Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chirurgie není pro ženy, nejsou rozhodné jako muži, tvrdí lékaři

Lékařek je v medicíně třikrát víc než před třiceti lety, názory jejich kolegů na ně přesto zůstávají stejné jako tehdy. "Pro ženy chirurgie není vhodná, chirurg se potřebuje rychle a rázně rozhodovat. A to je něco, co nepatří ke standardní ženské výbavě," myslí si o kolegyních třeba chirurg Pavel Pafko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

TarasBulba

Doktorek je tady opravdu trochu moc

Přijde doba chřipek a u dětské paní lékařky je z rodinných důvodů zavřeno, protože má doma taky dvě malé děti, které pochopitelně taky marodí. Když pak už třetí zimu chodíte s dětmi k "cizímu" doktorovi, začnete přemýšlet, kde je vlastně chyba.

0/0
3.3.2009 11:32

brekebrekeke

velka chirurgie

skutecne neni pro zeny. akorat to velmi neuctive pafko i pekarek formulovali. lekarky opravdu urazili vsichni tri,zejmena kubekRv

0/0
2.3.2009 19:47

perina

Re: velka chirurgie

Nesouhlasim, protoze vim, jak to na chirurgii chodi, ze mlade lekarky prakticky nemaji moznost se k necemu poradnemu dostat a tim padem se to naucit.. je to proste obor, ve kterem vladnou muzi. Panove chirurgove nesnesou pomysleni, ze by zenska treba mohla byt lepsi..a pro jistotu ji ani nedaji prilezitost.

0/0
3.3.2009 12:08

p_jiri

Množství chyb a prohřešků

To že ženy nemají čas hnát se za kariérou ještě neznamená, že ztrácejí krok úplně.

Kolik bylo v poslední době afér o pochybeních lékaře a jaké bylo jejich pohlaví (neříkejte že chlupaté;-D)? Kdo vůbec kontroluje namátkově práci lékařů?

Jak dlouho ještě bude pacient záviset na správnosti okamžitého úsudku jedné(!!) osoby, pro kterou je většinou jen další "pacoš"?

0/0
2.3.2009 19:04

brekebrekeke

Re: Množství chyb a prohřešků

to jste si zavinili vy! sami! mily paciente! lekaru je malo,jsou podplaceni,pretizeni,a ti v soukromych praxich vas nezachrani! v nemocnici nerozhoduje jediny.tam jsou konsilia.kdyz o necem nevis,neznamena to,ze to neexistuje.pokud chces kecat do zdravotnictvi,musis v nem pracovat,jinak nevis nicRv

0/0
2.3.2009 19:40

p_jiri

Re: Množství chyb a prohřešků

Milej vodníčku, právě ze zdravotnictví jsem zdrhnul. Když jsem viděl, na jaký polobohy si páni doktoři hrajou, tak jsem s tím bordelem nechtěl mít nic společného.

Teď mi bohatě stačí, že mám praktičku, která patří k psychiatrovi a jinej mě nezaregistruje, protože "má plno" a nespadám k němu.

A nemocnice ať jdou taky do háje. Když byla přítelkyně na plánované operaci,  tak se do poslední chvíle nebyli schopní ani dohodnout kdo ji bude vlastně operovat a kdo jí vůbec řekne nějaké podrobnosti. A konzilia kolem normálního človíčka taky zrovna moc neposkakují.

0/0
2.3.2009 19:56

_m-

Tak to jsem nečekala

brala bych, že  máme menší sílu nebo výdrž, ale že žena není rozhodná....... tisíckrát denně rozhodujeme sice maličké, ale pro rodinu podstatné věci, o kterých nemají pánové ani tušení.

0/0
2.3.2009 17:51

antigogo

Re: Tak to jsem nečekala

Ale i v lékařství i na chirurgii jsou rozhodné lékařky, jenže, protože i díky názorům takových Pafků, jsme odsunuti daleko na východ, tak se ty lékařky k operaci vůbec nedostanou.

0/0
2.3.2009 17:57

brekebrekeke

Re: Tak to jsem nečekala

nazdar,nooo,musim ti to znovu potvrdit. velkou chiru zensky nedelaji,nepusti se k ni.je to mozna i prezitek,ale pokud zazije stary zkuseny prednosta par pokusu s zenou a nasledne hysterie,paniky a neustani stresu u operativy,brani se tomu.jenze toto je OBOROVA vec. obecne v medicine s tim zasadne nesouhlasim,ze by zena pracovala mene nez muz.to si opravdu do te huby nevidelRv

0/0
2.3.2009 19:38

sphagnum

Re: Tak to jsem nečekala

Když k Pafkovi nastoupí nová mladá doktorka, on jí jako správný macho dá vědět co si o ní a jejích schopnostech myslí, tak se taková s ním bude těžko dohadovat o diagnózu a svůj názor.

0/0
2.3.2009 21:13

kocourek96

Má pravdu, na koleji jsme vždycky říkávali, že nejhorší

je nerozhodná baba

0/0
2.3.2009 17:39

antigogo

Re: Má pravdu, na koleji jsme vždycky říkávali, že nejhorší

Ještě horší je nerozhodnej chlap.

0/0
2.3.2009 17:45

kocourek96

Re: Má pravdu, na koleji jsme vždycky říkávali, že nejhorší

ty jsi 4%?

0/0
2.3.2009 17:49

antigogo

Re: Má pravdu, na koleji jsme vždycky říkávali, že nejhorší

Proč?

0/0
2.3.2009 17:53

Prickrose

Jsem zvedava co na to....

bude rikat Eva Palotto.

0/0
2.3.2009 16:49

Hillar

Re: Jsem zvedava co na to....

Co  tvrdí lékaři je jen hloupa provokace Rv

0/0
2.3.2009 16:54

dedko

Nejdůležitější je rovnoprávnost žen a mužů!.

Ženy jsou stejně schopné jako muži. Proto navrhuji aby cement, maltové směsy byly pytlovány po 15 kilech, aby je též mohly nosit ženy ! Je to ostuda, že jsou pytlovány po 25 i více kilogramech a že tak neumožňujeme ženám se více uplatnit a postavit se na úroveň mužů !.

0/0
2.3.2009 15:58

Schari

Re: Nejdůležitější je rovnoprávnost žen a mužů!.

Já jsem pro - a chlapi budou doma vařit, uklízet, dělat dětem ráno snídani a pracovat v jeslích - to je docela prima představa, ne?!

0/0
2.3.2009 17:24

Hillar

Re: Nejdůležitější je rovnoprávnost žen a mužů!.

Ve vyspělych zemích na to maji stroje R^

0/0
2.3.2009 17:35

perina

Re: Nejdůležitější je rovnoprávnost žen a mužů!.

R^

0/0
3.3.2009 12:12

_m-

Re: Nejdůležitější je rovnoprávnost žen a mužů!.

Já jsem pro - A muži budou řídit domácnost. Teedy nejen nakupovat, prát, vařit, ale taky rozhodovat co vyprat co nakoupit, co uvařit, psát s dětmi úkoly, utírat prach,....... a přes den si odpočinou u kasy v hypersuper, nebo jako braříčci ve špitále.......

0/0
2.3.2009 17:54

Alrauna

Re: Nejdůležitější je rovnoprávnost žen a mužů!.

Zastala bych se bratříčků ze špitálu. Jsou fajn... mělo by jich být víc :)) Mmch, mám známého a ted je dipolomovaná zdravotní sestra :)

0/0
2.3.2009 19:23

Prickrose

Kdyby zeny nebyly rozhodne....

tak by nelitaly stihacky pro americkou airforce. Proboha probudte se nebo opravdu skoncite jak v Afanistanu.

BTW. presne takaovy ohlas (po tom debilnim Kubkovem projevu) jsem presne od Ceskych doktoru cekala. Jsou ale blbi jak taga protoze maji vic kolegyn nez kolegu, takze si na to v praci pekne zadelali.

0/0
2.3.2009 15:41

Juras

Nerozhodnost - broskvovou nebo tělovou?

V chirurgii je nerozhodnost problém, obzvláště když je potřeba reagovat akutně. Vím, že ženy (stejně tak jako každý člověk) se rozhodují jinak když o nic nejde a jinak, když jde do tuhého.

K obrazu nerozhodnosti ale lví měrou přispívá ta nerozhodnost, když o nic nejde. Ruku na srdce, kolik partnerů jste, rozmilé a sladké ženy, umořily třeba v obchodě s botama:"Mám si vzít tyhle višňové nebo tamty třešňové?". Nebo doma: K téhle sukni mi sluší víc tahle, ta béžová nebo ta bílá halenka? To jsem se naučil řešit tak, že ji nejdřív nechám oblíct černou, pak bílou a béžovou, a potom zase bílou, nakonec ji nechám vyměnit sukni a je to :-) Jsme oba spokojeni, ona se dokáže rozhodnout dřív než když jsem jí na všechno říkal, že se mi líbí ve všem. Už jenom vybereme nějakou ozdobu na krk (to už je většinou jednokolové "vem si to zelený, to ti jde k očím") a jde se :-)

0/0
2.3.2009 14:07

nahodou

Re: Nerozhodnost - broskvovou nebo tělovou?

  nejsme schopna si vybrat tyhle boty nebo tyhle se sukní mám tak prblémy ,ale jestli udělat císařský řez hned nebo jindy vím ihned , když jde o život dítěti nebo matce. srovnáváš hrušky a jablka.. mimochodme se mi strašně líbí názor který tu zazněl- kolik můžu při své užasné rzhodnosti ničí milenku i manželku--- nevěřim že tu srovnáváš rozhodnutí v medicíně podle rozhodování v obchodě s hadrama--- a mimochdme už si někdy vybíral s mužem košili? byl bys překvapený

0/0
2.3.2009 14:23

Juras

Re: Nerozhodnost - broskvovou nebo tělovou?

Právěže nesrovnávám, zkuste si přečíst ještě jednou můj příspěvek. Než jste rozhodovala napsat reakci, tak jste četla nepozorně a rozhodla se zbrkle :-)

0/0
2.3.2009 14:28

Pan Navratil

Re: Nerozhodnost - broskvovou nebo tělovou?

Hele a to obskakujete oddělení pravidelně? A co na to manželé pacientek?

0/0
2.3.2009 14:42

Juras

Re: Nerozhodnost - broskvovou nebo tělovou?

Jak víte, že paní doktorka preferuje pacientky před pacientama? :-)

0/0
2.3.2009 20:20

Schari

Re: Nerozhodnost - broskvovou nebo tělovou?

A propo rozhodování - byla jsem jednou svědkem jedné nehody (nejsem ani doktorka a ani zdravotní sestra), hodně krve - v danou chvíli stálo v hloučku lidí ibněkolik mužů - jediný, kdo byl schopen pohotové reakce jsem byla já společně s jednou slečnou - zachránily jsme mu život...

A u nás doma je to asi opravdu nějak obráceně - mě se ptá manžel, co si má vzít na sebe a jestli se tahle košile hodí k těmhle kalhotům - ne že by to teda přeháněl, ale stejně Vás s nim pošlu nakupovat, abyste něco zažil ;-D Když mu rychle zavolám ať po cestě z práce přiveze nějakou ingredienci, kterou potřebuju na večeři, tak často přinese dvě igelitky toho, co mu  při hledání té přísady zrovna cvrnklo do nosu ;-D

0/0
2.3.2009 15:17

Pan Navratil

Re: Nerozhodnost - broskvovou nebo tělovou?

Je to jasné, váš muž je žena.;-D

0/0
2.3.2009 17:35

Juras

Re: Nerozhodnost - broskvovou nebo tělovou?

Šári, to možná není nerozhodnost. My chlapi prostě nemáme cit pro to, co se k sobě hodí, takže rozhodování ohledně oblečení přenecháváme na našich drahých polovičkách, aby si s námi nepřipadaly trapně :-)

0/0
2.3.2009 19:57

Schari

Re: Nerozhodnost - broskvovou nebo tělovou?

Teď jste uhodil hřbíček na hlavičku Pane Navrátil ;-D Aspoň je tu veselo.

A "Jurášku" řekněte, nejste Vy povoláním diplomat? :-)

0/0
2.3.2009 20:41

sageorg

Jsou vyjímky,.........

existují ženy s "kulama" a knírem.:-)

0/0
2.3.2009 13:33

Alena1.

Pan profesor se mýlí....

Jistě, ono to bude něco podobného jako tvrzení, že muži jsou lepší řidiči.

0/0
2.3.2009 13:15

Juras

Re: Pan profesor se mýlí....

Takže to potvrzujete 8-o:-)

0/0
2.3.2009 13:40

12345hanka

Sem s kvótama!

Zavést procento žen mezi lékaři i pacienty!

0/0
2.3.2009 13:09

Mak1

Re: Sem s kvótama!

myslít % pánských pacientů na gynekologii ?;-D

0/0
2.3.2009 13:37

habit

Re: Sem s kvótama!

;-D

0/0
2.3.2009 14:15

12345hanka

Dotaz redakci

A na tom ilustračním fotu jsou ty dobé lékařky nebo ty špatné? Případně v jakém poměru? Abych si něco špatně nevyložil.

0/0
2.3.2009 13:07

nahodou

nesmysly

je mi 30 let, gynekologii porodnictví což je chirurgický obor dělám 4. rokem. Rodinu nemám.Dovedu se rozhodnout stejně rychle s dobře jako muž, a dokonce znám i muže kteří  nad rozhodnutím přešlapují a nejsou toho schopni. Rzhodnutí v medicíně není o pohlaví ale o charakterových kvalitách a rysech.Krom jednoho rozhodnutí ke všemu žena zvládne ještě obskočit oddělení a na telefon řešit další problémy. Pracovala jsem i s ženami které mají děti sice neslouží ale přes den udělají mnohem více práce  než leckterý namyšleny macho v bílém plášti.A veřte že jsou případy kdy jsou upřednostňováni mladí zdraví silní lékaři ,kteří jsou přece "otcové" a potřebují být s rodinou.Výroky M. Kubka jsou naprosto zcestné a hlavně z dávných dob.A rozhodně je tu jeden rozdíl mezi ženou a mužem- výrazně lepší plato vé ohodnocení mužů- proč ? protože je to přece muž

0/0
2.3.2009 12:54

Juras

Re: nesmysly

Zkusme trochu jiný soudek. Kdyby nešlo o Váš obor a Vy se tak necítila uražena, byla byste schopna uvažovat nad tím, že některá povolání jsou vhodnější pro muže a jiná pro ženy? A nějak to zdůvodnit?

0/0
2.3.2009 13:38

Norman

Re: nesmysly

Když se podívám na tvůj příspěvek, tak bych si klidně mohl myslel, že jsi absolventka Základní školy praktické a Základní školy speciální. Češtinu jste asi moc neměli. Skoro každému je jasné, že mezi mužem a ženou jsou rozdíly. Neumíte se tak rychle rozhodovat, nemáte takovou fyzickou sílu a jsou ještě další rozdíly (zase si dovedu představit, že je dost žen, které mají větší sílu než chlapi i rychlejší rozhodování). Nevím, proč by se měl někdo bát toto říci nahlas. To přece neznamená, že jste méněcenné. Máte zase jiné přednosti. Vy nám zase předsouváte, že neumíme dělat 2 věci najednou. Vy ale máte pořád nějaké problémy s tím, že nemáte vlastnosti jako chlapi. To za A).

Za B). By mě zajímalo, kde pořád berete, že vydělává žena méně peněž než chlap. Já jsem se s tím ještě nikdy nesetkal. V republikovém průměru možná, ale jestli to nebude tím, že ženské radějí méně berou, než by dělaly dobře zaplacenou práci, která je moc namáhavá a musely by dělat směny, svátky, soboty a neděle.

0/0
2.3.2009 13:56

Norman

Re: nesmysly

  A za poslední. Ještě jsem nikde neviděl, že by ženské bojovaly za větší podíl žen v hornictví. Já bych také chtěl, aby jich tam muselo dělat alespoň 50%. Hezky na předku se sbíječkou, můži ti garantovat, že by si na výši mzdy nestěžovaly.  Když rovné příležitosti, tak všude a ne jen kde se vám to hodí.

0/0
2.3.2009 13:58

Schari

Re: nesmysly

Že jsou ženy za stejnou práci kolikrát hůře platově ohodnoceny, je bohužel tak. Rozdíly se snižují, ale přesto. Každopádně souhlasím, že se dispozičně hodí muži na některá povolání a ženy zase na jiná. Nemyslím si ale že by chirurgie či ortopedie patřily do této skupiny. Naproti tomu se na horníka hodí spíše muž -pokud by to ale chtěla dělat i žena a splňuje pro tuto práci podmínky, tak proč ne... Stejně tak je malý počet zdravotních bratrů a pečovatelů - můži prostě nejsou dispozičně předurčeni na to, starat se o nemocné či umírající (např. v hospicu) - nemyslím je operovat, ale starat se o ně poté... Jde o to aby každý dělal to na co se cítí a v čem je dobrý a mohl si svobodně vybrat - a byl za to náležitě ohodnocen bez ohledu na pohlaví.

0/0
2.3.2009 14:36

norayellow

Re: nesmysly

Pisete ze nemate rodinu a tam bude ten rozdil oproti jinym kolegynim. Muzete se zcela soustredit na praci, po pracovni dobe studovat a tzv. praci zit. Pro vas samotnou vam zabere domactnost minimalni cas , mozna ze zijete s maminkou ktera za vas udela uplne vsechno. Lekarky s rodinou maji uplne jiny denni rezim nez vy. Neni to o tom jestli si muzou zaplatit pomocnici ci ne. Kdyz mate doma nemocne deti s horeckou pul vasi mysli je nekde uplne jinde, prave proto ze jste zena a vase uloha materstvi je prirodou dana. Zeny jsou zalozeny jinak nez muzi, muz se dokaze totalne a casto zcela sobecky soustredit jen na svoji praci. Muz ma sve deti rad stejne, ale v momente kdy dojede do nemocnice jeho mysl prepina na praci. Vy tu starost o dite podvedomne porad nesete v sobe - a tam je rozdil. Nemam vubec nic proti lekarkam a neberu jim jejich schopnosti. Ale rikam uprimne, pokud by me dite potrebovalo napr. operaci mozku, budu pozadovat aby ho operoval muz. Budu klidnejsi.

0/0
3.3.2009 0:37

energa

Dr Sova

mám pocit, že z Alžběty se nakonec stala ortopedka :-P  tudíž si nejsem zcela jista, že dr Sova hovořil o chirurgii, řekla bych, že to byla právě ta ortopedie. možná to autor článku jen tak použil, že všeobecně se na některé odvětví medicíny ženy nehodí.............

0/0
2.3.2009 12:24

veš na pleši

Re: Dr Sova

Ortopedie je chirurgický obor. Sova hovořil o chirurgii velkých kloubů.

0/0
2.3.2009 13:04

Martin5412

Ale muži jsou opravdu rozhodnější

Žena chirurg 1 : to se mi nelíbí, vyjmete to, co myslíte paní kolegyně ? Žena chirurg 2 : uděláme testy Žena chirurg 1 : souhlasím, odebírám vzorek

Muž chirurg 1 : fuj, tohle musí pryč, říz, říz Muž chirurg 2 : jasně, stejně už to tenhle pacoš nebude potřebovat Muž chirurg 1 : to se ví, ten bude rád, když se probere z narkózy

0/0
2.3.2009 12:10

12345hanka

Re: Ale muži jsou opravdu rozhodnější

Jak se s tím setkáváme denně na dálnicích.

0/0
2.3.2009 13:05

sphagnum

Re: Ale muži jsou opravdu rozhodnější

a jak to bylo dál? dvě ženy zachránili pacienta, muž zjistil, že už neoperuje ale pitvá, tak aspoň seřval sestřičku?

0/0
2.3.2009 21:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.