Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za tragickou nehodu ve Studénce padnou další obvinění

Policie potvrdila, že rozšíří počet obviněných za loňskou tragickou nehodu u Studénky. Loni v srpnu tam při nárazu vlaku do zřícené mostní konstrukce zahynulo osm cestujících a další byli zraněni. Dosud kriminalisté obvinili dva inženýry dodavatelské firmy Bögl a Krýsl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

marvin.cz

cena výluk

pro všeobecnou informaci. výluka jedné koleje na takovéto trati stojí cca 50.000 kč/hod. Takže něco málo přes milion a den jen to hvízdne... Proto tam asi nebyla výluka...! tím rozhodně neoceňuji cenu lidských životů Za tu cenu tam ty výluky stejně být měly...

0/0
12.3.2009 18:44

kocourek96

Na obvinění jsme kadeti, ale s tresty už to moc nejde

0/0
11.3.2009 11:13

Stuntman Mike

Konkrétně k omezení rychlosti:

"Dalo se železniční nehodě předejít?

Ano, kdyby stavbaři požádali Správu železniční dopravní cesty o výluku na trati. Vlak by zde jel mnohem pomaleji, nebo by byl provoz zcela zastaven. Anna Kodysová ze Správy železniční dopravní cesty uvedla, že stavbaři od dubna, kdy opravu mostu zahájili, požádali o takzvaný dohled celkem jedenáctkrát. Na stavbu vždycky přijel pracovník správy a ve spolupráci s výpravčím zvolili pro stavební práce vhodný čas, kdy na trati nebyl žádný provoz, případně zajistili, aby vlaky jezdily pomaleji. Na kritický pátek však stavbaři o dohled nepožádali. "

http://zpravy.idnes.cz/deset-otazek-a-odpovedi-kolem-nestesti-ve-studence-fw7-/domaci.asp?c=A080812_124925_domaci_lpo

0/0
11.3.2009 10:43

Dimitar Toškov

Re: Konkrétně k omezení rychlosti:

:-)R^

0/0
11.3.2009 10:45

Leopardo di Kardio

Re: Konkrétně k omezení rychlosti:

R^R^

0/0
11.3.2009 10:49

ivos.NA

Re: Konkrétně k omezení rychlosti:

To je "vtipné" vyjádření jedné zúčastněné strany. Nad tratí je rozestavěný most, ale dneska s ním nic nedělají, tak tam frčíme naplno! Hlavně, že jsou někteří diskutéři uspkojeni. Přeju vám hezké cestování s ČD, snad budete mít větší štěstí.

0/0
11.3.2009 11:14

wartas

Příčina ?

 Určitě stavební postup , lajdáckost při práci. Dosud neprokázané ! Určitě měla být 

 v tom úseku snížena rychlost. Přispělo ke zřícení mostu i vibrace  projíždějícího

 vlaku i když most spadl před ním ? Co na to odborníci - diskutující ?    

0/0
11.3.2009 10:27

Stuntman Mike

Re: Příčina ?

a znovu - pokud vím, tak tam šlo o to, že stavebník NEnahlásil, že ten den se

bude něco dělat, takže proto se tam jelo plnou rychlostí.... v jiné dny byla rychlost snížena...

0/0
11.3.2009 10:40

Leopardo di Kardio

Re: Příčina ?

Měla být snížena rychlost kvůli bezpečnosti pracovníku a při některých operacích měl být úplně zastaven provoz - most by mohl spadnout i na pomalu projíždějící vlak a klidně by i v této situaci mohl zabít třeba 8 lidí.

0/0
11.3.2009 10:49

Stuntman Mike

Re: Příčina ?

tak o tom se můžeme bavit, ale vzhledem k tomu, že podobných staveb probíhá po republice X a bez problémů, tak v okamžiku, kdy stavbyvedoucí zapomene oznámit, že něco nad tratí bude dělat, holt za to musí být popotahovaný.... jinak tu trať znám velmi dobře, jezdím po ní dost často ....

0/0
11.3.2009 10:51

Leopardo di Kardio

Re: Příčina ?

Psal jsem to, jako téměř ideální stav, což je samozřejmě zbožné přání a vzhledem k tomu, co se opravdu děje téměř nemyslitelná věc, z čehož je tak nějak na :-©

0/0
11.3.2009 11:13

happy4ever

Re: Příčina ?

Fakt ?? tak to by ztráta z výluky na nejexponovanějších tratích v čr mohla dosáhnout ceny několika mostů...Prostě mimo mísu

0/0
11.3.2009 10:53

Leopardo di Kardio

Re: Příčina ?

Kecy v kleci... Náhradní doprava je možná a ohlášené výluky jsou běžné. Vaším příspěvkem "do mísy ?? 8-o" upřednostňujete zisk před ohrožováním životů cestujících. Upřímě by takový lidi potřebovali pořádně přes hubu. R^

0/0
11.3.2009 11:09

Dimitar Toškov

Re: Příčina ?

Kromě toho je možno jet oklikou, přes ValMez a Hranice.:-)

0/0
11.3.2009 11:49

ivos.NA

ČD mají problém

Když se kdekoliv staví na žel. trati, tak tam vlaky jedou 40km/h. Tady se stavělo NAD žel. tratí a vlaky stavbou(staveništěm) frčely 120km/h. Stavba žádala snížení, dráha to zamítla. Předpokládám, že se touto věcí policie taky zabývá. Strojvedoucí taky o stavbě věděl a přesto chtěl frčet co to dá...

0/0
11.3.2009 10:18

109e

Re: ČD mají problém

Nechápu, co s tím má dopravce. Ještě více nechápu, že viníte strojvedoucího, který zachránil více lidí, než všechny záchranáři dohromady. Při vší úctě k záchranářům.

0/0
11.3.2009 10:22

poppycock

Re: ČD mají problém

To je přesně ono. Sice pochybuju, že o tom věděl strojvedoucí a jestli jo tak že měl v té rychlosti čas sledovat jestli za touhle zatáčkou už to nebude, ale jednoznačně tady ČD udělali botu, jenomže je to krásně zamotané ČD->SŽDC a kdo ví ještě kdo a odpovědnost se v té síti ztratí.

0/0
11.3.2009 10:24

109e

Re: ČD mají problém

Neuvěřitelný nesmysl. Oběť viníkem. Až půjdete podle baráku a zedník Vám hodí cihlu na hlavu, nechte se zavřít, až zčernáte !

0/0
11.3.2009 10:27

Dimitar Toškov

Re: ČD mají problém

S tou cihlou se už zřejmě stalo.;-D

0/0
11.3.2009 10:32

109e

Re: ČD mají problém

Už to tak vypadá.

0/0
11.3.2009 10:40

ivos.NA

Re: ČD mají problém

Dimitar Toškov a 109e očividně souhlasí, aby vlaky projížděly stavbou(jakoukoliv) normální(nezpomalenou) rychlostí. Naštěstí o tom nebudou rozhodovat. Vlaky(na silnici i auta) projíždějí stavbami POMALU. Je možné to pochopit? A strojvedoucího jsem neobviňoval, on sám v rozhovoru řekl, že o té stavbě věděl. Posuzuju jen podle své hlouposti a opakovaně: stavbou bych projížděl pomalu.

0/0
11.3.2009 11:04

109e

Re: ČD mají problém

Někdy jsem něco takového psal? Pán má něco s očima? Jsem pouze proti tomu, aby někdo obvinoval obětˇ. Rychlost má snížit ten, kdo za to zodpovídá. Tedy ne dopravce. Prosím-čtěte příště pozorněji. Děkuji.

0/0
11.3.2009 17:52

PepaK

Re: ČD mají problém

No problém bude v tom, že ČD NEJSOU vlastník infrastruktury. Tu vlastní SŽDC a ta rozhoduje o tom, kde se jezdí pomalu apod. Strojvedoucí pak jede podle aktuálních traťových poměrů a pokynů návěstidel. Mimochodem máte důkat, že strojvedoucí věděl vše o stavbě? Že je stavební odborník, který věděl, že ten most přesouvají?

0/0
11.3.2009 10:24

Dimitar Toškov

Re: ČD mají problém

Ještě mají něco jako písemné rozkazy, či tak nějak. Formulář o jízdních omezeních během cesty. Ovšem to na věci nic nemění.:-)

0/0
11.3.2009 10:33

happy4ever

Re: ČD mají problém

Strojvedoucí by měl podle vás znát i harmonogram staveb atp?? V jste úplně mimo. Stavebníci měli informovat sždc a ta měla dát tzv. Z a K. Tj. Začátek pomalé jízdy a Konec pomalé jízdy a strojvedoucí měl být zpraven rozkazem.A bylo by jedno jestli by tam pod tím jel EC společnosti ČD nebo nákladní vlak společnosti OKD či Viamont.

0/0
11.3.2009 10:38

Stuntman Mike

Re: ČD mají problém

pokud vím, tak tam šlo o to, že stavebník nenahlásil, že ten den se bude něco dělat, takže proto se tam jezdilo plnou rychlostí....

0/0
11.3.2009 10:38

rasistuv(_!_) cenzorovinalibani2

Za tragickou nehodu ve Studénce padnou další obvinění

Bude tez obvinen tradicni cesky organizovany bordel a slendrian?8-o:-P;-D;-D;-D

0/0
11.3.2009 10:17

Tutek v.1.1

škoda toho 6-ti minutového zpoždění

spadlo by to až za vlakem a nikdo by neumřel, je bezesporu, že tam bylo mraky pr*serů, ale už lze jen předejít dalším takovým průšvihům

0/0
11.3.2009 9:57

loginname_

Re: škoda toho 6-ti minutového zpoždění

Navrhuji zavřít ředitele Českých drah až zčerná ;-D

0/0
11.3.2009 10:17

109e

Re: škoda toho 6-ti minutového zpoždění

Za to, že firmně, kterou řídí někdo poškodil vlak. Doufám, že neděláte soudce.

0/0
11.3.2009 10:19

Dimitar Toškov

Re: škoda toho 6-ti minutového zpoždění

No co, klasická rovnice o čtyřech proměnných. Potrestat osobu A osobou B za to, co osoba C udělala osobě D.;-D

0/0
11.3.2009 10:23

Leopardo di Kardio

Re: škoda toho 6-ti minutového zpoždění

To jsou jen zbytečný spekulace, aneb "po bitvě je každej generál", že ? Bez spekulací můžu tvrdit, že kdyby byly v prdeli ryby, nemusely by bejt rybníky.

Kdyby jel na čas, tak to mohlo spadnout stejně a zas by někdo tlachal, že je blbý, že ten vlak neměl zpoždění, jak je u "Čekej Dlouho" běžným jevem. Stalo se a zodpovědnost nese firma, včetně lidí, který nezajistili bezpečnostní omezení provozu (značně snížená rychlost).

0/0
11.3.2009 10:22

poppycock

A co ČD?

Proč nikdo nejde po ČD? Já nechápu, jak je možné, že v úseku, kde se stavělo a navíc ještě přímo nad tratí, nebyla snížena rychlost. Podle mě je taky velký díl viny, ne-li největší, na ČD. Jenomže zákon na ně asi nemůže bohužel. Oni rozdali pár melcků odškodného a vše je v pořádku.

0/0
11.3.2009 9:48

Dimitar Toškov

Re: A co ČD?

Ty jsi vůl a to takový, že korunovaný. Tvůj blábol je navlas stejný, jako bys chtěl po Student Agency, aby kontrolovala stav vozovek a v případě potřeby omezila rychlost v problémovém úseku. Už chápeš, melcku?:-)

0/0
11.3.2009 9:51

109e

Re: A co ČD?

Přesně.

0/0
11.3.2009 9:53

poppycock

Re: A co ČD?

Když pojede SA po dálnici a uvidí před sebou staveniště, tak přibrzdí. ČD o tom staveništi věděli a měli tedy preventivně snížit rychlost. Koleje nejsou cesta, ten vlak nemá možnost se vyhnout, strhnout řízení a podobně.  Mělo tam být omezení.

0/0
11.3.2009 9:55

109e

Re: A co ČD?

Pokud vím, strojvedoucí brzdil jak o život. Vlastně o život.

0/0
11.3.2009 9:58

Tutek v.1.1

Re: A co ČD?

to bezesporu, ale o to omezení měl požádat zhotovitel stavby

0/0
11.3.2009 9:58

poppycock

Re: A co ČD?

No nevím, řekl bych že omezení by měl iniciovat hlavně ten kdo je zodpovědný za cestující a ví, že přes jeho dráhu se staví most, což už samo o sobě je dost velké riziko. Vemte si, že z toho mostu i kdyby nespadl mohl na projíždějící EC expresy padat stavební materiál a v rychlosti 140km/h...

0/0
11.3.2009 10:03

PepaK

Re: A co ČD?

ČD vlastní dráhu?

0/0
11.3.2009 10:10

Dimitar Toškov

Re: A co ČD?

Nechte ho. Třeba to pomůže debatě a s chutí se zasmějeme.:-)

0/0
11.3.2009 10:15

poppycock

Re: A co ČD?

Dráhu přece vlastní SŽDC, kde je úzká provázanost na ČD. Ta stavba už tam byla jakou dobu a nic se nedělo, vlaky tam jezdili jako by se nechumelilo.

0/0
11.3.2009 10:20

PepaK

Re: A co ČD?

Co to je "úzká provázanost?" Někdo moc kouká na TV Nova a na vlastní oči a podobné pořady...;-D

0/0
11.3.2009 10:28

ivos.NA

Re: A co ČD?

tomu se říká "odvedení pozornosti od tématu", porozumnět tomu textu lze i bez koukání na jakoukoliv tv.

0/0
11.3.2009 11:20

PepaK

Re: A co ČD?

No podle toho příspěvku evidentně ne...

0/0
11.3.2009 19:21

109e

Re: A co ČD?

ČD je dopravce. Tedy uživatel cesty. Když pojedete po dálnici a spadne na Vás most, jste tím pádem vinen?

0/0
11.3.2009 9:52

poppycock

Re: A co ČD?

Takhle není možné se na to dívat. ČD je na železnici jediný dopravce a proto tu odpovědnost má. Je to něco jiného než silnice a autobus, který zastavíte mnohem dříva a navíc nejezdí takovou rychlostí. A ten most nespadl na vlak, ale před vlak a při snížené rychlosti třeba na 60km/h se to dalo v pohodě zastavit.

0/0
11.3.2009 9:59

109e

Re: A co ČD?

Tak nyní jste potvrdil, že o věci nevíte vůbec nic. ČD není jediný dopravce. ČD, VIAMONT, OKD, ŽELEZNIČNÍ SPOLEČNOST JAROMĚŘ, UNIPETROL.......

0/0
11.3.2009 10:01

Dimitar Toškov

Re: A co ČD?

Vždyť je to blb. Naštěstí evidentně nerozhoduje ani o nákupu papíru do tiskárny.:-)

0/0
11.3.2009 10:02

poppycock

Re: A co ČD?

Blb jsi ty a nejspíš ještě nějaký trapný výpravčí z nádražíčka v Kotěhůlkách, který nemůže přenést, když si někdo dovolí kritiku na ČD.

0/0
11.3.2009 10:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.