Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

MF DNES znovu vyzkoušela přístup lékařů k pacientům, zdravotníci uspěli

Redaktorka MF DNES po dvou letech znovu otestovala chování lékařů a sester k pacientům. Postupně se vydala na pohotovost v pěti nemocnicích, nikde nenarazila na nevlídné chování. Podle ministryně zdravotnictví Daniely Filipiové za to mohou i poplatky, ubylo totiž pacientů a zdravotníci nemusí řešit banality.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Dezo-Conka

Zažil jsem pacientku

která čekala v USA na emergency na vyšetření od 16.00 do rána.....a nedočkala se.

Byly aktutnější případy.....a účet je 1500 USD.

V USA je běžné že Čecha vyšetří sestra,podá infuzi/bez dg a lékař jen strčí

hlavu do dveří/..Česká pohotovost je především  je luxusní služba pro chronické zneuživatele lékařské péče,90% banalit,10% važných stavů ,na které není pak čas.

Naštvaní jsou pak všichni.1000 Kč cash za návštěvu LSPP ,do kapsy lékaře,vše spraví.Jiná cesta není.

0/0
8.4.2009 11:29

Dezo-Conka

Bludy,bludy,bludy

Za 700/důchodci a statní pojištěnci / Kč pojistného měsíčně chodit na převay v noci na chirurgii ?

Nebo za 2700/ostatní/

Takové pojistné v žádném případě nemůže pokrýt pohotovost,tá se platit cash

1000 Kč za vyšetření., v USA je to třeba 2000 USD.

0/0
8.4.2009 11:03

Dezo-Conka

Re: Bludy,bludy,bludy

má platit

0/0
8.4.2009 11:04

Sybila

Elévové testovali novináře

Možná se brzy dočkáme testování redaktorů MF Dnes, např. palcové  titulky:

Agenti ministerstev vnitra a spravedlnosti znovu vyzkoušeli přístup redaktorů k vyšetřovaným provinilcům, novináři uspěli... je to vše jen náhoda, nebo se naše media zlepšují? Ministr vnitra se spíš přiklání k druhé variantě a se svým předchůdcem se shoduje na tom, že za lepší chování redaktorů mohou i pokuty v rámci již osvědčeného náhubkového zákona. "Peníze zaplacené po spravedlivém rozsudku v souladu s literou zákona selektují lidi, kterým doopravdy o něco jde. Novináři pak mají pocit, že dotyčná korupční kauza je tam správně a neobtěžují nás banalitami," domnívá se poslanec M. Benda.

0/0
8.4.2009 9:30

zostrelenyanjel2

doktoři sestry a spol

redaktorka idnes měla neskutečnou kliku na špitály, protože já mám většinou dost smůlu...;-D doktoři i sestry se chovaj jak ho.ada a nechápou že normální člověk jde do špitálu když je mu bl.ě a nechodí si tam dobrovolně sednout na tři hodiny do čekárny, aby ho seřvala padesátiletá bachyně která je shodou okolností zdravotní sestrou...

a člověk, pacient, není ten, kdo má povinnost vědět kdy trpí banálním problémem a kdy to je vážný...

to je jako seřvat zákazníka, protože jsem unavenej, ujela mi tramvaj a on přijde s drobností, nesmyslem, ale stejně si to nikdo v soukromým sektoru nemůže dovolit

0/0
2.4.2009 15:25

vonDyke

iDioti

volate take na 158,abyste zjistili,jestli na vas budou hodni? Nastroje na kontrolu kvality zdravotnickych sluzeb ma pouzivat MZCR a ne vas platek se svymi pseudotesty.

0/0
2.4.2009 13:24

billa98

Pohotovost

v Thomayerově nemocnici v Praze 4 je totální socialistický děs. Bohužel mám opakovanou zkušenost...

0/0
2.4.2009 13:14

biofyzik

soucasny stav zdravotnickeho peronalu

je takovy, ze jiz neni mozno poskytovat kvalitni peci. Kdy si toto vsichni uvedomite?

0/0
2.4.2009 13:13

mismiska

Re: soucasny stav zdravotnickeho peronalu

Je pravda, že stav, kdy nemůžu špatně pracujícího zaměstnance potrestat, protože nemám šanci sehnat náhradu, je tristní. Ale není to vždy jen o penězích, nýbrž o obyčejné slušnosti. Pozdravy, poděkování, slůvko prosím a úsměv ještě nikoho nezabily a to nemám na mysli jen zdravotníky.

0/0
2.4.2009 13:45

biofyzik

Re: soucasny stav zdravotnickeho peronalu

Nez jsem odesel do Nemecka, pracoval jsem v cesken zdravotnictvi. Nalada ceskych zdravotniku se da popsat jako pocit permanentni nastvanosti, vycerpani, frustace.

Situace v ceskem zdravotnictvi (i ze strany zdravotniku) pripomina horor.

Ono kdyz mate osetrovat pacienty a nemate k tomu podminky a navic za to nesete odpovednost... Nedivte se, ze se pak nikdo uz neusmiva (jsou vyjimky, ale i ty to casem prejde).

0/0
2.4.2009 14:09

mismiska

Re: soucasny stav zdravotnickeho peronalu

Na úsměvu netrvám, jen na slušném jednání.  Jinak si myslím, že celkově se chování zdravotníků zlepšilo a zlepšuje, alespoň podle mých zkušeností.

0/0
2.4.2009 19:49

Sybila

Novináři uspěli...

Možná se brzy dočkáme testování redaktorů MF Dnes, např. palcové  titulky:

Agenti ministerstev vnitra a spravedlnosti znovu vyzkoušeli přístup redaktorů k vyšetřovaným provinilcům, novináři uspěli... je to vše jen náhoda, nebo se naše media zlepšují? Ministr vnitra se spíš přiklání k druhé variantě a se svým předchůdcem se shoduje na tom, že za lepší chování redaktorů mohou i pokuty v rámci již osvědčeného náhubkového zákona.

"Peníze zaplacené po spravedlivém rozsudku v souladu s literou zákona selektují lidi, kterým doopravdy o něco jde. Novináři pak mají pocit, že dotyčná korupční kauza je tam správně a neobtěžují nás banalitami," domnívá se poslanec M. Benda.

tam správně a neobtěžují nás banalitami," domnívá se poslanec M. Benda.

0/0
2.4.2009 12:53

Lexxik

Kde že to byla

Ještě jsem si všiml tech klasickách záběrů v článku  z čekého zdravotnictvý. 4isté čekárny, nově vybavené, prázdné, redaktorka je tam sama a mají tam i hasíci přístroj co nevypadá že bouchne:) . Probodha kde to byla? Asi vám dojdu vyfotit naši nemocnici, tam jsou lavičky tak ze 60. let, špinavé dlaždičky, vybavení co znám z druhoválečných filmů a doktora vidíte jen prosprintovat zkrz jen aby někdo něco nechtěl a to vše doplňují desítky pacientů se zoufalými výrazy. Sestřičky nekomentuji. Opravdu mi to přijde spíš jako že dělali recenzi na zdravotnictvý v německu:) Vlastně kdekoli jinde od čech na západ.

0/0
2.4.2009 11:45

ptačí chřipka

Celý článek je jenom omáčka.

Je to o ničem.

0/0
2.4.2009 11:45

Lexxik

dodatek

Jen jestě uvedu že mě minulý týden vzala osmička, když jsem dorazil na zubní  pohotovast, tak jsem našel pouze rok starou ceduly že doktor odešel do důchodu a až se něco změní dají vědět. Nejbližší pohotovost je v Praze. Spíš by bylo dobré prověřovat nemocnice né podle losu, ale podle lidí. Tohle je průzku na nic. Jen chválíte péči která není nebo je maximálně strojená. Fuj

0/0
2.4.2009 11:25

mm.strange

Re: dodatek

jenže není v lidských silách prolustrovat všechny špitály v republice to je jako školy jestli se chtějí žáci vraždit nebo ne:-(

0/0
2.4.2009 11:30

Lexxik

Re: dodatek

To je pravda, ale jestli vyšlo že testované nemocnice dostali za dvě, tak to byli asi elitní nemocnice pro VIP pacienty, dvojku dávám jen soukromé zubařce která mi jako jediný doktor pomohl se zdravotním problémem. Jinak doktoři jsou dnes spíš birikrati něž někdo kdo pomáhá lidem.  Ale máte pravdu, na tohle jsou i novináři krátký, mě jen ten článek přišel maličko o ničem a Příbramská nemocnice má všeobecně pověst spíš krematoria než nemocnice:-/

0/0
2.4.2009 11:37

mm.strange

Re: dodatek

hmmmm neumím si to představit já mám dnes volno,ale včera jsme se za celou dvanáctku nezastavily samý odchod příjem jeden exitus doma jsem padla za vlast:-(

0/0
2.4.2009 11:39

Lexxik

Re: dodatek

Já to chápu i z druhé strany, doktorům a zdravotnickému personálu se ani nedivím, je málo lidí, málo peněz a může za to stát, to je bez debat že to páni politici těžce ze........!!! Jen čeho je moc toho je příliš, Já se upřimně bojím dne kdy budu muset do nemocnice. Před dvěma měsíci se mi od sud nevrátila známá, která tam šla s pásovým oparem. No asi tomu fakt nerozumím.

0/0
2.4.2009 11:51

mm.strange

Re: dodatek

my máme stále plno je velký zájem ze stran pacientů,ale máme také o to větší záhul tak když budeš muset do špitálu se ti to pokusím zajistit.

0/0
2.4.2009 12:12

Lexxik

O čem to bylo?

Zaprvé článek jen obecně shrnul ža testy prošly nemocnice za 2 a to je celé, nebo jsem nechápavý?!?! Nebylo řečeno vůbec jaká krytéria byla použita, nic.

Mé zkušenosti jsou zcela jiné. Bydlím v Příbrami, loni mě srazilo kolem vánoc auto Po příjezdu do nemocnice na pohotovost, doktor konstatoval že když chodím, bolest v noho nebudeme řešit, poslal mě na rentgen malíčku na levé ruce( ten byl fialový ) a pak mě posadily do čekárny s cca 30 lidmi a nechali mě čekat. Po té době kdy jsem několikrát málem omdlel a bylo by jako by mě přejelo auto:) Po cca  3,5hod jsem rezignoval a šel jinam. ( do jiného města ) Nikdo neřešil vnitřní zranění a púodobně. To že omdlívám toho si asi ani nevšimli. Dokonce mě jednou se salmonelou poslali autobudem domů, nebo matky přítel umřel jelikož sanitka ze 100metrů vzdálené nemocnice jela 20 minut..... to bych mohl do nekonečna.

0/0
2.4.2009 11:21

mm.strange

Re: O čem to bylo?

To jsou úplné horory ta paní z Kolína mi také vyprávěla šílenosti no neumím si to představit u nás je pacient až na prvním místě Vojenská nemocnice Pha

0/0
2.4.2009 11:26

mm.strange

stejně

stejně se všichni sejdem na patologii;-D

0/0
2.4.2009 11:20

Hery Potrovka

Re: stejně

Přesně tak. R^;-D;-D;-D

0/0
2.4.2009 11:24

mm.strange

Re: stejně

ahojík ,ale je to bohužel tak;-D

0/0
2.4.2009 11:27

Hery Potrovka

Re: stejně

AhojV

0/0
2.4.2009 11:28

mm.strange

brrr Kolín

U nás máme pacientku z Kolína a ta nám stále děkuje,že se sem dostala a je jak Alenka v říši divů jak se jí každý věnuje a kolik kavalitního jídla včetně ovoce a jogurtů dostává.Vážně si neumím představit,že to někde funguje  jinak než u nás.

0/0
2.4.2009 11:07

fingus

Ať zajdou na ortopedickou ambulaci v Sokolově:-)

jednání se sponzory a tak něják nemá čas... Co? No on vždycky zaskočí jednou za hodinu, na někoho mrkne a odběhne,.... Ten pán co ho vzal ráno tam leží už 2 hodiny... Naštěstí po 10 min přišla sestra i doktor, cehož jsem využil a hned se na ní vrhl, jestli má smysl tu čekat... Ne pan doktor dnes neordinuje, ale můžu vás objednat... Fajn na kdy, no na 6tého..., ale to je za 3 týdny? jo,... Tak to vám děkuji, do té doby se mi to zahojí samo.... A odešel jsem:-)

Závěrem jsem setrám na příjmu řekl, ať už tam lidi neposílaj, že to nemá smysl... A to je to prosím ambulance!!!;-D

0/0
2.4.2009 10:37

fingus

Ať zajdou na ortopedickou ambulaci v Sokolově:-)

Připouštím, že jsem si zranění přivodil sám, při sportu, takže moje blbost, ale...

1.) nejdřív jsem čekal, jestli se to srovná samo, vysadil jsem sport zafixoval poškozené zápěstí..

2) nepomohlo šel na pohotovost, nepřijal dar zaplatil poplatek, sestřička si mě rychle všimla udělalimi rentgen doktor si mě prohlédl, dali mi bandáž, když sem vysvětlil doktorovi, že sádru nechci páč by mi vydila připráci (IT = rozbyl bych myš:-)

--> doporučil mi ať to nechám 14 dní v klidu a když se to nespravý ať jdu na ortopedii.

3) příchod do nemocnice--> znovu platím poplatek--> setřička u příjmu mě ujistila, že to bude dobré, páč tam dnes ještě nikoho neposílala a že budu první... Přišel jsem tam kam jsem měl a sedělo tam tak6 lidí o berlích, holích, a různě zafixovaných končetinách... ? "Promiňte Vy asi čekáte na ortopedii? Ano už asi 2 hodiny a doktor tu není? Co? No on má nahoře seminář a jednání...

0/0
2.4.2009 10:33

Dezo-Conka

Re: Ať zajdou na ortopedickou ambulaci v Sokolově:-)

V kolik hodin to bylo ?

0/0
2.4.2009 10:36

eloelo

Re: Ať zajdou na ortopedickou ambulaci v Sokolově:-)

Nezlobte se, ale vy mi připadáte, jako byste slezl z Marsu... Dvě hodiny jste čekal, tak to je strašné... Přál bych vám čtyřhodinové čekání se řvoucím dítetem se zánětem středního ucha v čekárně plné lidí. A kdyby jednou - jenže ony se ty záněty opakují a my je doma měli co měsíc...

0/0
2.4.2009 10:38

Lexxik

Re: Ať zajdou na ortopedickou ambulaci v Sokolově:-)

eloelo: Jasně pak už je jen vojenský lazaret!! Nezlobte se ale jestli vám tohle připadá v pořádku tak jste asi zvyklý na dobrý morus u doktora. Na ambulanci chodí lidi co už nemohou čekat a dvě hodiny mi přijde pro někoho otázka života a smrti ( samozřejmě né v tomto případě ).l A pokud se chcete trumfovat kdo zažil u doktora větší šok tak to jsme v čechách a to bude dlouhá debata.

0/0
2.4.2009 11:31

Kovis

Re: Ať zajdou na ortopedickou ambulaci v Sokolově:-)

Fajn a Vám to tedy přijde v pořádku?

0/0
2.4.2009 11:34

Dezo-Conka

Pokuď zámečník bere za otevření bytu 700 Kč

nechápu proč lékař neinkasuje za vyšetření pacienta během pohotovosti 1000 Kč,

tak jak je to třeba v Polsku.To svoje pojistné si strčte za klobouk,to by v civilizované zemi stačilomaximálně na návštěvu praktika.V Polsku,Itálii,GB si musíte platit antibiotika,v Itálii i ve špitále.V Itálii si platíte i RTG,USG a pod.V Itálii je zdarma jen návštěva paktika.Pokud se rozhodnete navštívit o své vůli třeba ortopeda ,platíte 400 eur.Myslím si,že stejný systém je třeba co nejdříve zavést u nás,jinak zdravotnictví brzy zkrachuje.

0/0
2.4.2009 10:28

Azazel333

Re: Pokuď zámečník bere za otevření bytu 700 Kč

Protože platíme spoustu peněz na zdravotní pojištění ! Já osobně platím 6000,- KAŽDÝ měsíc.

0/0
2.4.2009 10:30

Dezo-Conka

Re: Pokuď zámečník bere za otevření bytu 700 Kč

nežertuj

stát platí za pijištěnce 700 Kč/50% pojištěnců/

a zaměstnavatel nebo OSVČ v průměru 2700 Kč.

Tak si to spočítej.

Platíte si trabanta a jezdíte v mercedesu.

0/0
2.4.2009 10:34

Azazel333

Re: Pokuď zámečník bere za otevření bytu 700 Kč

6000x12měsícůx40let = 2.880.000 Kč

To je zatraceně drahý trabant !

0/0
2.4.2009 10:36

ktv

Re: Pokuď zámečník bere za otevření bytu 700 Kč

souhlas tady s kolegou "zatracene drahy trabant": napr ja jsem za posledni 3 roky byl u doktora cca 5x z toho pohotovst 0x (mimo to vsechno navstevy soukrome kliniky kterou nam plati zamestnavatel, ale to je fuk) takze to mame 3x12x3000 = 108.000 Kc ... to se teda omlouvam, ale jestli ma 5 navstev u doktora (pricemz jedno z toho je preventivni prohlidka pri nastupu do zamestnani predepsana zakonikem prace) hodnotu 108tis tak ja asi ziju v jine realite, protoze to by jeden den prace doktora pri kterem prohledne dejme tomu 20 lidi mel hodnotu 432.000 Kc a jeden mesic 8.640.000Kc a jeden jediny rok prace jednoho jedineho lekare potom 103.680.000Kc coz mi prijde hodne nadsazene :-DD

0/0
2.4.2009 11:16

Azazel333

Poplatky jso všemocné

ze zlých lidí udělali hodné, z neochotných ochotné, z neschopných schopné

;-D;-D;-D

0/0
2.4.2009 10:28

Hery Potrovka

Re: Poplatky jso všemocné

R^;-D;-D

0/0
2.4.2009 11:17

gogol_jl

Stal bych o 3 hlavni zmeny (krome lekarske)

1. v nemocnicich vstavani po 7 (a mozna ze jeste ne u vsech)

2. kvalita jidla

3. soukromi

ps: neni razeno dle priority

0/0
2.4.2009 10:20

Azazel333

Re: Stal bych o 3 hlavni zmeny (krome lekarske)

Co znamená soukromí? Že budeš sám na pokoji?

Pokud si zaplatíš nadstandard, tak můžeš .... z veřejného systému se takový luxus zaplatit nedá.

0/0
2.4.2009 10:29

Hery Potrovka

Re: Stal bych o 3 hlavni zmeny (krome lekarske)

Soukromí? Jako že na tebe nebude čumět kde kdo a tvé problémy se nebudou řešit před ostatními pacienty. Mne třeba chtěli na gyndě (na porodním)  vyšetřovat před civilkářem (je to x let), který hrál v ambulanci hry na počítači. Když jsem se ohradila ať jako vypadne, otráveně vstal a tvářil se jak bůh pomsty. Jakože takovejch už jsem viděl. :-/. Nevím, zda by mi ukázal svůj penis, kdybych ho o to požádala. ;-D

0/0
2.4.2009 11:22

negociátor

Zneužití zdravotní péče

Když redaktorka MFDnes jde do nemocnice na vyšetřní s tím, že ji bolí břicho a není tomu tak, tak je to JEDNOZNAČNÉ zneužití zdravotní péče. Fakt, že zaplatila 90Kč poplatek na tom nic nemění. Ten totiž neuhradí všechny úkony spojené s jejím vyšetřením, je to jen regulační poplatek!

Chápu, že novináři chtějí nějak otestovat kvalitu služeb, ale když někam přijdou s vymyšlenými zdravotními problémy a nechají se důkladně vyšetřit, tak je to prostě zneužití systému. A doplatí na to, bohužel, lidi, kterým až něco opravdu bude, tak je lékař pošle do prdele, že na novinářské podvody není zvědavý,

0/0
2.4.2009 10:08

Hery Potrovka

Re: Zneužití zdravotní péče

Bylo tam napsaný, že veškeré náklady, které měla hradit ZP této zdravotní pojišťovně refundovali. Čti články až do konce. :-/

0/0
2.4.2009 11:23

chenile

nejhorsi jsou doktori na koznim

kamarad byl u tri.. a nikdo mu proste nepomohl, nic nerekl, poradne neprohlidl nic..

Ja byl nedavno... a pani doktorka na me koukla ze dvou metru.. napsala masticku o ktere rekla ze minepomuze a pak do me pul hodiny hustila ze mi urcite pomuze kosmetika kterou ona prodava... (za tezky prachy)

0/0
2.4.2009 9:58

sůva

Re: nejhorsi jsou doktori na koznim

No když ji ta firma platí líp než ty nebo tvá pojišťovna,tak se jí ani nedivím , je tržní prostředí ,tak se chová normálně.

0/0
2.4.2009 10:06

biofyzik

Re: nejhorsi jsou doktori na koznim

tak to bych hlasil lekarske komore.

0/0
2.4.2009 10:30

GEORGE MICHAEL

Nejhorší známka byla dvojka

Tipnu si - byly jen tři známky - a těmi byly jednička, dvojka a trojka, čili dá se říci, že jsme opět šedý průměr... Ale co - pořád lepší než ve Rwandě nebo ve Rvandě??? No to je jedno, zrktáka v rovníkové Africe. A právě sem by se měly upínat naše zraky !!!

0/0
2.4.2009 9:52

biofyzik

dalsi clanek na zakazku

ministerstva zdravotnictvi. Ma jen oduvodnit poplatky. Zajimalo by mne, zda ti zamestnanci farmaceuticke mafie co pracuji na ministerstvu zdravotnictvi plati redaktorum pausal nebo za kazdy clanek zvlast.

Nijak nespochybnuji poplatky! Ale v CR poslouzili k tomu, aby na sebe strhly pozornost verejnosti a dale dochazelo v klidu k rozkradani ceskeho zdravotnictvi.

0/0
2.4.2009 9:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.