Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jezdeckou chybu vylučuji, říká otec řidiče, který na rallye usmrtil diváky

Policie už nás vyslechla, kluci podstoupili dechovou zkoušku, říká v rozhovoru Július Lapdavský. Jeho synové jeli v sobotu v autě, které při rychlostní zkoušce Valašské rallye vyjelo z trati a usmrtilo tři diváky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mlhoš

Přímo u nehody

Stál jsem přímo u nehody na druhé straně cesty, fotil si průběh závodů a viděl přímo onou havárii. Je to politovánihodné neštěstí,ale musím dát za pravdu všem, kteří píšou, že ti lidé prostě stáli na naprosto nevhodném místě.O tom není pochyb, ale po prostudování časových záznamů fotek se ukázalo, že usmrcení diváci přišli na míst nehody maximálně 2 minuty před srážkou. Celou dobu před tím tam nebyli. Neskutečná náhoda. Další popis najdete na www.mnisi.cz       Jen jsem okopíroval co už jeden napsal .Aby pár sprostých kreténů se zamyslelo!!!Chci říct , že Otcovi ani dětem ,tak za krátko nemohlo třeba ani dojít , že tak blbě stojí !Nebo možná byly tak z prva nadšení z rally ,že jim to za dvě minuty necvaklo !Všeci nadávají otcovi, jo udělal velkou chybu a už ji nemohl zebrat zpátky !Ale kdo nedělá chyby ,kdo dodržuje předpisy na silnicích ,zákony ,atd. !Nikdo není svatý a bezchybný ...Velká výzva pro pořadetele, jak takové akce více zabezpečit !RIP

0/0
1.4.2009 22:07

popradčan

Reporter,

ty si riadny hňup.

0/0
31.3.2009 16:55

Reporter

TRAKTOR

no a pustit tam ten traktor, to byla od pořadatelů taky pitomost ;-D

0/0
31.3.2009 11:31

mixér

Re: TRAKTOR

Jestli máte na mysli asi tu rok starou událost, tak tehdy tam traktor vjel i navzdory pásce, kterou musel přetrhnout...

0/0
31.3.2009 16:38

josef_spejbl

ten chlap, co tam vzal ty děti byl pitomec

dot com

0/0
31.3.2009 11:05

Reporter

Re: ten chlap, co tam vzal ty děti byl pitomec

souhlasím. ani neměli přílbu

0/0
31.3.2009 11:28

Reporter

smysl rallye

smrt k rallye patří. občas jezdec, občas mouca na předním skle a občas divák. Ten kluk, ten slovák tu byl naším hostem a musíme se kněmu chovat jako k hostovi. a ne ho stresova do jeho další závodnický kariéry. Zaslouží si pomník !   R^R^  V 

0/0
31.3.2009 11:04

josef_spejbl

Re: smysl rallye

a nové auto, obrněné nejlépe........R^

0/0
31.3.2009 11:05

Reporter

Re: smysl rallye

škodu na autě by mu měl zaplatit ten co stál za tou zatáčkou. TAkže by to mělo jít z jeho dědictví. Vždyť to auto se poškodilo o něj

0/0
31.3.2009 11:20

tomastichy

videozáznam

http://www.youtube.com/watch?v=DtxRQU_WWK8&feature=related

0/0
31.3.2009 10:59

lightman

mám dost..

To je děs co si tady člověk přečte !! Zamyslel se někdo z těch chytráků co tvrdí, že to byla chyba řidiče atp. nad tím, kdyby autu selhaly brzdy ? stalo by se uplně to samé a možná i s horšími následky..je zcela evidentní že "otec" základní bezpečnostní pravidla nedodržel a ještě byl maximálně nezodpovědný když sebou vzal děti !!! ;-O  zamyslete se nad tím, rally není loutkové divadlo, ale rychlý a trvdý sport...bezmozkost si vyžádala nejvyšší daň !!! ... Upřímnou soustrast rodině, pozůstalým a posádce přeji brzké zotavení.

0/0
31.3.2009 6:38

lakub

Re: mám dost..

kdyz se clovek podiva na tu fotku a zabery z mista tesne pred nehodou, tak tam spatne stoji jeste nejmin dvacet lidi. nechapu, jak je to mozny. tady stejne nic novyho nevymyslime. dokud nekdo napise kolik tam na miste bylo poradatelu a co presne delali. pro me je nepochopitelny, ze tam nekdo pusti auta ve 150. nechtel bych bejt v kuzi toho, kdo tam za pivo a klobasu poslal jednoho duchodce, aby usetril. jestli to tak bylo.

0/0
31.3.2009 8:32

Pan Navratil

Re: mám dost..

Co to melete? Před začátkem RZ byla trať OK včetně diváků. Že během RZ přebíhaj trať a lezou kam nemají, to se nedá uhlídat. Český dráhy taky nenutíte, aby hlídaly koleje, jestli se přes ně nepajdá nějakej debil.

0/0
31.3.2009 10:00

lakub

Re: mám dost..

no rozdil je v tom, ze zatimco kazdej vi, kudy vlak jezdi tak u aut ve 150 na rozbitejch okreskach nikdo nevi, kam to muze vylitnout.

viz diskuze posledni dny vsude: ten chlap stal blbe a zavinil si to sam. O tom, ze za horizontem staly desitky lidi na nevhodnejch mistech, dalsich patnact za stromem, nepise nikdo. pritom stali stejne blbe, jako ti mrtvi. kdyby to auto trefilo prez horizontem sutr, psa nebo radlici traktoru vyjizdejiciho z pole, tak tam tu pravou sran vymete uplne stejne.  

0/0
31.3.2009 10:30

Pan Navratil

Re: mám dost..

No tak zrovna ten strom by si s tím autem myslím poradil, to s tím traktorem jsem nepochopil (ne, že bych neviděl traktor na RZ ale to je výjimka). Ano, lidi stáli blbě, a kdyby se trefili do nich, byla by to jejich vina. Trefili se ale do těchto tří. Proto se řeší tito tři.

0/0
31.3.2009 11:00

josef_spejbl

Re: mám dost..

jaké měl ten traktor číslo?

0/0
31.3.2009 11:06

Pan Navratil

Re: mám dost..

Nevím, viděl jsem to někde na youtube, závodníci jeli starou Š100 a najednou traktor.

0/0
31.3.2009 11:38

Reporter

Re: mám dost..

jestli se to nedá uhlídat, tak se to takhle jezdit nemůže. V brrně, v mostě, nebo kterýmkoliv okruhu po evropě jsem nezažil, že by se diváci dostali na trať. Nebo, že by stáli nezabazpečený za zatáčkou. Nebo na F1 , tu sleduju jen v TV je to taky nemyslitelný. Takže kde je chaba ? no přece v organizaci !!!!!

0/0
31.3.2009 11:25

Pan Navratil

Re: mám dost..

Uhlídat všechno patří do říše snů, to je vám snad doufám jasné.

0/0
31.3.2009 11:37

Reporter

Re: mám dost..

no pro tyhle pořadatele jo. vždyť to bylo na Valaššsku. Ale na F1 to zvládaj bez problémů. Taky proto se nejde v česku, bač by to nezvládli oprganizátoři

0/0
31.3.2009 12:04

Pan Navratil

Re: mám dost..

To jsou zcela odlišné typy závodů, přesto lidé umírají i při F1, a umírají při rally i jinde ve světě. Také na leteckých dnech se to stává.

0/0
31.3.2009 13:16

Reporter

Re: mám dost..

no vidíte, že mají něco společného

0/0
31.3.2009 14:00

mixér

Re: mám dost..

Pletete hrušky s jabkama. V Brně, v Mostě i na F1 jsou to všechno zabezpečené okruhy, které slouží výhradně jako okruhy - kolem tratě je spousta kačírkovaných zón, trávníky a svodidla obmotaný pneumatikama. A i přesto tu umírají lidé, protože se holt někdo blbě trefil a to kolo mu ulítlo mezi diváky. Ale rallye? Ty cesty během roku slouží pro běžnou komunikaci, vedou obcemi, jsou kolem nich velmi blízko stromy a rozhodně nemají nijak zvlášť upravený povrch. O to víc je to potom o osobní zodpovědnosti každého diváka, aby nebyl vůl a nestál, kde nemá, nedej bože tam s sebou netahal děti. Jenže jak jsem slyšel včera jednu paní v autobuse, která se o tom bavila se svou dcerou:"To by musel u každýho diváka stát pořadatel, aby diváci nestáli tam, kde nemají." :-P

0/0
31.3.2009 16:37

Reporter

Re: mám dost..

vůbec nic nepletu. chtěl jsem říci, že pořadatelům valašského rallye přeci nic nebránilo udělat stejná (nebo třeba ještě lepší) opatření než jsou na okruzích.

 

Nemáte pravdu, že okruhy slouží výhradně jako okruhy - např. Sachsenring, Monza, Monaco - ty také mimo závod slouží běžnému provozu. Prostě to tam jen organizátoři lépe zvládají

Máte pravdu, že lidé jsou voly a lezou kam nemají

0/0
31.3.2009 17:56

mixér

Re: mám dost..

Dovolím si nesouhlasit. Jednoduše není v silách pořadatelů vybudovat 50m od trati takové zábrany, aby je diváci nepřekonali (!). Ne na místě, kde se Valašská rallye odehrává. Pokud někdo nerespektuje pokyny pořadatelů, jeho problém. A co se závodníků týče - ti jsou ti poslední, kdo by za to měli nést vinu.

0/0
31.3.2009 22:31

Reporter

Re: mám dost..

brzdy nikdy neselžou sami o sobě. za to vždycky někdo může. Většinou mechanik odflákne svojí práci a pak ještě technická přejímka musí taky udělat chybu. A navíc tady brzdy evidentně neselhaly, takže takovej názor je mimo mísu Rv

0/0
31.3.2009 11:27

lightman

Re: mám dost..

2 REPORTER : aha, takže ve finále ty organizátoři postavili lidi do zatáčky a řidič měl nařízeno do nich vlítnout...Rv neměli tam co dělat, a to je ta chyba, takže kdo za to může ?? nikde není psáno že auto v RZ nemůže vylítnout z tratě a je jisté, že starost o jejich bezpečnost nebrali vážně.. a co se týče těch brzd, to byl opravdu laciný příklad.

0/0
31.3.2009 13:15

Reporter

Re: mám dost..

a chtěls tím něco říct do diskuse ???

0/0
31.3.2009 13:57

edelcacao

Nechápu že ho nechali odjet

zabil 3 lidi a oni ho nechají v klídku odjet pryč. Nejde o to, jestli to byla jeho vina nebo ne ale prostě dokud nebyl vyslechnut nebo prostě dokud se nějak pořádně nerozeběhlo vyšetřování měli ho zde držet i násilím. Je fakt, že ze slovenska asi nebude takový problém ho dostat jako někde z JAR ale stejně. Budou s tím problémy, jen dostat ho k výslechu.

0/0
31.3.2009 0:07

tyrael

Re: Nechápu že ho nechali odjet

Jedine co se zatim vi zcela spolehlive je fakt ze ti lide stali nekde kde stat nemeli a kde to bylo zakazane.

0/0
31.3.2009 0:38

churchill1

Re: Nechápu že ho nechali odjet

Co takhle nejprve si přečíst článek a pak až psát.Je zde jasně uvedeno,že byli vyslechnuti ještě v nemocnici.Nebo snad předpokládáte,že budou každý den měnit výpověď?

0/0
31.3.2009 0:56

Reporter

Re: Nechápu že ho nechali odjet

právě proto utek, dokonce z nemocnice...

je ze slovesnka a řekně me si otevřeně jaká je balkánská morálka ...?

0/0
31.3.2009 10:57

Pan Navratil

Re: Nechápu že ho nechali odjet

Jak souvisí Slovensko s Balkánem? Asi jako vy a Rozum, taky žádná souvislost. Třeba šel domů, bo tady se platí za pobyt.

0/0
31.3.2009 11:01

Reporter

Re: Nechápu že ho nechali odjet

třeba a nebo se bál průšvihu tak utek domů k mámě (na Balkán, ten začíná za brnem-to je ta největší vesnice v česku)

0/0
31.3.2009 12:00

pinguone

Re: Nechápu že ho nechali odjet

..Balkan zacina v ASI...:-P

0/0
31.3.2009 12:47

Pan Navratil

Re: Nechápu že ho nechali odjet

Z pohledu německého sexuálního turisty rozhodně :-)

0/0
31.3.2009 13:18

Pan Navratil

Re: Nechápu že ho nechali odjet

Aha, a jak mu to jako pomohlo? To je jako na Slovensku před českými úřady v bezpečí, jo?

0/0
31.3.2009 13:18

Reporter

Re: Nechápu že ho nechali odjet

české úřady nemají na slovesnku žádné pravomoci. To platí i pro policii a soudy.  Pokud by nějakou uplatňovali jednalo by se o porušení suverenity státu.

0/0
31.3.2009 14:03

pako_z_letne

otec je stejny blb

..jako ten otec, co z neho EVO udelalo fašírku. chyba jezdce byla jasna, prostě to nezvládl. měl se vymlet někde ve stráni a víc za to nesedat. to je oddělená část věci od té, co ten druhej pablb provedl se těma klukama.... podprumerne inteligentni jedinec tam nevleze sam, uplny imbecil tam vezme kluky, ktery nemaj jeste rozum. poradatele, neporadatele, kazdy by mel mit v hlave mozek a ne nasrato jako ten cretten, pokud nezamestanji 10 tisic lidi, aby stal kazdy metr jeden, tak yhle bezmozky stejne od riskovani neodradi.je mi lito tech kluku, fotra ne.   

0/0
30.3.2009 23:05

Ccecil

Re: otec je stejny blb

tvůj nick hovoří jasnou řečí a je pravdivý

0/0
30.3.2009 23:59

Jan.Emil

Ty závoďáky jezdily lidem kolem plotu.

Myslíte že plot ustojí náraz auta ve stopadesátce. Nebude vám nic platno stát za plotem. Ralley nepatří do obydlených lokalit. Valašské cesty nejsou stavěny na stopadesát za hodinu. Děcka můžete zamknout na dvůr a zajistit branku na petlici, stejně vám to bude k h.o.v.n.u.

Valašskou ralley je třeba zrušit. Kde závodit mají blbci? Tak třeba Masarykův okruh Brno anebo vojenský výcvikový prostor Libava.

Stačí malá chybička namachrovaného závodníčka a auto mátena dvoře a děcka pod ním.

0/0
30.3.2009 22:35

atom

ATOM

Jenže při takhle nebezpečném sportu,by měl pořadatel zajistit to aby tam ti lidi nestáli a jestli na to nemají dost lidí,tak ať nejezdí vůbec.Samozřejmě uznávám,že komu mení rady,tomu není pomoci,ale to že tam stojí,nejenom ti tři,vidělo spostu lidí a taky pořadatel a teď všichni tvrdí neměli tam stát... a mají vystaráno!

0/0
30.3.2009 22:34

PaegasRobin

Selhal řidič,závodník:

Jednoznačně došlo k selhání řidiče.Na voze byla technická závada.Pokuď bylo auto v pořádku,jaktože mu upadlo levé přední kolo ? Proč závodník,řidič strhl řízení vlevo a ne vpravo ? Proč nebrzdil.Chyba,selhání pořadatelů nebylo.Za smrt tří diváků si můžou sami.Nebyly v označené zóně.Došlo k selhání jak řidiče,závodníka tak tří usmrcených diváků.

0/0
30.3.2009 22:01

eloelo

Re: Selhal řidič,závodník:

Kolo mu upasdlo až po nárazu do pařezu, který vůz vymrštil proti těm divákům...

0/0
31.3.2009 8:58

htraffic

.

No já myslím že to jezdecká chyba byla. Z toho co jsem viděl na videu se mi zdálo že si na ten horizont špatně najel, a po dopadu směřoval do meze což se snažil korigovat zřejmě ještě před dopadem. Což je ovšem fatální chyba, protože kola musí být při dopadu rovně jinak se auto rozkývá přesně jak to bylo vidět na tom videu. Následené pokusy o korekci smyku už byly marné, protože ve 150km/h se toho moc udělat nedá...

0/0
30.3.2009 22:00

Catumbelan

Pravda je, že asi stáli kde neměli

ale stáli tam proto, že je nikdo nevyhnal. Největší vina leží na pořadatelích. Jak říká Íčko, soukromá akce špatně zajištěná pořadatelsky.

0/0
30.3.2009 21:40

atom

ATOM

Zdarvím všechny.Jsem z Valašského Meziříčí a v pátek,kdy startovala rallye,bych vám nepřál projíždět toto město v odpoledních hodinách,kdy již v tak přecpaném provozu,se rozhodne parta mylionářů,že si půjdou zazávodit na valašsko....

Dvojtá čára,padesátka,dej přednost v jízdě,nic z toho asi neznají a ani je to nezajímá:oni jsou přece ti závodníci před kterýma musí každý pryč.Skrátka takovádle soutěž nemá co dělat u prostřed města nebo na jeho okrajích.Když mají pánové závodníci na takováhle auta a servis,ať si pronajmou kus vojenského prostoru Libavá a tam ať si jezdí dle libosti....

To co se stalo u Štramberka je totální selhání pořadatelů této soutěže.Každý teď bude tvrdit,že tam ti tři neměli co dělat,ale když věděli jak nebezpečné místo to je,tak to měli zařídit tak aby tam nikdo nestál,natož dva malí kluci,třeba i zastavit RZ a říct jim,že je to kvúli nim,myslím si,že by raději šli a dnes mohli žít.

0/0
30.3.2009 21:32

Jan.Emil

Re: ATOM

Pořád to říkám. Ralley v obydlených oblastech nemají co dělat, jenom obtěžují místní lidi. Proto třeba vyvinout tlak na zastupitele aby další ročníky nepovolovali.

0/0
30.3.2009 22:22

walter sobchak

Re: ATOM

blokada... prorezany gumy... ale to je jen problem mistnich... kdyby necumeli a neumirali u drahy, mohli si po nocich uzit zabavu a adrenalin...

0/0
31.3.2009 0:17

iuos

hmm

jéé, nechápu, co se tu pořád řeší - zcela podle přírodních zákonů prostě vypadli ze hry ti slabší (v tomto případě duševně - a už se těším, že se mi to teď v reakcích vrátí jako bumerang, i když mám pravdu).... vlezl tam, kam neměli a kam by si jen tršoku přemýšlející člověk, notabene táta se synem, nevlezl... a že ten kluk za volantem nezvládl řízení? No a? To se prostě při závodech stává... a proto existují pravidla, podle kterých diváci nemůžou stát všude, kde chtějí... jejich volba, jejich boj.. a ten holt prohráli.. je to smutný, pro nejbližší okolí tragédie, ale řekněme si to upřímně - my je neznáme a tak je nám to vlastně jedno... (to mi připomnělo nápad, že bych ser mohl zeptat pana psychiatra Höschla v Reflexu, jaký má názor na srdceryvné reakce lidí, plačími nad různými obětmi, které vlastně ani nikdy neviděli) :-) Prostě to chce přemýšlet, i když je jasný, že chyby dělá každej...

0/0
30.3.2009 20:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.