- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
To víte že jsme na digitalizaci připraveni ! A musíme být připraveni, protože nám to analogové vysílání vypnou na Žižkově v Praze už 30.4.2009 :)
nemyslím, že by češi čuměli, co je čeká, dyť se o tom všude mluví, píše už docela dlouho....
tak je připravenost prakticky nulová. Lidé si sice podle reklamy koupí settopbox, ale dál už nevědí, jakou anténu, kam natočit, co to je polarizace. Nechápou, proč každý multiplex vysílá odjinud, jak propojit stb (fuj, to je ošklivá zkratka) s televizorem případně videorekordérem, co je to scart nebo vf výstup. Horko těžko naladí veřejnoprávní multiplex ze Žižkova nebo Cukráku. Jsou udiveni, jak je kvalita obrazu při spojení stb se starším televizorem pomocí modulátoru příšerná. Starším lidem připadá ovládání stb nepřehledně složité, byli zvyklí na dva, tři ovládací prvky - předvolbu kanálů, kontrast, hlasitost a teď mají použít navíc ještě dálkový ovladač, pro ně často nepochopitelný a složitý. Jediný náznak informační kampaně je logo v obraze, leták jsem neviděl ani jeden, inzerované informační automobily rovněž. Celý přechod na digitální vysílání působí neskutečně amatérsky a nepřipraveně. Ale důležité je, že máme vládního koordinátora, to je panečku vznešená funkce, už ten název.
... aby divák nepřišel o reklamy, nevysílá se VPS ...
... a starý video či DVD rekordér mu bude k ničemu ...
Lidé, kteří s tím běžně nějak nepracují, a těch je většina, s tím potíže mají. Přitom nejde o nic jiného, než to jim to přizpůsobit a problematiku přiblížit, v tom se koordinátor hrubě mýlí
Pokud "tři čtvrtiny Pražanů jsou na přechod na digitální vysílání připraveny", tak to znamená, že čtvrtina Pražanů, tedy asi 300 tisíc lidí, připravena není. Dle pana koordinátora "polovina lidí stejně má kabelovou televizi, satelit nebo IPTV" - ta druhá polovina jej zřejmě nezajímá, to budou beztoho ti chudší a méně významní. Větší debakl informační kampaně už si nedovedu představit. Ona se taky žádná rozumná informační kampaň, přístupná i neodborníkům, vůbec nekonala.