Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Policie nasadí rychlé passaty z dálnic na pražské řidiče

Dopravní policisté se chystají razantněji zakročit proti pirátům silnic v pražských ulicích. Ředitel dopravní policie Leoš Tržil plánuje, že stáhne rychlé policejní vozy VW Passat z dálnic a nasadí je na pražské řidiče, kteří nedodržují rychlost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Euronymos

Zase jedno špatné rozhodnutí

Chápu p. Tržila, že chce něco udělat se způsobem našeho cestování po silnicích, ale bohužel toto rozhodnutí shledávám za špatné. Protože i když se přesunou tyto rychlá auta na pražské silnice, tak to dopadne tak, že tyto auta budou jezdit po víceproudových silnicích, kde není takové nebezpečí závažné dopravní nehody. Ovšem na místa, kde opravdu jde o život, tak budou stále bez dozoru.

On není totiž ani tak problém v rychlejší jízdě, ale v tom, že řidiči nerespektují ostatní řidiče, u řízení nepřemýšlejí a myslí si, že zvládnou absolutně všechno. A policie s tím odmítá cokoli dělat, jelikož dokazovat takovéto chování je obtížné, tak se radši spokojí s tím, že dají pokutu za rychlost, světla, pásy, atd.

A jestli je budou řídit stejní magoři, jako řidí v noci nové oktávky, tak nám nezbude nic jiného, než se modlit, že je nepotkáme. Včera mě totiž naši příslušníci zastavili takovým způsobem, že jsem se málem kouknul, jaký v kufru pašují kontraband.

Pokračování v dalším příspěvku.

0/0
15.3.2009 13:54

Euronymos

Re: Zase jedno špatné rozhodnutí

Oni mě totiž pánové od policie včera, resp. dnes okolo 2 am, na Koněvce předjeli s majáčky v daleko větší rychlosti, než je dovolená a bez pardónu to nečekaně předemnou zaflekovali, ale proč takové riskantní jednání a zbytečná buzerace. Když by stačilo jen mě předjet, rozsvítit nápis stop a já bych v pohodě zastavil. Všechno by proběhlo v klidu bez zbytečných řečí, sepisování stížností, atd. A to upozorňuji, že jsem nejel ani 50 km/h, protože jsem se vracel ze servisního zásahu a v kufru jsem měl caa 500 kg těžký DA společně s dalšími potřebnými proprietami a byl jsem hodně unavený, takže moje reakce už nebyly ideální. Auto je viditelně označené z boků a ze zadu logem firmy, takže si museli všimnout.

p. Tržil by měl najít nějaký způsob ( osobně nevím ), aby donutil řidiče se chovat slušně a vzájemně se respektovat, protože jak je vidět, tak represe je bez výsledku. Radši pojedu za řidičem, který jede o málo rychleji,než za řidičem,který si úzkostlivě hlídá 50 a při +50 rychlosti brzdí.

0/0
15.3.2009 14:24

e-l-v-i-s

a safra

sluneční clona už nebude v praze stačit :) ted aby si clovek daval pozor i na das auto v plný polní;-D Leoši, pekna blbost, stejne budou hoši stát v zácpách, páč to nebudou místní, ale řidiči z dálničních útvarů po celé ČR, pokud tedy platí, že s tim jezdí jen vyškolení piloti :)

0/0
13.3.2009 22:24

albert10

bohužel

Bohužel lidí, kteří v Praze jezdí jako blázni kdykoliv se ulice trošku uvolní, je pořád ještě hodně. Neřeším, jestli někdo občas jede o 10 km nad limit, ale jezdit ve městě na padesátce 70 a více, to je přece jen trochu moc a dělá to spousta řidičů. Časová úspora je přitom ve většině případů minimální, často nulová, protože se stejně všichni sjedou na nejbližších semaforech. Taky nestojím o nadměrnou policejní represi, ale nevidím nic jiného, co by mohlo pomoct.

0/0
13.3.2009 14:23

Euronymos

Re: bohužel

A vy si opravdu myslíte, že se něco změní ? Že tyto rychlá auta pošlou opravdu do pražských ulic ? Jestli ano, tak jste velice naivní, jelikož by to byle nerentabilní. Pašíci budou jezdit po jižní spojce, vypadovkách, existujících částí obchvatu a podobných silnic jako jsou od letiště směr Horoměřice, kde je nesmyslná 50. Tzn. většinou víceproudé komunikace, na kterých se jezdí rychleji, ale hrozí na nich min. nebezpečí, jelikož na nich nejsou přechody pro chodce, světelné křižovatky, okolo silnice není zástavba, atd. Jinými slovy budou jezdit pouze po komunikacích, kde bude snadné rýžovat korunky za rychlost bez zbytečné práce. Nebo snad chcete tvrdit, že v pražských ulicích se pozná rozdíl mezi policejní Fábií a dálničním Pašíkem ?

Souhlasím s vámi, že těch lidí je hodně, ale již nesouhlasím s tím, že represe bude mít výrazný efekt.

Já také nejezdím vždy dle předpisů, ale vím, kde si můžu dovolit jet rychleji, aby nesejmul chodce na přechodu, atp. Stačí pouze myslet, i když to bolí.

0/0
15.3.2009 14:54

honza158

Trapne

trapne :-©

0/0
12.3.2009 21:17

12345hanka

Takže

místo jednoho magora, který se bude řítit ulicemi, tam teď budou dva? Nebo to bude hromadný lov?

0/0
12.3.2009 17:28

Arnou

Re: Takže

ee. nemáš pravdu, oni nebudou měřit, jelikož tohle auto má systém, jenž provádí měření v závislosti na porovnání rychlosti toho passatu a jiného vozidla, no a jelikož budou neustále stát na přeplněné jižní spojce, tak naměří kulový. No a potom je tady ještě Radlická radiála (od Nových Butovic směr Plzeň) kde je výborná 80, tak tam jedinně uspějí, ještě možná úsek od Barandova po Ruzyň, dejme tomu, ale zase se tam nesmí někde vysypat nějaký ten kamion, tak jak je to teď v poslední době v Praze a okolí zvykemRv

Jo a nebo ještě mohou měřit od nuseláku směr D1, tam u sjezdu na Arkády Pankrác je 50, tak to by jim vyšlo

0/0
12.3.2009 19:39

(@)

Re: Takže

Zapoměl jsi V Holešovičkách a pokračování na Prosek/Letňany, celou Evropskou, Jižní spojku směrem od Barrandovského mostu na východ a dál až na Hradeckou výpadovku, no, ještě je toho spousta, co by mě napadlo, ani si nevzpomínám na názvy těch komunikací...:-)

0/0
12.3.2009 20:22

(@)

Nejdříve si dejte do pořádku zákon a ustanovení

..o ceduli označující vjezd do obce.

.

Vím minimálně o 2 místech, kudy vjedete do Prahy a kde neí žádná cedule (a nepovím, kde jsou ! ;-D ). Takže mám vždy alibi, že tudy jsem do města vjel a tudíž nemůžu z ničeho vědět, že projíždím obcí. ;-D R^

.

Prostě - jinými slovy - cedule s názvem obce je hodně špatná značka, když má zároveň znamenat striktní příkaz pro řidiče. Dokonce na některých místech jsou takové ty archaické - bílé písmo na modrém podkladě. Ty už asi 15 let neplatí, že? ;-D

0/0
12.3.2009 16:16

Pecaf

Barrandovský kopec

Skvělý. Už se těším, jak budou nahánět kdekoho na 50ce v barrandovském kopci. To bude vejvar. Jen doufám, že se mi to vyhne...

0/0
12.3.2009 16:05

mrazik007

nechapu

Muze mi nekdo rict, kde se v Praze da jezdit rychle na rychlostni komunikaci ? Na magistrale ? Na jizni spojce ? Oboje je natolik ucpane, ze maximalni rychlost je 70 - 80 Km/h. Pravy pruh kamiony, prostredni osobaci tlacici se mezi kamiony s touhou opustit komunikaci a levy patri ostatnim. Takze koho chteji honit ? Vzdyt i zachranka nebo hasici maji co delat aby se propletli ?

0/0
12.3.2009 15:09

Martin.strike

Policejní auta

Jednu dobu jsem dělal u PMJ(Pohotovostní motorizovaná jednotka). Jezdil jsem Octávií a občas to na ty "piráty silnic" nestačilo.

Je to plus, teď aspoň budpu kolegové ve výhodě, ikdyž to bude mladej řidič, kterej si koupil 15 let starý BMW s 400k. Jinak k nehodám policejních aut bych řekl jen jedno, z 99% za to nemohou policisté, ale ti které pronásledují. Viz. případ posledních dní, kdy v centru boural do té výlohy a zničil u toho 3 policejní auta.

Proto jsou tupé výkřiky jako ACAB a podobně naprosto mimo mísu a člověk, který je píše by se měl zamyslet, jaké by to bez policie bylo. A co by dělal on sám. Větsinou jsou tito lidé takoví ti "anarchisté", co na všechno křičí "policejní brutalita" a když jim samotným tečet do bot, tak vytáčí 158.

0/0
12.3.2009 14:17

Ahasver

Re: Policejní auta

Ne, ty výkřiky jsou dané zkušensotmi. Fakt dlouho jsem neviděl dělat průměrného uniformovaného policajta něco dobře víc jak z 50% (a mám to koukání tak trochu v popisu práce), naopak, arogance moci je jeden z největších problémů PČR jako celku, snad až na pár vysoce odborných útvarů.

Když už píšeš o nehodách policejních aut, vzpomněl jsem si na ty tři nové octávky co s nima Písečáci dojeli jen na barranďák - první viděl čerenou a řekl si, že od kolegů přeci pokutu nedostane, ostatní dva za ním evidentně totéž když šlápli na plyn taky.

Navíc taky myslím, že mladej blbec v silném autě je míň nebezpečný, když služební fabii někde na dálnici ujede než když se za ním požene venkovský policjat srovnatelným autem přes půl prahy...

0/0
12.3.2009 16:37

u.boat

Re: Policejní auta

Ano, za nehodu při honičce v 99% případů může pachatel. Ale pokud při té nehodě sejme nekoho nezúčastněného, je mu asi fuk, kdo byl viník. A poslat do města 300koňová auta s maximálkou 250km/h (nebo 280?? - jestli z toho fakt vykuchali omezovače) účelem "my ho chytnem ikdyby sme měli pozabíjet půl Prahy" je zvěrstvo.

0/0
12.3.2009 18:12

albert10

Re: Policejní auta

A kdy prosímtě někdo naposledy v ČR zemřel při policejní honičce? To se myslím už dlouho nestalo, pokud vůbec někdy. Ono že někdo jede rychle ještě neznamená, že je takový blázen, aby ujížděl policii. A pokud se někdo policii i ujet snaží, tak přece není řešení ho přestat sledovat, aby náhodou někoho nezranili. To by policie mohla na stíhání pachatelů rezignovat úplně.

0/0
13.3.2009 14:08

Phantom2005

Re: Policejní auta

Jinými slovy říkáte, že vaši kolegové přesedají z Filcek, Fóbií a Ochcávek rovnou do Prassátů R32?

Co třeba nějaký specializovaný (a pravidelně opakovaný) výcvik v ovládání vozu - okruh, polygon s kluznými plochami atd.? Jestli ne, tak jsou vaši kolegové stejně nebezpeční jako ten mlaďas s patnáctiletým BMW!!

0/0
13.3.2009 9:32

Martin.strike

Re: Policejní auta

Takto to není, policisté kteří budou s R32 jezdit mají stejný výcvik jak policisté u PMJ. Osobně jsem měl vývcik na okruhu v Mostě, plus jak píšete kluzné pluchy, nebo například zvládání smyku. Takže za volant takto silného auta nesedna někdo, kdo s tím neumí jezdit.

0/0
13.3.2009 11:16

Ďoura

f

aby si nezapoměli nakoupit dostatečný množství benzínu na provoz;-D

0/0
12.3.2009 13:47

pinguone

..vetsi magori na silnici jsou jen na Malte...

..cim mensi uzemi co musim prejet,tim jedu rychlejc...;-D

0/0
12.3.2009 12:45

ench

Re: ..vetsi magori na silnici jsou jen na Malte...

naprosto souhlasim... Maltani jsou skutecne originalni ridici. Blinkry neznaji, pred odbockou zatroubi, aby se o nich vedelo. Predjizdeji jako prasata a na prechod pro chodce jsem se bala vstoupit. Za 5 dni na ostrove jsem byla svedkem dvou nehod a v jednom bourajicim autobusu "MHD" jsem sedela...

Ale jinak uzasna zeme:-)

0/0
12.3.2009 14:22

Homer_ 2

Re: ..vetsi magori na silnici jsou jen na Malte...

Do odboček se troubí proto, že když se jede v polích, kde jsou cesty lemované metr vysokými zdmi z kamení, tak se není jak vyhnout. Sem tam v rozestupech jsou tyto zdi dál od sebe, aby se dalo navzájem projet. A troubí se proto, aby ten druhý zbytečne nevjížděl do té úzké zatáčky ale aby zastavil v rozšíření a umožnil protijedoucímu průjezd. Je to 100x rychlejší a pohodlnější než v takové úzké "uličce" couvat někdy i 100 metrů. Tenhle "vesnický" zvyk se pak částečně přenesl i do měst.

Já tam byl v souhrnu 4 měsíce a byť mají dost "originální" řidičské zvyky, dá se tam jezdit celkem v pohodě. Na blbce narazí člověk všude, i tam... Jinak jsem tam samozřejmě řídil a zdaleka největší "problém" byl zvyknout si na levostranné řízení. Provoz jako takový byl docela v pohodě.

0/0
13.3.2009 8:13

pinguone

Re: ..vetsi magori na silnici jsou jen na Malte...

..da se tam jezdit v pohode...;-D  jasne..pokud mas trening z ceskyho doliku... tak me nedela problem levostrane rizeni,ale idiocie snazit se uhnat riskantni jizdou zisk  maximalne peti minut.. vic se totiz pres Maltu nenazene..;-D  a stejne zhovadile jezdej na Gozo a tam je to na petniku..

..jsou to agresivni magori a jedine kdyz se chovas stejne,tak nejses porad na brzde, protoze predpokladaji,ze jako slusny turista zastavis i kdyz mas prednost..

0/0
13.3.2009 10:30

Homer1

Re: ..vetsi magori na silnici jsou jen na Malte...

to si holt musíš půjčit auto s místní značkou - ne s tou  "turistickou"... v tom je ten trik ;-D

0/0
13.3.2009 21:11

pinguone

Re: ..vetsi magori na silnici jsou jen na Malte...

..souhlas, jeste prestanou strilet ptaky a palit na polich a stehuju se R^

0/0
13.3.2009 10:34

Homer1

Re: ..vetsi magori na silnici jsou jen na Malte...

a taky by nemuseli dělat ty jejich "ohňostroje" - to je totiž z 99% něco jako dělostřelecká přestřelka a není při tom skoro nic vidět.

0/0
13.3.2009 21:13

Tomáš Nemravný

Hmm...

Na kontrolu jízdy v prostředním pruhu na okruhu (mimo město) nepotřebuješ Prassaty, pako policejní :-/.

0/0
12.3.2009 12:24

Pan Navratil

ACAB

co taky čekat od policajta, žejo.

0/0
12.3.2009 12:11

performer2

nejde jen o bezpečnost, ale i o hlučnost

proto se ve městech rychlost omezuje i na "dálnicích" na dánlivě nesmyslně nízké hodnoty...

0/0
12.3.2009 12:04

koga

Rychlost

není skutečně tak nebezpečná, když se to umí a chováte se slušně, problém je ale v tom, že kdo se chová jako prasel, jezdí většinou rychle.

Když ale budou chytat notorické kličkovače mezi pruhy, blbce, kteří nevědí, kde mají tlačítko mlhovek, blokovače levého pruhu, kteří jedou 60 na sedmdesátce atd. tak jedině souhlas a tvrdě na ně.:-)

0/0
12.3.2009 11:49

General-

Re: Rychlost

Porusovani zakonu vlastne neni tak nebezpecne, kdyz se to dela slusne :-©

0/0
12.3.2009 12:37

karel27a

Rychlostní komunikace v Praze?

Přijde mi trochu komické, že policejní Passaty budou v Praze stíhat řidiče za rychlou jízdu na rychlostních komunikacích. Jestli by nebylo lepší zařídit, aby rychlostní komunikace fungovaly opravdu jako rychlostní a ne jako víceproudé silnice, na kterých není povolena ani taková rychlost, jaká je povolena na nejužších okreskách. Míst, kde je v Praze povolena rychlost vyšší než 80 km/h je jako šafránu a i tam, kde dříve povolena byla (např. na Radlické radiále směrem z města byla původně povolena rychlost 100 km/h), je dnes rychlost naprosto nesmyslně omezena na 80 km/h. Důvod je jediný - nikoliv bezpečnost a plynulost provozu, ale možnost buzerace řidičů za to, že jedou rozumnou a naprosto bezpečnou rychlostí. Samozřejmě, že tam, kde platí toto nesmyslné omezení, je ráj pro naše strážce pořádku - místo toho, aby dávali pozor na skutečně vážná porušování zákona na místech, kde k nim denně dochází a kde je to opravdu nebezpečné.

0/0
12.3.2009 11:46

koga

Re: Rychlostní komunikace v Praze?

na Radlické je 70 Km/h mimo jednoho místa, to je myslím dost, ne, na to, že se to zužuje a je tam většinou hustý provoz

0/0
12.3.2009 11:50

Z-S

Re: Rychlostní komunikace v Praze?

kde se to tam prosim zuzuje?

0/0
12.3.2009 12:01

Z-S

Re: Rychlostní komunikace v Praze?

Radlicka RADIALA neni Radlicka ulice ale ten kus od Butovic co se pak plynule promeni na D5 - a tam byla stovka vzdy ...

0/0
12.3.2009 12:04

karel27a

Re: Rychlostní komunikace v Praze?

Já jsem se nezmiňoval o Radlické ulici, ale o Radlické radiále - to je prodloužení dálnice D5 od Zličína k Bucharově ulici. Tedy asi 5 km naprosté rovinky, na kterou s výjimkou aut nemá přístup nikdo jiný (žádní chodci apod.)

Mimochodem - to dopravní značení na Radlické ulici vymyslel také nějaký idiot. Při cestě směrem z kopce (tedy do centra) je tam skutečně 70 km/h, před přechodem u garáží Policie je 50 km/h, ani ne jeden metr za přechodem je už zase 70 km/h a asi o 200 m dál je znovu 50 km/h. Že tam tu rychlost nikdo správně nedodržuje je jasné ... Osobně si myslím, kdyby tam vzhledem ke kvalitě kanálů byla šedesátka dole u ČSOB snížená na 50 km/h, bylo by to akorát.

0/0
12.3.2009 12:09

koga

Re: Rychlostní komunikace v Praze?

to jo, na té radiále jezdím stovkou, vlastně ani nevím, kolik tam je  ;-Dto je skutečně akorát, jenom se tam někdy motají před odbočkou vpravo ke Scontu, opačně zase ke Globusu. Ale když tam teď budou ty Passaty, díky za upozornění :-P

0/0
12.3.2009 12:17

edelcacao

A už to začíná

A nakonec skončí jako Mondea, budou vozit šéfy a jejich manželky na nákupy;-D;-D

0/0
12.3.2009 11:23

avit

At delaji opravdu neco pro bezpecnost

SOUHLASIM s nazory nize.

Dnes rano jsem musel jet za nakladnim vozem s navesem na písek. Mel ten pisek ale rozsypany vzadu za sajtnou a dole na ramu. Celych asi 10 km jsem se drzel az 50 m za nim a stejne jsem chytil nekolik kamenu do chladice. Kdyz jsem pak nakladak predjizdel, dostal jsem sutrem do skla! Proc toto nekontroluje nikdo? Je to nebezpecne a prave na tomto pisku pak uklouzne motorkar. Policie to pak vyhodnoti jako nedovolenou rychlost motorkare. O kus dal jel dalsi kamion (dalkovy, nikoliv mistni podnikatel) na silnici kde byl zakaz od 7,5 tun (byla tam hodne rozbita silnice). Pak na te rozmlacene silnici nekdo vylitne, protoze co delat v zatacce, kdyz se pred vami objemi dira jak od meteoritu?

Takze: at jsou policajti videt, at kontroluji i ty slozitejsi veci, bezpecnost a ohleduplnost. At jdou do "sikany" tech co opravdu skodi a otravuji ridice. Plati to na kamiony i osobaky! Jestli nekdo jede na rovince o 10km/h vice je prece uplne jedno. O tom to proste neni!!!

0/0
12.3.2009 11:16

Ahasver

hmm

Mimopražský policajt, 300 koní pod kapotou a odpolední špička třeba na Jižní spojce, to nedopadne dobře.

0/0
12.3.2009 11:00

Reeve

K čemu rychlost v Praze?

K čemu jim zrovna v Praze budou výjimečně rychlá auta? Aby stíhali "zločince", který ve dvě v noci jede na prázdné Jižní spojce "smrtelných" 120 km/h místo předepsaných 100 km/h? Nebo "vraha", který si v noci dovolí na barrandovské výpadovce mezi Terasami a Geologickou jet strašlivých 90 místo padesátky, takže musí okamžitě přijít o řidičák?

Ke všemu ostatnímu totiž bohatě stačí vysílačka a současné felicie nebo oktávky. Motorizovaných hlídek je v Praze jak naseto, takže stačí zavolat posilu, a ta si na ujíždějícího zběsilce počká na příští křižovatce (viz nedávný případ zoufalce z Vyšehradu, kterého po pár minutách chytli na Strakonické).

Kdyby na riskantních místech, stál chlapec s vysílačkou a o kus dál hoši s plácačkou a pokutovým blokem, kteří by kasírovali za myšky, nedání přednosti, nebezpečné předjíždění a další čuňárny, mělo by to smysl mnohem větší. Ani to auto by k tomu nepotřebovali.

0/0
12.3.2009 10:59

pinguone

Re: K čemu rychlost v Praze?

..  cece i na Barrandove bydlej lidi ,co v noci spej...:-P

0/0
12.3.2009 11:10

Reeve

Re: K čemu rychlost v Praze?

Mezi Terasami a Geologickou bydlí tak akorát veverky. Navíc nevidím rozdíl v hluku auta, které do kopce jede s 3000 otáček na čtyřku devadesátkou nebo se stejným počtem otáček na trojku padesátkou.

0/0
12.3.2009 11:56

pinguone

Re: K čemu rychlost v Praze?

.. obcas zvedni hlavu ,necum jenom pod nohy..tam budes mit ...:-©

..a hluk neni jen od motoru,ale to asi nebudes ochoten pochopit...:-P

0/0
12.3.2009 12:42

Reeve

Re: K čemu rychlost v Praze?

Ano, v porovnání s motory kamionů vytočenými do nejvyšších otáček je aerodynamický hluk auta v devadesátikilometrové rychlosti vskutku nesnesitelný. Zvláště když je silnice v hlubokém zářezu a od nejbližších obytných domů je oddělena širokým pásem stromů a keřů. Znáte to tam vůbec?

0/0
12.3.2009 13:37

pinguone

Re: K čemu rychlost v Praze?

.. chces u me nekdy prespat...:-P

0/0
13.3.2009 10:31

pinguone

Re: K čemu rychlost v Praze?

..ale hod sebou ,brzy bude hotovej obchvat,pak uz to neuslysis...;-D

0/0
13.3.2009 10:32

swiss111

kdyby se za ty penize radeji spravila ta dalnice

Plot kolem (i proti zveri) by mnel byt standartem!

0/0
12.3.2009 10:01

WIFI

Re: kdyby se za ty penize radeji spravila ta dalnice

pokud začnou vybírat nekompromisně pokuty, bude penět mnohonásobně víc, než stály passaty

0/0
12.3.2009 10:34

Bývalý volič ČSSD

Re: kdyby se za ty penize radeji spravila ta dalnice

Peníze na silnice rozkradla ČSSD na své třicetikorunové poplatky. Prý silnice opravy nepotřebují a oni slíbili voličům ty třicetikoruny. Už jim ale neřekli, že to budou jejich třicetikoruny.;-D

0/0
13.3.2009 21:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.