Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Turnikety se možná vrátí do metra, stát by měly dvě miliardy korun

Někteří Pražané vzpomínají, jak coby studenti bez peněz přeskakovali v metru turnikety, aby se svezli zadarmo. Tyto vzpomínky se nyní mohou stát realitou. Dopravní výbor projedná návrat zařízení do stanic metra. Jejich pořízení by mělo stát 2,16 miliardy korun, další stovky milionů si vyžádá samotný provoz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

JÚLINEK.ŠÍŠAL.

souzi a soušky čížci,

ale stejně věřím, že zadržením jízdného by se bez jakýchkoliv dalších investic dosáhlo téhož efektu ,,,;-D

0/0
16.3.2009 10:03

leather-man

Re: souzi a soušky čížci,

Opět mimo, jako vždy. ;-D

0/0
16.3.2009 22:02

hryhryhry

metro je špinavé!!!!!

a jak budou vstupovat ti co mají mhd zdarma, senioři nad 70? A kdy už se konečně metro umyje, kdy přestanou zaměstnávat ty uklízecí firmy? když to zajišťovali vlastní zaměstnanci bylo čisto, dne je to hnus, dvacet let zažraná špína. Pryč s Dvořákem!!!!

0/0
16.3.2009 9:49

phi

jen dalsi kseft

se to nainstaluje a pak se najednou zjisti, ze ve spickach ty turnikety zdrzuji...  management DPP je banda luzru, kteri je prihravaj statni penize do kapes kamaradu a radnice z toho profituje taky

0/0
16.3.2009 3:07

vokroj

Turnikety

Pamatuji mechanické turnikety v metru, často nefunkční, někdy to přicvaklo i nohu. Pamětníci jistě vědí, jak se po jejich odstranění ukazovaly nějakou dobu při vstupu do metra legitimace MHD, pak se s kontrolou při vstupu přestalo úplně! Pro občana to bylo při vstupu nejpříjemnější, ale finanční úniky musely být  u MHD nepředstavitelné a s přibývajícími cestujícími to jistě značně narůstalo..... Nový způsob kontroly by měl být i z jiných důvodů jednoznačným přínosem, nejen finančním. Venku je to běžné, tyto věci si všude hlídají a jsou k černým pasažerům dost nekompromisní. Ty náklady by se měly vrátit, jde o to nainstalovat turnikety podle zkušeností odjinud ... opencard by nemusela být k tomu zrovna příkladem

Tak ať se to dobře povede!  :-):-)

0/0
14.3.2009 21:01

92lin

nechapu

co chteji resit vsude kde je vice lidi nez v praze to funguje 100% i v mestskych busech ...

0/0
14.3.2009 13:17

SocPredator

Prima tunel

Nashle za 2 roky ;-D

0/0
14.3.2009 8:30

(@)

A co sjíždět do metra z povrchu až na nástupiště tobogánem..

..každý na sobě musí mít nalepený čárový kód = jízdenku. Čtečka v tobogánu před výhybkou vyhodnotí čárový kód a pasažéry buď pustí na nástupiště, nebo je hodí na odbočku a pod tlakem vyplivne zpět na chodník. Jednoduché, efektivní, účinné, a jistě hlavně LACINÉ řešení, ne?  

0/0
13.3.2009 20:36

(@)

A co sjíždět do metra z povrchu až na nástupiště tobogánem..

..každý na sobě musí mít nalepený čárový kód = jízdenku. Čtečka v tobogánu před výhybkou vyhodnotí čárový kód a pasažéry buď pustí na nástupiště, nebo je hodí na odbočku a pod tlakem vyplivne zpět na chodník. Jednoduché, efektivní, účinné, a jistě hlavně LACINÉ řešení, ne?  

0/0
13.3.2009 10:26

phi

Re: A co sjíždět do metra z povrchu až na nástupiště tobogánem..

ne, ty bez jizdenky hodi do kolejiště  :)

0/0
16.3.2009 3:08

sigenius

zase se vymýšlí, co ve světě funguje

"...Je třeba to ještě dořešit. Musíme vyloučit riziko, když se do metra vydají například davy lidí po hokejovém či fotbalovém zápase, že se vestibul zahltí. ..." řekl radní Březina

Tak jakpak asi to dělají v Londýně, kde chodí na fotbal jaksi víc diváků než v Praze?;-D Nejspíš pan Březina čeká na to, až mu někdo zaplatí služební cestu do Londýna na fotbal.

0/0
13.3.2009 10:19

(@)

Re: zase se vymýšlí, co ve světě funguje

Za to ale bude muset jít do kotle ;-D R^

0/0
13.3.2009 10:21

libienski

Re: zase se vymýšlí, co ve světě funguje

Speciálně v Londýně to dělají jednodušše, při návalu takového davu jednoduše turnikety utevřou:-) Stejně má většina nějakou formu předplacení a jsou zvyklí platit, takže on nikdo nezchudne a komfort platicích neutrpí.

0/0
13.3.2009 10:30

kokrspanel

Re: zase se vymýšlí, co ve světě funguje

Přesně tak. Například na Slavii máš mhd v ceně vstupenky, tak není důvod je kontrolovat znovu, když se ví, že všichni mají zaplaceno.

0/0
13.3.2009 10:39

JÚLINEK.ŠÍŠAL.

Re: zase se vymýšlí, co ve světě funguje

spíše kam schovat personál stanice před rozhořčením uživatelů, až leckteré či všechnz turnikety nebudou fungovat ...;-D

0/0
13.3.2009 13:01

(@)

Turnikety jsou OK, ale co to má být za monstra?????

Normálně dnes jsou turnikety běžně instalovány u vchodů do firem, u vchodů na sportovní stadiony. Takové by přece bohatě stačily! Dozorčí u vstupu do stanic stejně je, kamery také, takže nějaké přeskakování by se snadno ihned odchytávalo. Co to tady zase vymýšlíte, že budou 170cm vysoké? 8-o ? ? ? To se zase má namastit nějaký dodavatel této super-hovadiny?

0/0
13.3.2009 10:01

Franta Křižík

Re: Turnikety jsou OK, ale co to má být za monstra?????

Namastit, namastit - v clanku je to napsane jen z poloviny : "Jinak je projekt smysluplný a přinese určitě další peníze,". Uz se vsak nerika komu ze se ty penize maji prinest ?

0/0
13.3.2009 10:06

(@)

Re: Turnikety jsou OK, ale co to má být za monstra?????

No já vycházím ze zdravého selského rozumu a na první pohled je přece jasné, že 1,7 metru vysoké "turnikety" s odpovídajícím mechanismem, prosklenými křídly atd.. musí být cca 10x dražší, než ty známé, ověřené a perfektně účinné tříramenné otočné jednoduchoučké turnikety, které všude možně běžně fungují. Nějaké boční vchody pro kočárky apod. se samozřejmě budou muset také řešit, ale to tak jako tak.

0/0
13.3.2009 10:14

libienski

Re: Turnikety jsou OK, ale co to má být za monstra?????

Ne to je starý systém DP, čím víc utratím (proinvestuiji), byť za hovadinu, která nic nepřinese, tak tím víc zase zpětně budu tlačit a) na zvýšení dotace b) na zvýšení jízdného. Takže DP se hodí  každá příležitost na utrácení, protože to nakonec samozřejmě vždycky z někoho dostane. Teď jen otázka jesti to dostane z černých pasažérů nebo jako obvykle z cestujících a daňových poplatníků a to ještě v poměru 30 : 70.

0/0
13.3.2009 10:13

budulinek4

Proč turnikety ?

Tohle je ten nejlepší nápad za posledních X let, které DPP vymyslel.

Největší problém s černými pasažéry jsou cizinci z nejmenvané země (cenzor by mě smazal, jako včera). Poznáte je podle igelitek v ruce, mluví nějakou hatmatilkou a většinou jsou špinaví, protože jedou ze stavby. Revizoři se těmto tvorům zásadně vyhýbaví a vědí proč - peníze z nich nikdy nedostanou.

Tato skupina jezdí permanentně bez jízdenky a my ostatní na ně doplácíme.

Pokud tato skupina přestane jezdit (pochybuji, že by zaplatili), rozhodně se zvýší úroveň MHD.

Hádejte o kom jsem psal ?

0/0
13.3.2009 9:22

libienski

Re: Proč turnikety ?

O obětech mafií, které není český stát schopen uchránit? O lidech, kteří tady těžce fyzicky pracují za 30-50,- Kč na hodinu, aby užvili svoje rodiny? O lidech z jejichž práce díky neschopnosti českého státu, který příjmy z jejich práce nechal mafii (zprostředkovatelům -klientům),  nevidí český daňovy a důchodový systém ani korunu? O lidech, kterým tatáž mafie, spojená s českým zamětnavatelem nezajistí ani základní sociální zázemí na pracovišti? Psal si o této skupině?(Y)

0/0
13.3.2009 10:05

budulinek4

Re: Proč turnikety ?

Skoro jsem se až rozplakal ;-D

Nikdo je tady nenutí pracovat, přijeli sem dobrovolně. A když jezdí MHD tak ať platí jako všichni ostatní. Nevím, proč by měli pražané (rozuměj "platící cestující") doplácet na ilegály, kteří sem přijeli s velkýma vočima nahrabat :-©

Že tys metrem několik let nejel ?

0/0
13.3.2009 10:18

Korsičan

Re: Proč turnikety ?

seš idiot. já pár úkáček ze stavby znám, jsou to slušní lidé a načerno rozhodně nejezdí. pokud jsi si sem přišel léčit svoje frustrace, tak si posluž na mě  hňupe ;-D

0/0
13.3.2009 10:40

libienski

Re: Proč turnikety ?

Mě nerozplakavá samotná tato skupina, ale peníze o které každý z nás přichází tím, že není český stát schopen chránit sebe ani je před mafií. Jestliže je tady této skupiny např. 30000 lidí (v Prazea okolí). Pak cena jejich práce není 30-50,- Kč/h, ale stejně miniálně 120-150 Kč/h. Rozdíl je v tom, že český stát by na daních a pojištění inkasoval cca 3,4 mld Kč ročně! (30000 lidí při superhrubém  platu 120 Kč hrubého/h = superhrubý mzda cca 19000,- Kč = 6500,-/měsíc/osoba odvody + daně z příjmu cca 1500,-/měsíc/osoba + zdravotní pojištění a příspěvek na politiku zaměstnanosti 1500,-/měsíc/osoba). V roce 2007 dostal DP na dotacích 7,6 miliardy a na tržbách vybral 3,9 miliardy. Vynakládat dalších 2,3 miliardy, abych zabránil této skupině jezdit v metru a navíc nevybral ani korunu (přesunou se do autobusů, tramvají),  je dost fake investice, když jinde přicházím o miliardy! Nebylo by lepší vynaložit těch 2,3 miliardy z daní spíš na to, abych příště ty 3,4 miliardy vybral.

0/0
13.3.2009 11:06

libienski

Re: Proč turnikety ?

ono to chce jenom kalkulaču. Kdyby těch 30 000 neplatících cestujících náhodou jen nepřesedlalo na autobusy a tramvaje, ale skutečně zaplatili, pak DP vybere ročně navíc cca 413 milionů Kč (30000 x (26x2) x 265). Takže návratnost zařízení by byla cca 6 let. Ovšem kolik by si kdo účtoval za údržbu a správu zařízení za 2,3 miliardy za 6 let?

0/0
13.3.2009 11:20

notebook.r51

promitivům stačí manžeta

nebo si to dokážou spočítat z hlavy. Už není co rozkrást, bude se muset zase začít znárodňovat, tenhle rozpočet už moc podojit nejde.

0/0
13.3.2009 13:52

phi

Re: Proč turnikety ?

jen xenofobni hlupak muze napsat neco takoveho, ty lidi tady tezce pracujou na pozicich, o kterou by cech s pravem na podporu ani nezavadil.

0/0
16.3.2009 3:13

trasprd

Nechci Pražákům radit,

ale tady v Brně stojí jízdenka 15 korun, revizora člověk potká minimálně jednou týdně, na černo tady v důsledku toho téměř nikdo nejezdí, protože se to jednoduše nevyplatí. Ale co my na Moravě můžem vědět, žejo...

0/0
13.3.2009 9:15

sigenius

Re: Nechci Pražákům radit,

ta akce s turniketama se týká metra

0/0
13.3.2009 10:08

Franta Křižík

Re: Nechci Pražákům radit,

Jenze revizori nejsou investicni projekt, ze ktereho plynou provize ! Samozrejme, ze zamestnanim vice revizoru se vse vyresi mnohem levneji :-)

0/0
13.3.2009 10:10

ghurtik

Re: Nechci Pražákům radit,

No to je mozne, ale kolik je v Brne zastavek metra? Kolik tam jezdi autobusovych linek? Kolik tam jezdi tramvajovych linek? Nechci aby to znelo jako rypani do Brna, ale je to proste mensi mesto, takze kdyz na cele Brno staci treba 30 revizoru, tak v Praze je to jako kdyz plivne...

Navic, turnikety jsou v Parizi, Londyne a jiste i v dalsich evropskych metrech. V Berline jsem je nevidel, ale zazil jsem tam kontrolu jizdenek - vypadalo to jako zatah gestapa; vagon metra doslova "obsadilo" asi 10 typku v cervenych bundach, jeden cosi zarval a najednou vsichni cestujici zacali vytahovat urychlene jizdenky... :)

0/0
13.3.2009 14:30

ProtektoRath Mittel Bohmen

Re: Nechci Pražákům radit,

V Praze můžeš ovšem za 26Kč do tramvaje, autobusu, metra, na přívoz, na lanovku, do vlaku. Co máte v ceně vy? Šaliny a pár autobusů. Rv

0/0
14.3.2009 14:39

budulinek4

Konečně !!!

Tak chlapci ukrajinský, buďto začnete platit nebo chodit pěšky ;-D

Ale nejlepší bude, když budete přespávat rovnou na stavbách.

0/0
13.3.2009 9:14

rzlm

* * *

Kdyby pražáci neměli potřebu pořád mačkat z lidí víc a víc peněz, tak by jim v emhádéčku tolik blekošů nejezdilo. 26,-Kč za jízdenku nebo 18,-Kč na 5 zastávek je nehorázná drzost?? Takyže už jezdím na černo a platit rozhodně nehodlám. Revizor bez policajta stejně nemá šanci a policajti s tou verbeží chodí akorát v metru.

0/0
13.3.2009 8:48

Fanatic.Dz

Re: * * *

No a to si představ že jedzdíš do práce 1 zastávku metrem. Přičemž je to zrovna mezi Kačerovem a Roztylama kde se dost dobře pěšky nedá - leda v galoších přes Kunratickej les - což můžu já, ale už ne moje kolegyně. Za taokovou srandu si účtuje DP hlm Prahy taky 26.-. Tedy denně 52.- nebo měsíčně 550.-. Není to kouzelný? ;-D

0/0
13.3.2009 8:53

sigenius

Re: * * *

Kolegyně se bojí chodit přes les, protože už tam chodíš ty.

0/0
13.3.2009 9:06

budulinek4

Re: * * *

Proč tady záměrně píšeš blbosti ?

Za 1 stanici metrem se platí 18 Kč.

Jel jsi vůbec někdy metrem ?

0/0
13.3.2009 9:10

Phantom2005

Re: * * *

18 vs 26 za jednu stanici, tak to je FAKT rozdíl.

Když nemám co říct, tak hledám hnidy, co?

0/0
13.3.2009 9:35

budulinek4

Re: * * *

18 Kč a 26 Kč je ROZDÍL a docela velký.

Za jízdu metrem to není moc, jsou MHD v ČR, kde stojí základní jízdenka 15-16 Kč, ale nikam se člověk nedostane.

U vás ve vidlákově jezdí ČSAD za kolik ? ;-D

0/0
13.3.2009 9:48

_m-

Re: * * *

No je to 1/3 rozdíl. jestli to je hnida........

0/0
13.3.2009 10:13

David Rockefeller

Re: * * *

že by chudák z T-Mobile?

0/0
13.3.2009 10:04

ZZZZZZZZ

Re: * * *

No a prave s turniketama by to slo ostrit jedna stanice treba deset korun (a kredity na predplacene karte se slevou treba pet korun)

0/0
13.3.2009 9:15

libienski

Re: * * *

nenech se zmást, že by se tady zaváděla technologie proto, aby se něco zlevnilo...

0/0
13.3.2009 10:10

sigenius

Re: * * *

no jedna stanice 10 korun, to máme 10 stanic za... asi za víc

0/0
13.3.2009 10:45

Fanatic.Dz

Zlaté turnikety?

2mld? ;-D Proč né 10 nebo rovnou 100. ;-D ;-D ;-D

0/0
13.3.2009 8:48

zajicpetr

A co zadarmo?

Nebylo by nakonec výhodnější jízdné zrušit? Nemám k dispozici nějaký kvalifikovaný výpočet, ale když si vzpomenu, kolik jen za poslední dobu stálo (či stojí) odstranění turniketů, zavedení strojků (plus celá ta opičárna s lístky a kupony - technika, platy pracovníků v okénku, revizorů, výpalné firem co vymáhají pokuty, ...), teď zavedení turniketů, ... Určitě jsem zdaleka nevyčerpal seznam nákladů na vybírání jízdného. Část lidí by se možná pak přesunula z aut do MHD, někde by byl efekt pozitivní, někde asi negativní (nutnost posílení spojů, možná rozšíření sítě MHD).

0/0
13.3.2009 8:40

Fanatic.Dz

Re: A co zadarmo?

Zadarmo? Si se zbláznil - to aby přestali tunelovat dotace, ne? ;-D

0/0
13.3.2009 8:54

budulinek4

Re: A co zadarmo?

Nesmysl, to by se naopak spousta lidí přesunula do aut, protože by odmítali jezdit se špinavýma sockama, které by se do MHD nahrnuly...

Pochopte už konečně vesničani, že jet MHD nebo autem v Praze není o penězích,ale o tom, se někam dostat.

0/0
13.3.2009 9:13

David Rockefeller

Re: A co zadarmo?

soudružka učitelka mi to ale slibovala....

0/0
13.3.2009 10:16

zajicpetr

Re: A co zadarmo?

Pochop už konečně, že ti, kterým říkáš socky, už v MHD jsou. A z těch skutečných sociálních případů jezdících načerno nikdo jízdné ani pokuty stejně nevyrazí.

PS: Jsem z Prahy.

0/0
13.3.2009 10:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.