Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Značky o měření rychlosti jsem nikdy nechtěl, tvrdí ministr vnitra Langer

Ministr vnitra Ivan Langer podpořil Petra Bendla v záměru zrušit dopravní značky Měření rychlosti. Ty přitom vznikly z debaty poslanců bezpečnostního výboru jen před pár měsíci. "Byl to nápad parlamentu, já ho musel respektovat," řekl Langer iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

OndraTM

Značky rozhodně ANO!

Značky upozorňující na úseky měření rychlosti rozhodně ano. Je to další prvek, který upozorní řidiče, aby se chovali jak mají a další prvek, který omezí zvůli tupanů, zejména u městské policie. To, že není dosud jasné, jak má značka vypadat, tudíž není v podstatě možné následně vymáhat postihy, je věc úplně jiná. To je ukázka práce našeho parlamentu a tvůrců zákonů. JInak zopakuju to, co tu bylo napsáno již několikrát, MP má dbát o dodržování pořádku, hlídat přechody pro chodce atd. ne ztrácet čas měřením rychlosti. Navíc příjem z postihů za překročení rychlosti by neměl být přijmem obce, ale státu. Pokud by tomu tak bylo, ukázalo by se, jestli obcím skutečně jde o bezpečnost nebo jen výběr prostředků do obecní kasy. Osobně si myslím, že převažuje to druhé.

0/0
4.3.2009 9:00

Yurek

Městská policie

se má starat o pořádek ve městě a ne měřit rychlost!

0/0
3.3.2009 22:29

barbudo

Re: Městská policie

... a kdo jiný se bude starat o bezpečnost na silnicích? Státní policie už nejezdí ani k nehodám ...

0/0
4.3.2009 8:27

OndraTM

Re: Městská policie

Právě, že PČR nemusí již řešit odřené nárazníky na parkovišti, tak by se konečně měla být víc přítomná v ulicích a věnovat se tomu, čemu má. Městská policie se postupně stala samozvanou bandou tupců na prosazování zájmů starostů...

0/0
4.3.2009 9:05

jarda

VŠECHNY KONTROLY VČAS OZNAMUJTE !

Rv" MĚŘIT A POMÁHAT" , "KONTROLOVAT PŘÍTOMNOST ALKOHOLU A POMÁHAT". Na všechny tato kontroly a akce by bylo vhodné den předek upozornit všemi dostupnými prostředky ( TV, Rozhlas, internet, tisk a doplnit je ještě o místech,křižovatkách a městech,kde budou kontroly probíhat a také v jakém časovém rozpětí!" Rv

"Piráti silnic" se tak budou lépe orientovat a tak usnadňovat práci policii.

Co asi příště vymyslí "naši mocipáni?" Zatím to vypadá tak,že to zase bude další "kravina". Zatím  to vypadá jako výplod chorých mozků. Rv (Y) 

0/0
3.3.2009 22:01

Qíteček

....

Tolik ohleduplných, ukázněných a nic neporušujících, jako v téhle diskusi jsem už hodně dlouho na cestě nepotkal... Čím to asi bude?

0/0
3.3.2009 21:57

Králík z klobouku

Nesrovnalosti

Zrušit ty značky by znamenalo zbytečně utrácet za jejich výrobu? ;-D Redakce si zřejmě nevidí na klávesnici. A co dva ministři dopravy, kteří nesplnili svou zákonnou povinnost a nestanovili včas prováděcím předpisem podobu značky? Mně se ten zákon taky nelíbí, ale jako ministr bych si asi nedovolil ho takhle okatě sabotovat.

0/0
3.3.2009 21:42

Brkoslav IV

...no jo no...pokracovani

Ono...vsechno je take psychologie pristupu k ridicum, lidem ze strany statu a take smysluplny pristup v autoskolach vcetne na nic si nehrajicich testu. V CR je to pristup rodicu (stat) k detem ( lide)..a tak to nemuze mit valne vysledky. Odpovezte mi, proc ve Velke Britanii jsou vsude znacky , kdyz se meri rychlost a tu ruchlost tam presne dodrzuje skoro kazdy. Policie se tam o mereni nestara, ale venuje se jinym vecem misto stani u radaru...neni to dobra myslenka, ktera casem nakonec vsem setri penize. Co takhle prostudovat koncepty okolnich zemi a zavest neco promysleneho a nevyhazovat penize. Ja myslim, ze pan Langr na to nestaci...on to pry nebyl jeho napad... Nepripomina vamto sestou tridu a sousedovic Tonika :-))))). Bravo pane Langer.... jste trida. Co, ze jste to studoval ? :-o

0/0
3.3.2009 20:21

OndraTM

Re: ...no jo no...pokracovani

Souhlas, když už jsou poslanci a ti co navrhují zákony taková dementi jací jsou a nedokážou se dohodnout, proč prostě nevemou zákonou úpravu v Německu, Rakousku ...nepřeloží ji a mají hotovo :-) Pravidla by navíc byla sjednocená s okolními civilizovanými státy.

0/0
4.3.2009 9:08

Brkoslav IV

..no jo no..

..vsechno, tak jak to probiha je naprosto priznacne pro vyvoj mysleni po zmene rezimu.Vsechno se zatim hrabe z detskych plenek a malokdo prekroci svuj stin. Podle me jsme vsichni lidi a stat a policie je nase a zridili jsme si tohle vsechno pro sebe. Kazdy jsme ale jiny a neni dobre vsechny unifikovat: Jede rychle? Trest. Nemel to delat ( typicky nemecko komunisticky atavismus bez ). Prvni ma byt prevence : Prave zde! je nutno jet pomalu, protoze...a rict dopredu, ze tohle misto budu merit vic pomaha udrzet omezenou rychlost v tech mistech. To je jediny cil a jemu se ma podridit vse / jinak si totiz hrajeme na neco jineho :-) a rikame take neco jineho / . Jasne, ze ridic ma dodrzovat rychlostni limity, ale takto, se znackami, ze je zde mozna kontrola je dodrzi mnohem snaze...

0/0
3.3.2009 20:21

pam2006

xx

Měření už vůbec neslouží k prevenci. Jde čistě jen o obchod. O to vybrat co nejvíce peněz. Bez ohledu na to zda ubyde bouaček nebo mrtvých.

0/0
3.3.2009 18:17

pan doktor

Re: xx

Taky o prevenci nejde, jde o trest. Poručuješ předpisy dostaneš pokutu. Jednoduché, logické. Kdybyste jezdili podle předpisů nevyberou ani haléř.

0/0
3.3.2009 18:24

mozek2009

Re: xx

Jen doufám, že dodržujete naprosto všechny předpisy a zákony platné v ČR.

0/0
3.3.2009 18:30

pan doktor

Re: xx

Samozřejmě.

0/0
3.3.2009 18:31

Qíteček

Re: xx

To ti teda věřím...

0/0
3.3.2009 21:50

JUDr Karel Vaš

Re: xx

Názor velmi nezralého jedince, ano tvůj. Bohužel.

0/0
3.3.2009 18:51

malý červ

Kdyby

nebyli tak chamtiví (MP), nesnažili se ve své pověstné hlouposti co nejrychleji vydělat, kdyby nebyli absolutně netolerantní, tak mohli měřit kde chtějí a bez značek.  Není vám všem, co je chudáky obhajujete, že oni jen dohlíží na dodržování zákona, divný, proč o to tak stojí.

0/0
3.3.2009 17:45

tojsouveci

Re: Kdyby

A proč je víc nezajímají psí exkrementy na ulicích? Zřejmě z toho nekoukají pohodlně získané peníze.

0/0
3.3.2009 17:59

icmek

"Ano, ale jsou placeni za to, že se starají o bezpečnost."

policie?? vůbec ne. policista především hájí zákon a je placen za postihování těch, kteří v jeho souladu nejednají. takže i 5 metrů za cedulí, nebo chcete-li centimetr za psím plotem. prostě jet v obci rychlejc, než padesát, nemá důvod. 80 nepojedeš, a 60 je ti k ničemu, protože čas neušetříš. a když už jedeš rychlejc, tak uznej chybu a zaplať, když tě náhodou čerti načapaj. :-)

0/0
3.3.2009 17:36

tojsouveci

Re: "Ano, ale jsou placeni za to, že se starají o bezpečnost."

Velice se pletete. Policista je placen za to, aby pomáhal a chránil...

0/0
3.3.2009 17:47

malý červ

Re: "Ano, ale jsou placeni za to, že se starají o bezpečnost."

No, ono de vo to, že pokud nejsou schopni dozorovat všechny komunikace, a to zdaleka nejsou, tak by si měli vybirat takový, kde porušení zákona je nebezpečný. No názor, že se nemají starat o bezpečnost, tak to je bez komentáře.

0/0
3.3.2009 17:56

mozek2009

Re: "Ano, ale jsou placeni za to, že se starají o bezpečnost."

Prosím, přečtěte si zákon o policii a najděte tam něco, co říká, že jsou policisté placeni za postihování a že nemají hájit bezpečnost. Co tedy dělají při demonstracích? Jednoznačně chrání bezpečnost. A jestli pojedu 50 nebo 60 není vůbec otázkou času, ale otázkou toho, že budu naprosto zbytečně sledovat tachometr, abych náhodou nejel 55. Musím přiznat, že Váš předešlý příspěvek byl jeden z Vašich nejhorších.

0/0
3.3.2009 18:25

brekebrekeke

kdyby ty znacky udelal icko medeny

mame po starostech :-P

0/0
3.3.2009 17:12

brekebrekeke

za se bude brucet?

:-P

0/0
3.3.2009 17:11

medved

Zase jsme se složili na kamarády

Teď by to měli pánové zaplatit. Vymysleli kšeft pro kamaráda. To byl docela pěkný vládní tunel od ministrů. Měli bychom mít i ministerstvo pro tuneláře místo pro menšiny.

0/0
3.3.2009 17:02

barbudo

Nepřizpůsobiví občané si osobují právo posuzovat ...

... jakou rychlostí je kdo smí obtěžovat, za co a kolik budou platit, jestli budou vyřvávat do dvou nebo do tří do rána  ...

... jsou tací svobodomyslní ...

0/0
3.3.2009 16:53

tojsouveci

Re: Nepřizpůsobiví občané si osobují právo posuzovat ...

Kdežto ty přijmeš bez reptání i kamerový dohled do každé místnosti tvého bytu (omu), že? Konekonců tam nic protiprávního neděláš, tak tě ty kamery mohou ochránit při náhlé srdeční nehodě, úrazu, či vloupání. Vlastně samé výhody.

Jen ti "nepřizpůsobivý" budou zase proti a budou tvrdit, že jim to vadí, že je to omezování osobní svobdy atd. Jaké svobody? Copak je ta kamera drží za šos? Hlupáci "svobodomyslní"

0/0
3.3.2009 17:41

barbudo

Re: Nepřizpůsobiví občané si osobují právo posuzovat ...

... ano, ukázková demagogie ...

... kamery vůbec nesouvisí s tím, jak užíváte zapůjčenou věc ...

... veřejná komunikace totiž není Vaše a Vy nemáte právo ji beze všeho užívat ...

... její vlastník a provozovatel Vám ji zapůjčil k užívání za stanovených podmínek ...

... pokud Vám podmínky vadí, neužívejte ji. Nebo jste morgoš? 

0/0
3.3.2009 17:44

tojsouveci

Re: Nepřizpůsobiví občané si osobují právo posuzovat ...

Kamery s tím samozřejmě souvisí - sledují zda se k pronajmuté věci (bytu) chováte dobře.

Zapůjčil komunikaci za stanovených podmínek? ;-D;-D;-D

0/0
3.3.2009 17:52

barbudo

Re: Nepřizpůsobiví občané si osobují právo posuzovat ...

... samosebou, že komunikace Vám byla zapůjčena k užívání za stanovených podmínek. To nevíte?

0/0
4.3.2009 8:21

Garion.

Re: Nepřizpůsobiví občané si osobují právo posuzovat ...

Až Vás někdo (komu jsou zákony stejně volné jako Vám) několikrát za sebou vykrade a policie Vám řekne, že nemá lidi na to, aby stála u Vašich dveří 24 hodin denně, tak takový kamerový systém u Vás doma uvítáte. A ještě si rád před dům dáte značku POZOR, POLICEJNÍ KAMERA! ;-D Pokud klima ve společnosti zhoustne natolik, že bude běžné vraždit a krást tak, jako se dnes porušují dopravní předpisy, pak bez reptání přijmu jakýkoliv systém, který pomůže zvýšit bezpečnost. I za cenu omezení osobní svobody.

0/0
3.3.2009 17:55

tojsouveci

Re: Nepřizpůsobiví občané si osobují právo posuzovat ...

A už je to tady :-)

No doufám, že ty kamery budou dobrovolné, a ne že někdo přikáže jejich plošnou instalaci, jelikož si někteří "neuvědomují" jejich výhody

0/0
3.3.2009 17:57

Garion.

Re: Nepřizpůsobiví občané si osobují právo posuzovat ...

S kamerou jste začal vy. Já jen napsal, za jakých podmínek bych si uměl představit jejich nasazení. (až bude tolik vražd, co je denně dopravních nehod). Podle vás tedy je normální, že když s nějakým nařízením nesouhlasím, tak ho nebudu dodržovat? To jako když by se mi nelíbil zákon o soukromém majetku, tak bych vás mohl beztrestně okrást? Jen o málo, třeba o stovku denně. To vaši bezpečnost neohrozí a nic se vlastně nestane, ne? Jóó, kdybych vás okradl denně o 1000,-Kč, to by byla jiná. To už je (si myslím) moc, co? Takhle si určím sám hranici (rychlost) a podle toho se budu chovat. Takhle si to představujete?

0/0
3.3.2009 18:06

Garion.

Deformované myšlení

Pánové TOJSOUVECI, MOZEK2009, MPIXEL: Vaše myšlení je značně deformované a egocentrické. Stále obhajujete, že porušování zákona je něco normálního a cítíte se dotčeni, že vás chce policie kontrolovat bez ohlášení. Vaše argumentace typu "když pojedu rychle a nikoho neohrozím, tak jsem vlastně nic neprovedl" je mimo mísu. Ty zákony nejsou nastavený jentak, že si někdo sedl ke stolu a něco si v tu chvíli vymyslel. I ta 50km/h má nějakej důvod. Výjimky na přehledných úsecích řeší vyšší povolená rychlost (např. 70ka), ale jinak pro všechny platí 50ka. A tu dodržujte. A pokud se bude zvyšovat počet lidí myslících vaším způsobem, jsem pro zavedení GPS modulu s permanentním kontrolováním. Dojedeš do cíle a auto ti samo vytiskne složenku, kolik máš převést policii za dopravní přestupky. Zároveň se tyto údaje sami odešlou na příslušný finančák.

0/0
3.3.2009 16:43

mozek2009

Re: Deformované myšlení

Přečti si, co jsem napsal o několik řádek níže "V tomhle máte jednoznačně pravdu. Značky jsou neuvěřitelná pitomost a ukazujou na inteligenci našich zákonodárců". Takže jsem pro zrušení značek, ale nejsem pro, aby se měřilo na bezpečných úsecích a ne na těch nebezpečných, protože logicky ani policisté nemohou být na dvou místech současně. A protože mám vlastní úsudek, tak něco neobhajuju jenom proto, že to někdo vymyslel. Tedy v současnosti 50 a za pár měsíců jinou rychlost, protože to někdo změní. Důležitá je bezpečnost a ne to jestli jedu na přehledném úseku 50 nebo 60. A 70 nic neřeší, protože téměř nikde není.

0/0
3.3.2009 16:48

Garion.

Re: Deformované myšlení

Ano, se značkami s vámi naprosto souhlasím (o tom se ani nemělo začít jednat) se zbytkem moc nesouhlasím. U nás v plzeňském kraji se leckde s60kou a 70kou setkáte. Ne tak často, jak by se líbilo mě, ale neřeším to tím, že tam, kde usoudím, že by mohla být bezpečná rychlost vyšší, tak to tam prostě napálím. Mně jde spíš o princip, o způsob vašeho myšlení. Kdyby takhle uvažovali všichni, tak ty zákony tu být nemusí a vše ovládne anarchie. I špatný zákon je lepší než žádný.

0/0
3.3.2009 17:01

mozek2009

Re: Deformované myšlení

60 neznamená napálit. To je zase bohužel Vaše myšlení. Zákony by měly řešit extrémy a ne přikazovat všechno. Pokud by vzniknul zákon, že všechna auta musí být zelená, tak s tím také budete souhlasit, protože lepší nějaký zákon, než žádný?

0/0
3.3.2009 17:06

Garion.

Re: Deformované myšlení

Barva auta není pro mě problém. Pokud někdo národu vysvětlí a všechny přesvědčí (i tvého zákonodárce), že to zvedne bezpečnost na silnici, tak proč ne. Pokud to bude jen nějakej úlet, tak dlouhého rvání mít nebude. Novináři to vyčenichaj a někdo se toho chopí. Když to bude věc, ktrerá mi bude výrazně vadit, tak se ozvu. A důrazně. Páky k tomu mám.

Souhlasím jinak s Vaší první a třetí větou. Ale nemůžu ignorovat zákon, když se mi nelíbí. Dodržuj a pak to řeš se svým poslancem.

0/0
3.3.2009 17:16

mozek2009

Re: Deformované myšlení

Ale bezpečnost právě nezvedne to, že se bude na přehledných úsecích měřit 50, ale že se bude měřit na nepřehledných úsecích.

0/0
3.3.2009 17:18

barbudo

Re: Deformované myšlení

... proč? V přehledných měřit jde, v nepřehledných těžko ...

... a prasata se vybodují ...

0/0
3.3.2009 17:26

Garion.

Re: Deformované myšlení

Tak nějak. Takhle přímočaře bych to nenapsal, ale s obsahem víceméně souhlasím R^

0/0
3.3.2009 17:36

tojsouveci

Re: Deformované myšlení

Takže jde o vybodování a ne o bezpečnost na silnicích? :-)

0/0
3.3.2009 17:54

Garion.

Re: Deformované myšlení

myslím, že to s tím úzce souvisí. "Vybodovaná hovada" nebudou jezdit, tím pádem se zvýší bezpečnost na silnici. Řekl bych, že je to klasická přímá úměrnost.

0/0
3.3.2009 17:57

mozek2009

Re: Deformované myšlení

Jenomže hovada pojedou do zatáčky nepřiměřeně 50 a normální lidi na rovné silnici 60. Není to rychlosti, ale o přizpůsobení rychlosti.

0/0
3.3.2009 18:32

mozek2009

Re: Deformované myšlení

Podle Vašeho úsudku jsou tedy všechny zákony skvělé a správné. Před několika lety tedy bylo správné jezdit 60 a nyní 50. Bohužel se domnívám, že nemáte vlastní úsudek a potřebujete, aby Vám bylo všechno nařizováno.

0/0
3.3.2009 16:52

Garion.

Re: Deformované myšlení

Skvělá dedukce. Přečtěte si prosím můj text znovu. Píšu, že jestli je zákon správný nebo ne, že to je věc jiná. Rozhodně ho nezměníte tím, že ho budete porušovat. Demokratické uspořádání společnosti Vám nabízí jiné způsoby, jak upozornit na to, že se Vám něco nelíbí. Mně je třeba šumafuk, jestli je stanovena rychlost v obci na 60, 50 nebo 40km/h. Nejezdím jako mpixel 200km denně, abych z toho měl depku, že strávim moc času svým přemisťováním a že by se ten čas dal využít jinak. Co se týče silničního zákona, tak mi celkem vyhovuje a s jeho dodržováním nemám problémů. A když ho budou dodržovat všichni, to bude najednou živejch lidí :-)

0/0
3.3.2009 17:08

mozek2009

Re: Deformované myšlení

Ale přizpůsobíte se jakémukoli zákonu. Když někdo nařídí, že musíte vycházet z domu levou nohou, tak to budete také obhajovat?

0/0
3.3.2009 17:12

barbudo

Re: Deformované myšlení

... znáte civilizovanou zem, kde by se na zákony v dopravě tak kašlalo, jako u nás?

0/0
3.3.2009 17:24

mozek2009

Re: Deformované myšlení

Např. Řecko. A viděl jste v civilizované zemi, aby se policisté chovali při kontrolách jako v ČR?

0/0
3.3.2009 18:29

Garion.

Re: Deformované myšlení

My si pořád nerozumíme. Já zákon neobhajuju. Já apeluju na automatické dodržování platných zákonů. Na slušnost a morálku. Když zákony dodržovat nebudete, musíte počítat s postihem. Dopředu víte s jakým, tak záleží jen na Vaší ochotě riskovat, jestli Vám to za to stojí. A nerozčilovat se, že jste jel 51, takže se vlastně nic nestalo. Hranice někde být musí. A pokud ji překročíte (jedno o kolik) a policie na to přijde, přijde sankce (pokuta).

0/0
3.3.2009 17:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.