Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hromadná nehoda zastavila dálnici D5, poničený je i policejní passat

Nákladní a čtyři osobní auta havarovala na 6,5. kilometru dálnice D5 ve směru z Prahy. Policie zpomalovala řidiče kvůli předmětu na vozovce, jeden z vozů ale zezadu narazil do ostatních. Dálnice na Plzeň musela být uzavřena, tvořily se kolony. Mezi nabouranými vozy je i policejní passat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jakadlec

tak to vypadá

když policie řídí dopravu

0/0
28.3.2009 10:49

JÚLINEK.ŠÍŠAL.

ano, souzi a soušky čížci,

i cizí vozidlo je předmět ve stavu vozovky, k němuž je nutné blížit se opatrně a dbát na bezpečnou vzdálenost ... a po předjetí mu co nejdříve ujet ....:-P

0/0
23.3.2009 20:56

jannnovak

Itálie

:-P

0/0
23.3.2009 19:05

stewiegriffin

chlape,

 jestli vy jste policista, tak potes! tak, jak to popisujete se to snad nedela uz nikde ve vyspelem svete. protejsi strana se zpravidla zastavuje jen v nejblizsim pruhu ke svodidlum a s NALEZITYM upozornenim daleko pred uzavirkou. pokud je hlasena prekazka na dalnici, tak se staveji (zpomaluji) VSECHNY pruhy, ne jen jeden ( a to se prosim da i s jedinym policejnim vozem). mozna se snazite delat svou praci zodpovedne, ale diky te zodpovednosti uz vam nezbyva cas na pouzivani mozku! opravdu vam nevadi, ze diky mnoha zakonum se stavite zbytecne do nebezpeci a co je hlavni, stavite do nebezpecnych situaci i normalni lidi, ktere stavite pro kontrolu a tudiz i ,,pro jejich bezpeci a ochranu"?!?!

0/0
23.3.2009 18:17

stewiegriffin

Re: chlape,

to mela byt reakce na martina.strikehojc.

0/0
23.3.2009 18:21

Martin.strike

Re: chlape,

Měsíc zpět jsem byl v Rakousku, byla tam nehoda 4 aut a byly uzavřeny všechny pruhy (i v protisměru), jedno auto museli tahat ze svodidel. Kdyby byl jeden pruh zprovozněn, tak se tam technika nedostane. Pak je otázka, zda nechat jeden pruh volný a umožnit průjezd autům, sice třeba jen rychlostí 50km/h, nebo aby byly práce hotové rychleji a doprava by stála třeba dvě hodiny, ve výsledku to vyjde stejně, uzavření všech pruhů je ale bezpečnější, jistě že se ale musí najít objízdná trasa a musí se vyznačit.

0/0
23.3.2009 18:26

stewiegriffin

Re: chlape,

pane, jestlize nekde potrebuji tezkou techniku na vytazeni osobaku ze svodidel, nepovazuji to za profesionalni akci ve vyspele zemi. tak 4 roky zpatky si pamatuji, jak tahali nekde v cechach kamion vyjety mimo vozovku do vubec ne hlubokeho pripkopu. pri trose sikovnosti sofera by ten kamion dokazal vyjet na vozovku sam. ovsem policie rozhodla, ze na vytazeni je treba dvo tezkych jerabu!! kteri pri profesionalne provedene akci dokazali zprethat elektricke vedeni! nemam dalsich slov. btw. rakousy bych do vyspelych koncin sveta spolecne s cechama moc nezarazoval.

0/0
23.3.2009 18:38

Martin.strike

Re: chlape,

Jedna věc je, že by to možná zvládl sám a druhá je jeho bezpečnost. Další věcí je možné poškození palivové nádrže a následné exploze, která je mnohem méně pravděpodobná, když kamion tahají jeřáby. Jinak technika hasičů je taky docela objemná, stejně jako fakt, že i oni potřebují k práci prostor. Takže zavření všech pruhů je pak lepší. Nemluvě o případech, kdy je posádka automobilu zraněna a potřebuje vyprostit a zároveň se jí při vyprošťování dává první pomoc. Tohle zase neznáte Vy.

0/0
23.3.2009 18:45

stewiegriffin

Re: chlape,

tak poskozeni palivove nadrze se da zkontrolovat pouhym pohledem a jeji mozna exploze?? plna nafty? jen v americkych filmech a v kobre 11. co se zachrany ranenych tyce a jejich nasledneho vyprostovani, stojim si na svem, ze tri pruhy sna uzavreni je mista azaz. je mi jasne, ze kolik situaci, tolik zachrannych akci a kazda je jina, ale zdrave uvahy jsem v cechach u nich videl opravdu pomalu. ale aby jsme nezamluvili tu dnesni havarku: nekdo rikal, ze zastavil jen levy pruh. a ja se ptam, JAK TO,ZE NE CELOU DALNICI, coz se v takovych pripadech bezne dela, nebo v cechach je to jinak?

0/0
23.3.2009 18:58

Martin.strike

Re: chlape,

Odpověděl jste si sám, je čistě na dané situace a jejich posouzení, zda zastaví pruh 1 nebo všechny. Existují k tomu pokyny a postupy dle příruček, ale je vždy lepší, když policista myslí sám za sebe a bere v úvahu faktory, se kterými předtím v příručce nikdo nepočítal. V tomto případě to byl jen jeden. K té explozi - to se neděje jen v kobře 11 a filmech. Spíše než o exploze jde o hoření, které je u těchto nehod časté. Ono toho místa není nikdy dost, byl jsem svědkem, kdy hasiči museli řidiče "vystřihávat" z kabiny a on měl těžké zranění. Kolem stálo 10 lidí a kdyby tam byl provoz, třeba jen jeden pruh, tak by ty práce nemohly ani být. Je to pak bezpečnější nejen pro ty zachraňované, ale i pro hasiče, policisty a lékaře. Nejednou se stalo, že někdo takto srazil policistu, jen proto, že jen jak hovádko a neuvědomil si, že předním je nehoda.

0/0
23.3.2009 19:10

stewiegriffin

Re: chlape,

znovu uznavam, ze situaci muze byt ruznych azaz. ale vyjimka potvrzuje pravidlo a bohuzel v tomto pripade se rozhodl pro tu spatnou variantu. mel zastavit celou dalnici uz jen z toho duvodu, ze jeho auto nebylo az tak ,,zarive" oznacene. treba amici vedi, proc maji ty policejni auta jak pojizdne diskoteky. je je videt z obrovske dalky i za plneho slunecniho svitu a v neposledni rade maji i respekt, coz se bohuzel diky zrovna takovym akcim neda o nasich policistech rict. nikdo netvrdi, ze musi byt vsichni supermani, ale takovych seku, jaky predvedl dotycny by se meli ti nasi prislusnici vyvarovat. uz jen proto, ze lidi berou ty dobre akce jako neco bezneho, ale ty zpackane si pamatuji hodne dlouho. a o to tu bezi. preji hodne uspesnych akci ve vasi praci a dik za nazory. jdu na jedno [>-]

0/0
23.3.2009 19:29

Revi

Re: chlape,

Evidentně nevíš o čem píšeš. Tvůj pohled je na úrovni FBU bez jakékoliv znalosti chování lidí v běžných, natož krizových situacích. Dej na mou radu, vrať se ke svému pivečku a hospodským kecům .. a práci nech odborníkům.

0/0
24.3.2009 11:09

stewiegriffin

Re: chlape,

mas na mysli tem odbornikum, co zpusobuji svou profesionalni praci retezove havarky na dalnicich? ale mas pravdu, davat nekomu rady ze skusenosti uz jsem vzdal, pac mi to zaclo podezrele zavanet uslovim ,,hazet perly svinim", tak si radsi sednu do hospy k pivu a budu se bavit tim, jak si cesti ,,odbornici" hraji na nejskusenejsi mistry sveta v cemkoli.

0/0
24.3.2009 11:26

Revi

Re: chlape,

Promiň, ale z diskuse nevyplynulo jaké že to máš "zkušenosti". Jediné čeho jsem si všiml, tu byla hádka, že policie měla nechat jeden volný pruh. Nic proti, ale být na místě zasahujících policistů, tak mít kombinaci nehoda + předměty na vozovce, tak raději uzavřu všechny pruhy než se aspoň něco podaři zprovoznit a přijedou kolegové kteří budou provoz korigovat. Ono 99 řidičů projede v pohodě a pak se najde "Český blbec" a další nehoda je na světě.

0/0
24.3.2009 11:32

stewiegriffin

Re: chlape,

tak abychom si ujasnili, o cem kazdy z nas hovori. k nehode, o ktere se zminuje clanek nekdo napsal, ze zastavili jen v levem jizdnim pruhu bez patricneho oznaceni, coz ja povazuji za fatalni chybu a co se taky potvrdilo. mel zastavit v danem smeru vsechny pruhy. pokud je havarka na jedne strane dalnice, pricemz je zasazen i ,,median" bez protejsich jizdnich pruhu( byt i jen strepy a troskami) neni duvod zastavovat celou druhou stranu. o tom jsem se snazil bavit. vytrhavat slova z kontextu je velmi jednoduche, proto verim, ze sis precet celou ,,vlakninu" meho rozhovoru s martinem.

0/0
24.3.2009 12:18

JÚLINEK.ŠÍŠAL.

souzi a soušky čížci,

což tak přizpůsobovat jízdu stavu vozovky ? ... to není jenom o děrách ...:-P

0/0
23.3.2009 17:32

erpet

naše policie

Je to těžké nikdy se nezavděčíš. Je ale pravda že se policajti neumí v takových případach chovat: Zastavit levý pruh dálnice za provozu utajeným civilním autem je sebevražda všude na světě. Jak se chovají policajti při nehodě na normální silnici. Nejlépe postaví auta do obou směrů a vytvoří tak dokonalý špunt na silnici. Místo co by se postavili před a za nehodu v jednom směru.!!!

0/0
23.3.2009 16:16

Martin.strike

Re: naše policie

Postavení aut v obou směrech a zastavení provozu je z důvodu použití techniky pro odklízení škod. Jak by jsi chtěl tahat auto ze svodidel, kdyby v protisměru jezdila auta 130 km/h?! To by pak bylo nebezpečné! To zastavení levého pruhu, to chápu taky. Nevím co na tom nechápeš ty.

0/0
23.3.2009 16:22

doktor_bota_2

Re: naše policie

K té debatě níže - jak bys zareagoval a co si myslel o dopravácích, kteří by nechali na okrsce projet dvě honící se audiny (cca 160) a stopli až tebe za 107 km/h?

0/0
23.3.2009 17:25

individual

Re: naše policie

Vidim, ze i tady sis vsugeroval pocit, ze toho 'o tom vis hodne'. Tohle ti taky 'rikal kamos'?

;-D;-D;-D

0/0
23.3.2009 17:39

Martin.strike

Re: naše policie

Tebe jsem čekal a hlavně, že napíšeš nějáký takový nesmysl. Jsem policista a v tomto se vyznám. Co je ta tom, co jsem napsal nesmysl?

0/0
23.3.2009 17:45

individual

Re: naše policie

To, ze se v necem vyznas, jsem uz od tebe nejak slysel... A proto ti to bezezbytku verim... ;-D;-D;-D. Ty se ve sve fantazii asi vyznas v hodne vecech, vid ;-D? Uz ti kamos rekl, jak je to s tema kotoucema, svetlyma vyskama nebo koupi noveho auta?

Ale jestli jses skutecne policajt, tak se uz nicemu nedivim - alespon zapadnes do kolektivu...

0/0
23.3.2009 17:55

Martin.strike

Re: naše policie

A ty do kolektivu zapadáš? Nechápu proč ti vadí, že jsem policista? Co děláš ty?

0/0
23.3.2009 17:58

individual

Re: naše policie

Me pochopitelne nevadi vsichni policajti obecne. Me vadi blbove, co o sobe tvrdi, jak moc toho vedi a pritom jsou uplne mimo...

0/0
23.3.2009 18:04

Martin.strike

Re: naše policie

Aha. Ale stejně jsi neodpověděl. Tady mimo nejsem. U té Fabie jsem byl, ale tomuto si myslím, že rozumím.

0/0
23.3.2009 18:08

individual

Re: naše policie

...a uprimne me desi, ze takovejhle tluchuba a kecalek by nekdy nekde mel chranit me nebo muj majetek pred nejakym mezakonnym jednanim.

Policajta - profika - si predstavuju trochu jinak, s jinym pristupem, jinyma hodnotama... Asi jsem naivka.

0/0
23.3.2009 18:06

Martin.strike

Re: naše policie

Mohu vědět, jaký hodnoty ti na mě vadí? A jakej přístup?

0/0
23.3.2009 18:10

individual

Re: naše policie

Uz jsem to psal. Nejednou.

No potes te noha...Rv.

0/0
23.3.2009 18:17

cool-hand

...

Spousta z Vás tu křičí něco o blbcích z  policie, jenom jestli za tim spíš nebyl oblíbený český dálniční sport - 150km/h s půlmetrovým odstupem.

0/0
23.3.2009 15:06

Martin.strike

Re: ...

Ještě lepší sport je, když někoho zastavíte a on Vám řeke: "Ten předemnou jel taky 180, tak jsem jel stejně. A ho nezastavíte co?". Nejlepší je, když mu pak ukážete, že předním nidko nejel a on se s Vámi bude hádat. Je to takové "zloděj křyčí chyťte zloděje".

0/0
23.3.2009 15:11

Pan Slamacek

Re: ...

ty musis bejt dopravak :-) proc me zastavujete kdyz jedu 180? dyt tak jezdi topolanek na tenis. nebezpecny to tedy neni. :-)

0/0
23.3.2009 15:42

Martin.strike

Re: ...

Dopravák nejsem, ale když jsem byl u PMJ tak jsme jim pomáhali. Dnes jsem u SKPV (Služba kriminální policie a vyšetřování), dodělal jsem si školu a Mgr. a šel jsem na kriminálku, baví mě to rozhodně víc. A je to úplně práce o něčem jiným.

0/0
23.3.2009 15:45

Miky83

Re: ...

no jasně, váš pravopis tomu nasvědčuje:-P

0/0
23.3.2009 15:56

Martin.strike

Re: ...

Kdybych měl soudit dle pravopisu, tak je 90% lidí co píše na internetové diskuze jsou absloventy pomocných škol. Pokud ti něco vadí, tak argumentuj. Napsat, že mám chybu ve větě, to umí každej.

0/0
23.3.2009 16:02

Miky83

Re: ...

Jen nechápu, že tak vzdělaný člověk jako ty, dokonce magistr, je schopný napsat slovo "křyčí". Kdyby ses neoháněl vysokou školou, určitě bych tě na to neupozorňoval.

0/0
23.3.2009 16:10

Martin.strike

Re: ...

To byl překlep - používám angl. klávesnici. Mám misto písmena Z písmeno Y. Za to se omlouvám.

0/0
23.3.2009 16:16

liliental

Re: ...

moc nemusim kritiku za pravopis misto vecny diskuse, ale ted mi to neda, pac takovoudle vymluvu jsem dlouho nevidel :))

0/0
23.3.2009 16:37

Martin.strike

Re: ...

Když máš angl. klávesnici, tak je Y ob-jedno tlačítko od I, chápeš?

0/0
23.3.2009 16:39

medved_cz

Re: ...

Pane mgr., jestli strilite tak presne jako ovladate sve prsty, pak je to s nasi polYcii opravdu na pikacu.

0/0
23.3.2009 17:08

Martin.strike

Re: ...

Jste jistě neomylný a nikdy jste neměl v textu překlep.

0/0
23.3.2009 18:17

jakadlec

Re: ...

to je policajtská klávesňyce

0/0
28.3.2009 10:59

individual

Re: ...

I tady poustis uzdu sve bujne fantazie...?

;-D

0/0
23.3.2009 17:41

Martin.strike

Re: ...

Mohl bych se Tě zeptat podle čeho tak soudíš?

0/0
23.3.2009 17:52

individual

Re: ...

Mohl. Podle poctu zjevnych vymyslu, ktere jsem od tebe uz cetl. Nemam zadny duvod se domnivat, ze prave ted a v tomhle si nevymyslis.

0/0
23.3.2009 18:23

Martin.strike

Re: ...

To je tvůj názor. Mysli si co chceš.

0/0
23.3.2009 18:28

individual

Re: ...

Ano, to je muj nazor na tebe podlozeny nekolika zkusenostmi.

0/0
23.3.2009 18:31

Martin.strike

Re: ...

Spíše bych řekl "podložený". Jednou jsem se spletl a hned to bereš jako určující měřítko všeho ostatního. Zajímavej přístup!!

0/0
23.3.2009 18:34

individual

Re: ...

Jednou? 'Spletl'? Tak to potom jo...:-©.

0/0
23.3.2009 18:38

individual

Re: ...

Hele, to, ze nekdo neco nevi, je uplne normalni. Ale pokud napises neco, nekolik lidi ti nezavisle rekne, ze je to blbost a odkaze te narp. na oficialni materialy nejakeho vyrobce a ty pak presto zastavas svuj puvodni nazor, ktery 'opiras' o argumenty typu 'kamos mi rikal' a 'ja o tom vim hodne', tak to neni o spleteni se, ale o tom, ze jsi proste zabednenec.

To same o prodeji zakladni verze auta, to same o OII RS...

Timhle placanim, co ted predvadis, o sobe obrazek nenapravis.

0/0
23.3.2009 18:43

Martin.strike

Re: ...

A proč to sem neustále taháš? Mýlil jsem se tady? Pokud ano, tak v čem?! Je jednodůché poukazovat na nedostatky v něčem, čemu sám rozumíš lépe než já. Ale když jde o něco, do čeho nevidíš, tak budeš vytahovat právě ten okamžik, kdy jsem něco plácl a nebyla to pravda.

0/0
23.3.2009 18:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.