Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vánoce i bez Ježíška

Můj názor na náboženství se asi nikomu líbit nebude. Protože je to velmi osobní věc, je těžké a riskantní se k ní vyjadřovat. Nikdo není nadšený, když odhaluje nebo dokonce obhajuje svoje nejniternější touhy, přání a víru. A když je mu toto přesvědčení rozmlouváno, zakazováno, když je popíráno, hanobeno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

JÚLINEK.ŠÍŠAL

souzi a soušky čížci,

bez stromečku a dárků si ho jistě dovedete představit i vy ... ale lhát malým dětem o tom, že jen na nich bude záležet, jestli bude hůř, to dospělákům zůstane vždy ...;-D

0/0
6.4.2009 9:39

barbudo

Některé děti věří na Jéžiška ...

... některým to zůstane i v dospělosti ...

... stanou se horší věci, ale obezřetnost je na místě ...

0/0
2.4.2009 15:26

proLogos

Re: Některé děti věří na Jéžiška ...

Naprostý souhlas!

Mnohé děti i v dospělosti věří na Jéžiška, u některých se ovšem tato víra vyvine ve víru ve Spasitele Krista.

=)

0/0
3.4.2009 8:32

barbudo

Re: Některé děti věří na Jéžiška ...

... ano, obezřetnost je na místě ...

0/0
3.4.2009 9:10

proLogos

Re: Některé děti věří na Jéžiška ...

...obezřetnost před naší omezeností...

0/0
3.4.2009 9:28

barbudo

Re: Některé děti věří na Jéžiška ...

... víra v blud je nebezpečná ...

0/0
3.4.2009 10:06

barbudo

Re: Některé děti věří na Jéžiška ...

... připomíná můj pes ...

0/0
3.4.2009 10:34

proLogos

Re: Některé děti věří na Jéžiška ...

Znovu naprosto souhlasím =)

I ve světle středověkých náboženských válek a Inkvizice.

0/0
3.4.2009 11:05

Bouše

Naštěstí nemám pocit,

že by mi někdo bral mé ateistické smýšlení. Jednou za čas se mi sice přede dveřmi objeví Svědci Jehovovi a snaží se opruzovat svými historkami z Bible, ale těm vždycky řeknu "běžte o poschodí výš, tady vám pšenka nepokvete"  a mám od nich pokoj. Jen jednou byla nějaká paní moc neodbytná, tak jsem na ni musel trochu zvýšit hlas. JInak v pohodě. R^

0/0
2.4.2009 14:09

proLogos

Re: Naštěstí nemám pocit,

Osobně chápu důvody, proti nepříslušnosti k nějaké církvi. Ovšem být ateistou mi přijde nepochopitelné ve světle bohatství podnětů směřujících k vyšší inteligenci.

Nebudu to dále rozebírat, abych nebyl srovnáván se SJ - pouze za předpokladu ochoty k dialogu.

0/0
2.4.2009 14:56

Bouše

Re: Naštěstí nemám pocit,

Obávám se, že věřící člověk a ateista se pohybují (obrazně řečeno) v natolik různých dimenzích, že se stěží mohou dorozumět. Věřící člověk má navíc v takové konfrontaci výhodu, protože je ve víře vychováván (a vzděláván) po celý život, takže mu nečiní žádný problém klást na stůl jeden argument za druhým. Mě k ateismu nikdo nevedl, ani nevychovával, ani jsem ho nestudoval (:-)), takže ho v podstatě ani neumím definovat, natož abych za něj "kopal" v nějaké debatě. Rozhodně mi ale nebrání ani v přemýšlení nad věcmi mezi nebem a zemí, ani ke směřování k vyšší inteligenci. :-)

0/0
2.4.2009 23:31

proLogos

Re: Naštěstí nemám pocit,

Jo, souhlas. Já o sobě mohu říci, že pocházím z katolické rodiny a jsem katolíkem od narození. K tomu se samozřejmě pojí i vzdělání, popř. přemýšlivost. Abych se naladil na tvoji notu: nemám vůbec žádný problém stát se ateistou, pokud mi někdo tento světonázor rozumně zdůvodní.

V tom je právě jádro pudla, na který narážíš i ty: Ateismus se oproti (katolické) víře nedá rozumně zdůvodnit, většinou je kladen důraz spíš na anticírkevní vymezení sebe sama (církevní selhání v historii, subjektivní pocit větší svobody bez církve, nepochopení funkce církve a pod). Někdy také spoléháním na vědu (z výšky kálíc na fakt, že věda kolikrát selhává při zkoumání mnohých, k Bohu se vztahujících témat).

Ovšem, to zjevně není tvůj případ, nijak se nevymezuješ a (podle tvého vyjádření) vyvíjíš se - tedy hledáš, pokud máš pocit, že to má smysl. V případě, že budeš mít zájem (nebo někdo jiný), mohu tohle téma víc rozebrat za použití naprosto konkrétních témat.

0/0
3.4.2009 8:26

Bouše

Re: Naštěstí nemám pocit,

Jak mohu nějak rozumně zdůvodnit svou nevíru v Boha? A v čem spočívá rozumné zdůvodnění (katolické) víry? Na rozdíl od tebe si myslím, že (katolická) víra lidem ve sposutě věcí zjednodušuje pohled na svět a nenutí je hlouběji se na problémem zamyslet. Některé věci jsou prostě jasné, protože je řekl ON. Svět (vesmír) stvořil ON, tak proč se trápit tím, jestli to nebylo nějak jinak? Existuje posmrtný život, tak proč si lámat hlavu nad tím, co se asi děje s lidským vědomím v okamžiku smrti?

0/0
3.4.2009 9:07

proLogos

Re: Naštěstí nemám pocit,

Souhlas. Moje křesťanství možná může svádět k laxnosti ve zkoumání, ale je to silně subjektivní pocit. Mnoho jedinců-křesťanů, kteří jsou prostě zvídavější povahy mají naprosto jiný názor. Viz Jezuitský řád - zaměřený na vzdělání a zkoumání ("en.wikipedia.org/w/index.php?title=Special:Search&limit=100&offset=20&ns0=1&redirs=0&search=Jesuit+astronomers", "http://www.faculty.fairfield.edu/jmac/sj/sjscient.htm").

K ostatnímu: cítím se trochu blbě, protože ti teď budu předkládat nějaké poučky - prosím nalož s nimi, jak uznáš za vhodné, píšu je v dobré míře a s respektem k Tvému názoru.

K otázce "Jak mohu..?": to je typ otázky, který se vztahuje přesně k aktuálnímu stavu Tvého vědění. V každém okamžiku se něco můžeš dozvědět a zásadně Ti to může napovědět v chápání mnoha věcí.

Začnu filozofií: Pokud ve smyslu, že všemu předchází nějaká příčina, směrem zpět v čase příčin ubývá... co je "Velký třesk"? Je sám o sobě příčinou? Co je před ním? Co je nekonečno, čas, Bůh? Další viz dál.

0/0
3.4.2009 10:04

barbudo

Re: Naštěstí nemám pocit,

... proč se montujete do fyziky, když o ní nemáte tuchy?

0/0
3.4.2009 11:05

proLogos

Re: Naštěstí nemám pocit,

...v čem přesně jsem udělal chybu? Já argumentuji, od Vás očekávám to samé.

0/0
3.4.2009 11:21

barbudo

Re: Naštěstí nemám pocit,

... ve Velkém třesku ...

0/0
3.4.2009 11:29

proLogos

Re: Naštěstí nemám pocit,

to mi došlo... A ten argument?

Jestli vám to tak vadí, klidně Velký třesk vyškrtnu. Na filozofické podstatě věci to stejně nic nemění.

Jak si to pamatuji, (možná to zjednoduším, či udělám chybu) je Velký třesk považován jednou z teorií za etapu zrodu vesmíru, jak ho známe. Je v tom chyba?

0/0
3.4.2009 11:57

barbudo

Re: Naštěstí nemám pocit,

... a kde je v té teorii chyba?

0/0
3.4.2009 12:41

proLogos

Re: Naštěstí nemám pocit,

Já neříkám, že v té teorii je chyba. A už vůbec odmítám cokoli soudit (zvlášť, když nejsem vědec).

Poznámka vychází z toho, že Velký třesk chápu jako proces. Stejně tak je procesem např. přijetí víry (nebo "osvícení") nebo dojití na WC a vykonání potřeby. Cosi se mění, tvoří, je v pohybu.

Já neodsuzuji, pouze se ptám: Jestli je Bůh nad časem, jak to popisuje Bible (Amen, amen, dříve než byl Abrahám, já Jsem) může to být VT? Nebo může spustit VT? Co je před ním? Já se můžu pouze ptát, tam někde v nekonečnu je odpověď. Ale už tyto otázky dávají tušit Boží velikost.

0/0
3.4.2009 13:07

barbudo

Re: Naštěstí nemám pocit,

...ano, Bůh je bohem nevědomosti ...

0/0
3.4.2009 13:10

proLogos

Re: Naštěstí nemám pocit,

...čí?

0/0
3.4.2009 13:15

Bouše

Re: Naštěstí nemám pocit,

A teď ruku na srdce, kolik těch tetek v krojích a strejců, plnících každou neděli kostely na jižní Moravě se takovými myšlenkami zaobírá? Jim skutečně stačí k životu vysvětlení, kterého se jim dostává z kazatelny a jejich víra jim skutečně zjednodušuje pohled na svět, jak jsem uvedl. Že jsou mezi věřícími i lidé, řešící filizofické a vědecké otázky, o tom samozřejmě nepochybuji. Ale církev má bohužel větší zájem o ty jednoduché ovečky. Proto je mi například hodně proti mysli činnost misionářů, i když nelze přehlédnout, že někde skutečně přinesli pokrok.  

0/0
3.4.2009 12:35

proLogos

Re: Naštěstí nemám pocit,

Hodně málo strejců a tetek se zaobírá vědou. O to více se zabývají Biblí a mají vytvořený vztah k osobnosti, která se tam popisuje. To, co jsem popsal, je prvopočátek - k utvoření zájmu. Bez Nového zákona NENÍ (katolické) víry. Církev má v "popisu práce" stejný zájem o všechny lidi bez rozdílu stejně. Jde jí totiž o duši člověka a její spásu (byť to pro Vás budou pánbíčkářský žvásty). Dokazuje to i snaha do poslední chvíle se snažit starostí o seniory v hospicích a dalších ústavech např. pro postižené. Církev rozdíly nedělá! Nejde jí o mediální publicitu, nikde ji nevykazuje (i to je mimo jiné důvod, proč o ní koluje tolik smyšlenek a legend)

Misionáři mají vesměs největší účinek mezi lidmi, kteří jsou právě omezováni na právech (Afrika, J. Amerika). Pro ně je křesťanká nauka o lidských právech a rovnosti všech lidských bytostí stvořených Bohem velmi velkým skokem.

0/0
3.4.2009 12:51

proLogos

Re: Naštěstí nemám pocit,

Dějiny (církve): Jak je možné, že se křesťanství rozšířilo z 13ti k dnešní 1mld. vzdor od počátku extrémního pronásledování (nejdříve od židů - židovská sekta, posléze od pohanské Římské říše - odmítání císaře jako boha: velezrada)? Už cca 30 let po smrti Krista Nero pronásleduje křesťany (smrt v aréně, ukřižování...). Mezi prvními mučedníky jsou i římští občané a aristokraté (např. sv. Pavel..). Křesťanství přečkává i útoky mnohem starší pohanské filozofie i celých škol. Nejkrutější z 250ti letého pronásledování přichází po 18ti letech klidu za cís. Diokleciána (r.298-305..+) V té době je již až 40% obyvatel říše křesťany, zasahují všechny složky společnosti, vč. armády. Po pádu Západořím.říše (mnoooho paralel s dnešní dobou..) se podobným způsobem prosazuje křesťanství mezi přišedšími barbary - kterých jsme potomci my.

Podobný příklad prosazení menšiny proti nepřízni dějiny neznají. Zde fungují zaslíbení daná Kristem (Viz Nový zákon)

0/0
3.4.2009 10:32

proLogos

Re: Naštěstí nemám pocit,

Historickou existenci Krista dnes popírají opravdu jen nejzarytější zpátečníci. Regulérní dějinné zápisy, pravda, nejsou (že by snaha vymazat je za dob pronásledování?), svědectvím tu je především popsaná existence církve.

Postupem času právě mnohokrát ateisty vychvalovaná věda přináší největší důkazy nadpřirozené existence zkoumáním Kristových relikvií (Turínské plátno, rouška z Ovieda, Jeho eucharistické zázraky, zjevení a různé úkazy) stačí googlit. (katolický rozcestník na "web.katolik.cz/feeling/obsah.htm", jinak mnoho suchých konstatování jinde...).

Působení vyšší moci dokazují např. vizionáři, mnohdy naprosto nevzdělaní (i v křesťanství: Korea, Japonsko..): citují hluboké teologické pravdy, a léty prověřené teology přímo udivují a obohacují.

Většina těchto znamení se děje přímo v Kat. církvi, nebo se k ní přímo vztahuje z Pravoslavné. V jiných církvích mi tyto úkazy nejsou známy. To je především důkaz, že Katolická církev je stále ta pravá, prvotní, i přes kritiku ve zjeveních.

0/0
3.4.2009 10:57

barbudo

Re: Naštěstí nemám pocit,

... pokud jde o Krista, jeho existence byla opsána od zoroastristů, že ...

0/0
3.4.2009 11:08

proLogos

Re: Naštěstí nemám pocit,

Existence zoroastrismu je pouze potvrzení Boží moci a toho, jak působí; křesťanství od svého počátku hlásá, že každý člověk má v sobě vepsán základní zákon nebo princip, a tedy i sám od sebe může dospět k jakémusi hlubšímu poznání dobra a zla. Právě zoroastrismus byl hlavním důvodem, proč se raně středověká Mezopotámie (Persie) stala ohniskem bleskového přijetí křesťanství potlačovaném pouze perskou vládnoucí třídou z důvodu nepřátelství k Byzanci. To vše bylo přerušeno expanzí islámu v 7. stol.

0/0
3.4.2009 11:20

barbudo

Re: Naštěstí nemám pocit,

... jenže zoroastrismus popisuje Krista o pár století dříve ...

0/0
3.4.2009 11:40

proLogos

Re: Naštěstí nemám pocit,

Religionista opravdu nejsem; na wiki jsem našel pouze, že Z. dospěl k "definici zla a dobra" mimo to, že dál praktikoval dualistické, ne monoteistické náboženství. Rád se ovšem nechám poučit a obohatit.

O popisu čehokoli, co by se Kristu blížilo jsem se nedopátral (Má to být snad jeden z duchů Kšathra Vairja-Aka Manah-Aša Vahišta-Haurvatád-Vohu Manah-Spenta Ármaiti?)

Na základě podobnosti jména o podobnou osobu taky nejde: Kristus od lat. christos=pomazaný (doslovný překlad žid. mešíach=spasitel), Ježíš od žid. Jehošua=Bůh zachraňuje, či latinsko-aramejského Ihsoy v tomtéž významu.

0/0
3.4.2009 12:15

barbudo

Re: Naštěstí nemám pocit,

 Mithra, Bůh vítězství světla nad tmou, duch pravdy a spravedlnosti, Spasitel a vykupitel člověčenstva.

 Mithra je synem božím, kterého porodila panna v jeskyni (jeho otcem je nejvyšší bůh Ahura Mazda).

 První se o něm dozvěděli pastýři. Přišli se mu poklonit mágové a přinesli mu jako dary zlato, kadidlo a myrhu.

 Mithra sestoupí jako mesiáš z nebe, aby porazil vládce temnot Angro Mainju a uvrhl jej i s jeho vojsky do pekel.

 Poté budou vzkříšeni mrtví a bude následovat poslední soud.Po rozsouzení všech nastane Mithrova tisíciletá říše pozemského ráje.

0/0
3.4.2009 13:29

proLogos

Re: Naštěstí nemám pocit,

Tak tomu říkám obohacujcí záležitost. (ve smyslu Halíkova "Co není bez chvění, není pevné"). Jelikož je pro mě nová, musím ji schroustat a porovnat s tím, co vím.. Každopádně moc díky! R^

Prozatím jsem našel článek k rozdílnosti Mithry a Krista: ("groups.google.cz/group/nova-roma-pannonia/web/pohanstv-kesanstv-a-mithraismus---boj-o-dui-ma") ovšem nic to nemění na faktu, že si musím ověřit to, co píšeš. Je to docela nářez =)

0/0
3.4.2009 13:47

barbudo

Re: Naštěstí nemám pocit,

... dobře tedy ...

... a pravil můj pes: milujte se a učte se ...

0/0
3.4.2009 13:51

proLogos

Re: Naštěstí nemám pocit,

Zase souhlas.

- Podobnost s křesťanstvím, kterou jsi popsal ve tvém příspěvku, mohu se zeptat na zdroj?

- A abych nepřestal polemizovat - jak se ve světle zjištění o Mithraizmu stavíš k ostatním faktům, které jsem tu popisoval (zejména vědecké zkoumání relikvií)?

0/0
3.4.2009 14:01

proLogos

Re: Naštěstí nemám pocit,

DIFFERENCES BETWEEN MITHRAISM AND CHRISTIANITY

1. No sacred text comparable to the Bible has survived for the Mithraic faith, whose doctrine is best studied in its art. All that survives of Zoroastrian worship are the Avesta and Zend Avesta, both relatively brief texts.

2. Mithraism was restricted to male worshippers, since female worshippers were expected to worship either Cybele or Isis instead.

3. Mithraism was more archaic, having been rooted in animal sacrifice instead of the death and resurrection of a god such as Christ, or, in fact, the many sacrificial spring deities such as Dionysus, Adonis, Osiris, and Serapis.

4. Mithraism emphasized courage and generosity, whereas Christianity emphasized charity. - 5. Mithraism was linked with Roman patriotism, whereas Christianity subordinated secular loyalty to a higher destiny.

0/0
3.4.2009 14:27

proLogos

Re: Naštěstí nemám pocit,

To jsem našel v "www.edwardjayne.com/Christology/mithra.html". Pootáčí to tvoje tvrzení trochu do jiného světla Především zrození - Mithra prý nemá matku ani otce - vychází ze skály (?). - Mithra je spasitel lidstva, ovšem radikálně jiným způsobem, než Kristus. - "Bývá zobrazován s pastýři". Dochované texty Avesta a Zend Avesta tuším nepopisují zbytek toho, co ty tvrdíš. - Ohledně sestoupení z nebe jsem možná něco přehlédl, ale nic jsem nenašel. Zoroaster navíc v 6. stol. redukuje působení Mithry na poslední soud? - O tisícileté říši jsem také nic nenašel.

Nacházím mnoho podobností v liturgii, což ovšem pokládám za celkem logické. Náboženství koexistovala dlouhou dobu 300 let. Mithraismus však přes podporu Říma zmizel v zapomnění... Proč?

Abych byl přesnější, zkusím přes víkend něco načíst a zareaguju přesněji. Ovšem, z původního rozechvění jsem už opět na pevně nohou.

0/0
3.4.2009 14:41

barbudo

Re: Naštěstí nemám pocit,

... tak hledejte dál ...

0/0
3.4.2009 15:19

proLogos

Re: Naštěstí nemám pocit,

...ale opravdu by mi pomohl ten Váš (už zase vykám...) zdroj =) Hledat bych nemusel.

0/0
3.4.2009 15:24

barbudo

Re: Naštěstí nemám pocit,

... teď nevím, kde to najít na netu a musím robotit ...

... zkuste google a jména bohů ... nevím ...

... mnoho štěstí ...

0/0
3.4.2009 15:41

proLogos

Re: Naštěstí nemám pocit,

Pro sebe jsem záležitost uzavřel. Podle mého názoru se jedná o pootočení (překroucení) dějinných událostí (i těch popisovaných v Bibli). Např. názor, že k narození Mithry přišli mágové má odpověď v biblické návštěvě "tří mágu-králů-atronomů z Východu" (Persie) k narozenému Kristu. Z historických zápisů i vědeckých zkoumání se lze dopátrat, že se tak mohlo stát na základě mohutné konjunkce planet (bibl. kometa), kterou vyspělá astronomie zoroastrické Persie zachytila a zpracovala. Opodstatněně se mnozí domnívají, že mágy není nikdo jiný, než právě představení zoroastristů očekávajících příchod Mithry. To, že dospěli ke Kristu pouze potvrzuje pravost křesťanství, které je PLNĚ vystavěno na Jeho odkazu.

0/0
6.4.2009 9:27

bar.budo

Re: Naštěstí nemám pocit,

... a není divné, že to napsali stovky let předtím?

0/0
6.4.2009 9:45

proLogos

Re: Naštěstí nemám pocit,

Ne, přesně tak, jak jsem tu už předeslal. Vychází z poznání dobra a zla, a pouze potvrzuje, že Bůh pracuje se všemi lidmi. A navíc není přesně jasné, CO skutečně napsali a co je dohadem či výkladem zobrazení a figurálních plastik z oblasti Persie. Stěžejní texty mithraismu/zoroastrismu Avesta a Zend Avesta jsou podle wiki velmi úzkého rozsahu. Já nemohu soudit, co přesně obsahují. V době, kdy vznikalo křesťanství jsem nežil. Pro mě je zásadním "úkazem", že mithraismus, ač podporován, rozšířenější i starší - zanikl, kdežto křesťanství, ač v plenkách, od počátku systematicky vyhlazováno přežilo a o 2000 let později stále má lidem co říci. Já nemusím soudit. Přesně ti lidé na počátku letopočtu nám dali znamení, jak to mezi těmito dvěma náboženstvími skutečně bylo, oni neměli problém se rozhodnout pro to pravé.

0/0
6.4.2009 10:00

krestan1967

je to hrozné...

Celý ten článek je otřesný, sršící  namyšleností a nepokorou... Bůh nikoho neopustil, to se autorka plete...Ona totiž opustila jeho... Její náboženství je tak trochu jak z manifestu Komunistické strany. Být šťastný, spokojený, ráj na Zemi... Je vskutku otřesné, že pár let po pádu totality naše mládež veřejně deklaruje takovéto nesmysly a ještě větší tragédií je, že někteří "dospělí" tyto samolibé řeči ještě odmění! Vždy, když se člověk pokusil o svépomocný ráj na Zemi, tak tvrdě narazil. Prostě když se střetne moje Já s jiným Já v boji o osobní blaho, tak Ráj končí...

PS: Štěstí je tak trochu biochemie, je podmíněno vyplavením hormonu oxytocínu do krve. Prostě nemůžeme být šťastní, aniž bychom někdy nebyli nešťastní. Rychle bychom si přestali uvědomovat, že co to štěstí vlastně je...

0/0
2.4.2009 13:47

Bouše

Re: je to hrozné...

Jestli tu něco srší namyšleností a nesnášenlivostí, tak je to tvůj příspěvek. Ta holka píše zcela upřímně tak, jak to cítí. Ten trochu nešťastný výraz "Bůh nás opustil" mínila spíše ve smyslu, že ji Bůh vůbec neoslovil, protože těžko tě může opustit někdo, kdo s tebou nikdy nebyl. :-P

0/0
2.4.2009 14:14

proLogos

Re: je to hrozné...

Jo, souhlas. Mnohdy jsou totiž ateisté otevřenější Bohu, než křesťané...

-

Protože kde jinde se Kristus skrývá než v pohodě, radosti, štěstí a lásce? V duchu podobenství o hřivnách: ona bude nakonec souzena za to z čeho vzešla a jak to rozvinula. Mnoho "pravověrných" křesťanů bude souzeno z toho, že měli možnost stát se mnohem lepšími, ale dospěli jen k omezenosti a intoleranci. Běda nám, kteří plně křesťanství nepochopíme.

0/0
2.4.2009 14:48

krestan1967

Re: je to hrozné...

Nepsal jsem, že je nesnášenlivá. Namyšlenost je v tom, že si myslí, že si vybuduje sama ráj, že k tomu nějakého boha nepotřebuje. S touto myšlenkou, že bez Boha to zvládne sám, začal i Satan... to jenom tak pro informaci.  Ono k té pohodě a štěstí je potřeba pokory..... A ne naivního vzdoru.

Bůh oslovuje ty, kteří čekají. Jenom málo lidí má takové štěstí jako svatý Pavel.:-)

0/0
2.4.2009 17:27

Katka.N

Re: je to hrozné...

Děkuju za zastání, je milé, že mě někdo správně pochopilV 

0/0
8.4.2009 18:56

Katka.N

Re: je to hrozné...

Po pár dnech jsem přijela z intru a nestačím koukat, jaké reakce můj článek vyvolal... Vyjádřila jsem svůj názor a chápu, že bez dalších (důležitých) detailů může někomu vyznít namyšleně, ale opak je pravdou. Nikdy jsem si namyšlená opravdu nepřipadala. Důvod k mému názoru je opravdu prostý. Za svých devatenáct let jsem viděla poměrně hodně věcí, které mě přesvědčily, že opravdu není nutné, abych věřila v něco "vyššího", natož že se o mě cokoli zajímá. Věřím v sebe, já jsem strůjcem toho, jak se mi povede. Nespoléhám na nic, co je na tom špatného? Ano, samozřejmě, nepopírám existenci ničeho, Boha, Alláha, je mi to opravdu fuk, jsem tolerantní, ale mě nikdo nedonutí nepřemýšlet, a to mi nikdo nemůže popřít. Já neuznávám Dogmata.

Ten hormon se myslím jmenuje endorfin, řekla bych, ale nechci vypadat namyšleně a nepokorně.. My to ale asi holt máme v rodě:-)

Ano, pokud by nebylo neštěstí, nevážili bychom si štěstí, ale proti tomu jsem neměla přece žádné námitky.

0/0
8.4.2009 18:28

Katka.N

Re: je to hrozné...

K tomu komunismu...v mojí rodině se táhne ateismus (úplný8-o:-)) ještě před první republiku, takže to opravdu nemám od Husáka a tak... Prostě máme doma vlastní víru, prababička byla přes bylinky (díkybohu inkvizice skončila o pár století dříve:-)), babička doteď žvýká na žlučníkové kameny celou pampelišku a moje máma je taky čípek sama o sobě, takže jsem to měla po kom zdědit a od koho odkoukat, nemyslíte?;-D Ale nikdo mě do ničeho nenutil..prostě mi můj ateismus připadá správný. Každej má přece svůj názor.

0/0
8.4.2009 19:03

proLogos

Mě se to hrozně líbí =)

Jo, fakt. Je to konečně milej racionálně zdůvodněnej názor bez předsudků, jak ho jako věřící můžu dokonale přijmout.

Hodně se tu bavíte o Vánocích, tak taky přispěju svým: Slavení (v mém případě) katolických svátků katolíkem se neodmyslitelně vztahuje k dané biblické události a pojí se s ní účast na mši sv.. Velkým svátkům předchází doba zamyšlení se nad sebou (advent, postní doba), aby nakonec prožití těchto svátků bylo obohacující a posunem zase někam dál.

To, jak Vánoce či cokoli jiného slaví ostatní, je mi naprosto jedno. Do jisté míry je to osobitá záležitost a přít se které a čí svátky tu byly dřív je kravina. Každý slaví, co chce, jak chce.A je hrozně hezký, že zrovna u Katky se slavení pojí jednoduše s radostí a láskou.

Jestli je mi totiž z něčeho na blití, tak je to bezduchý prožívání tradic a zkomercionalizovanej "Ježíšek"

Neumím se ztotožnit pouze s jediným: "Poznala jsem, že náboženství dělá někdy mezi lidmi propastné rozdíly." Ten, od koho to poznala by zasloužil NAKOPAT!

0/0
2.4.2009 12:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.