Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Papež sloužil v Angole mši pod širým nebem, přišel milion lidí

Až milion lidí přišel na mši, kterou pod širým nebem u angolské metropole Luandy sloužil papež. Benedikt XVI. vyjádřil hlubokou lítost nad smrtí dvou mladých žen, které včera na stadionu v centru města před jeho vystoupením ušlapal dav. Afričany vyzval, aby odehnali "mračna zla" a vykročili na novou cestu k míru a prosperitě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

tenisovejloket

šmarjá

já čet souložil;-D

0/0
26.3.2009 9:55

Deliveres

Lituji lidi, kteří

ještě ve 21 století věří na lži vyžírků, že jsou mluvčí nějakého neexistujícího boha. Hloupost některých lidí nezná mezí a tito podvodníci toho zneužívají. Pokud by Bůh skutečně nějaké mluvčí potřeboval, nevybral by si tyto individua.

0/0
23.3.2009 4:40

proLogos

Re: Lituji lidi, kteří

Ohledně neexistence Boha ti mohu doporučit jen web "http://web.katolik.cz/feeling/obsah.htm" Najdeš tam mnoho skutečných důkazů. Potom se můžeš vydat na cesty a podat tu podrobnou reportáž o tom, co jsi viděl.

0/0
23.3.2009 7:48

gagaryn

Re: Lituji lidi, kteří

To jsou jako důkazy ? 8-o ;-D

0/0
23.3.2009 8:01

proLogos

Re: Lituji lidi, kteří

Co ti přesně nesedí? =)

0/0
23.3.2009 8:10

Pravda

Re: Lituji lidi, kteří

hloupost opravdu nezna mezi, kdyz si nekteri "verici" mysli, ze se jim dostane boziho kralovstvi a vsichni budou ocisteni svych vin ... to je spise vypocitavost;-D

0/0
23.3.2009 17:30

proLogos

Re: Lituji lidi, kteří

Bez lítosti není odpuštění. Vypočítavost byla krásně vidět v seriálu Bylo nás Pět - tenhle způsob samozřejmě nefunguje.

0/0
23.3.2009 17:39

Pravda

Re: Lituji lidi, kteří

vrazdil cely zivot, ale bylo mu to lito .... setkame se na bozich hodech u jednoho stolu....;-D

serial jsem, Diky Bohu, nevidelaX

0/0
23.3.2009 18:35

proLogos

Re: Lituji lidi, kteří

Litost a snaha napravit se JE předpokladem k odpuštění hříchů ve sv. zpovědi. (abych se vyjádřil jasně). U těžkých vin kněz nemusí udělit rozhřešení a odvolat věřícího ke zpovědi u vyšší instance. Tak to bylo ze strany církve v celých jejích dějinách. Světský trest (vězení atd.) je a byl otázkou výhradně světských soudů.

Církvi jde o duši, a z jejího pohledu není ani vina zabití předpokladem k odsouzení k věčnému utrpení.

Proto jsou zcestné představy mnoha (a objevují se i v těchto diskuzích), že se za maličkosti chodí do pekla. Mezi peklem (věčné zatracení) a nebem (věčné radování) existuje očistec, kde duše pykají za svoje viny, dokud se jich nezbaví. Jak dlouho a jak tvrdě, to je otázka Posledního soudu. Jak se lze dočíst v Bibli, Kristus je milosrdný soudce a vidí i do nejzazších koutů duše - a na Něm to všechno závisí.

0/0
24.3.2009 7:39

Pravda

Re: Lituji lidi, kteří

To jako, ze  "tezke viny" byly schopny posoudit jenom "vyssi instance"? A do jake vyse jsou schopny posoudit litost hrisnika  a jeho odhodlani se napravit? Zabiti nemusi byt predpokladem k odsouzeni k vecnemu utrpeni ...hmm...pak je ale jaksi poruseno Desatero... takze kdyz se to nebude dodrzovat, tak neva... to je taky dobry, bude mi stejne odpusteno, protoze na stara kolena dostanu rozum a bude mi lito toho, jake nechutne spatnosti jsem provedl, protoze peklo prece nemuze existovat, kdyz mi bude vzdycky odpusteno... tesim se na to "vecne radovani" - parkrat projdu reinkarnaci, nez mi to dojde, protoze mi to nemysli zrovna 2x rychle, ale pak vam vsem u "Posledniho soudu" ukazu, jak jsem se polepsil a cim vsim jsem prosel na tom zemskem pekle. A jelikoz verim v milosrdnost Krista, tak doufam, ze svou ovecku ocisti, protoze me to je vsechno lito a chci se napravit - jinak by me vazne zklamal. Nekteri lide se stydi odhalit to, co v sobe taji - ten sebestud odkryti sebe sama - kouty dusi.

0/0
24.3.2009 17:06

proLogos

Re: Lituji lidi, kteří

Těžké viny nejen byly - ale stále jsou - schopny posoudit jen vyšší instance (které jsou nadané větší boží milostí). Tady už se ale dostávám na tenký led - nevím přesně, jaké jsou předpisy a koneckonců: je to druhořadé pitvání. Záleží prostě na mém zpovědníkovi (který mě zná), jestli mi udělí rozhřešení, nebo mě odešle výš. Pravidla zpovědnictví jsou pevně určena, např. list JP2:Misericordia Dei a další. A hlavně: jsou určena kněžím (ne hříšníkům) se zřetelem především pomoci hříšníkovi.

Tohle všechno výš jsou jen pozemská pravidla, jen lidské žvásty, jejichž základním kamenem je Boží láska.

Bůh je čisté dobro, čistá Láska. Každý náš hřích ho zraňuje, odděluje nás od něho (nás, kteří jsme byli jím stvořeni, a pro které zemřel po strašných mukách). Proto především kvůli sobě přistupujeme ke zpovědi, abychom znovu ten vztah navázali.

0/0
25.3.2009 7:24

Pravda

Re: Lituji lidi, kteří

Vyss instance s s vetsi bozi milosti -  a ja si naivne myslela, ze bozi milost se nerozdeluje do vrstev a hle ... takze ne pro kazdeho stejne;-D a urcite to neni druhorade pitvani, protoze to je to, co by verici hrisnici melo zajimat nejvice, jakypak to je dopad za spachane hrichy. Souhlasim s tim, ze vsechno jsou jen jaksi urcena pozemska pravidla podporujici lidske zvasty. Ciste dobro je ciste dobro a laska je laska a ty zranuje i slovo nejen hrich. Jestlize to nazyvas Buh, dobre ti tak ... ja na to skatulkove slovo nemam. Pro me nikdo v mukach nezemrel  a kdybych se mela modlit za kazdeho, kdo byl surove umucen, tak bych z toho byla mucive unavena. A zpoved je tiha spatneho svedomi, jenom nekdo ho dokaze casem ignorovat, potlacit a nebo neposlouchat vubec. Mj, laska je naplnena, jestlize je hmatatelna nikoliv platonicka... to se pak jedna o fantazii.

0/0
25.3.2009 16:46

proLogos

Re: Lituji lidi, kteří

1) Přesně jako Pravda jsi opravdu vostrá =) Pokusím se odpovědět v rámci možností, jak nejlépe umím.

Boží milost vychází jak přirozeně a všem - STAČÍ JE PŘIJMOUT (víra, naděje, láska - ale láska je největší), tak ze svátostí vyvinutých z nadání apoštolů Kristem - ČLOVĚK JIM MUSÍ JÍT NAPROTI, MUSÍ JE CHTÍT (křest, biřmování, eucharistie, pokání, pomazání nemozných, kněžství, manželství). Přesně svátostí se týkají moje (čistě laická) slova o větší Boží milosti pro vyšší instance.

S tím, jak se církev z 12ti rozrůstá, svátost kněžství (apoštolství) se stupňuje na jáhna-kněze-biskupa. Biskup spolu s odpovědností a službou širšímu spektru lidí povětšinou jde víc naproti Kristu, tedy více milosti přijímá (ne, že by mu jí bylo více dáváno). Je to dáno už tím, že výš postupují výjimeční lidé.

O milostech víc na "http://res.claritatis.cz/?id=2312"

0/0
26.3.2009 9:14

proLogos

Re: Lituji lidi, kteří

2) Pozemska pravidla a lidske žvásty jsem napsal přesně proto, abych zohlednil tu rozdílnost Božího a lidského konání. Jestliže je člověk prach a popel, co může tvořit ve srovnání s ním?

Kristus říká: "Blahoslavení chudí duchem, neboť jejich je Boží království" I spletitost tohohle dialogu potvrzuje, že jádro je přesně jinde: Jít jednoduše za Kristem, přímočaře konat dobro a bránit se zla. Přesně proto píšu: Mě o tyto pravidla nejde. Já je ke svému životu nepotřebuji, jsou tu pro hierarchii, která SLOUŽÍ obyčejným lidem. Já od ní přijímám, co je pro mě dobré a držím se pouze pravidel, která se na mě vztahují.

Kristus je čisté dobro, a jako takový nedělá rozdílů mezi hříchy. Všechny ho špiní stejně. Kristus je radikální a žádá radikálně od každého jednotlivce přiblížení se k němu. Kdyby to tak každý dělal, dneska tu je ráj.

0/0
26.3.2009 9:27

proLogos

Re: Lituji lidi, kteří

Sranda je, že Kristus zemřel za všechny lidi a jejich hříchy, ať to odmítáš, nebo ne. Sám se tak vyjádřil. Církev si neklade za cíl plně pochopit toto sebeobětování - je součástí Božího plánu a Božího chování.

Zpověď muže být touha zbavit se špatného svědomí. A obecně: jak bys definovala svědomí?

Naplnění lásky hmatatelně (chápu správně tělesně?), jak to popisuješ, je čistě subjektivní názor každého. Jak bys popsala rozdíl mezi naplněním lásky a naplněním pudu?

Já v sobě uchovávám čistě racionální vztah k osobnosti, kterou lze chápat jak očima víry, tak i čistě racionálně dokázat.

0/0
26.3.2009 9:40

proLogos

Re: Lituji lidi, kteří

Uff uff, nakonci jsem napsal "čistě racionální vztah" jak už jsem tou všeobecnou racionalitou všech lidí zblbnutej...

Ví se, že člověk svůj vztah ke Kristu buduje celý svůj život. Jeho prohloubení jde mnohokrát ruku v ruce s Jeho větším poznáním. K utvoření vztahu k Bohu stačí vědět: Bůh je čistá láska a všechny lidi bez rozdílu "žárlivě miluje".

0/0
26.3.2009 9:47

proLogos

Re: Lituji lidi, kteří

"Někteří lidé" by si měli uvědomit, že akta zpovědi jsou plně mezi zpovědníkem a zpovídaným. Porušení zpovědního tajemství zpovědníkem je jedním z nejtěžších hříchů a nevyskytuje se - kvůli němu např. na Karlově mostě zemřel na příkaz Václava IV. sv. Jan Nepomucký.

Přál bych ti, abys poznala ten pocit uvolnění, radosti a dobré nálady, otevřenosti k lidem a hlavně láskyplného narovnání vztahu k Bohu, který je produktem téhle svátosti. Za chvilku muk a sebezapření to rozhodně stojí. Už ty jsou vlastně součástí pokání, které kněz uděluje na základě závažnosti provinění.

Ohledně Desatera: už jsem to tu psal v minulých diskuzích, Desatero je pravidlem Starého zákona, kdy lidé potřebovali příkazy. Ježíš říká: "Nepřišel jsem Zákon zrušit, ale naplnit." Klade na člověka starost, aby se ptal: "Dělám dost proto, abych se přiblížil Bohu?" a ne: "Nedělám něco proti slovíčku Desatera?" Plně doporučuji "http://www.katolik.cz/otazky/ot.asp?ot=1201", včetně navazující diskuze.

0/0
25.3.2009 7:35

Pravda

Re: Lituji lidi, kteří

Jinak dekuji za prani az na ten posledni bod .... vztah k Bohu, ktery jak rikas je produktem svatosti jako jsou: pocit uvolneni, radost, dobra nalada, otevrenost k lidem.... To nedela Buh, ci jak to nazyvas. To si clovek dela sam a tim vic, cim vic zna sam sebe a ma se za sebe rad a dokaze se smirit s okolim, situaci, pak si taky dokaze zit svobodne a poslouchat svoje telo a umet zachazet se svou energii.

Memu desateru me naucili mi rodice, zakladni veci, co by se melo a naopak, aby si vycitky svedomi nemusly hrat s mou dusi vabank. Ale co naplat: "Koho Bohove milovali - umrel mlad".

0/0
25.3.2009 16:58

proLogos

Re: Lituji lidi, kteří

OK, v Boha nevěříš, tak pro Tebe to nazvěme "narovnání vztahu k Dobru"

Co myslíš, že by se dalo nazývat absolutním Dobrem? Je to největší dobro pro tebe (nebo pro jednotlivé lidi)? Nebo je to největší dobro stejné bez rozdílu pro všechny lidi?

Jaké dobro a svoboda je lepší? Taková/é, která dává maximální jistoty a uspokojení jednotlivci - ale způsobuje rány celku (nebo druhým), nebo např. taková/é - která celek stmeluje a tím povyšuje?

Výčitky svědomí osobně beru jako volání Krista k nápravě. Jak píšeš, je dobré nebrat ohledy na svoje svědomí a ignorovat ho, aby si s tebou hrálo "vabank"?

Jaké je tvoje desatero? Já jsem sebe už odhalil.

0/0
26.3.2009 10:11

proLogos

Re: Lituji lidi, kteří

To, že Peklo neexistuje je výborným tahem samotného Ďábla a jedině jemu hraje do karet. Pokud uznáme existenci Boha, musíme nutně uznat i existenci inteligentního Satana (jehož dílem je dnešní rozpor mezi církví a společností). Peklo čeká ty, kteří se plně Boha zřeknou s plným vědomím, co je čeká a odmítají konat dobro. Tyto jistě; jak je to ohledně dalších, přesně nevím...

Mimochodem - i opovážlivé spoléhání na Boží milosrdenství je hříchem. Bez snahy konat dobro není dobra.

Ateismus obviňuje křesťany z jakéhosi utváření berliček. Ovšem největší z berliček, jaké jsem kdy poznal je východní učení o reinkarnaci. Svádí člověka k tomu, že dostane ještě další šance a že teď se může chovat jako zvíře. Sorry, ale dost možná ti po smrti nepomůžou slova "Něco je špatně, já se mám přeci znova narodit!" A jestli budeš v očistci za svoje viny trpět, plácnu, 100 let, nebo 1 000 je docela rozdíl.

Každopádně je cílem víry nekonat dobro kvůli trestu, ale z lásky k Bohu.

0/0
25.3.2009 8:02

Pravda

Re: Lituji lidi, kteří

Peklo je inleligentne vymysleno cirkvi, urceno k zastrasovani lidi, aby nesly ovecky jinym smerem, aby bylo vedeni, badani a objevy vedy zapovezeny, cimz by mohlo dojit k neprijemnemu faktu, ze demagogie nabozenstvi je pouze prostredek zaostalosti obihajici kolem krize. Reinkarnace, pokud ovsem existuje,  neni o tom dostat dalsi sanci jak vypiplat dusi k lepsimu nebo zaplatit za zla v milulych zivotech, je to predevsim potrestani. Vzdyt nejvetsi peklo je prave tady na zemi. Kazdopadne konat dobro je povinnosti kazdeho cloveka ne k Bohu ci cemukoliv jinemu, ale k sobe samemu pouze.

0/0
25.3.2009 17:20

proLogos

Re: Lituji lidi, kteří

1) První tvoje věta mě (ve světle tvé bystrosti) dost zklamala. Jestli někde něco neustále obíhá, tak je to tahle kravina...

Vymaž prosím Peklo a čerty, jak se objevují v TV pohádkách. Zásadní omyl a mystifikace je ztělesnit je sympaticky!

Satana je plná Bible, jako příklad: Lk 10:17: Když se těch dvaasedmdesát vrátilo, radostně mu říkali: „Pane, i démoni se nám poddávají ve tvém jménu!“ Odpověděl jim: „Viděl jsem, jak satan spadl z nebe jako blesk. Hle, uděluji vám moc šlapat po hadech a štírech i po veškeré síle nepřítele a vůbec nic vám neublíží. Neradujte se ale z toho, že se vám poddávají duchové; radujte se, že vaše jména jsou zapsána v nebesích.“

To zapsalo rané křesťanské společenství cca 30 let po Kristově smrti. Satan, potažmu peklo není výmysl církve, objevuje se už v židovském Tanachu. Zlo nějak ztělesňují i ostatní stará náboženství, ateismus mimo x jiných jako "zlou náhodu".

0/0
26.3.2009 10:47

proLogos

Re: Lituji lidi, kteří

2) Peklo a vůbec styl Posledního soudu bezvadně přibližuje podobenství o hřivnách v Matoušovi 25:14 (je příliš dlouhé, abych ho tady uvedl, ale zásadní, doporučuju přečíst - na webu je dost biblí)

Vizionářka Vassula píše "http://www.tlig.cz/msg/vass52.html" "Byla jsem pod zemí. Všechno to vypadalo jako nějaká tmavá podzemní jeskyně, ozářená jen ohněm. Půda byla vlhká a lepila se na nohy jako špinavé černé bláto. Viděla jsem víc duší, stály vedle sebe. Byly přivázané a bylo jim vidět jen hlavy, obličeje poznamenané smrtelným zápasem. Byl tam velký hluk, jako u strojů, které jsou v chodu; mezitím četné kletby, bouchání a srdcervoucí výkřiky. Před těmito hlavami stál někdo s napřaženou rukou, která byla plná lávy a rozstřikoval ji zprava doleva do obličejů, které byly úplně zateklé od spálenin. Pochopila jsem, že to je Satan. ..."

0/0
26.3.2009 11:03

proLogos

Re: Lituji lidi, kteří

3) Peklo není výmyslem církve. Jeho existence je prostě důsledek existence posmrtného života a boje Satana proti Bohu.

Satan je padlý anděl, jeden z největších. S odbojem začal na základě své pýchy, ale prohrál a byl svržen z nebe. Pokud pýcha může působit v blízkosti Hospodina, je jistě jedním z největších zel (Přesně ve světle pýchy západní civilizace a člověka obecně) Už starý zákon vypráví o babylon. věži. Kolik je dnes na světě podobných věží? 3soutěsky v Číně - co ruší daleký ekosystém, pýcha znát nejlepší lék na AIDS, plundrování přírodních zdrojů, hrátky s počasím, zbraně HN...

Opakem je pokora, potřebná k vývinu (Nejen pro fotbalisty, jak to kdysi říkal Hřebík). Kéž také ty nalezneš pokoru přijmout, že něco může být jinak - ne kvůli mě, ale sama kvůli sobě.

Ano, církev chce vést ovečky svým směrem. Ale je to směr dobra a života. A každému je ponechaná svobodná vůle vrátit se z této pěšiny na dálnici konzumu.

0/0
26.3.2009 11:20

proLogos

Re: Lituji lidi, kteří

3) Pokrok, vědění, bádání, objevy: V dnešní hektické a rychlé době: jak si myslíš, že jsou dlouho vynalezeny jiné, než spalovací motory? Proč používáme stále (tuším) Edisonovu technologii elektřiny, když Tesla vynalezl daleko lepší? Proč jsou počítačové součástky vyvíjeny postupně a prodávány za horentní sumy? Jejich výrobní náklady? (viz příklad flashdisku - kde byly velikosti a ceny před 2ma lety?)

I toto zapříčinila církev? Svět prostě je a byl spoután okovy mamonu a předsudky. Nemá to co dělat s církevní mocí.

Naopak církev před 19.-20. stoletím vždy byla na špičce udržitelného pokroku ve zkoumání od astronomie po přírodu a já nevím kam ještě. A je to logické. Stát měl vždy starost zabezpečit především svoji existenci (vojenství). Církev tuto starost neměla a jako dědička římského vědění měla lepší výchozí pozici a kultivovanější prostředí k objevům - vyniká hlavně Jezuitský řád.

0/0
26.3.2009 11:47

proLogos

Re: Lituji lidi, kteří

5) Otázka potlačování názorů: Jedná se o záležitost především světskou ( i když netvrdím, že různí lidé v církvi neměli také svůj podíl - jde o dobový kontext).

Inkvizice byla krokem vpřed v době, kdy potlačování nepokojů na panství ze své pozice zajišťoval pán. Jednalo se mnohokrát o dosti extrémní případy, proto papež založil I. a omezil ji přesnými pravidly mj chránícími svědky i obžalovaného. Vše se přesně dokumentovalo, proto jsou dnes jasné představy o působení. Např. upálení není církevní, ale světský trest za velezradu mající kořeny u Justiniána I., potažmo středověkého císaře Fridricha II. Církevní právo nikdy ztrátu hrdla ze světského nepřejalo (ano, i v případě Husa a Bruna to tak bylo). Obětí je řádově méně, než se myslí - 400 let: cca 32 000.

- Bohužel, reinkarnace k tomu svádí. Země není peklem, ba mohla by být rájem. Peklem tady je pouze odmítat pokušení ke špatnostem a mamonu.

- Dobro chápu jako povinnost a službu směrem k bližním. Slouží mi k vlastnímu pozvednutí.

0/0
26.3.2009 12:13

cejkis

Papež, vůdce nejkrvavější organizace v dějinách této planety

:-©

0/0
22.3.2009 20:22

phaethon

Re: Papež, vůdce nejkrvavější organizace v dějinách této planety

Pane kolego, chce to srovnat to, co "sancta catholica ecclesia" světu přinesla  a čím mu ublížila. Osobně si myslím, že přínosy jsou větší. Chápu, že církev udělala spoustu chyb, protože i ona je tvořena lidmi - pro mě je dostačující, že je nebagatelizuje, ale umí je přiznat a omluvit se... Důležité je se dívat na čin církve očima tehdejší doby (zejm. středověk). :-)

0/0
22.3.2009 21:28

cejkis

Re: Papež, vůdce nejkrvavější organizace v dějinách této planety

A také dnešní doby. Co si myslet o papeži, který přijede do země bojující s HIV a první co vypustí z huby, je: "Nepoužívejte kondomy"

Když by neexistovalo žádné náboženství, tak by na této planetě bylo o mnoho lépe!

0/0
22.3.2009 22:21

proLogos

Re: Papež, vůdce nejkrvavější organizace v dějinách této planety

Papež je představitel více než 1mld věřících. Prosím napiš mi, kdy se do této země vydal povzbudit lidi americký, nebo čínský prezident.

Poselství papeže o nutnosti pomáhat si (a bojovat přirozeně, NE ZÁPLATAMI proti AIDS), bere za své téměř každý katolík.

I toto je mimo jiné skutečnost, proč je důležitá lidská organizaci/instituce církve. Každý z drobných věřících promluvy bere vážně a pomáhá, jak může.(finančně drobnými dary, adopcemi na dálku, přímou přítomností v konfliktech...)

0/0
23.3.2009 7:43

djc

Re:

cejkis = zlý a psychicky nemocný člověk ;-(

0/0
22.3.2009 21:58

cejkis

Re: Re:

Copak? Urazila tě pravda o církvi? Pravda o tom, že cíkrev zabíjela vědce a všechny ty, kteří měli jiný názor ?

0/0
22.3.2009 22:23

proLogos

Re: Re:

Je otázka, jak to myslíš: církev se za mnoho případů potlačování názorů omluvila. (Nehledě na to, že v dobách bádání byla sama špičkou v ve všech oblastech bádání (od astronomie po genetiku? a šlechtení rostlin) Pokud myslíš na inkvizici, upálení bylo výjimečným trestem a VE VŠECH PŘÍPADECH upalovala světská moc.

0/0
23.3.2009 7:46

____

Pertone

Odkdy se vatikánský předseda vlády jmenuje Pertone? Správně se přece jmenuje Tarsicio Bertone!!!

http://cs.wikipedia.org/wiki/Tarcisio_Bertone

Zas někomu změnili jméno...

0/0
22.3.2009 18:20

phaethon

Re: Pertone

Ano, máte pravdu, vatikánským státním sekretářem je kardinál Tarsicio Bertone. Inu chybička se vloudí, i když ta písmenka jsou trochu dále od sebe :-)

0/0
22.3.2009 21:19

ELAPHURUS

Když jsem já sloužil to třetí léto,

vysloužil jsem si Angolu za to....

0/0
22.3.2009 18:08

jack_rupnick

,

papež - jedna z posledních obran proti židovskému terorismu a úkladným vraždám R^

0/0
22.3.2009 17:36

Semper2

Re: ,

R^

0/0
23.3.2009 14:42

proLogos

Re: ,

Papež sám o sobě nezmůže všechno. Jeho úloha je především vyučovat a ochraňovat lidská práva, varovat před špatností a vést.

Veškerý terorismus/extremizmus je důsledkem buď špatných životních podmínek, nebo vnucování něčího názoru jinému. Situace na Blízkém východě (pokud je tady myšlena) je tak zamotaná, že žádná ze zúčasněných stran není bez viny (jak už to v bojích bývá). Myslím, že jediným řešením je oboustranný respekt a odpuštění, navrácení všech uprchlíků a jejich podpora.

0/0
23.3.2009 15:06

Semper2

Vivat Benedict XVI, pontifex maximus

židozednáři a komunisti celého světa polibte si ..... a trhněte si nohou

0/0
22.3.2009 17:34

jack_rupnick

Re: Vivat Benedict XVI, pontifex maximus

R^:-)

0/0
22.3.2009 17:36

Stein-X

Re: Vivat Benedict XVI, pontifex maximus

R^

0/0
22.3.2009 18:17

proLogos

Re: Vivat Benedict XVI, pontifex maximus

Já bych nevzkázal "trhněte si nohou", ale spíš "přemýšlejte o smyslu života". Všechny lidi, každého jednotlivě, Bůh "žárlivě miluje" (slova sv. Pavla, tuším)

Jinak R^

0/0
23.3.2009 9:17

českej.venkovan

.

..a všichni sborem říkali...plíííís nou...!!!!!

0/0
22.3.2009 17:02

ELAPHURUS

Je to pouhý

FOLKLOR....:-/

0/0
22.3.2009 16:58

barbudo

Ano, papež by měl sloužit v Angole ...

0/0
22.3.2009 15:59

harcer

Papež v brokátu a zlatě

dvě ženské šlapali do království božího 4desítky v nemocnici (Y)ale že by jim postavil čističku vody to tyhle zloděje nenapadne.Sám pije ze zlatého pohára spolu z bandou příživníků.:-©Kristus se musí v hrobě obracet.;-O

0/0
22.3.2009 15:46

Vosiczka

Re: Papež v brokátu a zlatě

Pokud ovšem Ježíš existoval...

0/0
22.3.2009 17:07

proLogos

Re: Papež v brokátu a zlatě

Důkazy Kristovy existence ve světle Bible - Turínské pohřební plátno, rouška z Ovieda, hřeby, trnová koruna, Jeho působení v Církvi. Ve světle vědeckého zkoumání se vzájemně podporují, i když jsou umístěny v různých částech světa.

Existence a moc Panny Marie - zázračně uchovaný plášť s nevysvětlitelným obrazem v mexickém místě zjevení Guadaloupe a další..

0/0
23.3.2009 7:53

phaethon

Re: Papež v brokátu a zlatě

Věta: "Kristus se musí v hrobě obracet." mě opravdu pobavila. Jde jen o to, zda to autor myslel vážně nebo jako recesi, i když vezme v potaz učení o resurrectio.

0/0
22.3.2009 21:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.