Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Abeceda komunistických zločinů: Internace a vojna pro vyhublého kněze

Utíká. Do kostela. Jdou po něm. Páter Josef Valerián ale už tuší, že tajné policii neunikne. Ten den ráno zatkli jeho kolegu faráře Jana Podveského, nyní je tedy na řadě on. Ukryl se v kostele, hodil na sebe talár a přemýšlel, co dělat. Za hodinu vyšel a nechal se zatknout.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

všd

Někdo to chce zopakovat

Naneštěstí komunističtí nepřátelé církve nevymřeli a navíc nám vyrostli noví socanští a modroptáčničtí.

http://david.blog.idnes.cz/c/74874/Co-nestihli-Gottwald-Kopecky-a-Hruza-chce-dohnat-Kotrba.html

0/0
16.3.2009 13:43

jezdeckarel

Učení mučení

Snad se ten světec aspoň naučil v lochu makat !!!

0/0
16.3.2009 12:51

PeťanACS

KOMUNISMUS DO (_._)

Proč ty šmejdy komunistický vlastně nezrušej???!!! SMRT JIM!!!!!

0/0
11.3.2009 18:14

mona1003

Re: KOMUNISMUS DO (_._)

Protože si to přejí lidé na Vaší úrovni!:-) Teď vážně, jelikož by se tím samy pohřbili. Spoustu voličů k volbě KSČM brzdí jejich "minulost" Kdyby se zrušili, založí jinou stranu, u které by lid "nedráždil" jejich název a poslali by všechny strany k šípku!

0/0
11.3.2009 20:01

seppiblb

Re: KOMUNISMUS DO (_._)

ale přesto SMRT JIM, hajzlům komunistickejm :-©;-€

0/0
11.3.2009 23:37

mona1003

Re: KOMUNISMUS DO (_._)

A oč jste lepší než Stalin? Již jednou jsem to použila a hodí se to i na Vás. Z podobných komentářů mám pocit, že co nejvíce komunistům zazlívali je, že Vám nedali pravomoce, že Vás nevzali do party:-©

0/0
12.3.2009 7:54

seppiblb

Re: KOMUNISMUS DO (_._)

My jsme na komunisty srali už od padesátých let!;-O Do party s milicionářskou lůzou mě nestrkej:-©:-©:-©

0/0
12.3.2009 8:40

mona1003

Re: KOMUNISMUS DO (_._)

V životě bych si nedovolila pravé komunisty urážet tím, že bych je strkala do party s Vámi. Už tak bylo dost těch, kteří jsou Vám podobní, jenž se mezi ně vetřeli!

0/0
12.3.2009 9:02

Heralik2

Re: KOMUNISMUS DO (_._)

Žadnou smrt, nahnal bych starý, mladý, ženy , muže - všechny komouše do dolů a makat. Nebo bych je hnal do zeme zaslíbené - Jižní Korei....

Babo, že se nestydíš.... fuj...

0/0
12.3.2009 9:04

seppiblb

Re: KOMUNISMUS DO (_._)

Severní Korei! A tuto babu jako jejich kápo!:-©

0/0
12.3.2009 9:29

Nedobík Josef

Re: KOMUNISMUS DO (_._)

Dobrý (pravý) komunista - MRTVÝ komunista!

Když jsem byl malý, tak mi babička říkala vtipy: Na smrtelné posteli leží katolík a chce si podat přihlášku do KSČ.  A tak se ho ptají: A pročpak tak najednou, dědečku? Ále, má umřít katolík? Ať umře komunista!

A moje hodná babička ještě říkala vtip, jak učitelka se dětí ve škole ptá: Je podzim a jaký ptáci se budou na podzim střílet? Třída mlčí... no přece ko.. ko... a Pepíček se zuřivě hlásí: KOMUNISTI!   (Pro hloupou . koroptve)

A zlatá babička dodala, ale Pepíčku, to nikde neříkej, protože by nás zavřeli! A já jsem mlčel jako hrob. Měla pravdu !V (komunisti se měli jako koroptve vystřílet za to, co zla tu napáchali!)

0/0
12.3.2009 9:18

mona1003

Re: KOMUNISMUS DO (_._)

Je zajímavé, jak se antikomunisté na staré stránce rozmnožili a ještě k tomu se stejným slovníkem. Tak se ptám-co za tím vězí? Já mám pro Vás také jeden "vtip"! Jde Topolánek s Paroubkem a před nimi se plazí had. P jej zašlápne a T moralizuje "nemůžeš zničit každého, kdo se nám připlete do cesty!" Jdou dál a před nimi poskakuje žába, kterou tentokrát zašlápne T, načež P říká "vždyť jsi říkal, že...", načež T odvětí "plazit se mohou, vyskakovat už ne!"

0/0
12.3.2009 10:19

A.AsalBerija

Re: KOMUNISMUS DO (_._)

a do dneska mate exkrementy za usima...;-€

0/0
25.3.2009 11:05

Nedobík Josef

Re: KOMUNISMUS DO (_._)

Chcípni šmejde komunistickej s Bérijou v čele! :-©(Y)

0/0
25.3.2009 11:10

rundlik

Re: KOMUNISMUS DO (_._)

No,dá se říct,že v tom máte pravdu.Aspoň je trochu vidět,kdo je kdo.Ale tím pádem se komunisté sami likvidují a možná je na tom i něco pozitivního.Konečně trochu rozumná řeč od vás.Na to,jaký jste ročník,vám to docela i myslí.[>-]EU

0/0
20.3.2009 21:30

rezjir

A kdo

by pak bojoval za Tvojí svobodu. Jednoho dne třeba už také budeš míti dost toho kapitalistikého zla.

0/0
12.3.2009 17:35

Englishman

Re: A kdo

8-o8-o8-o;-€(Y)

0/0
12.3.2009 18:51

mona1003

Re: A kdo

Pochybuji, že za současného režimu. Je věřící a je jedno jestli, věří v Boha či ODS, obě skupiny se nechají lehce zmanipulovat. Stačí jim nakukat, že pokud budou trpět teď, pak po smrti/v budoucnu se budou mít lépe a jsou spokojení a smíření s osudem.

0/0
13.3.2009 7:25

pierre

Valerián

Valeriána znám osobně, o Podveském jsem slyšela bohužel až po jeho smrti. Jsou to čestní a spravedliví kněží. K jejich jménu jsem se dopracovala až časem, když jsem na fakultě psala práci o případu Babice. Od té doby se o této kauze napsalo hodně, ale kdo nechce, neuvěří. Škoda

0/0
9.3.2009 16:54

rezjir

Re: Valerián

A proč tito čestní a spravedliví kněži odmítali pomoci pracujícím s jejich výstavbou sociálně spravedlivé společnosti jako mnoho jiných kněží, tak to jste nám raději nám mohla  osvětlit, to by bylo napínavější.

0/0
9.3.2009 22:36

mona1003

Re: Valerián

Nemůže, jelikož by tím vzali za své její utkvělé představy, čímž by si narušila  emoční strukturu své osobnosti, takže prvním výsledkem probouzení by byli nezvládnuté emoce:-) Jste skvělý! R^ Slušnou formou nahlodáváte jejich černobílé vidění, sic se tomu brání zuby nehty. Nicméně kdo nechce, neuvěří! Škoda (omlouvám se za použití Vašich slov)

0/0
10.3.2009 7:34

Heralik2

Re: Valerián

Hele, komunistko z Novinek, ne každý chce dělat "pro blaho pracujících" tak, jak soudruh nařídí. Proč nikde ve světě vaše komoušská ideologie neuspěla? Proč? Proč? Proč žerou trávu v Severní Korei? Proč sem jezdí pracovat rákosníci? Proč kubánci zdrhaj do ameriky? Kolik lidí emigruje ke komoušům?

Tak a ted vysvětluj, rudá babo...

0/0
12.3.2009 9:07

mona1003

Re: Valerián

Socialismus nikdy nemůže být vnímán širokou masou jako prosperující. Většina lidí vnímá z kapitalismu pouze ty, jenž jsou nejlépe zabezpečeni a touží na tom být stejně jako oni. Vše má své stinné stránky, většina těch nejbohatších postrádá v životě duševní hodnoty, nikdo nemá vše. Každopádně v kapitalismu existuje i spodina a ti, jenž do ní sklouznou se pak strašně diví. Socialismus neoplývá bohatstvím, ale stabilitou a zajištěním hlavních životních potřeb. Ekonomika kapitalismu je na houpačce. Dnes mám kde co, ale za chvíli nemusím mít ani na chleba. Ani jeden systém není dokonalý a ani nikdy žádný nebude, jelikož lidé dokonalý nejsou a každý máme jiné priority. Je mi jasné, že příchodem socialismu bych přišla o některá privilegia současnosti, ale získala bych privilegia socialismu, jenž pro mě mají větší hodnotu. Minimálně by se nenechala republika na pospas cizincům a mamonářům!

0/0
12.3.2009 10:34

plantaznik1

Re: Valerián

Socialismus neoplývá bohatstvím

svata pravda, socialismus oplva chudobou, a je vzdy lepsi zit v sousedtvi bohatych nez chudych, ale to vam komunisti dobre vymlatili do hlavy tohle: at chcipne ta sousedova koza, boze muj, jaxem cetl vase prispevky, jste krava jako bejk, jako ze me zase na par tydnu ustrihnou z diskusi:-©

0/0
12.3.2009 23:16

mona1003

Re: Valerián

Nevím proč by Vás měli ustřihnout z diskuzí, narozdíl od spousty jiných jste relativně slušný a máte řádně vymytý mozek dnešní vládní garniturou, tudíž jdete s dobou a neprotivíte se mocným. To dříve ustřihnou mě, jelikož nejsem ovce a nebečím se stádem! Nicméně já byla za minulého režimu děcko, milovali jsme Kryla a kolikrát jste slyšel od něj "Demokratickou"? Zrovna tak, jako tenkrát ve svých písních upozorňoval na chyby minulého režimu, už před 15-ti lety si přestal dělat iluze o demokracii a svou písní se stal nepohodlným i pro polistopadovou garnituru! Myšlení bolí, viďte, tudíž než se nad něčím zamyslet, něco si zjistit..., je pohodlnější bečet tak, jak bača kážeRv:-)

0/0
13.3.2009 7:20

rundlik

Re: Valerián

No,mám kompletní diskografii Karla Kryla.Nevím,kde jste ho poslouchala,když ho bolševici vyhnali.Co se týká iluzí o demokracii v jeho písních,zde měl určitě na mysli ty,kteří tu demokracii provádějí.Obzvlášt taková demokracie po bolševicku.[>-]EU

0/0
20.3.2009 21:43

mona1003

Re: Valerián

...král Václav jedna parta je, se šmelinářským šmejdem... tím myslel podle Vás nějakého bolševika či hospodského povaleče, pardon disidenta:-)

0/0
21.3.2009 9:48

rundlik

Re: Valerián

....tak tak,cizincům a mamonářům třeba ze SSSR.A ještě mi prosím vysvětlete,proč tak rychle soudruzi od toho socialismu utekli?[>-].Snad nejste tak naivní,že to bylo na popud p.Havla.

0/0
20.3.2009 21:37

rezjir

Re: Valerián

Tak u Amíků komunismus vítězí. Jenom ho nazývají komutarismus a libertianismus.

0/0
12.3.2009 17:37

seppiblb

Re: Valerián

Ano, soudruhu Urválku, tak tak :-©

0/0
11.3.2009 23:39

chroustík

Níže můžeme číst

komentáře soudruhů a soudružek o tom, jak se dobře církev měla celých 40 let bolševické diktatury. Tolik nenávisti se tady na diskusích vyrojí jen a jedině v případě církve nebo KDU-ČSL. Že by diskutující měli výčitky svědomí ? Že by se jim v hlavách vyrojil  fakt, že něco v jejich životě není v pořádku a tak to potřebují na někoho svést ?

0/0
9.3.2009 8:46

mona1003

Re: Níže můžeme číst

Z čeho by měli mít diskutující výčitky? Že pánbíčkářů je 5,5 ale nároky mají jak kdyby jich bylo alespoň 99%. Já bych jim dala ne chrám, ale tanec svatého Víta!

0/0
9.3.2009 12:13

rabul

Re: Níže můžeme číst

vypnete proboha tomuto hovadu internet, at nemuze zverejnovat tyhle slataniny!:-©

0/0
9.3.2009 17:25

rundlik

Re: Níže můžeme číst

Ale ať diskutuje,máme demokracii,o tom to je.My ji musíme dostat argumenty.[>-]

0/0
20.3.2009 21:45

seppiblb

Re: Níže můžeme číst

Nejsi ty polednová? Vemeno rudý ;-€

0/0
11.3.2009 23:41

Heralik2

Re: Níže můžeme číst

Tfuj.... doufám, že ti to jednou tvý děti vrátí....

0/0
12.3.2009 9:08

seppiblb

Re: Níže můžeme číst

Vo tom nepochybuj, protože blbost se nedědí! Jenom jestli sežené stejnýho blba na oplodnění!:-©

0/0
12.3.2009 9:32

mona1003

Re: Níže můžeme číst

Skutečně oduševnělé komentáře, oplývající vysokou úrovní!

0/0
12.3.2009 10:37

pepe999 from Salford

Jo, cernokneznici se meli za fasounu a bolseviku

tak spatne, ze udavali jako o zavod. Jak jednem, tak druhym....:-©:-©:-©

0/0
7.3.2009 19:14

Semper2

Znal jsem několik kněží - "Želiváků", výborní lidé

nejlepší co jsem poznal. Díky za článek tentokrát je velmi dobrý a bez věcných chyb. Tyhle příběhy by měla slyšet povinně mládež, která je dosud v rukou bolševického a levicově-liberálního učitelstva.R^R^R^

Signum falangy připojeno: XVX

0/0
7.3.2009 15:40

multikulturista

Re: Znal jsem několik kněží - "Želiváků", výborní lidé

V 50. letech jsem jezdil, jako male dite, se svymi rodici navstevovat do Zelivi vezne opata Vita Tajovskeho. Vzhledem k memu nizkemu veku v te dobe nemam presne vzpominky z techto cest, pouze pocity ditete : strach, tiziva atmosfera a vetsinou velke zklamani mych rodicu, kterym nebylo umozneno se s veznem opatem Tajovskym setkat...Pred 11 lety muj otec, pritel opata Tajovskeho, zemrel a pan opat uradoval pohrebnimu obradu. O rok pozdeji, v prosinci 1999, odesel na vecnost i byvaly vezen, opat Tajovsky. Ale jeste pred smrti napsal knihu, formou rozhovoru, pod nazvem "Clovek musi horeti" (nakladatelstvi Torst, 1. vydani Praha 2001),  z niz se ctenar dozvi vse mj. o tragickem obdobi zelivskeho klastera-vezeni...

0/0
7.3.2009 22:11

Semper2

Re: Znal jsem několik kněží - "Želiváků", výborní lidé

Knihu znám, je výborná. S panem opatem Tajovským jsem měl tu čest se dvakrát setkat.

Velmi často vzpomínám i na arciopata Anastasia Opaska s nímž jsem si léta i dopisoval.

Snad je i lepší, že se této doby - doby běsů satanské synagogy - nedožil. Ale to co nyní přichází tušil...

:-)

0/0
8.3.2009 13:22

zionupa

usa

ziji v usa uz 11 let a stale mam velkou hruzu z religie . tady je vymyvani mozku na dennim poradku .buh zehnej se tady rika vice nez v cechach ahoj. stat podporuje cirkev a farari si jezdi v super lexusech a kupuji domy za milion a nekdy i vice . cirkev tady mluvi hodne do politiky a podle toho to tady tak vypada. kdyz reknete nekomu ze neverite, tak k vam zacinaji mit vetsi odstup.  kazda doba ma svoje a minulost budeme menit tak , jak budeme potrebovat.

0/0
7.3.2009 15:27

lisbonka

Re: usa

Moc mi není jasné, jak tohle souvisí s utrpením konkrétního člověka a jeho rodiny.

0/0
7.3.2009 15:37

Greybeard+

Re: usa

Nemyslím, že tě někdo nutí aby jsi tady žil. A lžeš jak komunisté.

0/0
7.3.2009 17:32

rene1879

Církev za socialismu..

V letech cca 1958-1960 jsem dělal ministranta. Pan farář si mne vybral v hodinách náboženství, na které nešlo v moravské vesnici nechodit. Sousedé by rodiče sežrali. Pan farář vládl vesnici, ne KSČ. Měl velmi malý plat, ale měl vždy jako první všechny moderní vymoženosti (televizor, auto, atd.). Kde na to bral? Každou neděli kostelní sbírka, kterou možná někam zapisoval, ale nikdo nekontroloval kolik peněz opravdu vybral. A pak svatby a pohřby. Za svatbu si účtoval 250-350 Kčs za pohřeb také tak nějak. V té době byl plat 1200-1500 Kčs měsíčně. Nám ministrantům z pohřbu dával 5 Kčs, ze svatby nic, protože bylo zvykem, že svatebčané dávali kačku diško.  Takže první televizi jsem viděl na faře, kde jsme se mohli dívat na hokej. Později jsem nepochopil, proč stát nechal "utlačovanou" církev takhle krást. Že by odměna za donáčení tajné policii? Před válkou byl dle pamětníků kostelní výbor, který kontroloval sbírky. Pak si farář dělal co chtěl. Pokud se nepletl do politiky....

0/0
7.3.2009 14:24

rene1879

Re: Církev za socialismu..

Ještě k tomu, co píše paní Urbancová. Je to tak. Celá vesnice chodila na faru uklízet, pracovat na zahradě atd. Když dostal pan farář chuť na nějaké jídlo, které jeho kuchařka neuměla, zaběhl pod kostel k některé "věrné farnici", která se mohla přetrhnout. A celou zimu procesí se zabijačkami....;-D

0/0
7.3.2009 14:29

rene1879

Re: Církev za socialismu..

Těch 350 Kčs za svatbu si pamatuji proto, že když měla svatbu moje setřenice, zeptal se svědek pana faráře jen tak : "co jsme dlužni?". čela něco jako "ale nic, co by jste platil". Jenže uslyšel "350 korun". Polil ho studený pot, protože to vydělal za týden. Ale musel je vybalit, aby ho nepomluvili. Svatbu měl zkaženou a celý den nadával "černopr**lníkům", výrazy, kterým jsem jako dítě nerozuměl - honibrci a rychlo**di....

0/0
7.3.2009 14:38

maxihaf

Re: Církev za socialismu..

Milý zahořklý René1879,

pokud Vám bylo líto panu faráři za svatbu zaplatit, mohli jste zaskočit na Národní výbor a nechat sestru oddat soudruhem předsedou. Soudruh předseda totiž na svoji funkci nemusel studovat, nepotřeboval umět (a neuměl) mluvit a vy byste to měli zadarmo. Jinak svatba nebo pohřeb se dokonce dá dělat i bez obřadu. Záleží jen na Vás. Na druhou stranu tyto události nebývají v životě tak často, aby vám muselo být líto peněz pro slušného řečníka. 

PS: Abyste se mohl dívat na televizi, kterou jste sám nevlastnil, tak jste na tu faru k "nenáviděnému černoprdelníkovi" chodil rád a dobrovolně, že? Je mi z vás na :-©

0/0
7.3.2009 15:12

lisbonka

Re: Církev za socialismu..

Přesně, myslím, že je v pořádku, že by si věřící "sponzorovali" svoji vlastní faru. A zde se mluví pouze o dvouletém období, což na nějaké hodnocení je dosti málo.  A ohánět se tím, že když se nepřipojím ke stádu, tak mě sousedé pomluví, je trapné. Buď jsem věřící a pak se podle toho chovám, nebo mi to tak blízké není, tak si na to nehraju - to je život ve lži, a tedy hřích.

0/0
7.3.2009 15:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.