- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Mám půlroční zkušenost z Říma a ještě delší z Bruselu. Zdejší doprava té pražské nesahá ani po kotníky. Špína, neexistující jízdní řád (v Římě) a neuvěřitelná nedochvilnost v Bruselu. Jenom bychom neměli usnout na vavřínech. Vždy je co zlepšovat. Neohlížejme se po horších, snažme se následovat lepší.
znovu a znovu překvapuje. Jako by žil někde jinde mimo denní realitu.
S Bruselem se neda srovnavat. MHD kdekoliv v CR je lepsi nez v Bruselu! Silene intervali, spina, spozdeni.... Po navsteve mnoha zahranicnich mest clovek zacina ocenovat, co ma doma, i kdyz to neni dokonale....
srovnávat Prahu s Berlínem....... tak si tam dojeďte a pak pochopíte, jak velkohubá a hloupá a jsou tato prohlášení. Berlínská doprava je spolehlivá, pravidelná, při jejím rozvoji se zjevně myslí, což v Praze nehrozí, je dostupná lidem se sníženou pohyblivostí a celkově promyšlená a trvale na sobě pracuje a je to vidět. Praha s třemi přetíženými linkami metra, neschopností zapojit plně železnici do MHD a nesmyslnými investicemi se může měřit leda s Bratislavou nebo Varšavou. A ve srovnání s nimi je na tom výrazně lépe. Ostatně stačí se srovnat s českými městy - kde jinde najdete nerekonstruované 30 let staré tramvaje a vlaky řady 451 (panťáky staré 40 let), které se už ani neudržují, protože to nemá cenu?
Ano, souhlasím, tak staré tramvaje, jako některé bruselské, nejezdí u nás v republice nikde - ale - může mi někdo vysvětlit, jak je možné, že tyhle "šunky" dokážou zastavit na přechodu pro chodce i z rychlosti vyšší, než je ta u nás pro tramvaje povolená?! Že by to bylo prostě proto, že tady v Bruselu, chodci mají ze zákona přednost na všech světly neošetřených semaforech. To by ovšem znamenalo, že to o té nemožnosti ubrzdit tramvaj jsou pouhé výmluvy,že.....?
Když se problémy dají řešit, proč se neřeší?
Spoje (zvláště u dlouhých linek) jsou - alespoň časně ráno - ze čtvrtiny obsazené páchnoucími spícími bezdomovci, dále značnou část cestujících tvoří cizinci rusky či ukrajinsky hovořící, takže pochybuji, že mají platnou jízdenku (pokud nemají tramvajenky, lístek jsem je ale nikdy značit neviděla) ... a to ještě Dopravní podnik je tak drzý, že by chtěl zdražit roční jízdenku o více než 100%. Nikdy jsem necestovala v hromadné dopravě evropských metropolí, ale jestli je horší než pražská, tak potěšbůh.
je rozhodne velmi kvalitni, ale je fakt ze problemu k reseni je stale vice nez dost. naprosta bezbranost proti vandalstvi vseho druhu, metro bez turniketu, lehce podivne planovani novych tras metra atd...