Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Řeži u Prahy se střetl nákladní vlak s odstaveným autem

Na železniční trati v Řeži u Prahy se v noci srazil nákladní vlak s osobním autem, které kdosi odstavil na kolejích. Při nehodě nebyl nikdo zraněn, vlak i auto však začaly po srážce hořet. Strojvůdce se snažil požár uhasit, což se mu ale nepodařilo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

modem

.

To  (@) : Čidla jako myšlenka nezní špatně,ALE kolik km by se muselo zabezpečit,nemluvě o reagování čidla na zvěř. Pokud půjde kanec,srna,rozsvítí se v dopravně signál a zastaví to vlaky? To by bylo pak cestování..... Leda aby čidla byly na přejezdech,když bude blikat červená,tak budou v činnosti. Ale zase,bude tam zvěř a bude zcela zbytečný poplach. Ještě k těm dceřinkám. To je také myšlenka. X lidí z CD se přemístilo do dceřinek,takče papírově u ČD se propustilo,zefektivnělo a pod. Takže ČD se bily v prsa,jak jsou dobří. Jenže ty dcery mohou podnikat zase jen pro ČD (tedy hlavní činností). Telekomunikace, opravy a údržba tratí a pod. Takže stejné množství lidí maká vlastně pod jiným IČO zase jen pro ČD. Takže reforma, nereforma. To mohlo rovnou zústat vše při starém. Je třeba si uvědomit,že tak rozsáhlou železniční síť se nedá dozorovat,opravovat v pěti lidech.

0/0
22.3.2009 15:10

(@)

Re: .

R^ se vším souhlas. To technické řešení by jistě machři v oboru vypiplali. Vždyť ty věci exitují a můžete si je nainstalovat třeba na chatu! Pohybové čidlo, pošle vám to sms (to by se jistě na dráze zvládlo i jinak :-). Jistě, co když je to kanec? V tu chvíli aktivujete propojení na monitorovací kameru a na dálku kontrolujete opticky a zvukově, co se děje. Pak teprve řešíte, zda zavoláte sousedovi - nimrodovi, že si u vás může na zahradě skolit pašáka, nebo zda zavoláte tamní policii, aby si tam šla skolit loupežníka :-). TOHLE JE DNES K DISPOZICI. Takže aplikovat to odpovídajícm způsobem na kritická místa na drahách nemůže přece být zase až takový problém.   

0/0
22.3.2009 16:05

modem

Re: .

Jo dá se to nastavit.Mám před domem čidlo na světlo.Jakmile se mi objeví něco od velikosti kočky nahoru,světlo se rozsvítí.Když to odejde,světlo po několika vteřinách zhasne. A to je jen takové primitivní čidlo za 300 Kč. Jenže to by na každém přejezdu musela být kamera a kvalitní. V naší firmě máme kamery za 12000,sami se přepínají na noční vidění. Ale v tomto množství přejezdů a odpovídající kvalitě by investice docela neúnosná (na každý přejezd byla tak 30000-40000). Za stavu,kdy dráhy ruší výpravčí,si to nedovedu představit. Tohle by musel zase někdo někde sledovat. Neříkám v každé stanici.Třeba na nějakém místě po 50ti kilometrech. Už takhle sledují ty nové tunely v Praze,aby se tam nepohybovali různí živlové,bezďáci,magneti.

0/0
22.3.2009 19:15

(@)

Re: .

nebál bych se, že by generálního dodavatele, který by vyhrál zakázku na větší množství, nebylo možné přitlačit k cenám ve zlomcích toho, co píšete. Kamery za 12 tis. mají ve skutečnosti na velkoobchodním trhu při započítání výrobní marže cenu násobně nižší, takže z toho bych vycházel. No a organizace dispečinků a monitoringu bych považoval za lahůdku. A to, co nazančujete s těma tunelama, tak to je právě ten paradox. Na jednu stranu můžeme mít dokonale zabezpečené metro (v podstatě obdoba železnice), dokonale monitorované tunely v Praze, ale pro železniční traťové koridory, kde se valí vlaky rychlostmi bežně nad 100km/h a převážejí stovky lidí, není na to, aby se po několika kilometrech udělalo řádné zabezpečení, dohled, monitoring a spolehlivý výstražný systém? To zní směšně.

.

Možná by stačilo, kdyby ČD přestaly s nesmyslným sponzoringem a reklamou. Už se to řeší, jak jsem se dočetl, ale to jen díky tom, že přišla "krize", ha ha...a kde že ty vyhozené miliony na minulé roky jsou?

0/0
22.3.2009 21:50

krumpik

Re: .

Z 99 procent zbůsobují tyto nehody řidiči,tak proč by to měly platit dráhy.Ale nevím,zda v někde v Evropě se takto hlídá běžná trat'.

0/0
23.3.2009 8:09

(@)

Re: .

Ze 100% způsobují vloupání do domů zloději, tak proč by si zámky na dveře a zabezpečení domů měli platit jejich majitelé. = Stejná logika uvažování. :-)

0/0
23.3.2009 11:57

krumpik

Re: .

Jenže tady jde o životy a zdraví,to by mělo být ve veřejném zájmu,nelze srovnávat jabka s hruškama

0/0
23.3.2009 12:01

krumpik

Re: .

To,že někdo nechal auto na kolejích není vina dráhy,to bychom pak mohli mít čidla na všechno,i na chodce na chodníku,aby byli snad chráněni před šílenci v autech.

0/0
23.3.2009 12:09

(@)

Re: .

Šílence tady teď trochu předvádíte vy, to se nezlobte. Opakuji, jak jsem se snažil naznačit, porušování práva, obecně, se bohužel všeobecně děje, porušování dopravních předpisů v to počítaje. Systémová zabezpečovací zařízení mají proto preventivně působit k zamezení důsledků takových porušení,nebo pokusů o ně. Proto i vy si zřejmě (podle vás asi zbytečně????) zamykáte svůj dům či byt, auto, hlídáte si své věci, rozhlížíte se, i když jdete na zelenou atd atd...i když by důsledky toho, že to neučiníte, "nebyla vaše vina"...proboha, o čem tady budeme dál v tomto smyslu diskutovat? Buď jste úplně hloupý nebo si na to hrajete.

0/0
23.3.2009 13:27

krumpik

Re: .

Na rozdíl od zlodějů a podobných nekalých živlů,tady jde o ochranu životů a zdraví nejen na dráze,ale i řidičů.To vy tady srovnáváte nesrovnatelné,nakonec ten řidič,který z nějakých příčin zůstane na kolejích,je ohrožen nejvíc.Ten by se měl chránit.Nebo vy by jste chránil zloděje?To je jeho riziko.Ovšem řidič z toho nakonec vyjde poškozen,proto by to mělo být nad rámec dráhy,ve veřejném zájmu.Ono se nakonec stačí podívat na silnice,kde je nesrovnatelně daleko více nehod vinou řidičů.Na silnice zkuste zaměřit svou ochrannou aktivitu.

0/0
23.3.2009 14:09

(@)

Re: .

Upřímně, mně je úplně jedno, kdo např. železniční přejezdy (ale na žel. drahách je mnohem více rizikových míst, než jen přejezdy) opatří příslušným zabezpečením. Vy se tady projevujete jako potrefená husa z ČD, která nemá peníze, jste směšný.

0/0
23.3.2009 15:50

krumpik

Re: .

Nevím proč mě tady napadáte,že jsem jsem směšný,už váš první přispěvěk byl poněkud zavádějící.Pořád nechápu,jak by to mělo vypadat,to vaše zabezpečení,jak jsem psal již předtím,a nakonec jste to psal sám,každý na přechodu se má rozhlédnout,být zodpovědný od toho to začíná,jestliže někdo na přejezdu zůstane mezi závorama,tak to jsou vteřiny,než přijede vlak,na zastavení žalostně krátká doba,tady nepomůže žádná kamera ani čidlo.Když tam náhodou stojí delší dobu,tak snad to auto dokáže odlačit.Nicméně další prvky bezpečnosti by možná byly vhodné,ale to už je diskuze pro odborníky na úrovni ministerstva dopravy,firem zabývající se zabezpečení,krajů apod.Pokud máte nějaké návrhy,tak běžte s tímto tématem na příslušná místa,tady brečíte na špatném hrobě.Komunikace,at' je to silnice nebo železnice je problém státu,stát by měl mít zájem na bezpečné dopravě.

0/0
23.3.2009 16:21

(@)

Re: .

ok, některé vaše momenty mi tady připadaly skoro jako reakce dítěte z mateřské školky, tak to mě lehce dopálilo, neb předpokládám, že se tady bavím s dospělými, omlouvám se. :-)

0/0
23.3.2009 18:40

krumpik

Re: .

Jiné argumenty nemáte?jste posedlý myšlenkou,že za vše můžou dráhy,a je to jen jejich vina,jiné názory jsou vám proti srsti.Tak proto urážíte?Já jsem vám nic neudělal,snažil jsem se neurážet.Nemáte se za co omlouvat,ale taky pochybuji o vašem pohledu na svět.

0/0
23.3.2009 22:13

(@)

Re: .

8-o ? Posedlý jste nejspíše vy, ale čím, to nevím a ani to nehodlám zkoumat, váš problém, pardon a nashle. :-)

0/0
24.3.2009 1:06

Huffnaggelův duch

Ilustrační foto...

To je vše, čeho jste na iHrůze schopni???

0/0
22.3.2009 14:39

12345hanka

Asi tam to auto

dovezl vlakem.:-)Nebo stálo původně na přejezdu a dostlačil ho tam jinej vlak, jehož strojvůdce si ničeho nevšim.

0/0
22.3.2009 13:15

jukla

Re: Asi tam to auto

Já tam denně vlakem jezdím, pokud by ho tam tlačil od přejezdu, tlačil by ho mnoho set metrů a trať nevede rovně, to fakt není možné. Ale jak se tam dostal jinak, je taky celkem záhada...:-/

0/0
23.3.2009 9:45

(@)

Různá čidla, kamery a podobná hejblátka...

..která někde v různých Bauhasomaxech kopíte za pár babek a instaluje si to už kdekdo na dvorky třeba kvůli slepicím, pořád ještě ta "skvělá" firma "České dráhy" asi neobjevila. A tak i na nejexponovanějších a nejnebezpečnějších místech to pořád vypadá jako na dráze v 19. století - bože, vyházejte celý ten neschopný management ČD, který tohle není schopen zajisti!!! Podržte se, oni teď objevili Ameriku a budou ČÍSLOVAT železniční přejezdy - no to je pokrok, to už se umělo za Františka Josefa!  ;-€ Rv

0/0
22.3.2009 13:15

dejsipivo

Re: Různá čidla, kamery a podobná hejblátka...

A co s tím má společného ČD?

0/0
22.3.2009 13:44

krumpik

Re: Různá čidla, kamery a podobná hejblátka...

Taky jsem to nepochopil,asi mají koleje reagovat na každý pohyb,jenže to reaguje jen na pohyb vlaku,nikdo cizí tam nemá co pohledávat,ne tak ještě nechávat auta.Možná si myslí,že by jsme měli víc sledováni,to můžem dát kamery a čidla i nakaždou křižovatku a každý kilometr silnice.Jen nevím zda by se to všem líbilo.Železnice je opravdu jen pro vlaky a vinit z toho dráhy,se mi zdá velmi primitivní.

0/0
22.3.2009 13:54

(@)

Re: Různá čidla, kamery a podobná hejblátka...

Kamery už skoro na každé křižovatce jsou, jsou i skoro na každém náměstí, na kdejakém baráku atd...To nevíte? :-)

.

Že jsou železnice jen pro vlaky je úplně jasné a právě proto také musí být zabezpečeny odpovídajícm způsobem a alespoň na úrovni doby a ne na úrovni doby před 150 lety. Myslím to obecně, neřeším teď nějakého magora v lese...Stačí ty karamboly na přejezdech, které jsou zcela zbytečné, neb zabezpečit přejezd tak, aby strojvůdce či výpravčí by předem věděl, že se tam něco děje, je investice na pár stokorun, následné škody jsou ale milionové, nehledě na ohrožení zdraví a životů.

0/0
22.3.2009 14:08

JPNB

Re: Různá čidla, kamery a podobná hejblátka...

ano nehody na přejezdech jsou úplně zbytečné,protože ŘSD a kraje si postavý nadjezdy (železnice je tam většinou déle než silnice) nebo holt řidiči budou dodržovat zákon o provozu na pozemních konunikacích( bude to levnější a počet nehod poklesne o 98%)

0/0
22.3.2009 14:55

(@)

Re: Různá čidla, kamery a podobná hejblátka...

Nojo pane, KDYBY nebyly ryby...Kdyby všichni dodržovali zákony, tak nikdo nebude krást a zámky na veškerých dveřích a zabezpeční budov budou zcela zbytečné, že? Na této úrovni je zhruba váš příspěvek - co jiného na to říct. :-)

0/0
22.3.2009 15:56

(@)

Re: Různá čidla, kamery a podobná hejblátka...

Měly by si ty vymoženosti na ta místa nainstalovat a tím zvýšit konečně bezpečnost provozu vlaků, to je mi otázka. :-)

0/0
22.3.2009 14:01

krumpik

Re: Různá čidla, kamery a podobná hejblátka...

Přejezdy se dělají tak,že výpravčí vidí když je přejezd v poruše,strojvedoucí jsou informování o poruše,nelze zabránit všemu,obecně platí,na přejezdu se nezdržuji.Někdy jsou to jen okamžiky a zabránit srážce na přejezdu je velmi těžké,vlak má poněkud delší brzdnou dráhu.I kdyby byl informován o autě na přejezdu,to auto tam zpravidla vjede těsně před vlakem,nestojí tam minuty,takže sebelepší zabezpečení za strany dráhy je v tu chvíli k ničemu.Tím ovšem nechci říct,že se nemá investovat do bezpečnosti.

0/0
22.3.2009 14:21

(@)

Re: Různá čidla, kamery a podobná hejblátka...

Já mám samozřejmě na mysli prevenci před karamboly, kterým se toreticky dá snadno zabránit. Jistě, že náhlé vjetí či vkročení na koleje je jiná otázka. Ale často jsou nehody zapříčiněné i tím, že na těch kolejích a na přejezdu už déle (desítky vteřin, minuty...) něco překáží a tady by dodatečná, nijak nákladná, zabezpečovačka, jak naznačuji, mnohé řešila. Ale to by se musel někdo někde probrat z hlubokého spánku. :-)

0/0
22.3.2009 14:43

krumpik

Re: Různá čidla, kamery a podobná hejblátka...

Něco na tom asi bude,ale řekl bych,že to není problém jen železnice jako takové,svou roli tam asi hraje i legislativa,normy apod.asi se to týká vice druhů podniků v ČR.Někdy jen podle platných norem to nestačí,např tramvaje v Ostravě.Ale asi shodneme na tom,že nechat auto na trati je nestandartní,možná to byl úmysl,nevím,ale na nešt'astnou náhodu to nevypadá.Normální řidiči nenechávají auta na kolejích.

0/0
22.3.2009 15:09

dejsipivo

Re: Různá čidla, kamery a podobná hejblátka...

Tak navrhněte technicky bezpečné a spolehlivé řešení ;-)

0/0
22.3.2009 15:11

MVDr. Alois Tubera

Re: Různá čidla, kamery a podobná hejblátka...

Co třeba varovný systém, založený na detekci auta na přejezdu pomocí stejné technologie, jakou používají semafory řízené čidly ve vozovce, kterých je minimálně v Praze a stř. čechách poměrně dost? Pak by stačilo tuto informaci přenést strojvedoucímu (což  v dnešní době nelze vydávat za technický  problém), který by v reakci na ni mohl snížit rychlost ještě před tím, než překážku uvidí? V případě auta odstaveného v polovině lesní tratě by to sice nezabralo, bezpečné a dostatečně spolehlivé by to ale být mohlo.

0/0
22.3.2009 16:09

makuba

Re: Různá čidla, kamery a podobná hejblátka...

Že ty koleje už 5 let nepatří ČD ti zřejmě ještě nedošlo. Ale jaký mají management, to znáš přesně.

P.S. A ČD již přes rok neprovozují nákladní dopravu a skoro rok ani nezajišťují údržbu kolejí. Oni jsou na těch kolejích jako ty na kole na silnici. A ty si snad instaluješ po všech silnicích, kam vejdeš čidla, kamery či hejblátka, managemente

0/0
22.3.2009 14:14

(@)

Re: Různá čidla, kamery a podobná hejblátka...

To, že si ČD zakládají desítky různých dceřinek, na které převádí kdeco, aby se pak přesně takto alibisticky, jak to předvádíš, mohli tvářit, je známá věc. Na podstatě to nic nemění, klidně si za ČD dosaď jakoukoli "ČD vlastněnou organizaci", vychází to pro mne, jako daňového poplatníka v tomto státě úplně nastejno. A za takové zásadní věci a rozhodování je snad vždy odpovědný management, těžko asi nějaký traťový dělník, že. :-)

0/0
22.3.2009 14:37

Helmut_Zazvorka_von_Pilsen

Re: Různá čidla, kamery a podobná hejblátka...

Ale nehoda se stala na nejmodernějším koridoru v zemi.

Když nějaký retard postaví auto na koleje, není proti tomu obrany.

0/0
22.3.2009 15:30

SVN

roztockej frajer

Já bych to tipoval na nějakýho roztockýho frajera. Jezdí jich tu v noci ožralejch dost a běžně tu po ránu zůstávají v ulicích nabouraný ploty, sloupy a vraky aut. Blbců, kteří by to po kolejích zkusili je tu dost.

0/0
22.3.2009 13:03

Smil

pěkné

to musel mít strojvůdce šok, srazit se s autem tam kde se sotva dostane chodec. Jestli se tam náhodou neprokrtkovali návštěvníci.

Jinak je to ohromné štěstí, jet tam osobák a naskládat vagony do vltavy bez možnosti záchrany, bylo by tam hodně mrtvých. Řidiče bych zavřel min na 10 let.

0/0
22.3.2009 13:00

MirekM

Zavádějící obrázek

Proč je u článku fotografie světelné signalizace PZZ, když se nehoda stala mimo silnici?

0/0
22.3.2009 12:34

dejsipivo

Re: Zavádějící obrázek

Aby měli šotouši o čem diskutovat.

0/0
22.3.2009 13:09

Helmut_Zazvorka_von_Pilsen

Někdo se vožral a jel autem po kolejích.

Žádnou vědu bych z toho nedělal. Akorát ráno sedět v EC 178, tak bych vožralovi nakopal řiť.

0/0
22.3.2009 12:13

_Aleister_

Viděl jsem dokument o zemětřesení v Kobe.

jeden autobus zůstal viset způlky z dálničního mostu ... řidič vyvedl ven lidi a pak odnesl všechny dokumenty od vozu z palubní přihrádky ... prostě Japonec

A tady: náklaďák na kolejích, řidič ?, doklady ... prostě [>-]

0/0
22.3.2009 11:45

_Aleister_

Re: Viděl jsem dokument o zemětřesení v Kobe.

pardon osobák ...

0/0
22.3.2009 11:46

Králík z klobouku

To už tu jednou bylo, ne?

Doufám že kralupskej výpravčí zastavil jako obvykle provoz na všech lokálkách v okolí.

0/0
22.3.2009 11:44

JPNB

Re: To už tu jednou bylo, ne?

Až nato že nikdo nevolal, bylo v místě kam se autem normálně dojet nedá protože nejbilžší silnice je dot daleko. A ještě tento úsek je dálkově řízen z Holešovic.

0/0
22.3.2009 12:09

Smil

Re: To už tu jednou bylo, ne?

hlavně trať kralupy- neratovice, a kralupy - velvary, protože nehoda se stala na tý hlavní trati

0/0
22.3.2009 12:50

pankratz

No vidíte !

Keby sa zaviedlo v ČR šrotovné, tak by sa im oplatilo radšej postaviť sa do radu pred autorizovaným šrotoviskom, ako behať po trati so svojim starým autom, a ohrozovať železničnú dopravu ! !Rv

0/0
22.3.2009 11:20

maud

Rychlost policie.

Srážka ve 3 hodiny.  Tento článek vyšel v 11.hod. a oni doposud neví čí jsou doklady , které našli  v autě.

0/0
22.3.2009 11:17

nccch

Re: Rychlost policie.

Je neděle, doluho spí :-)

0/0
22.3.2009 13:08

elabůžo

Jéžišmarjááááá, vědí to Rakušáci???????

V Řeži je přece JADERNÝ REAKTOR. Až se to Rakušáci dozví, budou mít pěkně hnědý kalhoty(Y)

;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
22.3.2009 11:10

nejchytrejsi

Re: Jéžišmarjááááá, vědí to Rakušáci???????

koleje a reaktor voddeluje v Rezi naka reka mam pocit, btw zajimavy jak se tam dostali s tim autem, z jedny strany reka, z druhy skala, v roztokach musej bejt sikovny pubertaci :)

0/0
22.3.2009 11:29

pánbůh německy hudební nástroj

Re: Jéžišmarjááááá, vědí to Rakušáci???????

No jo, teče tam ňáká ta Vltava nebo co...:-)

0/0
22.3.2009 16:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.