Diskuze

Reklamuješ přijímačky na VŠ? Nejdřív zaplať, chce Scio po studentech

Chybně jsme vyhodnotili váš test k přijímačkám na vysokou školu? Zaplaťte 79 korun a my to zkontrolujeme. To je praxe u Národních srovnávacích zkoušek společnosti Scio, kterých využívá pět desítek vysokých škol. Sdružení obrany spotřebitelů je přesvědčeno, že Scio porušuje zákon. Případem se zabývá Česká obchodní inspekce.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Dzoudy

30. 3. 2009 22:04
Dobré stránky scia?

Upřímně řečeno, na naší fakultě se zkoušky zrušili a je to tak dobře. Nedokážu si představit, že by ti chytráčci ze Scia dokázali udělat pořádný a hlavně smysluplný test, který by vypovídal o nějakých schopnostech z matematiky. Nemluvě o tom, že jsem slyšel o mnoha případech, kdy byla ve zkouškách chyba a ani "námitka" ničemu nepomohla, ač byla podle mě oprávněná.

0 0
možnosti

joyFX

30. 3. 2009 22:02
naopak,

školy, které nechaly sciu dělat přijímačky, považuju za osvícené. taková škola totiž ukazuje, že si nepohrává s reliabilitou svých testů v zájmu přijetí svých známých a příbuzných

0 0
možnosti

JSA

30. 3. 2009 22:15
Re: naopak,

A co jako?

0 0
možnosti

Azazel333

30. 3. 2009 21:17
Zpoplatnění reklamace

je samozřejmě protizákonné - a je úplně jedno, jestli jde o elektroniku, jídlo nebo nějaký test.

0 0
možnosti

hanka1234

30. 3. 2009 20:30
Nesouhlasím

Vy si asi neuvědomujete i ty dobré stránky SCIA. Uvědomili jste si, že i na střední školy tato společnost připravuje přijímací testy?Ano zadarmo,ale připravuje. a vysokou školu může jít ten kdo chce, proč si to tedy nezaplatit?Narozdíl od jiných typů přijímacích zkoušek zde máte možnosti si testy udělat několikrát, ano zaplatíte si,ale máte možnost uspět,ne když se třesete na jediný možný termín, který máte.Pro mnoho studentů je tento přístup o dost jednodušší. Nemusí se stresovat z jediného termínu, a mohou se připravit na další, pokud se jim první pokus nepodařil. Vědí do čeho jdou.Souhlasím, že některé výdaje jsou sice zbytečné platit, ale kdo dnes vyhodí stovku za krabičku cigaret? At si za to raději zaplatí své vzdělání, pokud o to stojí. Hlásím se pomocí scia na dvě různé vysoké školy, je dobré, že se nemusím připravovat na dvé různé zkoušky, ale mohu absolvovat jeden stejný test, a výsledky se pošlou na obě školy. Je to usnadnění učení i pro studenty, nejen namastění něčí kapsy!

0 0
možnosti

ArtistCZ

31. 3. 2009 14:01
Re: Nesouhlasím

Typický příspěvek zastánce scia. Očividně nevidíš problém scio-testů z globálního hlediska. Naučila ses na jeden typ testů, který uznají na různých typech škol (chemie, ekonomie, sociální studie, technika...) obory které spolu prakticky nesouvisí. Od toho také ten test vypadá - veliká obecnost a nutnost se na ní připravit, namísto specializace. A co je vejška? Specializace na určitý obor. Uznávám, že to může být jednodušší. Vejška ale není o jednoduchosti ... i když nevím kam se hlásíš.

0 0
možnosti

Kazimator

30. 3. 2009 19:56
kuří očko..

Tak už někdo začal sciu šlapat na kuří oka, tyhle reklamace jsou myslím jenom začátek, celé SCIO je dost šílený projekt a doufám že se jim do spárů nikdy nedostanu.

 Celá filozofie je jendoduchá- jsi chytrý? pak to uděláš. Nejsi? Tak si kup tyhle testíky, a pak ještě tyhle a ty taky, a nejlepší jsou ty nejdražší, a pak se přihlaš (=zaplať) za co nejvíc pokusů, no a pak už to zvládneš taky.

0 0
možnosti

Good luck

30. 3. 2009 20:22
Re: kuří očko..

A co je na týhle filozofii špatnýho?

0 0
možnosti

Coarina

30. 3. 2009 19:31
SCIO test neni obektivni

SCIO testy jsou podle me spatne, protoze o samotnem studentovi se nic nedovi, jsou neobektivni a neni zameren na jednotlive obory VS? Take obsahuje spoustu chyb a to nemluve o te zlodejne - za par A4 zaplatite min. 500Kc, nekde i vice! Studovala jsem nekolik oboru na VS a na jeden z nich jsem podstoupila tyto testy - zvladla jsem je, ale byla to sranda, kolik hlouposti, zbytecnosti obsahovali. Mozna dnes uz je to jine. Nevim jak dnes ty testy vypadaji a radeji je nechci videt. Nezavidim SS, ze musi neco takoveho podstupovat, aby byli prijaty na VS! Mel by byt prijat kazdy student a radeji v 1 rocniku udelat sito! Student, ktery by mel zajem o dany obor by se najisto udrzel!!! A uspesne dostudoval! EU

0 0
možnosti

fonep

30. 3. 2009 20:38
Re: SCIO test neni obektivni

Nemám rád poukazování na gramatické chyby v textu, ale zaráží mě, že jako bývalá studentka několika oborů VŠ nevíš, že se píše OBJEKTIVNÍ ( a nebude to překlep, když to tam je dvakrát. Pak tam je třeba obsahovali - má být ypsilon.

  Dále - u SCIO testů se právě školy dozví, jestli uchazeč umí zapojit mozek, a nejen vypsat našprtané znalosti, jak by si to tobě podobní přáli.

 A nakonec - na spoustu oborů se dnes dostane téměř každý, jde o to jen si vybrat. A asi nevíš, jak náročné by to pro školy bylo u všech oborů nabrat všechny..jak z hlediska logistiky, tak financí, rozvrhu..

 Prostě a jednoduše - to, co zde píšeš, nemá hlavu ani patu, vypadá to jako by to psal člověk, co 10x zkusil VŠ a z toho 7x ho nepřijali a 3x vyhodili...

0 0
možnosti

Qesospi Cobigan

30. 3. 2009 19:25
Vysoké školy jsou líné provádět zkoušky samy?

To je děs. Myslel jsem, že firma SCIO funguje jen na bázi přípravy a vzorových testů. Vůbec jsem netušil, že je osud uchazečů v jeich rukách. Vzniká další prostor pro korupci atd. I když ve státě, kde existují exekutoři-soukromníci, mě už nic neudivuje.

0 0
možnosti

Qesospi Cobigan

30. 3. 2009 19:30
Re: Vysoké školy jsou líné provádět zkoušky samy?

Ještě bych k tomu dodal, že VŠ, která může rozhazovat peníze tím, že si objednává služby firmy SCIO, by měla automaticky přijít o veškeré státní dotace. Chápu, že sedět celý týden v přijímací komisi není pro vyučující příjemné. Ale zase mají 2 měsíce prázdnin.

0 0
možnosti

lukaz

30. 3. 2009 18:59
jak je to možné?

Jak je možné, že nikdo proti SCIO zkouškám doposud neřekne veřejně kritiku. Jsem generace, která SCIO testům unikla a jsem jedině rád. Jejich výpočet procent jak jste úspěšný je slušně řečeno divný.

Výsledky uváděné jsou mých kamarádů.

Petr šel hned na 1. termín uspěl měl například 50 bodů což v ten den, znamenalo 78%. z všech uchazečů. Kamarád Petr 2 šel na druhý termín měl o 10 bodů více tzn 60, ale v ten den bylo větší množství uchazečů asi i chytřejších a tudíž pouze 53%. Dál to postrádá smysl uvádět. Nechápu jak se to může dělat vždy jen z daného termínu. Stačilo by, abych šel na termín kde bude co nejvíc blbců a budu mít hned větší percentil a tudíž větší šanci na přijmutí na VŠ a to nemusím mít zrovna nejvíc bodů.

0 0
možnosti

Emerus

30. 3. 2009 19:25
Re: jak je to možné?

Výsledky se neporovnávají s výsledky ted den dosaženými. Máte špatné informace. Nikdy žádné přijímačky nebudou stoprocentně spravedlivé už i kvůli tomu že je x variant a každá trochu jinak obtížná

0 0
možnosti

daveu

30. 3. 2009 18:12
scio

Scio ma monopol, zrusit !

0 0
možnosti

honzyk

30. 3. 2009 18:27
Re: scio

R^

0 0
možnosti

Krak

30. 3. 2009 17:50
A je to tak správně...

0 0
možnosti