- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
na dobré skutečně nadšené a zapálené učitele jsem narazil až na vysoké škole. Na gymplu sice občas měli snahu, ale chyběl jim vhled do problému a znalosti.
- utíkají ze školství kvůli podmínkám, které tam mají. Úspěšní žáci - po absolutoriu nižších stupňů vzdělání (tím nemyslím ZŠ, aby bylo jasno) odcházejí za lepším vzděláním do zahraničí. Spokojení rodiče - většinou chtějí, aby jejich ratolesti dostali ten "papír" s co nejmenším vynaložením energie.
Hoďte už na toho Lišku deku....
staral radši o svoji marjánu a nemontoval se do školství.
že dobrá škola vznikne tím, že zářivky nepovedou od tabule k nástěnce, ale od okna ke dveřím. Máte také ten názor
Podle toho, co zde píší blogeři, podle naší zkušenosti, jsou naše školy často (většinou?) hrůza, a jde to s nimi s kopce. To tam budeme prostě odkládat děti do té doby, než budo moct běhat bez dozoru? Jsou přece i fungující školství, takže to asi jde. A že to chce peníze, je jesné, kvalitního učiele je potřeba zaplatit. A že to půjde postupně, je taky jasné, když je to teď takové, jaké to je.
Úspěšný žák je ten, kterého škola dobře vybaví do života. To není o známkách.
Připadá mi to, jako když viděl školu jen z vesmíru. Podle mě nemá vůbec přehled jaký je ve skutečnosti ve školách stav. Nezávidím dnešním učitelům. Za malý plat mají ve školách učit dnešní generaci, kterou většina rodičů doma nezvládá vychovat?! A ještě různá nesmyslná nařízení jak nejlépe přistupovat k žákům? Cožpak se toto neučí na VŠ? A kdo bude učit žáky jak přistupovat k učitelům? Pane Liško vraťte se zpátky na Zem. Vím, že je chyba i v některých učitelích, kteří si neumí zjednat ve třídě respekt a autoritu, žáci to pak vycítí a dle toho se chovají k danému učiteli. Myslím, že to budou vyhozené miliardy . Jako vždy. V tom jsou politici odborníci. Proč se nesejde Liška s odborníky na školství a myslím, že by to přineslo více oběma stranám, než vymýšlet hovadiny. Je to Liška podšitá!
Liška je typický produkt novodobého "vzdělávání", kdy nabubřelé řeči nahrazují jakoukoliv práci. Vždyť si to vybavte - "celoživotní atestace", "pouze dobré školy", "čtyři miliardy do školství" (kde jsou?). Je to tlučhuba, nic víc, bohužel takových se bude objevovat čím dál tím víc.
Pres 15% ucitelu nekvalifikovanych, pres 35% v predduchodovem veku, prumerny vek ucitele se kazdym rokem zvysuje o 2 roky (pro tupounky - mladi odchazeji). Nastupni plat pedagoga po VS dela necelych 15000 hrubeho ...
Zaci a studenti maji prava, jejich povinnosti uz nikdo nezna. Ucitele maji povinnosti, prava ...
Kdo si mysli, ze tohle vyresi "standard ucitele"?
BTW: Nejsem ucitel. Zaplatpriroda
"udělat z každé české školy dobrou školu" .... tak nevím jestli je tak egocentrickej že ztratil veškerou soudnost nebo je jenom tak lidsky blbej.
Zní to hnusně a neprofesionálně ale kdo neumí zblbnout dav nemá za katedrou šanci.Zabývat se podřadnostmi jako oční kontakt je směšné.Zfamfrnět děti do buněk v pylové láčce,odvěsen,Jana Husa,cti a necti, člověk prostě umí nebo neumí.Za dvacet nebo za padesát tisíců.Problém jsou jako všude flákači,kteří prostě nemakají.Učitelská práce je samostatná,prostoru pro nicnedělání je spousta.Než nějaká další reforma ,stačí pouhá běžná kontrola,průběžné hospitace kolegů.Na základce učitel vychovává nejen budoucí vědce ale i zedníky a hlavně budoucí rodiče a občany.To ,že Frantík vypočte víc úloh než Jarda,neznamená,že Jarda nebude mnohom lepší zedník než Frantík inženýr.Školský systém,který neumí vychovat kvalitní řemeslníky neumí ani kvalitní vědce.Je to problém přístupu k práci.Jestliže škola bude děti připravovat jen na dobré hodnocení,vyprodukuje honiče titulů a zamindrákované nádeníky.Ve školách jsou lidé, kteří učiteli nikdy být nechtěli a mrhají drahoceným dětským časem.Za státní prachy.
Všechny ty reformy a atestace budou pouze rozšiřovat škálu tabulkového hodnocení.Fakticky se nepohne ani chlup.Lidi,kteří celý svůj život tráví ve škole, ať již jako studenti nebo kantoři, jsou v hodnotitelských manévrech mistři.