Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Školákovi na vozíku zakázali ve škole asistenčního psa

Povolit, či nepovolit dvanáctiletému chlapci na vozíku, aby ho asistenční pes doprovázel i do školy? Školák z Bělé pod Bezdězem trpí ochabováním svalů a zvíře mu pomáhá. Odpůrci psa argumentují možnou alergií spolužáků a tím, že by mohl někoho pokousat. Za chlapce se nyní přimlouvá i hejtman David Rath.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J.J.HOLKA

jen na okraj:

z dRatha je renomovaný dopisovatel? 8-o 

;-D

0/0
30.3.2009 15:29

Nikinka

Lidská bezohlednost:-(

 Není třeba zákonu na povolení asistenčního psa chlapci, ale je nutné přistupovat lidsky k postiženému chlapci.   ;-€    S rozhodnutím vedení školy nesouhlasím, je alibistiké a bezohledné. Ten chlapec je potrestaný již dost pane řediteli!  Rv    ! 

0/0
30.3.2009 11:34

Picolik

A co brýle?

Za chvíli mu zakážou třeba vozík, vždyť může někomu přejet nohu, nebo brýle, co kdyby slunce skrze ně propálilo třídnici?:-©

0/0
30.3.2009 11:29

A_P

Tak jsem si prošel tuhle diskusi

a některé věci mě fakt pobavily. Párkrát jsem viděl, jak to dopadne, když někdo omylem šlápne na asistenčního psa. Doslova masakr. Pes se lekne, vyskočí, ten člověk se většinou taky lekne - a pes rozvrtí ocas a jde se s ním kamarádit. Nebo snad se jde omluvit, že tomu člověku ležel nebo stál v cestě. V takové chvíli je ale ten pes opravdu hrozně nebezpečný, vrtí ocasem tak, že by mohl i někoho praštit...

Mimochodem - u těch psů se podobné reakce pro podobné situace testují. Pes nesmí ani zaútočit, ani zdrhnout, jinak by prostě nemohl pracovat jako asistenční.

0/0
30.3.2009 10:44

12345hanka

Na Martinu

Strikeovi se mi líbí, jak je humánní (když s ním náhodou nesouhlasíte, hned vám popřeje, aby se vám rodily postižené děti). A přerušený penis je hned v závěsu.

0/0
30.3.2009 10:25

Martin.strike

Re: Na Martinu

Mohu se zeptat kde jsem toto napsal?! Ani jednou jsem nic takového nenapsal.

0/0
30.3.2009 13:28

Martin.strike

Re: Na Martinu

Mohu se zeptat kde jsem toto napsal?! Ani jednou jsem nic takového nenapsal.

0/0
30.3.2009 15:29

_m-

Re: Na Martinu

Čekáte na odpověď? Já na tu vaši už od včerejška.

0/0
30.3.2009 15:38

xblack13

Rath poslal žádost?

Takže pokud své rozhodnutí nezmění, tak vyhodí ředitele na dlažbu? Rozumím tomu správně? ;-D

0/0
30.3.2009 8:09

Martin.strike

Re: Rath poslal žádost?

Co to sem pleteš?

0/0
30.3.2009 8:12

xblack13

Re: Rath poslal žádost?

No já jen, že když Rath poslal ředitelům dopis, ve kterém je požádal, abhy udělali mezi studenty průzkum, jak se má jmenovat "Vysoká škola na památku Davida Ratha", tak ten, kdo této žádosti nevyhověl, byl krácen na platu.

Takže předpokládám, že Rath se chová konsistentně a předvídavě :-)

0/0
30.3.2009 8:16

12345hanka

Re: Rath poslal žádost?

Jak jinak?

0/0
30.3.2009 10:22

badongo

mhm

A co zakázat těch 2 000 000 psů, co si ročně ustele na pekáči v Koreji aj. v restauracích - chcete snad ňáký cool video :-P ?

0/0
29.3.2009 23:46

PaegasRobin

Trestuhodné:

Vraťte Radkovi psa.Je to omezování svobody.Asistenční pes je Radkovi po ruce,když potřebuje.Proč byl zakázán ? 1) Děti,spolužáci se nevěnují výuce. 2) Spolužáci asi kradou doma jídlo pro psa. 3) Kvůli pachu. 4) Nevěnování výuce.Učitelský sbor by se měl hluboce zamyslet,nebo bude muset Radkovi koupit plenkový kalhotky a naučit se Radka přebalovat.

0/0
29.3.2009 23:25

virena

tedy

Tedy, že se za psa přimlouvá Rath, to mi vadí. Ale jinak, jak vidno zase vítězí malá česká ubohost. Protože psa nepovolíme a basta, důvody se vždycky najdou. V takové škole bych nechtěla mít své dítě.

0/0
29.3.2009 23:02

Cocotus_Interruptus

Re: tedy

A co si na tom presne vadi, ze se ho zastal Rath? Tohle s politikou nema nic spolecneho. Jinak souhlas... tady se stale hledaji cesty, jak neco nejde. Hledat cestu, jak neco jde, to holt vyzaduje pouzivani mozku. Zatimco takhle si pan reditel udelan anketku mezi rodici a uciteli, nejake tri slepice mu napisou, ze se hrozne boji psu, tak se to zamitne. A aby bylo cim vyfutrovat spis, tak se obesle nekolik irelevantnich instituci typu hygienik a pediatr, ktere problematice vubec nerozumeji.

0/0
29.3.2009 23:11

Koncepce

V této

situaci je pes zdravotní pomůcka, rodina by vyhrála, pokud by jí stálo po tom jít :-)

0/0
29.3.2009 22:45

Cocotus_Interruptus

Re: V této

Obavam se, ze rodina je natolik zavalena jinymi starostmi, ze media jsou pro ne v tomto pripade jedina sance. Co se tyce spravniho rizeni a soudni cesty, to by do te doby ten pes nebo dotycny zak mohl taky umrit. :-/

0/0
29.3.2009 23:13

norayellow

Re: V této

S tim bych souhlasila. Ale problemem jsou prave alergie. Pokud nejake dite ve tride alergii na psi srst ma, muselo by byt prerazeno do tridy jine. Za predpokladu ze ta moznost je. Sama mam bohuzel alergii na kocky a muzu vam rici, ze se tak stupnuje, ze se ke mne nesmi ani priblizit.  Tezko chtit po rodicich takhle postizeneho ditete aby decko denne dopovali pilulkami. Pokud by k takovemu problemu doslo, mam dojem ze by vyhrala rodina druha.

0/0
30.3.2009 2:37

chataricek

Poprvé

souhlasím s A. Rathem. A ředitel má rozhodovat - ne se ptát rodičů ... a dalších. Má mít nějaký vlastní názor - a tím se řídit.

0/0
29.3.2009 21:59

Martin.strike

pro: _m-

Už budu sprostej, jsi normální husa, která si nevidí do pusy. Zkus

jeden den být jako vozíčkář! Já si to zkusil na jednom kurzu, je to

neskutečný. Ten pes je jeho součást! Ale ty jsi fakt husa, takže to

těžko pochopíš. Meleš něco o tom, že by je pokousal, pak že by mu mohly

ty děti něco samy udělat, tak si to laskavě ujasni! Ten pes se cvičí rok, roční intenzivní výcvik. Kdyby byl pro okolí nebezpečnej, tak by nemohl být sám s tím postiženým, nebo ano?!

0/0
29.3.2009 21:59

_m-

Re: pro: _m-

Sprostej si už dost dlouho, ale já se přemůžu a neřeknu ti co jsi ty. jen stručně -

1) to že se ti všichni oponenti pletou do jednoho není moje vina - nikdy jsem nepsala nic o pokousání, ani o tom, že by chlapec neměl chodit do školy, to jsou tvoje výplody choré mysli.

2) Já VÍM jaký je život vozíčkáře  - narozdíl od tebe např. vím co to je RS

3) Od takového odborníka jako jsi ty, který napíše, že Jedličkův ústav je něco jiného si nenechám poradit ani cestu na tramvaj.

0/0
29.3.2009 22:05

Martin.strike

Re: pro: _m-

Nevěřím ti ani slovo! Když jsem ti vyvrátil jeden argument, tak jsi přišla s něčím, co úplně popřelo to, co jsi řekla předtím. Tak se nediv. Jednou by ten pes měl pokousat ostatní, pak by měly děti naopak něco udělat jemu. Tak si to konečně ujasni a něco si o asistenčích psech zjisti.

0/0
29.3.2009 22:11

_m-

Re: pro: _m-

8-o Nemusíš věřit, stačí umět číst.

0/0
29.3.2009 22:15

Martin.strike

Re: pro: _m-

Zase jsi odpověděla na co chceš a zbytek necháš. Jsi strašně omezená, někoho s takto omezeným rozhledem a nechutí něco pochopit, to jsem už dlouho nezažil.

0/0
29.3.2009 22:21

Cocotus_Interruptus

Re: pro: _m-

Aha, takze zase nereagujes na nic, co bylo receno, jen tady porad dokola meles ty svoje bludy. Jak byl reditel moooc hodny, ze mu tam udelal vytah a bezbarierovej hajzlik, ale pes, co nestoji skolu ani korunu, to je desny problem... protoze deti a ucitele (!!!) maji ze psu strach. Tak at se jdou lecit, treba s tim psem. Nechapu, jak muzou vubec chodit po ulici, kdyz maji ze psu tak priserny strach. Po ulici behaji desitky tisic nevycvicenych psu, ale z tech patrne strach nemaji - zato pes, jehoz vycvik stoji stovky tisic, to je desny problem, nejvetsi nebezpeci pod sluncem.

;-O(Y)Rv

0/0
29.3.2009 22:13

el_salamo

Re: pro: _m-

http://www.vycvikvodicichpsu.cz/prubeh-pripravy-psa.php

jen na doplnění...

Výcvik trvá celkem 18-20 měsíců, psi kteří do něj jdou jsou především maximální flegmatici.

0/0
29.3.2009 22:10

Martin.strike

Re: pro: _m-

Tak to se omlouvám, myslel jsem že je to rok, je možné že se ten výcvik liší podle toho pro koho je (jako co se týče jeho délky)? Ale princip je stejnej, milá slečna _m- si myslí, že by pes ublížil jim a pak oni jemu. Neví co mluví.

0/0
29.3.2009 22:14

Cocotus_Interruptus

Re: pro: _m-

Delka vycviku tech psu je individualni, ten rok je prakticky minimum. Ti psi jsou vycviceni "na miru" po potreby daneho cloveka, jak dlouho to presne trva, zalezi na rozsahu toho vycviku a predpokladech a schopnostech toho psa.

0/0
29.3.2009 22:18

el_salamo

Re: pro: _m-

První rok je štěně v některé rodině a v podstatě se učí "jen" slušnému chování, některým příkazům a nebát se - musí hodně do města, do obchodů, jezdit v MHD a prostě si zvyknout a ignorovat ruch okolo sebe. Těch 20 měsíců je dohromady předvýcvik a výcvik, ale asi je to celkem jedno :)

0/0
29.3.2009 22:42

Ramios

+

To je snad poprvé co se Rath projevil jako člověk... Názor na něho to nezměnilo ale má nepatrné plus.R^

0/0
29.3.2009 21:54

herdekflek

...

Prosím vás, zkuste si uvědomit, že asistenční pes je něco jako kardiostimulátor, inzulín, atd. v jiných případech nemocí. Asistenční pes prostě k tomu člověku neoddělitelně patří a je zcela nutné, aby byli co nejdéle spolu. Hendikepovaný potřebuje jeho pomoc a naopak ten pes dotyčného bere jako svou součást. Tihle psi jsou vychováni zcela specifickým způsobem. Zkuste o tom něco přečíst, pak možná pochopíte, jaké hlouposti zde píšete. Někteří zoufalci mi připadají jako stiženi nějakou fóbií...

Věřím, že ten ředitel pochopí, že šlápl vedle s jeho požadavkem, že se rozhodl na základě chybných informací.

0/0
29.3.2009 21:53

Thorough

Super ucitele

Kluk ma vlastne stesti ze ti ucitele pri sve omezenosti neresi treba to ze by mohla plosina na nekoho spadnout. Reditele chapu a je skoda ze ma ve svem sboru ucitele kteri nemaji ochotu ziskat informace o problematice asistencnich psu.  Zjistili by ze z nich ted mluvi nevedomost. Alergie by ale mohla byt pro nejake dite problem.

0/0
29.3.2009 21:49

Martin.strike

Re: Super ucitele

V té třídě řve jen jedna matka a pak to brzdí ředitel. Jinak se rodiče jeho spolužáků vyjádřili, že se psem ve třídě souhlasí. Tak to je typickej příklad našeho zkostnatělého školství.

0/0
29.3.2009 21:53

_m-

Re: Super ucitele

Alergie, panický strach a hlavně - něco by mohli udělat děti tomu psovi - ať už chtěně nebo nechtěně.

0/0
29.3.2009 21:53

Martin.strike

Re: Super ucitele

Oni jsou na toho psa zvyklí a nic by mu nedělali! To taky nechápeš?! Panický strach ze psů tam žádné dítě nemá, alespoň v jeho třídě. Ty jsi fakt případ, u jednoho nesmyslu skončíš a druhým prozměnu pokračuješ!

0/0
29.3.2009 21:55

Ccecil

Re: Super ucitele

a až se něco stane, vylezoyu takový pobitvěgenerálové jako ty a začnou hledat viníka, který to odskáče. Takový já znám. Bez odpovědnosti se prostě skvěle mudruje, ale pak zalezou do nory a za zbytečně lynčovaného odpovědného neuroní ani slzu.

0/0
29.3.2009 23:41

Martin.strike

Re: Super ucitele

A to jsi poznal podle čeho Cecile?! Jedinej kdo mudruje jsi ty.

0/0
30.3.2009 0:14

Ccecil

Re: Super ucitele

podle tvejch blbejch keců, který tady vedeš již drahnou dobu.

0/0
30.3.2009 7:34

herdekflek

Re: Super ucitele

Měli jsme v dětství jednu říkanku na "kdyby"....

Vy budete mít asi velmi omezené obzory, že? Třeba to ještě dohoníte, držím vám palce, ať se vám daří procitnout ze zajetí bludných představ.

0/0
29.3.2009 21:56

_m-

Re: Super ucitele

Až budeš ředitelem školy se zodpovědností za desítky dětí, tak zjistíš, že to kdyby  není až takový nesmysl.

0/0
29.3.2009 22:17

Cocotus_Interruptus

Re: Super ucitele

O cem to vlastne mluvis? Uz sama nevis? "nikdy jsem nepsala nic o pokousání" - ted jako ma teda reditel zodpovednost za desitky tech deti, ktery by mely byt pokousany (ale o tom jsi udaje nikdy nic nepsala), nebo snad odpovednost za toho psa, aby ho nepokousaly deti? Nebo chces jen tak furt dokola zasmradovat vzduch kolem?

0/0
29.3.2009 22:21

_m-

Re: Super ucitele

O pokousání tady meleš kolem dokola jenom ty. Já jsem psala o zodpovědnosti a o nutnosti předvídat - nejrůznější problémy. Protože zdopovědnost za všechny nepříjemnosti ( myslím opravdu všechny) které se stanou  ve škole ponese ten ředitel.

Ovšem to je asi moc složité, že?

0/0
29.3.2009 22:38

_-1-_

Re: Super ucitele

A ty bys toho psa, na místě odpovědného ředitele, povolila?

0/0
29.3.2009 22:41

_m-

Re: Super ucitele

Nevím, nemám dost relevantních informací. Asi bych postupovala jako on - zjistila bych co o tom říká zákon, co odborníci na asistenční psy, co odborníci na svalovou atrofii, zjistila bych jaká je situace mezi dětmi a rodiči a potom bych rozhodla. Upřímně řečeno - opravdu nevím.

0/0
29.3.2009 22:56

Cocotus_Interruptus

Re: Super ucitele

Ti odbornici na asistencni psy - to oni jsou pediatri a hygienici, nebo snad zrizovatel skoly, jak nam "moudre" sdelil pan reditel? ;-D8-o

0/0
29.3.2009 23:05

Cocotus_Interruptus

Re: Super ucitele

Ty tady akorat pises obecne nicnerikajici plky, ktere menis kazdych 10 minut jako ponozky. Ten pes nikoho nepokouse, alergii tam nikdo nema, udajny "strach" maminek a ucitelu ze psu fakt neni relevantni duvod, at se jdou lecit jestli je to tak vazne... Za to, ze nektery z zaku ublizi psovi (proc by to asi tak delal) neponese odpovednost reditel, ale dotycny zak, resp. jeho zakonny zastupce (cili rodice) - stejne jako reditel skoly neponese zodpovednost za to, ze nekdo nekomu ukradne svacinu nebo rozmlati mobilni telefon.

Uz z tebe vypadne nejaky realny argument? Jestli ne, tak uz mlc.

0/0
29.3.2009 22:43

Martin.strike

Re: Super ucitele

Ty husičko! Zase překrucuješ! Mluvila jsi pokousání dvakrát! Ten pes nikomu nic neudělá! Ale to ty nepochopíš!

0/0
29.3.2009 22:48

_m-

Re: Super ucitele

Najdi mi to!

0/0
29.3.2009 22:58

Ccecil

Re: Super ucitele

je to hulvát a je potřeba s ním jako s hulvátem jednat.

0/0
29.3.2009 23:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.