Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Amsterdamu havarovalo turecké letadlo, zemřelo devět lidí

Na amsterdamském mezinárodním letišti Schiphol havaroval boeing společnosti Turkish Airlines se 134 lidmi na palubě. Podle nizozemských úřadů zemřelo devět lidí, osmdesát dalších záchranáři převezli do okolních nemocnic. Stroj nezvládl přistávací manévr, narazil do země vedle ranveje a rozpadl se na tři kusy. Hořet však nezačal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dwarf

.

Teda, to mě neba. Umazali kus naší plodné odpolední diskuse! Rv To je poprvé, co ho použiju: :-© !  

0/0
25.2.2009 22:19

bugr

ýděs

já nemám slov, to letadlo leží v ose přiblížení ještě před dálnicí.

Dělejte vy amatéři blbce z někoho jinýho Rv

0/0
25.2.2009 19:35

notebook.r51

Re: ýděs

znáš souřadnice místa dopadu? imho je crash point 52°22'35" N v ose dráhy 18R (4°42'48" E)

0/0
25.2.2009 20:05

bugr

Re: ýděs

přesný ne, je to v tom trojúhelníku mezi stromy, takhle to odhaduji.

http://planesvideo.cz/zzz_kraviny/turek.jpg

0/0
25.2.2009 20:58

notebook.r51

Re: ýděs

dospěli jsme v principu ke stejnému závěru, lišíme se v řádu desítek metrů. ten můj odhad je víc na východ, blíž k těm dvěma objektům na 10. hodině ve směru letu (tedy hdg 135 od tvého odhadu)

0/0
25.2.2009 23:54

Pilát

vy v Cesku

uvedomujete si, ze nejrozsirenejsi dopravni letoun na svete je Boeing 737, vyrobeny jiz ve vice nez 5.000 exemplarich ?  :-)

 

0/0
25.2.2009 17:47

MoUdrostrak

Re: vy v Cesku

EUEUropsky[>-] AirBus je lepsiV, hec!

'

Bezne pristava snadno a bezpecne i na EUvoduEU

'

P.S.: Shuttle trajektem na pevninu vzdy v cene ZADARMO:-P:-P:-P

0/0
25.2.2009 19:00

MoUdrostrak

Na mapce je misto nehody u runway a spadli pry 9 minut od ni

Jeden pasazer tvrdi, ze zbyvalo jeste 9 minut letu, kdyz spadli a pritom na mapce je oznacene misto u kraje runwaye.8-o

'

Bud se zblaznily pristroje nebo snad doslo palivo, kdyz se letadlo po narazu nevznalo?! Nikde se nepropira, jak to videla vez resp. rizeni letoveho provozu...8-o

'

V kazdym pripade by poucenim melo byt, poradne se ( a ne jen pro formu a krane nohy a oci letusek) gurtovat. Nejen cabin crew kolikrat beha po palube u mnoha aerolinek a vybira trash jeste 2-3 minuty pred pristanim. Pilotum ale gurty, jak je vidno, zivoty bohuzel nakonec nezachranily:-(:-/

0/0
25.2.2009 17:26

notebook.r51

Re: Na mapce je misto nehody u runway a spadli pry 9 minut od ni

první dotek se zemí byl (jak už to při pádu po ocase bývá, a dle bbc eye witness potvrzuje, že to éro bylo natažené na 45°) zadní částí. Nesmýkalo se po zemi nijak daleko. Takže si představ, že sedíš na šipci petřínské rozhledny, která v úhlu 45° klepne o zem a pak se přiklepne na zem. Kurty jsou fajn ale tohle krční páteř prostě na špici nemůže přežít. Taky spodek trupu je pěkně placatej... ten pasažér ví něco o plánovaném čase příletu ale těžko o tom, jak daleko je na práh dráhy. EHAM hlásí že k dopadu došlo pár SET metrů od perimetru letiště (takovej ten plot s ostnáčem proti 9/11). podle fotek a videa až ZA dálniční křižovatkou A9xA200, mohu se mýlit...

0/0
25.2.2009 20:01

notebook.r51

Re: Na mapce je misto nehody u runway a spadli pry 9 minut od ni

ale propírá, záznamy komunikace ATC jsou k dispozici na netu, najdi si komunikaci EHAM (ATC) nebo EHAM2 (většinou GND, méně TWR, oni  to skenujou a ta GND bohužel kecá víc). Je slyšet až jak GND stopne veškeré pohyby na zemi když se řeší emergency. je to cca v 0928Z (skoro na konci) EHAM2-Feb-25-2009-0900Z.mp3

0/0
25.2.2009 20:16

oId fashioned Vince III..

kdyby se neutrhly motory,

mohla ta katastrofa následkem zcela jistého požáru být ještě horší...tak alespoň že tak...

0/0
25.2.2009 17:16

notebook.r51

Re: kdyby se neutrhly motory,

co vidím podle fotky, pravý motor leží před křídlem, takže se vytrhl z gondoly až po nárazu o zem.

0/0
25.2.2009 19:48

toptoy

Letadlo

Kdyby to bylo modernější letadlo, tak by se ani nerozlomilo. Třeba ten Boeing 777 co takhle nedávno spadl při přistání s nefunkčními motory, tak se také nerozlomil.

0/0
25.2.2009 16:25

barbudo

Re: Letadlo

... a hele, odborňýk ... ;-D

0/0
25.2.2009 16:31

conoco1

Re: Letadlo

hm, ale voda a hlina to je trosku rozdil. no ja valim bulvy co nekdo dokaze vyplodit. 8-o

0/0
25.2.2009 16:37

toptoy

Re: Letadlo

Ale já nemluvím o tom letadle v New Yorku, ale o Boeingu 777, který spadl v Heathrow u Londýna. Viz. třeba:

http://www.motio.info/index.php?pg=a&id=:a0000306&ui=&ln=cs

Nebo originál v angličtině zde:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england/london/7196962.stm

0/0
25.2.2009 16:44

Mikkey

Re: Letadlo

To jo, ale tady rozhoduje spousta dalších faktorů - rychlost, povrch, náklon... typ letadla to těžko ovlivní, jde spíš o fyziku.

0/0
25.2.2009 16:45

toptoy

Konstrukce

No právěže typ letadla to ovlivní hodně, protože 777 je plně navržená počítačem, je celá z kompozitů, a na přežití takových pádů při přistání je přímo konstruovaná. To je jak srovnávat auto z konce osmdesátých let, kdy se na bezpečnost nehledělo a auto s pěti hvězdičkami v testech EuroNCAP. Samozřejmě, při určitém typu nárazu to vyjde nastejno, ale ve většině případů dopadne mnohem lépe to pětihvězdičkové.

0/0
25.2.2009 16:57

sealth

Re: Konstrukce

Prosim, prestante uz placat nesmysly, vy "kompozite".V podstate mate castecnou pravdu ale melete pate pres devate bez hlavy a paty s nepresnymi udaji...

0/0
25.2.2009 17:22

martanecek

Re: Konstrukce

prosim vas.. 737-800 patri do next generation.. 737 ma tri generace.. tento typ poprve letel v roce 1997 ...  tato generace má nový drak,použite materialy, atd... pro srovnani.. B-777 poprve letela v 1994...

0/0
25.2.2009 17:50

notebook.r51

Re: Letadlo

při 135kt je obojí víceméně stejně nestlačitelné

0/0
25.2.2009 20:07

Mikkey

Re: Letadlo

To je pravda. Nic nižšího než 777 už bych nebral. Viděli jste onehdá jak dopadl ten 747 nad Lockerbee? Byl dočista na kousíčky.

0/0
25.2.2009 16:44

sealth

Re: Letadlo

Jo....Jenze tam jim na palube vybouchla bomba.....

0/0
25.2.2009 17:23

roba21

Re: Letadlo

737-800 je moderní letadlo staré pár let.

Jinak ten 777 nespadl, doklouzal až téměř k prahu dráhy, kde to už musel posadit do trávy, ale ten letoun normálně sedl na podvozek (který to samozřejmě na trávě nevydržel a došlo tak k poškození křídel a trupu).

Tenhle 737 měl evidentně mnohem tvrdší "přistání", navíc ne na letištní trávník ale na pole.

0/0
25.2.2009 16:57

Marik_H

Re: Letadlo

Tady je vidět, jak moc o tom víš. Boeing 737-800 je konstruované z konce 90 let, B 777 je na začátku 90. let, o tom to rozhodně není!!! Boeingy 737 NG (tedy i 800) jsou jedny z nejmodernějších letadel na světě, takže to, cos napsal, je holej nesmysl.

0/0
25.2.2009 17:39

Marik_H

Re: Letadlo

A ještě k tomu B777, nedavno se těsně před přistáním Boeing 737-800 střetl s hejnem ptáků, vysadily oba motory a vše skončilo tak, že se nikomu nic nestalo a letadlo zůstalo celé - ale to byly nesrovnatelné podmínky oproti těm dnešním...

0/0
25.2.2009 17:55

HanzPrague

Re: Letadlo

nějaký odkaz prosím ? Neslyšel jsem o tomhle případu a chtěl bych si o něm něco přečíst.

0/0
26.2.2009 11:21

Pilát

tady v Kanade

je letecka doprava bezpecnejsi nez v Turecku  :-)

 

0/0
25.2.2009 15:38

Flynn

Re: tady v Kanade

... ovsem jen do te doby, nez se Ti Husky zlomi v zatacce...

0/0
25.2.2009 15:47

Z-S

Re: tady v Kanade

Nebo dokud nedostane vetry :)

0/0
25.2.2009 15:51

Flynn

Re: tady v Kanade

To vis, severni vetry jsou kruty...

0/0
25.2.2009 15:58

icmek

Re: tady v Kanade

proto pilát dávno zarůstá vousem.

0/0
25.2.2009 16:03

Flynn

Re: tady v Kanade

Ja mel za to, ze si spise maceruje ruce pod tekouci vodou...

0/0
25.2.2009 16:10

Shanson(NLand)

děs

Tak to vám řeknu, to byla rána až sem se popudil:-)

0/0
25.2.2009 15:13

icmek

...

jen jestli neřídila sedmnáctiletá kopilotka...:-/

0/0
25.2.2009 15:11

Flynn

Re: ...

a jestli si nespletla knipl s kapitanovym ohanbim...

0/0
25.2.2009 15:59

reilly

Re: ...

Cumim. V dnesni dobe pouzit slovo "ohanbi" .. zeby hibernace ?

0/0
25.2.2009 16:03

Flynn

Re: ...

ne-e. Pouze autocenzura, abych nedostal banana, ze jsem na plna usta na netu popsal panskeho banana jadrnym sluvkem.

0/0
25.2.2009 16:11

Mirco1

Tak nějak jsem si nevím proč vzpomněl na letošní březen....

... a na tu vichřici, při které se povedlo toto

http://www.youtube.com/watch?v=ueJeC2pxxbM&feature=related

0/0
25.2.2009 15:08

notebook.r51

Re: Tak nějak jsem si nevím proč vzpomněl na letošní březen....

Vzomínky na budoucnost? ;-D Letos březen ještě nezačal ;-D

0/0
25.2.2009 15:11

Mirco1

Re: Tak nějak jsem si nevím proč vzpomněl na letošní březen....

Cože?? To mi nikdo neřekl! Sakra! :D

0/0
25.2.2009 15:17

Flynn

Re: Tak nějak jsem si nevím proč vzpomněl na letošní březen....

Prusvih, co?

0/0
25.2.2009 16:13

Jack777

...

Vždy, když vidím trosky rozlámanýho letadla, tak si říkám, jak taková skořápka může vydržet ty šílený tlaky při letu....

0/0
25.2.2009 15:00

icmek

Re: ...

jj, vypadá jak papírem potaženej korpus z těsnící pěny...

0/0
25.2.2009 15:04

notebook.r51

Re: ...

protože vzduch je strašně měkkej a na rozdíl od hlíny docela úspěšně uhýbá.

Jinak jestli ses někdy při průletu turbulencí koukal, jak křídlo dopravního letadla kmitá...

Mimochodem do bouřkového mraku se taky vletět nedá, když jsou tam kroupy jak tenisáky někde vevnitř :-© představ si co by asi udělal drak, kdyby vletěl do takové kulometné palby rychlostí 500kt

A tenhle Turkish 1951 si ani nenahrnul hlínu do nosu, vcelku slušně to posadil na pole, holt škoda že mu scházely ty 2-3 km na rwy a byla ta zem moc hrbolatá, tak něco povolilo... Hoď auto při 130kt=cca 240 km/h do pole, taky bude pěkně pocuchané.

V podstatě dobrá práce na tu smůlu, hlavně že mu to neblaflo.

0/0
25.2.2009 15:21

icmek

Re: ...

na tý ranveji by mu to právě blaflo... křídla by se třely o asfalt...a bum.

0/0
25.2.2009 16:04

barbudo

Re: ...

... ne vždy ...

... jak píšu dole, onehdá takhle přibil Maďar Tu154 na Ruzyni a všichni přežili ...

... jenže dráha byla nerovná a lilo, tudíž samá louže ...

... čudilo to hrůzostrašně, ale neblaflo ...

0/0
25.2.2009 16:28

notebook.r51

Re: ...

za prvé: on spadl po ocase, neklouzal

za druhé: tam co se křídla třou o asfalt, už zdaleka nejsou nádrže.

za třetí. zas tolik toho  v nádržích nebylo, co by mohlo blafnout.

0/0
26.2.2009 0:11

Flynn

Re: ...

no to je fakt, ja se vzdy po startu z tech tlaku celej opotim. Proto je lepsi letat prvni tridou, kdy Ti daji naparene rucnicky, aby sis ten smrtelny pot mel do ceho otrit...

0/0
25.2.2009 16:13

icmek

"Letadlo bylo hrozně nízko a ztrácelo rychlost"

... to je při přistání docela zajímavý postřeh... ;-D

0/0
25.2.2009 15:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.