Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šéf ženy nekritizoval, brání se lékařská komora. Záznam vypovídá o opaku

Lékařská komora brání svého šéfa Milana Kubka, který ve Sněmovně mluvil o "feminizaci zdravotnictví" jako o "nebezpečném trendu". Prý nic takové neřekl a označovat vystoupení za kritiku lékařek je nehoráznost. Komora se ohání audiozáznamem. Ten ale jen potvrzuje již dříve zveřejněná slova.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Leto_Atreides

Pan doktor v podstatě jen okomentoval statistická, tedy...

..."tvrdá" data. Nechápu ten povyk, asi okurková sezóna začala posdtatně dříve. Máme statistický soubor osob X a Y, které tvoří dohromady jeden celek. Pokud skupina osob X slouží méně směn než skupina osob Y, lze naprosto logicky předpokádat, že "X" bude mít ve srovnání s "Y" méně zkušeností. Pakliže bude stále více osob "X", půjde úroveň práce dolů. Jelikož jsem přesvědčen, že to nejlepší pro malé dítě je být s matkou (jinak z toho kouká citová deprivace), spíše se ptejme, JAK LÉKAŘKÁM POMOCI SLADIT PRACOVNÍ A RODINNÝ ŽIVOT.

0/0
3.3.2009 10:07

Růžičková

Re: Pan doktor v podstatě jen okomentoval statistická, tedy...

Ale bohužel pan Kubek žádná "tvrdá" data ohledně odsloužených služeb nenabídl! !!V příspěvku ve zdravotním výboru ve sněmovně zmínil jen  tři čísla, která se ale týkala pouze počtu procent v oborech pediatr a chirurg z hlediska pohlaví. Souhlasím také, že malé miminko má být doma spíš s matkou /kojení/ než s otcem. Doporučená doba kojení je půl roku a po tu dobu jakýkoliv člověk nemůže ztratit zkušenosti z oboru a těch pár měsíců velmi lehce dožene. Co když jakýkoliv chirug bude půl roku nemocný a mimo - to také budete kritizovat, že má méně zkušeností?? Skutečně nevím, o čem je takováto diskuse. Neznám žádnou lékařku, která by byla třeba sedm let doma se dvěma dětmi. Naopak , ještě i během toho půl roku se snaží mít aspoň půldenní službu týdně, aby neztratila kontakt s kolegy. Znám to z osobní zkušenosti kamarádek.:-)

0/0
4.3.2009 19:14

Eve3

Jak se "tohle" dostalo do čela lékařské komory?

Člověk, který neumi važit svá slova, nemůže stát v čele lékařské komory... tenhle člověk je naprostý pitomec (pardon, ale jinak se to řict nedá)...;-€

0/0
3.3.2009 8:50

diviznaT

Bohužel to pan Kubek řekl,

a pěkně natvrdo. Ačkoli nejsem modropták, doporučila bych panu Kubkovi, aby se u pana Kocába poptal po klíči od jeho chomutovského bytu. A přestěhoval se tam, pokud možno natrvalo. Rv

0/0
3.3.2009 8:27

TarasBulba

Re: Bohužel to pan Kubek řekl,

No vidíte, to je právě jeden z důvodů, proč ženy v některých profesích zkrátka nemůžou dosáhnout mužských kvalit. Příliš totiž podléhají emocím a řídí se pocity a drby na úkor konkrétnosti a analytiky. V tom jeho nešťastném vyjádření se nikde nemluví o kvalitách doktorek ani o kvalitě jejich práce. Hovoří pouze o nesrovnatelném pracovním nasazení.

0/0
3.3.2009 8:38

diviznaT

Re: Bohužel to pan Kubek řekl,

Myslím si, že se spolu shodneme, Tarasi, ačkoli jsme to oba řekli jinými slovy. Já emotivně, vy jste to celé zanalyzoval. Pan Kubek patří do Chánova, budiž mu věčná sláva. ;-D

0/0
3.3.2009 9:07

Leporelo z lepenky

Re: Bohužel to pan Kubek řekl,

pak jsi ovšem nepochopil, co říkal ;-D

0/0
3.3.2009 9:10

diviznaT

Re: Bohužel to pan Kubek řekl,

že ty máš zase chuť na povídání o odhrnutých slipech ;-D

0/0
3.3.2009 9:15

Leporelo z lepenky

Re: Bohužel to pan Kubek řekl,

R^

0/0
3.3.2009 9:09

Leporelo z lepenky

Re: Bohužel to pan Kubek řekl,

souvislost mezi modroptákem a Kocábem mi opravdu uniká

0/0
3.3.2009 9:10

s.sliver

No,, pěkný.

Co mu na to řekla jeho polovička?

0/0
3.3.2009 8:22

JanMora

Příspěvky

Nemám mužský nick, to je jen dojem mužského nicku. Z nicku se přece nedá soudit na pohlaví :D Nepoužívají se náhodou různé zkratky a složeniny, co?

0/0
3.3.2009 8:20

ten.radi

Tak to

soudruhuhům novinářům opět nevyšlo .......;-(

0/0
3.3.2009 8:02

babacek

MR -HUHU

Podstata je v tom, že ti ženská nebude makat 20 hodin makat denně, píše Mr-Hu. Přitom si docela dost dobře dovedu představit jak by brojil pokud by jeho žena pobývala v práci 20 hodin. :-)

0/0
3.3.2009 7:48

Dennys

Bublina zase splaskla

podobne jako "afera" s radnymi atestacemi MUDr.Kubka. To se od s.Petrasove dalo cekat, ze zas keca. O tom svedci i jeji ostatni tendencni clanky.

Pokud MUDr.Kubek rekl, ze "pokrac. feminizace zdravotnictvi je problem ...", nerekl nic jineho nez to, co tvrdi predseda Deutsche Ärztekammer prof.Hoppe uz davno.:-) Muzi to uz za ty penize chteji stale mene delat. Nic vic nic min. Pokud chteji v CR zajistit rodine slusny standard bez zadluzeni na cdely zivot, zustava jedinou moznosti prac. emigrace. [>-]Rv, EUR^ 

0/0
3.3.2009 7:47

JanMora

Příspěvky

;-€ Jako žena lékařka přestávám platit členské příspěvky lékařké komoře. Takového šéfa jako je pan Kubek nechci. Nemám pracovní výkon, tak proč by za mnou Lékařská komora stála a mohla se za mě zaručit.

0/0
3.3.2009 7:46

babacek

Re: Příspěvky

Máš pravdu, ale když si žena lékařka proč máš mužský nick, to se za své pohlaví stydíš?8-o

0/0
3.3.2009 8:02

pinguin4

Kube, Rath, Paroubek jedna banda podruhé...

Ono mu nic jiného nezbývá, proto si dnes lékaři píší dva měsíční výpisy práce. jeden, který splňuje zákonné přesčasy a druhý opravdový, ale ten se nikde neuvádí. A když už lékař slouží, pak se zeptejte svého známého lékaře, kolik hodin mu ze služby stát zaplatí. Max. 75% a to ještě jen některým. Vyjímkou není ani 50% placeného času. Šli byste na brigádu, kde Vám zaměstnavatel proplatí 12 hodin místo odpracovaných 24???

0/0
3.3.2009 7:46

pinguin4

Kubek, Rath, Paroubek, jedna banda...

Dovolím si vstoupit do diskuze, i když vím, že Vám moje slova budou proti mysli. Myslím si, že většina z Vás co tady diskutujete ani nevíte, jak to dnes ve zdravotnictví chodí. Není to o tom, že ženy nemohou sloužit tolik služeb jako muži, oni opravdu nemohou, oni totiž musí! Moje žena, které je 30 let se teprve na podzim dostala k atestaci (nesmyslná úprava atestací, která je možná nejdříve po 5-ti letech praxe a ne po dvou a půl jako dříve). Až v této době v podstatě může uvažovat o založení rodiny. Dříve se atestovalo po 2,5 letech, žena opdešla na mateřskou, po 5-ti letech a dvou dětech se vrátila a jelo se dál. Dnes je to postavené na hlavu a žena je ve zdravotnictví díky sociálnědemokratické vládě, která zavedla atestaci po 5-ti letech značně diskriminována,a le to asi pan Kubek neví. Nicméně, bavíte se o tom, že Vám žena nebude makat tolik přesčasů, jenže on na přesčasy existuje zákon a ten je ve zdravotnictví regulérně porušován a stát tomu jen hloupě přihlíží.

0/0
3.3.2009 7:46

Dennys

Re: Kubek, Rath, Paroubek, jedna banda...

Kolego, atestace po 5 letech je i v Nemecku atd. Problem je, ze modri koumaci zavedli temer nesplnitelna atestacni kriteria, ktera se na periferii proste tak snadno splnit nedaji. Pokud by Vase zena chtela delat obfodacku, popovidejte si o tom s modrymi soudruhy z Asociace amb. specialistu. Nechteji konkurenci. Nic vic, nic min.EUR^

0/0
3.3.2009 7:56

hellmuth

Já tedy nevím,

proč z toho tolik lidí šílí. Vždyť má pravdu.

0/0
3.3.2009 7:46

Jen Aby

socani a odboráři lžou

v Hradci Králové nikdy nebyl v sídle socanů bordel .. a o tom náchodském níkdo nevěděl, například Škromach tam vypil jenom čaj a ty děvky u tyče si myslel, že jsou jenom uklizečky

Koubek nidky neřekl nic o tom, že doktorky jsou nevýkonnější než doktoři a na neštěstí  feminizace ve zdravotnictví ani v duchu nepomyslel ...

Lež povýšená na normu - to je česká politika ... jak to má potom v životě vypadat jinak? 

0/0
3.3.2009 7:42

Ftipnejj

Kubkova zena

A co na to Kubkova zena ?

0/0
3.3.2009 7:40

babacek

Šéf ženy nekritizoval ?!

Překvapuje snad někoho, že tento zjev popře záhy svá slova, vždyť má přece vzor ve svém ideálu Rothovi a Parobkovi. :-©

0/0
3.3.2009 7:28

babacek

Re: Šéf ženy nekritizoval ?!

Sorry. Rathovi - Paroubkovi

0/0
3.3.2009 7:28

Elvie

Je to úplně pravda..

.. v dnešní době většina fakult (vyjma LF Brno) přijímá na studijní průměr (většinou do 1,2) a to  pak se na medicínu dostanou většinou vyplašené šprtky, které se na jinou VŠ vlastně ani nedostaly, neb si na SCIOtestech si u příjmaček ani neškrtly. Ony se ale umí našprtat i tu medicínu a tak tím studiem většinou  nějak prošrotí, ale vztah k ní nemají vlastně žádný. A pak jim chybí rozhodnost a ostré lokty, které jsou k tomuto povolání nezbytné, protože jinak z nich budou jenom outsideři.  Tak to je.

0/0
3.3.2009 7:22

slv

Re: Je to úplně pravda..

Evidentně o studiu na medicině víš prd.

0/0
3.3.2009 7:23

_m-

Re: Je to úplně pravda..

8-o8-o8-o............vyplašené šprtky, které se na jinou VŠ vlastně ani nedostaly, neb si na SCIOtestech si u příjmaček ani neškrtly............

;-D;-D;-D

0/0
3.3.2009 7:33

babacek

Re: Je to úplně pravda..

Co je prestižnější než medicína když pominu  IT?8-o

0/0
3.3.2009 8:07

Leto_Atreides

V této zemí? Asi VŠCHT nebo některé obory na MATFYZ

:-)

0/0
3.3.2009 10:16

babacek

Re: V této zemí? Asi VŠCHT nebo některé obory na MATFYZ

No MATFYZ snad ještě, ale chemici víc jak lékaři? Děláš si kozy ?;-(

0/0
3.3.2009 13:59

Mr-Hu

páni redaktoři

buď nerozumí česky, nebo schválně překrucují. Afera Rath nevyšla, aféra dryml nevyšla, aféra mrština nevyšla, tak zkoušíte Kubka ;-D 

0/0
3.3.2009 5:42

singlemalt

Re: páni redaktoři

Copak ty tvé ukřivděnce spojuje? Že by Kubek byl socan?8-o;-D

0/0
3.3.2009 5:53

slv

Re: páni redaktoři

Co to pindáš oslíku. Kubek řekl podle audia přesně to, co je mu vytýkáno.

Vy jste se v těch manýrech nacistických pohlavárů shlídli až moc.

0/0
3.3.2009 7:22

babacek

Re: páni redaktoři

Souhlas.R^R^R^

0/0
3.3.2009 8:09

Mr-Hu

špinavá kampaň idnes

bývalého deníku ústředního výboru svazu socialistické mládeže. Idnes má za úkol pošpinit Kubka. Kubek nic takového neřekl, vytrhnout, překroutit, vyrobit senzaci a hurá do novin. :-©

0/0
3.3.2009 5:29

babacek

Re: špinavá kampaň idnes

Tak jako audiozáznam lže a ty to zase víš všechno lépe jako vždy. ;-D

0/0
3.3.2009 7:30

Prickrose

Neco na poucenou....

6teho prosince, 1989, v Montreal's Ecole Polytechnique skole bylo zastreleno 14 mladych studentek na inzenyrske fakulte. Marc Lepine rozdelil zenyod muzu a nez do nich zacal strilet rval " nenavidim feministky!!!!" Pry vinil studentky za to, ze se na skolu nedostal. Ony tam pry zabiraly jeho misto.  Asi prave proto je u nas tak nizka tolerance na genderovou diskriminaci. My uz to mame za sebou.

http://archives.cbc.ca/society/crime_justice/topics/398/

0/0
3.3.2009 5:07

Prickrose

Zakonik prace....

Jsem zamestnavatelka, zamestnavam muze i zeny. Pokud do prace nechodi pozde, opili nebo zhuleni, v praci nespi, nejsou na ne stiznosti, odvadeji dobrou praci, tak mi neni VUBEC ale VUBEC nic do jejich OSOBNIHO zivota. Pro me za me at si treba doma maji 10 decek a 5 manzelu, neni to muj business. Jakmile se za nima po praci zabouchnou dvere moje autorita nad nima konci.

Jakmile se zacnu k zamestnancum chovat jinak na zaklade pohlavi, sexualni orientace nebo barvy pleti, tak nedodrzuju zakonik prace a urady si na me pekne posviti.

0/0
3.3.2009 4:08

Mr-Hu

Re: Zakonik prace....

Podstata je v tom, že ti ženská nebude makat 20 hodin makat denně. A vo tom to celé je.

0/0
3.3.2009 5:31

Prickrose

Re: Zakonik prace....

Ona  bude makat tolik, na kolik se domluvime.

0/0
3.3.2009 5:34

slv

Re: Zakonik prace....

Koneckonců se odboráři Rath a Kubek celá léta snažili, aby ve zdravotnictví byly maximálně omezeny přesčasy.

Těch 20 hodin nevydrží ani chlap. Alespoň dlouhodobě.

0/0
3.3.2009 7:28

babacek

Re: Zakonik prace....

A proč by měla? A být na pracovišti 20 hodin ještě neznamená 20 hodin pracovat. :-)

0/0
3.3.2009 7:32

opportunity

Re: Zakonik prace....

R^

0/0
3.3.2009 7:40

fleret1

pan Kubik,jako ze se neutale myli,

tak v tomto pripade ma jednoznacnou pravdu - a muzete se vzteka a psat korektni blaboly jak chcete --- JE TO FAKTb !!

0/0
3.3.2009 3:03

username

pravda i ne

no teoreticky by mohl mít i pravdu, ale pouze za předpokladu, že zde bude docházet neustále k porušování zákona o maximálním počtu přesčasových hodin, protože to je v nemocnicích překračováno klidně i několikanásobně. Když by se limit dodržoval, tak o nějakém zvýšeném počtu hodin u jednoho z pohlaví by nešlo mluvit, neboť ten počet hodin je stejný pro obě pohlaví.

0/0
3.3.2009 2:04

--Judith--

O čem to ten člověk mluví?

O tom, že žena má dvě aktivní role, zatímco muž přijímá jen jednu - tu druhou má tak nějak formálně, protože má pocit, že dvě role nemůže zvládnout? Žena to  ovšem zvládnout musí, a pokud ne, tam je jednoduše odstrčena od kariéry, aniž by se jí lidé jako je pan KUpka alespoň minimálně snažili pomoci.

Ne se ženami, ale s muži v Česku není něco v pořádku.

Tohle není problém pouze zdravotnictví, ale je to problém české společnosti obecně.

 

0/0
3.3.2009 1:27

filc

eh

0/0
3.3.2009 0:15

filc

Re: eh

At uz bylo receno cokoliv (a zaznam jsem si poslechl nekolikrat) tento clanek je typickou ukazkou medialni manipulace.

Slova, ktera nebyla vyrcena, jsou prohlasovana za pravdu a slova, ktera vyrcena byla, tak jsou vyjmuty z kontextu. O cem vlastne byla ta prednaska? O cem vlastne ten doktor mluvil jako celek se nedozvime, protoze to pro idnes a potazmo media neni dostatecne bulvarni.

0/0
3.3.2009 0:17

sorgedoktor

Feminisace zdravotnictví je tragedie, hlavně pro venkovské

obvody a  venkovské obyvatele.V rodinách je zanedbána výchova dětí/ v rodinách lékařek/. Čaté rozvody.

  Na   druhé   straně takové lékařce na venkově, která tam přijde   ve 30 letech nezvybde, než rozvrátitn nějakou rodinu...

Doktor Kubek problém nevidí v plné šíři..

0/0
2.3.2009 23:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.