prášky do zásoby a chrochtají blahem nad ušetřením 30ti korun (však on to za mě stát zaplatí z nějakých levitujících peněz). To že socialistickej systém nefunguje a nikdy fungovat nebude teď neřeší, protože teď je to nebolí.

Až oranžoví opět zestátní a opět přivedou do dluhů a na pokraj existence již zprivatizované a tím fungující nemocnice (ale tentokrát už tam budou mít své lidi) a zabrání privatizaci dalších, tak budeme mít zdravotnictví na úrovni Polska již za pár let..

Nejvíc mě ale šokuje současná cena průměrného voliče. Pytlík slibů, bedna keců, peněženka plná stravenek a tři pětky navrh.

No a teď do mě ;)

0/0
2.4.2009 9:21

zmije

Re: žádnej šok..

líp to napsat nešlo. měla jsem možnost srovnání krajské nemocnice v Opavě a soukromé v Třinci. To by měli absolvovat povinně všichni voliči oranžogutánů, pak je ty stupidní kecy přešly - pro méně chápavé - do Opavy nikdy, je to taková LDN a úplný nezájem o pacienta a špína i na JIPce

0/0
2.4.2009 9:40

veskawesi

To sned ani nema cenu komentovat

pochopitelne ze ano. To, jak se tema zdravotnictvi medializovao za posledni 3 roky je jen a pouze zasluha ministra financi a smesneho poplatku. Opravdu to ti, kteri tak vehemnetne bojuji proti poplatkum nevidi? Copak neni zrejme, ze se prima spoluucast opet vrati na scenu? Ach jo, zklamani z volicstva je snad vetsi nez z chovani politicke reprezentace

0/0
2.4.2009 9:21

R@VI

Re: To sned ani nema cenu komentovat

mozna protoze nekomu z politicke repre lizete kulky?

0/0
2.4.2009 9:25

Pohoder

Re: To sned ani nema cenu komentovat

Tak zrovna Vas prispevek poukazuje na ono zminene zklamani z volicu.. ;)

Tohle prece rozumny clovek napsat nedokaze.. nebo se pletu? Brrr...

0/0
2.4.2009 9:38

Navstevak-nic nez pravdu

Ale vzdyt o prece vsichni vi

ze zdravotnictvi stoji na pokraji financniho kolapsu. Ale vzhledem k tomu, ze je modni rusit poplatky a rikat ze reformovat se nic nemusi, se dele ze se nic nedeje. Takze holt misto 30 kc dneska se za 5-10 let holt bude platit cash doktoovi ci zarizeni v radu desitek tisic jinak pojdete na ulici. Samozrejme to lze povazovat za socialni nebot hornich 10.000 na to mit bude, no a ostatni holt maji smulu. Socialni politika nasi levice.

0/0
2.4.2009 9:09

Polarys

Re: Ale vzdyt o prece vsichni vi

skoda ze to ty sosky nechapou a nevedi ani za koho kope ten Ptrouba

0/0
2.4.2009 9:13

copedoc

Jaky zbrzdil pad vlady!

Co to tady Modre Pravo vytrubujes za hovadiny?Sam velky a neomylny Topol minule utery dopoledne,pred hlasovanim o duvere vyhlasil,ze Julinkovu reformu komplet zrusi,kdyz vlada nepadne! Takze kdyby se vlada udrzela, z reformy by zbylo kulovy!Tim ,ze padla naopak zbylo aspon to,co se uz udelalo!

  Takze vy novinarske socky opet nelzete a nesnazte se za kazdou cenu barvit svet na modro. Tfuuj:-©:-©:-©

0/0
2.4.2009 8:38

doktor_bota

Re: Jaky zbrzdil pad vlady!

Můžeš své tvrzení nějak doložit? O tom rušení reforem?

0/0
2.4.2009 9:09

Polarys

Re: Jaky zbrzdil pad vlady!

No jo kdyz ten tvuj Patrouback vidira ,tak se nediv ze Mira chce zachranit precednictvi....ake to vam sosanum nic nerika

0/0
2.4.2009 9:11

R@VI

Re: Jaky zbrzdil pad vlady!

Stejne tak jako zachranil obraz CR v zahranici ... no uzasny, vsichni si mysli ze jsme narod Tupohlavku, s idiotskym vyrazem meleme nesmyslne reci o malichernostech, ktere zrovna toho ci onoho trotla napadnou ... ne dekuji!!

0/0
2.4.2009 9:29

Glock bez -e

Nevím co se divíte

"vstřícnost jen když mne to nic nestojí a neomezuje mne to" je v našich končinách mylně vydávána sa solidaritu, sociálno, princip sociálního státu atp. Přitom to je jen špatně kamuflované sobectví. Korunu tomu nasazují socdem straníci, kteří si na tomto sobectví, strachu "že se na mne nedostane" a závisti postavili stranickou filozofii. Rv

0/0
2.4.2009 8:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.