Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čtyři děti a uštvaná chůva aneb recept ministra Nečase na málo míst v jeslích

Redaktorka MF DNES si vyzkoušela roli dětské chůvy ze sousedství. Přesně podle receptu ministra Petra Nečase, který připravil návrh zákona na takzvanou "sousedskou rodičovskou výpomoc". Jde o jednu z možností, jak vyřešit nedostatek míst ve školkách a jeslích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

phi

ach jo, to je zas článek

vůbec nechápu, co tím chtěli říct. že redaktorka neumí hlídat děti (nebo aspoň 4 děti najednou) ?

nemyslím si, že by chůva měla plně nahradit jesle, ale vážně nechápu, proč by to Nečas zákonem a svým slovem nepodpořil... koneckonců, kdo nechce, nemusí přece své dítě žádné redaktorce nechat hlídat.

0/0
5.3.2009 19:53

MrsBouquet

Doporuceni

Doporucuji, aby pani autorka radeji nezkousela jine podobne experiementy a kdyz uz citi, ze musi, tak at treba zkusi "Den jako pracovnik pohrebni sluzby" ci neco mene narocne. Velice mne zaujala jeji predstava, ze kdyz se nekdo stara o deti, tak se musim obleci jako pracovnik byvaleho JZD (bez gumaku) a abych vypadala jeste chytreji, vyberu si 4 deti ve vekove kategorii, ve ktere by si normalni clovek, ktery je rodic, ci chuva nevybrali. A abych mela o cem psat, tak jim dam klice, at si mohou otevrit dvere. Ach jak chytre a zabavne............jenom jsem prekvapena, ze pani autorce neni 13, ale uz pres 40......

0/0
5.3.2009 19:49

Hyacinth Bucket

Re: Doporuceni

Navic v jeslich by se deti techto vekovych kategorii nesesly...ale vazne, kteri rodice ji sverily svoje deti? Te bych nepujcila ani svoji milovanou kabelku Hermes, natoz dite, zive a zdrave dite...Ano, autorko , BRAVO! Ale copanky a satecek z vas nedelaji chuvu!

0/0
5.3.2009 20:01

MrsBouquet

Re: Doporuceni

Pani pisatelka mozna planovala navstevu na farme, ale potom si to rozmyslela, protoze by treba slapla do hov*a, tak sla radeji hlidat deti. Ale asi uz se zapomela prevleci do normalniho obleceni. Ty copanky mi pripomanaji stare fotografie ruskych holcicek ve skolach..............

0/0
5.3.2009 20:08

Hyacinth Bucket

Re: Doporuceni

Autorce uz biologicke orloj tika tak hlasite, ze zapomela, ze se pise rok 2009 ( neni jiz nutne podlezat Rusku).

0/0
5.3.2009 20:13

MrsBouquet

Re: Doporuceni

Mozna, ze zitra se bude Idnes zase omlouvat za to, ze pouzilo nespravnou fotografii a pravda bude, ze je to fotografie Anny Proletarky (financni krize dostilhla i Idnes).

0/0
5.3.2009 20:35

rene1879

o co jde

2 lidé hlídající 12 dětí jsou na tom nesrovnatelně lépe, než jeden člověk hlídající 4 děti. O to tu jde! Mám to na rozdíl od Nečase vyzkoušené. Někdy je problém dojít si na záchod! Paní redaktorka třeba neměla děti, ale přesně vystihla nesmyslnost Nečasova nápadu. Lidé, kteří to obhajují asi nikdy děti nehlídali.

0/0
5.3.2009 19:00

12345hanka

Re: o co jde

A přesto jsou matky, které si poradí i s 5 dětmi. Aby se tu zas nevylíhla "romská" diskuze, nejde o Rómy a všechny vystudovaly vysoké školy.

0/0
5.3.2009 19:14

Hyacinth Bucket

Re: o co jde

Necasuv napad neni nesmyslny, co je nesmyslne, je autorcino pocinani. Pripada mi, ze  vlastni deti nema, jedine, co udelala, je nasadila si na hlavu nemozny satecek a predem byla rozhodnuta, ze to proste nejde. Jenze to JDE! Znam spoustu zen, ktere zvladaji bezne 4 ci 5 deti na hlidani ( vypomoc kamaradkam ci vlastni deti) a nemaji problemy. Na druhe strane jsou zeny, casto stare matky ( 40 a vice), pro ktere je jenom jedno dite zatez a radeji utikaji do prace, aby nemusely nahodou byt doma a o deti se starat.

0/0
5.3.2009 19:25

mikd

Re: o co jde

Souhlasím, ono je někdy náročné zajít si na ten záchod i s jedním dítětem, svoje si ohlídám s hlavou vystrčenou z oné místnosti a když je třeba ani nestihnu zatlačit a už musím běžet...ve školce neexistuje,že by děti zůstaly minutu sami, když musí odběhnout vychovatelka, vždy je s nimi uklízečka či kuchařka. Nejsem propagátorkou jeslí a sama jsem s první dcerou byla do 3 let doma a s druhou chci taky do 3 let,připadá mi to optimální, ale bohužel je nedostatek míšt v mš, tak budu muset nedobrovolně zůstat zadara doma do 4let, soukromé hlídání si i přesto,že nejsme zatíženi hypotékou či nějakou půjčkou nemůžeme dovolit.....

0/0
5.3.2009 23:24

aksura

Proč ???

Znovu jsem si pečlivě přečetla článek a zkratku autora. Paní redaktorka sice pracuje v mediích 16 let (takže již není nejmladší),ale  vlastní děti pravděpodobně nemá. Takže pro napsání článku si vypůjčila byt, který neznala  a děti věkově nesourodé.  Nechápu, co tím chtěla dokázat ?  Byl to hazard se zdravím a bezpečností dětí a obdivuji rodiče, kteří své děti k tomu propůjčily. Nemá to nic společného s tím, že jsou maminky, které mají děti a kterým nedělá problém se i o další dítě postarat a event. fin. zvýhodnění a neplacení sociálního a zdravotního pojištění jim pomůže. RvRvRv

0/0
5.3.2009 18:30

aksura

Re: Proč ???

0/0
5.3.2009 18:32

zdeseny obcan

Re: Proč ???

Lip se to prodava. Kdyby tam byl nekdo kdo to dokaze zvladnout byla by to ro noviny nezajimava nuda.

0/0
5.3.2009 18:49

12345hanka

Re: Proč ???

Navíc jsou ty fotografie pravděpodobně nahrané. Kdybyste si do bytu přivedli profesionálního fotografa, budou děti koukat na něj.

0/0
5.3.2009 18:49

Hyacinth Bucket

Nekolikanasobne matky tohle zvladaji kazdy den!

Priklanim se spis k receptu pana Necase nez k jeslim. Jesle jsou desne. Myslite si, ze male dite by nebylo radeji doma s maminkou nez nekde odlozene s dalsimi 28 detmi a 2 dozorcimi??? Pani autorka clanku je mimo.

0/0
5.3.2009 18:22

12345hanka

Už jsem psal jednou,

že hlídání dětí funguje. Samozřejmě, asi ne každý to zvládá, ne každý by to pro svoje děti chtěl. Paní (slečna) redaktorka si chtěla něco dokázat a pokud je to, co tu píše, všechno pravda, tak si (a nám) dokázala, že ona by to nikdy nezvládla. A co má být? Jsou mámy, které zvládají víc dětí, jsou mámy, které zničí jedno. Někdo má předpoklady pro jedno povolání, někdo pro jiné. V jeslích připadá na jednu sestru dětí kolik? Dvě? Protože jinak jsou to zřejmě chudáci přikurtovaní k postýlkám, nebo jak to ty sestry vlastně dělají?

Celý článek mi připadá jako blábol.

0/0
5.3.2009 17:35

bába

a co ve školce

Zajímavé, ještě jsem ale nečetl článek jak má učit učitelka ve školce z 28 dětmi z nichž některé nemají ještě ani 3 roky . Asi to je nezajímavé téma pro čtenáře . Chtěl bych tam paní redaktorku vidět

0/0
5.3.2009 16:06

opportunity

Kladu si otázku,

jak to zvládly několikanásobné matky. A to nemají "Padla".

0/0
5.3.2009 14:47

Hyacinth Bucket

Re: Kladu si otázku,

Tez jsem si takovy dotaz polozila, znam zeny, ktere maji tri, ctyri deti a zvladnou to. Kdyz se chce, tak to jde.

0/0
5.3.2009 18:23

Glock každopádně bez -e

Hmmm

vládní návrh mluví AŽ O 3 DALŠÍCH DĚTECH, tak to paní redaktorka musela vyzkoušet na maximum ... ;-D

0/0
5.3.2009 14:43

Zebin

legrační

tady je koukám každý děsný vychovatel a odborník, hlídat 4 děti jako sousedka, za 5000 na měsíc, prostě brnkačka, autorka článku je pro ně chudinka, co jí to dělá problém................... ;-D

0/0
5.3.2009 14:04

aksura

Re: legrační

Asi si to umíš zařídít, když již nejmíň 2 hodiny máš čas tady diskutovat.  Děti spí ?

0/0
5.3.2009 14:13

JTR1

Re: legrační

ne dělaj mu bordel a on čeká na tu paní aby to uklidila!! Jeho 5 leté dítko to nezvládá ;-D:-P

0/0
5.3.2009 14:17

JTR1

Re: legrační

co furt meleš o těch 5000,. ??? A kde kdo píše že to je brnkačka??? Prostě práce jako každá jiná!!! A každej ji dělat nemůže protože to nedokáže!! A autorka zatím patří mezi tu skupinu, ale třeba se to naučí!! Ty kdybys sednul do F1 také nezajedeš hned čas jako Schumacher!!! :-P

0/0
5.3.2009 14:16

Ig-n-or

:-D

příští číslo přinese reportáž - jak jsem se stala na jeden den šéfkou Černobylu a proč mi teď padají vlasy :-D

0/0
5.3.2009 13:51

Ouje

Kozel zahradníkem

Kladu si otázku, co chtěla paní redaktorka dokázat. Není to dávno, kdy sama psala články o tom, že mateřství je profese jako každá jiná. Takto vzato, si nedovedu představit, že bych já šla bez vzdělání a předchozí praxe pracovat na den např. jako zdravotní sestra.

Zamýšlená vzájemná rodičovská výpomoc má být nabídkou těm, kteří vědí, kolik dětí zvládnou, ví, co jim péče o děti dává, a nastoupili by dřív do zaměstnání jen finančních důvodů, další alternativu. Průzkumy ukazují, že je těchto rodičů 70% z těch, kteří hledají zaměstnání a mají děti mladší 3 let.

Nemyslím, si, že by každé dítě bylo v kolektivním zařízení obslouženo hned a v jím požadovaném rozsahu, že i v rodině musí být řád, tedy že je nutno se učit čekat, jen že se v malém kolektivu může věnovat jednotlivci větší pozornost.

V rámci informačních besed o jmenované službě jsme zjistili, že zdánlivý nezájem o službu je způsoben malou infomovaností a hlavně zatím nesplnitelnými podmínkami k jejímu provozování

0/0
5.3.2009 13:23

rambas

Nejsem zastáncem

jeslí, matka by měl abýt s dítětem do 3 let všku doma. Ale na druhou stranu. Jestliže bude mít každá žena a hlavně samoživitelka alespoň 50% platu p. ministra, myslím, že  není žádný problém. A když se nebude muset bát o práci , také ne. P. Nečasová by určitě od malých dětí do práce nemusela, měla by nejen služku, ale i chůvu. p.Nečas by měl spadnout na zem a uvědomit si, že každý se nemá tak jako on. A jako Kocábovi navrhují bydlet v Chomutově, tak bych navrhl p.Nečasovi, aby si to zkusil sám , tu péči o děti v rozdílném věku.

0/0
5.3.2009 13:02

Z-S

Re: Nejsem zastáncem

Takze predpokladam ze nebudete protestovat proti pripadnemu zvyseni dani, aby se to zaplatilo...

0/0
5.3.2009 13:03

rambas

Re: Nejsem zastáncem

Pokud se přestanou vyhazovat miliardy na nesmyslu, jako je porcování medvěda a MS v lyžování, tak nebude potřeba na zaplacení zvyšovat daně. I když jsem nepochopil, co by se mělo platit a komu.

0/0
5.3.2009 13:09

Z-S

Re: Nejsem zastáncem

"Jestliže bude mít každá žena a hlavně samoživitelka alespoň 50% platu p. ministra" ???

0/0
5.3.2009 13:24

Z-S

Re: Nejsem zastáncem

Jinak, za rodicovske prispevky stat vydava neco mezi 25  a 30 miliardama rocne (http://www.mpsv.cz/cs/4758). Obavam se, ze nejake dve miliardy za MS v lyzovani tedy v tomto systemu zadnou velkou revoluci neprinesou...

0/0
5.3.2009 13:28

Zebin

Re: Nejsem zastáncem

lumpárna s MS není jediná a pak není na slepecké psy a na LDN apd.

0/0
5.3.2009 14:05

Yurek

Re: Nejsem zastáncem

Ale jistěže přinesou. Ty dvě miliardy jsou skoro desetiprocentní navýšení. Posranecký medvěd jsou další tři. A předražené dálnice by přinesly i desetinásobek...

To, že neumíte počítat, je smutné...

0/0
5.3.2009 14:05

Z-S

Re: Nejsem zastáncem

Jasne. Tak mistrovstvi bylo letos. A pristi rok se bude navysovat z ceho? Posranecky medved jde na lokalni projekty. Klidne si v ramci nej muze nekdo zazadat o penize na novou skolku...

0/0
5.3.2009 14:41

lekaj

tezko cekat zazrak

Kdyz tam poslou redaktorku IDNES, ktera uz od pohledu nezvlada....

Driv meli lidi x deti a zvladli to i si hlidali navzajem. Nejde o nic noveho, jen IDNES se snazi po socialisticky nam namluvit ze driv byly jesle.....zeptejte se svych babicek....

0/0
5.3.2009 12:54

JTR1

Re: tezko cekat zazrak

jo a příště půjde svazačka z Idnes do domova důchodců nebo LDN :-):-)

0/0
5.3.2009 12:58

akom

Re: tezko cekat zazrak

R^R^R^R^R^

0/0
5.3.2009 13:06

Trifid1

Chůva

pro tuhle práci by spíš měla být profesionálka.Neumím si představit že v době kdy byly mé děti malé bych je svěřila  na denní péči paní se standartně zařízeným bytem a navíc která se stará o děti různých věkových skupin.

Je sice hezké že pan ministr má plán na úlev na daních,ale měl by spíše uvažovat o tom aby se opět otevřela předškolní zařízení ze kterých se nadělaly hospody.

Tahle forma privatizace zařízení šla úřadům velice rychle,napravit to co se ubralo to se jim moc nechce.

0/0
5.3.2009 12:47

Pan Navratil

Re: Chůva

Ehm, kde konkrétně se píše o tom, že se "paní" musí starat o děti různých věkových skupin?

0/0
5.3.2009 12:48

Z-S

Re: Chůva

A zaplati to kdo?

0/0
5.3.2009 12:54

JTR1

Re: Chůva

neviditelná ruka trhu !!! :-):-)

0/0
5.3.2009 12:55

aksura

Re: Chůva

Asi Vám ušlo, že tato zařízení si zavírali vaši radní v tom kterém městě. Pokud pláčete na hrobě pana ministra, tak pláčete na špatném.  Myslím, že úlevy na daních

a možnost domácí péče je výborný nápad. Proč by měly být děti různých věkových skupin ? A když bude mamina doma s tříletým prckem, není problém se postarat o další dvě děti. Je určitě lepší pro dítě, když se třeba domluví rodiny ve stejném domě, že přejde do jiného patra, nebo vedlejšího domu, ulice, než když ho budou převážet  do jeslí buď VDP nebo autem.

0/0
5.3.2009 13:54

Zebin

Re: Chůva

přesně, ale měl by mistrovi někdo vysvětlit, že žena na mateřské má dost práce se svým dítětem a nestojí zhusta o to, dělat si z bytu školku

0/0
5.3.2009 14:09

aksura

Re: Chůva

Která nechce, tak jí nikdo nenutí. Ale proč to neumožnit těm, kteří o to mají zájem ?

0/0
5.3.2009 14:19

petulam

Re: Chůva

Ano, přesně, nechápu proč to někteří pořád berou jako povinost? Přece to budou dělat jenom ty ženy, které to dělat chtějí a které péče o děti baví, ne?

0/0
5.3.2009 14:45

(@)

Redakce mfdnes = Brouk Pytlík a spol. s.r.o.

Doufám, že příště až poletím letadlem, nebude místo pilota řídit nějaký redaktor z iDnes...8-o ! 8-o Rv

0/0
5.3.2009 12:45

12345hanka

Re: Redakce mfdnes = Brouk Pytlík a spol. s.r.o.

;-D;-D;-D

0/0
5.3.2009 19:16

mikd

umím si představit,

že by se domluvily dvě maminky a mimo svých řekněme dvou dětí by hlídaly ještě další čtyři cizí, to by mohlo docela dobře fungovat, rozdělily by si ostatní práce a jedna by se mohla vždy o děti postarat, když by druhá vařila, žehlila, uklízela, nebo šla na záchod.....ale plně se věnovat 4 dětem a u toho dělat ostatní věci / i ten záchod je problém/ není reálné, stačí mi jedna dvouletá dcera,které se chci věnovat co to jde, odpoledne přichází druhá ze školy a ta mně taky potřebuje. Postarat se občas např. na tři hodiny o dítě kamarádky není pro mně problém, ale každý den bych to nechtěla.

0/0
5.3.2009 12:37

ziggi

Dámy, trochu jste si už odvykly

starat se o někoho druhého... Bohužel tak to příroda nezařídila.;-D;-D;-D

0/0
5.3.2009 12:17

papaya

Re: Dámy, trochu jste si už odvykly

Nenech se vysmát, dámy nemohou za to, že ti ta tvoje nenavaří a nedělá služku. :-P Takže brečíš na špatném hrobě.

0/0
5.3.2009 12:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.