Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Turečtí experti obviňují z pádu svého letounu nizozemské úřady

Středeční zřícení tureckého letounu v Nizozemsku prý nejspíš způsobila náhlá turbulence, kterou vyvolalo velké letadlo přistávající příliš těsně před strojem Turkish Airlines. Uvedli to představitelé tureckého sdružení pilotů TALPA. Odmítli tvrzení nizozemských vyšetřovatelů, že tragédii asi zavinil problém s motorem letounu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

rychloslimejs

kdyz si vzpomenu na Spanely

a jejich Douglas, ktery se zritil pri startu, a v clanku ctu o problemech s necim, co je tam nazvano jako brzdici zarizeni na kridlech letadla (coz vzhledem ke znalosti konstrukce letadel mezi ceskymi i zahranicnimi novinari muze byt cokoli od spoileru po vztlakove klapky) a vzhledem k takrka okamzite ztrate vztlaku, nemyslim si, ze v dane fazi priblizeni byly na vine motory, ale spise kridla a to kterakoli jejich cast...

0/0
28.2.2009 13:21

Majkyho_pupik

uvidime ale

osobne si myslim ze by to nahla turbulence byt mohla. na poruchu motoru slo to letadlo dolu prilis prudce a necekane

0/0
28.2.2009 11:49

CART09

Blábol

Dvě minuty jsou na Schipholu i všude jinde naprosto dostatečný interval, proboha... Kdyby byl deset-dvacet vteřin, tak možná, teoreticky, za určitých podmínek, může nějaký problém být, ale DVĚ MINUTY??? Evidentně Turci přišli na nějaký vlastní průser, a snaží se to hodit na Holanďany...

0/0
28.2.2009 11:43

Já, Claudius

Kruciš

na vlastní oči jsem sledoval cvrkot na IA San Francisco. Na přistávací ranveji co minuta, to letadlo. A žádné z nich nešlo v turbulencích k zemi...

0/0
28.2.2009 11:24

wiliz

.

Jak jinak :-©

0/0
28.2.2009 10:33

Ed28

Turbulence?

Tvrzeni o turbulenci jako priciny padu Tureckeho letadla se mi zda dobra hloupost. Interval mezi letadlama byl 2 minuty. V San Franciscu (Californie) pristavaji letadla v intervalecvh 20 sekund a nebyla zadna podobna havarie!

0/0
28.2.2009 5:46

Já, Claudius

Re: Turbulence?

Sorry, přehlédl jsem, O kus výš píšu totéž.

0/0
28.2.2009 11:24

Majkyho_pupik

Re: Turbulence?

co to melete?20 sekund jako interval na pristani?to je technicky nemozne. runway musi byt prazdna pred dosedem dalsiho letadla + rezerva na pripadne prerusene pristani/ a na to jaksi 20 vterin nestaci

0/0
28.2.2009 11:47

Já, Claudius

Re: Turbulence?

Kdo neviděl, neuvěří. 20 vteřin to možná není, ale minuta určitě.

0/0
28.2.2009 11:55

danny44

Velké letadlo....

To jako 757 ("nástupce" 727) a 737-800 jsou tak  rozdílné kategorie ? 8-o ?

Kdyby "vepředu" bylo 747 nebo 777, dejme tomu, ale tohle .....

0/0
27.2.2009 21:55

notebook.r51

Re: Velké letadlo....

ICAO WTC for all B757s is “M”, stejně jako B737(-800)

0/0
27.2.2009 22:45

danny44

Ad: údajné přidání "plynu"

Nějak nechápu, proč se přetřásá údajné přidánáí plnyu (podle svědectví přeživších cestujících), když to jasně prokazuje (nebo vylučuje) záznam z "černé skříňky" .... Hlavně, že journalisté, píšou a píšou, co...

0/0
27.2.2009 21:50

John Coffey

Re: Ad: údajné přidání "plynu"

Pretrasa se to proto ze data z FR jeste nejsou k dispozici pokud se nemylim :-)

0/0
28.2.2009 7:00

Patriot999

Uz vyraz "turecti experti" vyvolava pochyby...

;-D;-D

0/0
27.2.2009 20:49

NORDMAN

Re: Uz vyraz "turecti experti" vyvolava pochyby...

To bych jeste bral. Ale to, ze Turci nejdriv tvrdili, ze nikdo neprisel o zivot, vrha cerny stin na prohlaseni "tureckych expertu" - vznika dojem ze si Turci upravuji realitu dle prani. Skoda, setkal jsem se v zivote se solidnimi Turky - tihle v letectvi skodi sami sobe.

0/0
27.2.2009 21:02

Tryskomys Muf

Re: Uz vyraz "turecti experti" vyvolava pochyby...

U dementa jako ty se neni cemu divit. :-)

0/0
27.2.2009 21:21

Patriot999

Re: Uz vyraz "turecti experti" vyvolava pochyby...

Je videt, ze to budou zrejme fakt "experti". Rekl bych, ze kdyz letadlo pristava, tak vypne motory, teda aspon to tak vypada a pise se to i v clanku. Turecti piloti ale zrejme pri pristani jeste radsi slapnou na plyn, aby to meli brzo z krku, bo co...;-DRv

0/0
28.2.2009 13:26

notebook.r51

Re: Uz vyraz "turecti experti" vyvolava pochyby...

Turkish se slušná firma, technickou i personální úrovní převyšující řadu aerolinek z EU. Taky hovořit v ČR o "tureckém hospodářství" je nehorázná urážka Turecka.

0/0
27.2.2009 22:50

vozova.hradba

I doubt that

Nevim, ale nejvetsi evropske letiste a ze by nevedeli jake rozestupy maji byt mezi letadly? To spis ty prilis caste "drobnoucke" poruchy napovidaji, ze je neco shnileho v aerolinkach tureckych...

0/0
27.2.2009 20:44

petyo

Re: I doubt that

Rozhodně to není největší evopské letiště, ale páté. A lidé chybují všude stejně. Švýcaři se tu srážku letadel nad Bodamem taky snažili hodit prvně na Rusy.

0/0
27.2.2009 20:50

notebook.r51

Turbulence v úplavu

Je nebezpečná při startu. Proto smí vzlétat letoun stejné kategorie  nejprve po minutě, letoun nižší kategorie po vyšší za 4 minuty. Úplav za letadlem klesá (proto to při vzletu vadí). Při přistání takové omezení imho neexistuje, motory nejsou v tahu, úplav klesá pod glide path, která je pro všechny stejná, takže zadní letadlo do úplavu nikdy nevletí, leda by přistával naplocho pod ním mimo ILS, ale to není případ to TK1951 (u dopravního nesmysl). Navíc to info je snadno prokazatelné/vyvratitelné, lépe by bylo zjistit, zda je to pravda, než spekulovat, zda - kdyby to pravda byla - by to něco takového mohlo způsobit. Pilot byl zkušený, kdo jde před ním na finále, slyší v rádiu i vidí, tak by se ozval, kdyby se mu něco nezdálo, což se nestalo. Vítr nefoukal METAR EHAM 250925Z 20010KT 4500 BR SCT007 BKN008 OVC010 04/03 Q1027 TEMPO 2500 takže hypotéza o možném střihu větru je taky v (Y)

0/0
27.2.2009 20:43

on_z

Re: Turbulence v úplavu

Jen snad že medium za heavy je 2 minuty

0/0
27.2.2009 21:08

notebook.r51

Re: Turbulence v úplavu

Nepamatuju si přesně, nelétám už pár let, 

ale: ICAO WTC for all B757s is “M”

0/0
27.2.2009 22:44

________________________________

Re: Turbulence v úplavu

Chystal jem se zítra na výlet, ale jesti bude METAR EHAM 250925Z 20010KT 4500 BR SCT007 BKN008 OVC010 04/03 Q1027 TEMPO 2500, tak zalezu doma ke krbu!

0/0
27.2.2009 22:18

notebook.r51

Re: Turbulence v úplavu

Tenhle vtip (v opačném gardu) už použili Cimrmani v "Dobytí severního pólu..." Jinak pokud situace v Amsterdamu před dvěma dny může ovlivnit tvé plány na zítra, tak www.vygooglujsito.info třeba jako METAR decoding a kdyby i to ti připadalo jako suchý, zkus http://www.nws.noaa.gov/oso/oso1/oso12/document/guide.shtml 

0/0
27.2.2009 22:37

________________________________

Re: Turbulence v úplavu

Dík! ;-D Nedávno jsem si četl http://www.chmi.cz/meteo/olm/Texty/KodMETAR.html#metar, takže o co jde, zhruba vím. Ale samozřejmě bez tabulek jsem ztracený, význam jednotlivých sekvencí z hlavy absolutně netuším.

0/0
27.2.2009 22:49

notebook.r51

Re: Turbulence v úplavu

Kdo v tom jednou žil, nezapomene. Je to krásné - ještě z doby, kdy HiTech v AFTN byl elektromechanický dálnopis v síti 50bd (!) ale vše podstatné o situaci enroute (krátký TAF několika letišť, kam by se muselo kdyby) se vešlo do pár stovek znaků. Žádné megabajty, XML, J2EE a funguje to dodnes, nic lepšího nevymysleli, jen je to dražší.

0/0
27.2.2009 23:02

JelenoviPivoNelej

Re: Turbulence v úplavu

Naopak ja rozumim XML, tamto pred tim mi nic nerika :-(:-)

0/0
28.2.2009 19:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.