Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Najednou jsme padali do prázdnoty, říká cestující z letu do Amsterdamu

Při pohledu na trosky letadla, které se zřítilo u amsterdamského letiště Schiphol, se zdá, že tohle nikdo nemohl přežít. Jako zázrakem našlo smrt v troskách stroje, který se rozpadl na tři části, "jen" devět ze 135 cestujících. Ti, kteří měli štěstí a vyvázli jen s lehkými zraněními, popsali poslední momenty před pádem letadla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Boldrick

takže

rozkuřovačka, co omylem v nejlepším prdelí vypla autopilota???:-/

0/0
26.2.2009 7:37

Houn

v kabině byli 3 mrtví - 2 piloti a ...?

To je fakt divná nehoda. Žádná z možných příčin není pravděpodobná. Došlo palivo? Vzduchová kapsa, když počasí bylo mírné? Napadlo mě, že se něco stalo pilotům a přestali řídit letadlo. Byli dva nebo tři? Kdo byl ten třetí v kabině?

0/0
25.2.2009 22:22

(@)

Re: v kabině byli 3 mrtví - 2 piloti a ...?

Už jsme to řešili dříve, viz níž, ale mezitím jsem slyšel v TV, že to byli 2 piloti + kapitán, tedy vlastně 3 piloti. Holt novináři...:-/

0/0
25.2.2009 22:49

IgorAlelujev

Re: v kabině byli 3 mrtví - 2 piloti a ...?

pilot, kopilot a "ucen". a ten rídil ....

0/0
26.2.2009 0:07

pakaren

JO,JO,

letadla,nejlip chodit pesky

0/0
25.2.2009 20:44

(@)

Re: JO,JO,

To máš nebezpečí o pár řádů vyšší, i když se to nezdá, co?  :-P 

0/0
25.2.2009 21:00

cvancara

Zvedavec...

Hele, ted trochu mimo.

Co to jsou za ty plaste, co maji nekteri na sobe (takove ty zlate)..?

Obcas to vidim v ruznych filmech o katastrofach. Vypada to jako alobal.

Z ceho to je? To je na zahrati, nebo na co to je, a z ceho vlastne..?

Dik za pripadne vysvetleni...

0/0
25.2.2009 18:38

Lukke-Luk

Re: Zvedavec...

řekl bych, že je to protipožární oblek...

0/0
25.2.2009 18:55

Any12345

Re: Zvedavec...

Hliníková folie, udrží teplo...

0/0
25.2.2009 18:55

ixt

Re: Zvedavec...

Neni to ani protipozarni oblek, ani hlinikova folie. Jedna se tepelne izolacni folii, ktera je z tenkeho pokoveneho plastu (PET). Casto se pouziva velmi tenka vrstva zlata nebo stribra, pripadne oboji - z jedne strany stribro, z druhe zlato. Vyborne to izoluje a pritom se to da zbalit do maleho balicku, takze se to casto pouziva pri zachranarstvi a v ruznych extremnich podminkach.

0/0
25.2.2009 20:44

(@)

Mimochodem, buď je tam překlep, nebo Turek kecá...

Nemohli mít regulerně 9 minut do přistání a pak být náhle za 5 vteřin na zemi. To by nedokázali ani volným pádem. Navíc dopadli někde u letiště, 9 minut před přistáním jste někde tak kolem 50km daleko.

0/0
25.2.2009 18:06

tos42

Re: Mimochodem, buď je tam překlep, nebo Turek kecá...

no ledaze by krouzili, to by mohlo trvat 9 minut... anebo tomelo byt 90 sekund

0/0
25.2.2009 18:13

(@)

Re: Mimochodem, buď je tam překlep, nebo Turek kecá...

asi těch 90s, pak ještě 10-15 uteklo, budiž, ale pořád 60s před přistáním, to je pořád 4km před dráhou a ne "hnedka u letiště", jak všude reportují. Prostě divná výpověď.

0/0
25.2.2009 19:01

u.boat

Re: Mimochodem, buď je tam překlep, nebo Turek kecá...

to říkal nějakej kaštan - ten to věděl leda z letovýho řádu, kdy měli bejt na letišti.

0/0
25.2.2009 20:12

Blamik

Nejsem odborník na leteckou techniku, ale....

první odhad podle popisu cestujících mě vede k jednomu případu letecké katastrofy kdy se pilot ruského letadla přetahoval o knipl s autopilotem po zásahu malého dítěte v kokpitu. Autopilot si pak jeho pokyny vykládal po svém a pokusy o korekce dráhy opravoval samozřejmě taky po svém. Výsledek byla vývrtka a nekontrolovatelný  pád letadla. Který si znepřijemňovali pilot i elektronika vzájemně, přičemž oba faktory byly schopni včas let vyrovnat. Prostě ošibka. Nikdo si nevšiml kontrolky...

Že by chybný postup při odpojení autopilota?

0/0
25.2.2009 17:57

(@)

Re: Nejsem odborník na leteckou techniku, ale....

možná bych tě doplnil: V kokpitu našli 3 mrtvé, z toho 2 piloty...Co tam dělal a kdo byl ten TŘETÍ?

0/0
25.2.2009 18:12

tos42

Re: Nejsem odborník na leteckou techniku, ale....

letuska?

0/0
25.2.2009 18:14

Blamik

Re: Nejsem odborník na leteckou techniku, ale....

Normálně letuška co sedí na sedátku zády ke dveřím kokpitu proletěla asi i s těmi dveřmi dovnitř. U takové masivní destrukce toho čumáku bych se vůbec nedivil. To ani nemluvím že mohla být v tom okamžiku mezi lidma a kontrolovat jestli jsou pasažéři připoutaní před přistáním a sebrat jim poslední kelímky s pitím.

0/0
25.2.2009 18:19

(@)

Re: Nejsem odborník na leteckou techniku, ale....

jedna z patrně více hypotéz to asi bude.

0/0
25.2.2009 19:05

NORDMAN

Re: Nejsem odborník na leteckou techniku, ale....

Udajne 3 piloti Turkish Airlines: Hasan Tahsin Arisan, Murat Sezer a Olgay Ozgur

0/0
25.2.2009 19:18

(@)

Re: Nejsem odborník na leteckou techniku, ale....

;-D to mi připomíná vtípek, jak se ozve zaklepání na dveře hotelového pokoje, kde bydlí jedna dáma, a tak se zeptá: "Kdo je tam?". - "Tady Jean-Claude Van Damme!" - A dáma na to: "Koukejte vypadnout! A všichni čtyři!

0/0
25.2.2009 20:52

u.boat

Re: Nejsem odborník na leteckou techniku, ale....

Myslím že tahanice s autopilotem by zavinila větší gejzír hlíny a šroubků. Svým laickým odhadem bych to tipnul a) chcíplé motory, nebo - spíše b) turbolenci - v malé výšce se může vyskytnout i v pěklém počasí.

0/0
25.2.2009 20:21

krizoch1

Re: Nejsem odborník na leteckou techniku, ale....

No .. skutečně neste odborník na leteckou techniku ... Ani co se týče "hystorek" z jistých pořadů na NG. Ten ruský pilot tenkrát nechal svoje dítě "pilotovat" někde v cestovní hladině 330, v době kdy piloti toho na práci moc nemaj, páč rovně letí letadlo samo. Do vejvrtky se dostalo proto, že to dítě půl minuty drželo na plno vychýlený berany doprava, kdy po půl minutě se autopilot vypl, a pak již vůbec nijak nezasahoval. Problém pak byl v pilotovi, že nedokázal vybrat vejvrtku - asi ho to v elementárce neučili, nebo to zapomněl. Stačilo kdyby berany pustil, letadlo by se samo autostabilizovalo, ne na základě autopilota, ale na základě profilů křidel, vejškovky, vyvážení atd.. Prostě stejně jako v blaníku když pustíš knipl, ketadlo letí rovně a z vejvrtky vyplave. .. Ale srovávat to s timhle, kdy bylo letadlo na finále v ILS, kdy maj piloti nejvíc práce, to je naprostej nesmysl, že by nějakej pilot pustil pilotovat svoje díte. V kabině byly tři piloti, resp. dva piloti a kapitán

0/0
26.2.2009 9:20

gambleralkac

Cela nestastna udalost

podle mne probehla nasledovne: Po priblizeni k letisti posadka vypnula autopilota a presla na manualni pristavaci manevr. V tom uslyseli zvuk nedalekeho minaretu (Amsterdam je multikulturni mesto). Jejich svatou povinnosti proto bylo vytahnout koberecky a pokleknout smerem k Mekce. To poslusne provedli a neovladane letadlo zacalo padat do prazdnoty....

0/0
25.2.2009 17:28

error404

příšernej sloh

kterej jouda to psal? to je jak reportáž z Novy. "Při pohledu na trosky letadla, které se zřítilo u amsterdamského letiště Schiphol, se zdá, že tohle nikdo nemohl přežít. " - to jsou fakn nechutně nesmyslný žvásty. Při pohledu na letadlo se naopak dalo poznat že naprostá většina cestujících havárii přežila. :-P

0/0
25.2.2009 17:07

oId fashioned Vince III..

Re: příšernej sloh

na úDěsu neumí psát (krom dvou světlých výjimek) nikdo...absolutní novinářská zrůdnostRvRv

0/0
25.2.2009 17:22

alig agil

Re: příšernej sloh

Mě to přijde jako naprosto normální rozvinuté souvětí s jednou větou vloženou. Nevím co máte za problémy pánové.. to už se asi hodně nudíte v té práci co? Na první i další přečtění, běžné souvětí. Pokud do mě chcete rýt, tak uvítám Vaše návrhy jak to souvětí přepsat.

0/0
25.2.2009 17:26

GalileoGalileovič

Re: příšernej sloh

á, pán nepochopil smysl příspěvku. To nic, to se stává

0/0
25.2.2009 17:54

rabín Šiml z Krakova

Drobky pod stůl hází nám osud,

ostatní vše je nicota.

0/0
25.2.2009 17:06

opas

Jojo

Na létání je nejhezčí start a dopad R^

0/0
25.2.2009 16:25

akro

Re: Jojo

Černý humor je českou národní hodnotou.

Pro autobusové výlety Karosou do Alp je zase výstižné: Platí se předem, vyskakuje zadem.

0/0
25.2.2009 16:49

rabín Šiml z Krakova

Re: Jojo

...a co teprve, když si zavtipkuje odpad...

0/0
25.2.2009 16:51

gall4

Re: Jojo

Ale rabi, maj to zapotrebi?

0/0
25.2.2009 17:01

rabín Šiml z Krakova

Re: Jojo

Copak, žertovat na účet žertéřů se zapovídá? :-)

0/0
25.2.2009 17:05

barbudo

Kdyby padali do prázdnoty, dobře to dopadlo ...

0/0
25.2.2009 16:22

incomming_message

hmm

buď střih větru a nebo došlo/zamrzlo palivo :-/

0/0
25.2.2009 16:21

icmek

Re: hmm

tohle letadlo na naftu nelítá...

0/0
25.2.2009 16:40

rockhopper01

Re: hmm

Supr, nepotřebujeme NTSB!

Chytráku, kdyby jsi se podíval na METAR, tak zjistíš, že na AMS byl v době nehody stálý vítr ve směru od RWY o rychlosti 11 kts, takže střih větru nepřipadá do úvahy (tady máš dnešní METARy na EHAM: http://weather.pme.gov.sa/cgi-bin/getparam3.pl?CCCC=EHAM&TT=SA)

Ad palivo: Na trasu IST - AMS je potřeba 9000 kg paliva, letadlo nabralo 12000. Takže palivo nedošlo. Trasa IST - AMS vede poněkud jinudy, než Singapore - Londýn, takže stejný případ, jako B777 BA někdy před dvěma lety, to zřejmě být nemohl.

0/0
25.2.2009 16:48

tmx

Re: hmm

No u turků bych si tím nebyl tak moc jistej, co opravdu nabrali, každopádně v případě paliva by vypnuly motory postupně, navíc to letadlo by relativně dobře plachtilo, v ILS se dá letět víceméně na volnoběh, když se musí kromě klesání i brzdit...

0/0
25.2.2009 16:51

rockhopper01

Re: hmm

Na LTBA čepujou Jet A1+...

0/0
25.2.2009 16:56

akro

Re: hmm

A led to taky nemohl být, takže z toho nakonec bude nízká přistávací rychlost, ať už chybou pilota nebo chybou údaje přístrojů. Malá míra destrukce letadla a většina cestujících bez zranění by tomu odpovídala, tohle nevypadá, že přistálo do hlíny ve 250 km/h. Spíš to vypadá že spadlo dolů díky téměř nulové horizontální rychlosti.

0/0
25.2.2009 16:54

rockhopper01

Re: hmm

Souhlasím, případná turbulence v úplavu taky mohla sehrát svou roli. Ale raději bych počkal na zprávu od vyšetřovatelů...

0/0
25.2.2009 16:57

nesmrtelnej

ze by

nahly poryv vetru a ztrata rychlosti?

0/0
25.2.2009 16:13

Tuřínek

V jejich očí bylo možné číst naléhavou otázku. "Jak se to mo

proboha to už jsou výroky jak z nováckých Střepin :-P 

0/0
25.2.2009 16:08

piják vína

Re: V jejich očí bylo možné číst naléhavou otázku. "Jak se to mo

přesně :-)

0/0
25.2.2009 16:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.