- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Je dulezite, aby deti znali i svuj matersky jazyk, protoze to je zaklad. Mam na mysli cesky jazyk, ne poanglicteny zparchantely jazyk , ktery je nyni moderni. Cizi jazyky neni na skodu znat, cim drive se zacne s vyukou, tim lepe. Deti maji vetsi vyhodu nez dospeli pri vyuce. Je ovsem pravda , ze kvalifikovani ucitele chybeji, coz neni zadna novinka, ale rodicum, kterym opravdu zalezi na vzdelani ditete, urcite neni zatezko najit soukromeho ucitele.
Tady se debatuje o jazycích a mě bohužel kvalitní výuka jazyků taky minula. Potřebovala bych si to teď nějak doplnit, ale nějak pořád není čas. Chtělo by to i dodělat si maturitu, už jsem to zkoušela na jedné škole, ale muselo se tam chodit každý týden odpoledne a to jsem fakt nedávala.
Poraďte někdo, jak to udělat. Jen s výučním listem se dneska blbě hledá práce a hlavně vás každej ošidí na výplatě...
zadarmo a na stříbrném podnose jazyky ani maturitu nedostanete. čas je, jenom je potřeba srovnat si priority.
Kdysi němčina, francouzština, pak zas dlouho němčina, chvíli jsme si věřili a zas na chvíli němčina, načež ruština... A teď cpát dětem do hlavy co nejvíce angličtiny a "světových" témat. Jistě, z hlediska funkčnosti a jejich úspěšnosti, to možná bude výtečné, ale je to opravdu jen o tom? A co trocha hrdosti?
To je přece jasné, za 15 000 hrubého tam aprobovaného germanistu, anglistu, psychologa...prostě nedostanete. Vím, že jazyky učí přeučení ruštináři (nevystudovaní), výtvarkáři, matikáři, kteří neumí mluvit. Dokonce zkouší i u maturit.
Tomu se totiž říká tržní mechanismus. Stát nezapaltí kvalitně učitele, tak nemůže požadovat kvalitní výuku.
A to nam trvalo dvacet, let, nez jsme konecne prisli na to, ze jazyky se maji vyucovat uz od prvni tridy? Patrim k pokusnemu rocniku 1981. Prvni trida pokus s vyukou matematiky mnozinami. Byla jsem prvni rocnik, ve kterem se zacal ucit cizi jazyk rozdilny od rustiny. To bylo v pate tride a ucili jsme se nemecky. Ucitelka absolvovala dopisove kurzy, byla par lekci pred nami. Kdyz jsem vylezla osmicku, naparili nam jeste devitku. V devitce jsme prakticky jen opakovali, proc? Nebyly osnovy. Stredni skola, to byla tragedie s anglictinou, bylo jim jedno, ze nic neumime! Nemcina byla dobra, ale styl vyuky, priserny. Jedine, co me zachranilo, ze me jazyky bavi a dneska nemecky mluvim obstojne.
Vysoka skola, teprve v 18. letech jsem mohla studovat jazyky, tak jak povazuji za spravne. Ted je mi 28 a jsem v Londyne. Proc?? Ucim se anglicky. Od znova a poradne, ale hlavne za sve, tvrde vydelane penize. Investice do jazyku je totiz jedna z nejlepsich investic, kterou muzeme vynalozit na sve deti.
prave ze se vyucovat od prvni tridy nemaji, je to blbost.
Český prvňáček brečí a nechápe.Když už se konečně naučí psát a číst celou českou abecedu. Když už konečně umí vyslovovat krásné čisté " R" , tak na hodině angličtiny se lítostí rozbrečí. Paní učitelka angličtiny chce po něm všechno úplně jinak.
" takhle to nesmíš psát ! "
" takhle to nesmíš číst ! "
" tahle to "R" nesmíš vyslovovat ! "
Za dva roky budeš mít francouštinu, tak si z hezky zvykej na světové jazyky a češtinu sem nepleť !!!
krasne ciste R a Ř by mel zvladnout jiz predskolak kolem 4-5 let nejpozdeji. Jinak je nejvyssi cas zacit chodit na logopedii. Normalni prvnak jiz jde do skoly a tusi a vi zaklady. Chce vedet, co to ma na tricku napsany a proc ti lidi na namesti mluvi jinym jazykem a jak se v tom jazyku rekne "Ahoj, jmenuju se Pepik Novak"....
Ale pravda je, ze jde o pristup. Ucetele v 1. a 2. tride casto jen foneticky uci deti nazvy barev, ovoce, zvirat atd. Aby je to bavilo a je to formou hry. Nerikaji zda se cte R nebo necte. Proste to dite foneticky opakuje po uciteli.... Ale muzeme mit kazdy jiny nazor.
Mají vůbec školy jasno, co je cílem předmětu "cizí jazyk" ?
předpokládám, že se naučit mluvit jinou řečí
I když některé školy kladou velký důraz na literaturu, dějiny a kulturu.
Nebo snad myslíš hlubší rozbor slova "cizí"?
Nic nepřehánějí, jen nemají učitele, kteří umí učit.
Je pravda, že lidé co učí angličtinu jsou opravdu "podivuhodná sebranka". Většina z nich nemá na školách co dělat a dokáží jazyk zcela znechutit. Jsou to buď sadisté, nebo lidé kteří jsou neschopní pracovat jinde, tzn. alkoholici, duševně nemocní atd.............Myslím , že žádný jiný předmět na tom není tak bídně. Možná informatika.
Bohužel je to i důsledek toho, že všichni učitelé mají stejné platy, a ty sem jim zvyšují za to , jak dlouho již učí. Je řece logické, že kdo umí víc, a může si jinde vidělat víc (jazykáři , informatici) tak nebude učit za stejné peníze, jako například češtináři či dějepisáři, kteří zdaleka takovou možnost jít jinam nemají a musí brát co je. Platy by měly odrážet situaci na trhu práce. Jinak opravdu některé předměty budou učit pouze lidé neschopní se uplatnit v praxi.
je jedinej skolni predmet kterej mi v zivote k necemu byl. vyuka jazyku byla mizerna a nejmizernejsi byla prave od kvalifikovanych jazykaru, kteri dokola omylali gramatiku, takze kdyz sem se octnul v osumnacti v anglii, umel sem treti kondicional, ale prodavaci v kramu sem nerozumnel ani slovo