Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jídlo od vás nechceme, vzkázala vyhladovělá KLDR do Washingtonu

Severní Korea odmítla potravinovou pomoc, kterou jí poskytují Spojené státy. Pět nevládních organizací, které se zabývají distribucí jídla pro Severokorejce, opustí zemi na konci března. OSN přitom odhaduje, že je na potravinové pomoci závislých asi devět milionů lidí, tedy skoro polovina obyvatel KLDR.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mh_ringo

Typicky vrchol komunistickeho zrizeni

hladomor. A pomoc nebrat, co kdyby se v ni nahodou skryvala reakce, ze? Radsi v jmenu komunismu chcipnout. Takhle jsmekdysidavno odmitli Marshalluv plan a to nas uvrhlo do 40 lete chudoby. Staci ze se lide napapaji komunistickeho hesla "s lidmi pro lidi";-D;-D;-D Jenom se ptam, kde jsou ty komunismem proklamovane jistoty?;-D

0/0
18.3.2009 23:48

Jirka Ščobák

Jsem proti pomoci ...

... kdyz ji nekdo nechce, proc jim ji nekdo jiny cpe? Pokud je tam rezim, jaky je, ti lide stejne umrou. Prestat davat pomoc a nechat system, at vyhnije, je asi jedina cesta.

0/0
18.3.2009 23:45

rebbe

Kim Sem Čum Tam se musí prosadit, jako Václav Klaus

kdyby to jeho zemi nevím jak zničilo. Protože korejská StB samozřejmě hlídá, žádný převrat se tam nestane, třídně méněcenní lidé vymřou. Jenom kdo bude pak živit tu nomenklaturu? Asi USA a humanisté z Evropy.

0/0
18.3.2009 20:56

captain cook

tak at nezerou!

0/0
18.3.2009 20:54

pepe999 from Salford

Proc jim nekdo vubec neco dava??

Az budou mit poradnej hlad, tak komunisty vyzenou i s tim jejich Ilem do prdele..:-©

0/0
18.3.2009 20:03

sirc

Re: Proc jim nekdo vubec neco dava??

Protože by se pak dvacet miliónu korejců sebralo a přestěhovalo na jih. To by Soul totálně položilo, destabilizovalo celý korejský poloostrov a vypukla by občanská válka.

0/0
18.3.2009 22:18

mh_ringo

Re: Proc jim nekdo vubec neco dava??

Jizni Korea ma taky armadu....

0/0
18.3.2009 23:50

petr_sleder

Re: Proc jim nekdo vubec neco dava??

Sorry ale to je trochu naivní úvaha. Svět se neskládá ze zlých komunistů a hodného zbytku.

0/0
19.3.2009 10:45

Antoninus

Proč jim to vůbec dodávají

Stejně se pořád divím že do KLDR je potravinová pomoc dodávána vzhledem k tomu jak KLDR neustále haraší zbraněmi. Vždiť možná i díky této pomoci se stále režim v KLDR drží u moci. Takže já jsem rozhodně pro zastavení pomoci KLDR dokud nepřestane se zbrojením.

0/0
18.3.2009 19:53

Linde CZ

Re: Proč jim to vůbec dodávají

nojo, ale voni jsou tam lidi :-)

0/0
18.3.2009 20:21

tučňák v exilu

Re: Proč jim to vůbec dodávají

Protože nai nepotřebují ZHN aby mohli zdevastovat Soul... Mají u hranic takovou koncentraci těžkého dělostřelectva a raketometů, to vše namířené na Soul, že je nemožné je vyřadit z činnosti dřív, než by jejich střely dokázaly napáchat nedozírné škody. Prostě klasické vydírání.

To byl i jeden z důvodů pro vyvinutí lehké průbojné řízené pumy SDB. Tak totiž bude možné, aby v případě potřeby jediný B-1 "obsloužil" 96 cílů (při 2 pumách na jeden cíl).

0/0
18.3.2009 20:53

Antoninus

Re: Proč jim to vůbec dodávají

Atomové zbraně jsou z vojenského hlediska pro KLDR skutečně fakticky neužitečné v případné válce by jim nepomohly spíše by jim mohly přitížit. Jenže oni chtějí vyhrožovat okolním zemím jelikož z atomových zbraní se mnozí politici (zvláště ti evropští) bojí mnohem více než je jejich skutečná síla. Prostě plně s vámi souhlasím.

0/0
18.3.2009 21:50

Helena1

Chudáci z USA

Oni se tak snaží, aby se lidičky z nepřátelské zemičky napapali...

Proč to s nima nezkusí třeba "po irácku?"

V tom by byl čert, aby se někdo choval jinak, než si USA přejí.

0/0
18.3.2009 18:41

Mirco1

Re: Chudáci z USA

Víte Heleno, ať byste se to nyní snažila okecávat jakýmikoli nesmysly, fakt je ten, že tímto příspěvkem jste ukázala, že podporujete komunistickou diktaturu. Což je dobře vědět.

0/0
18.3.2009 18:47

MychalB

Re: Chudáci z USA

Ty si z toho děláš (Y) zatímco tam lidi chcípají hlady :-P

0/0
18.3.2009 18:53

Dead_Man

Re: Chudáci z USA

Kdo je u tebe chudák z USA? Ty seš buď asi hodně mladá anebo naprosto blbá. Jako my jsme na truc vrahům z vólstrýtu po válce odmítli marshallův plán, ač jsme byli taky úplně dole, tak teď bláznivý severokojeský řezníci odmítají pomoc pro svoje pomalu chcípající lidi. Je to prasárna. OSN není USA - v OSN seš i ty, náno.

...ale samozřejmě, jako obyčejně, zase tu větší část nákladů platím já, ze svých emerických daní. A Helena si na mě pak ještě votevírá tlamu...Rv

0/0
18.3.2009 19:08

pjb1

Re: Chudáci z USA

?

0/0
18.3.2009 19:20

tenisovejloket

Re: Chudáci z USA

trochu trapný, se mi zdá:-P

0/0
18.3.2009 19:58

Englishman

Re: Chudáci z USA

Potkat čas od času kovanou bolševičku vážně potěší. (Y):-©

0/0
18.3.2009 20:21

spalovac

Re: Chudáci z USA

Na čem jedeš?

0/0
18.3.2009 20:23

Helena1

Re: Chudáci z USA

Líbí se mi vaše reakce. Jen jsem chtěl jinou formou říci, že ve vztahu ke KLDR to dělají USA úplně blbě. Rozhodně nepodporuji komunisty, ale potravinovou pomoc USA opravdu nechápu.

0/0
19.3.2009 10:15

sirc

Potravinová pomoc USA

Na všem, co do Severní Koreje jde v rámci "západní" pomoci, jsou obrovské americké vlajky. Na kontejnerech, na sudech, na obalech.... Takže první věc, co Korejci dělají je, že musí celou zásilku "přebalit". Neni přece možné, aby ideologický nepřítel číslo 1, vyživoval Severní Koreu, ráj na zemi.

Asi se jim to už nechce dělat. :)

0/0
18.3.2009 18:12

badongo

lol

Jídlo od Vás nechceme, vzkázala KLDR, stačí nám nas.rath ;-D ;-D ;-D

0/0
18.3.2009 18:06

;-)

Vrtá mi hlavou

že severní korea stále není soběstačná. Přitom do 90. let byla, přírodní katastrofy jsou dávno pryč a severní korea od dob hladomoru zefektivnila zemědělství a povolila malé domácí farmy(či hospodářství). A přitom je státní ideologií maximální soběstačnost.

...tak  jakto ,že jsou  pořád tak závislí na potravinové pomoci?

napadají mě dvě vysvětlení:

1/zjistili, že je jednoduché žít z humanitární pomoci, a pracovní síli mohou využít na něco jiného, případně si nakřečkovat potraviny do zásoby,  o potraviny se přece postará OSN.

2/do začátku 90. let je skrytě podporoval východní blok a nebyli soběstační ani před tím...........má někdo jiné vysvětlení?

0/0
18.3.2009 17:34

tenisovejloket

Re: Vrtá mi hlavou

nikdy nebyli soběstační, potravinovou pomoc dostávali z RVHP stejně jako Kuba a navíc mají armádu.. říká se, že 1 milion mužů ve zbrani a navíc technika...

0/0
18.3.2009 17:37

tučňák v exilu

Re: Vrtá mi hlavou

No, bude to tak jak byla jedna "Jerevanská" odpověď...

Otázka: "Proč nemůže být v ÜSA socialismus jako na Kubě?"

Odpověď: "Protože by to Československo neutáhlo." :-)

0/0
18.3.2009 17:41

sirc

Re: Vrtá mi hlavou

Centrálně řízené ekonomiky nejsou nikdy soběstačné, protože jsou nepružné a nedokáží se vyrovnat s aktuální potřebou. Navíc Severní Korea není nijak zvlášť úrodná země a když se k tomu přidají povodně, na problémy je zaděláno.

Ten režim, od devadesátých let, funguje jenom díky podpoře Jižní Koreje, potažmo USA. Živelné zhroucení by znamenalo katastrofu.

0/0
18.3.2009 18:08

tučňák v exilu

Re: Vrtá mi hlavou

Ne vždy - závisí na startovacích podmínkách (jinými slovy na tom co před nástupem světlých zítřků vyrobili kapitalistoimperialisti a v otázce potravin kulaci) - třeba ČSSR startovala s celkem rozvinutým zemědělstvím, a tuším že jsme soběstační byli. Na druhou stranu když vynechám KLDR nebo Kubu, ani ráj dělníků a rolníků jménem SSSR soběstačný nebyl a nejen že žral naše přebytky, ale musel nakupovat i od těch hnusných imperialistů :-)

0/0
18.3.2009 18:22

sirc

Re: Vrtá mi hlavou

Na počátečních podmínkách závisí jenom to, za jak dlouho se hospodářství sesype. Centrální řízení totiž, už z podstaty, nedokáže rychle reagovat na poptávku. Takže klasicky, nejdříve je něčeho nedostatek, následně zase nevyužitelný přebytek. Tedy za předpokladu dostatku výrobních faktorů.

0/0
18.3.2009 18:26

tučňák v exilu

Re: Vrtá mi hlavou

Jj, starší kolega na katedře nám popisoval, jak museli plánovat spotřebu tužek na 5 let dopředu ;-D

0/0
18.3.2009 18:36

mtis

Re: Vrtá mi hlavou

Dohnali a předehnali. Ale na Kubě, v Zimbabwe a Venezuele se taky snaží seč můžou.

0/0
18.3.2009 18:30

Mirco1

Re: Vrtá mi hlavou

Československo bylo soběstačné ovšem tak tak. V roce 1947 byla značná neúroda díky suchu a muselo dovést značné množství obilí ze SSSR (který ovšem dovážel obilí z prohnilého západu, což byla taková menší vada na kráse této internacionální pomoci :)

0/0
18.3.2009 18:56

tučňák v exilu

Re: Vrtá mi hlavou

Ono by se obilí ze SSSR dovážet nemuselo,ono bylo mnohem blíž (a tím pádem dřív) a víc v rámci Marshallova plánu, ale to komanči ve vládě stopli...

0/0
18.3.2009 18:58

Mirco1

Re: Vrtá mi hlavou

Marshallův plán přímo by to nebyl, neboť ten se teprve v létě 1947 vytvářel, ale z potravinové pomoci USA Evropě přetrvávající z války by to samozřejmě šlo,

0/0
18.3.2009 19:43

nccch

Je tu rozdíl mezi

těmi kdo tu pomoc odmítají a kdo ji potřebují ;-O;-€(Y)

0/0
18.3.2009 17:17

minutos007

To se to

Kim Čonk Ilovi odmítá, když má plný bachor..... Praktický komunismus, ve své pravé podobě....

0/0
18.3.2009 16:52

surfer27

Jídlo od vás nechceme, vzkázala vyhladovělá KLDR Washingtonu

...tak si tam treba pochcipejte...;-D

0/0
18.3.2009 16:51

Pravda

Re: Jídlo od vás nechceme, vzkázala vyhladovělá KLDR Washingtonu

R^;-D

0/0
18.3.2009 17:49

pepe999 from Salford

Re: Jídlo od vás nechceme, vzkázala vyhladovělá KLDR Washingtonu

R^

0/0
18.3.2009 20:04

petyo

Co to KLDR?

To je ten socialistický ráj, kde je vše zdarma anebo nekřesťansky levné, tak jak o tom tady někteří básní?

0/0
18.3.2009 16:48

hisaak

Svinska krize!

Ta soucasna krize je asi opravdu vazna, pokud zasahne nejen ztrouchnivele kapitalisticke zeme, ale i komunisticky raj typu KLDR. Vsadil bych se, ze pred krizi tam lide meli vseho dostatek ...

Polovina obyvatelstva NEMA CO ZRAT! A co na to nasi proletari? Falmer? Grebenicek? Nebo snad mudrlant ransdorf? Ne, ten radeji ne. Zase by jen ocitoval libovolny nesmyslny blabol z nejake obskurni knizky davno zapomenuteho pomatence jako je on sam.

0/0
18.3.2009 16:45

dedko

Tak ted může Barak Obama diskutovat

a vést   dialog. ;-D

0/0
18.3.2009 16:39

clickman

Komunisticka sekta

(Y)

0/0
18.3.2009 16:31

Henry Kissinger

by mě zajímalo

kda udělali soudruzi chybu, jeětě 11 takových hladomorů a nikdo jim tam nezbyde

0/0
18.3.2009 16:27

Xavier-xxx

Re: by mě zajímalo

prej jim tam od včerejška Kim vybudoval ten komunizmus a pečený holuby jim lítaj přímo do tlam

0/0
18.3.2009 16:29

hisaak

Re: by mě zajímalo

Staci pry jen deset let platit stranicke prispevky, a pak si muzou koupit radio. Raj na zemi ...

0/0
18.3.2009 16:47

dislektik-idnes si na mě zasedla

pro mě za mně at vymřou hlavně když budou mít atomovku

pomatenci

0/0
18.3.2009 16:23

bar.budo

Od američanů opravdu ne ...

... sami si chudáci půjčují dvě miliardy dolarů denně ...

0/0
18.3.2009 16:20

clickman

Re: Od američanů opravdu ne ...

(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)

0/0
18.3.2009 16:32

bar.budo

Re: Od američanů opravdu ne ...

... ano, máte pravdu. Američané tam jsou ...

0/0
18.3.2009 16:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.