Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Slováci se ve čtvrtek rozloučí s oběťmi železniční nehody u Polomky

Slovensko se vzpamatovává ze sobotní nehody autobusu a vlaku, při níž u obce Polomka zemřelo 12 lidí. Oficiální rozloučení s oběťmi se uskuteční ve čtvrtek. Policisté dnes budou dál vyslýchat řidiče autobusu, který nejspíš tragédii zavinil. Média upozorňují na špatný stav přejezdu, který už úřady slíbily opatřit světelnou signalizací.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Bonelord

Vzhledem k tomu, kolik lidí umírá na silnicích v ČR

bychom mohli mít státní smutek každý den.:-/ Vždyť to byla nehoda, kterých se stane vcelku spousta, tak proč takové scény?8-o

0/0
23.2.2009 17:41

blekkal

Ta telenovela...

...pořád ještě pokračuje? 8-o

0/0
23.2.2009 16:16

dedko

Tragedie.

Je to velká lidská tragedie. Řidič to nakonec odskáče. Kdo to kdy viděl, aby na trati, kde vlaky jezdí 70 km v hodině, bylo jenn označení jako na vlečce ! Je to typický  bordel ! Mám špatné zkušenosti se slovenskou policií, vyšetřovateli, justicí. Chci tedy varovat naše občany, dávejte si při cestách na Slovensko velký pozor !

0/0
23.2.2009 15:30

Bonelord

Re: Tragedie.

To co píšeš je neskutečný nesmysl. Rychlost vlaku v tomto případě rozhodně nebyla příčinou nehody!

0/0
23.2.2009 17:42

vver440

hm

rekord pana Krbce dosud nepadnul

0/0
23.2.2009 14:42

Lapan

Proč házíte vinu jen na VLAK ?!!!?

Podělal se AUTOBUS a to UPROSTŘED PŘEJEZDU,protože  ŘIDIČ ŘADIL a pak už NESTAČIL UJET to byla ta HLAVNÍ CHYBA - prastará karosa,která vypověděla službu a zmatený řidič autobusu,který ŘAZENÍM NA PŘEJZDU porušil základní předpis a vlak už neměl jak strážce zabránit. 

0/0
23.2.2009 13:50

Pan Navratil

Re: Proč házíte vinu jen na VLAK ?!!!?

Zákaz řazení na přejezdu vyplývá z kterého předpisu? Navíc jsou i zvěsti, že mu kvalt vylítl sám, jak tomu měl zabránit?

0/0
23.2.2009 15:09

šmejd2

Re: Proč házíte vinu jen na VLAK ?!!!?

Zákaz řazení na přejezdu byl vždy  (ale nevím jestli ještě je v té poslední) ve Vyhlášce o provozu na pozemních komunikacích....

0/0
23.2.2009 17:29

Bonelord

Re: Proč házíte vinu jen na VLAK ?!!!?

Zákaz řadit na přejezdu plyne ze zdravého rozumu. To o "vyskočení" jsou opravdu pouze zvěsti.

0/0
23.2.2009 17:45

Ahasver

Re: Proč házíte vinu jen na VLAK ?!!!?

Ne na vlak ale na dráhu. Křížení dráhy a silnice patří vždy dráze, ta odpovídá za označení, zabezpečení, údržbu atd., podle toho je také nastavena povolená rychlost přes přejezd. 70 na místě, kde je viditelnost pod 200m je šílený. Nebo jel ten motorák rychleji než směl, pak je to i na strojvůdci. Navíc to z ničeho nevypadá že by před střetem nějak intenzivně brzdil.

0/0
23.2.2009 15:32

Rimi8

Neco je spatne. - Vinen je nejspise sestatricetilety ridic.

A o kus dal pisete, ze soferuv syn a spolumajitel.... V kolika ho ten sestatricetilety sofer asi mel, kdyz je ted spolumajitelem??????

0/0
23.2.2009 13:47

Ahasver

Re: Neco je spatne. - Vinen je nejspise sestatricetilety ridic.

Jak to souvisí? 8-o

0/0
23.2.2009 14:51

tayllorka

ach jo

Řidič už je potrestaný.Do smrti se s ním tohle potáhne.Jeho psychika je na dně.Rv

0/0
23.2.2009 13:37

Zdenda-69

A kam jinam teda

chtějí instalovat signalizaci světly, když ne sem ? Když tam je největší provoz právě v období, kdy povětrnostní a silniční podmínky bývají možná nejhorší za celý rok v tomto místě. To je kombinace faktorů dost výrazná, nemůžu si pomoct. Jistěže každý bude říkat, že zrovna "ten jeho přejezd" je nebezpečný, ale tenhle je nejvíc nebezpečný v zimním období - horší viditelnost, sněžení, namrzlá cesta - a jestli je tam navíc jen krátky výhled do zatáčky, tak nevím, o čem stát chce mluvit ....

0/0
23.2.2009 13:12

Zdenda-69

Re: A kam jinam teda

... jen ještě doplnění - vlak by v takovém místě měl mít samozřejmě přikázanou rychlost třeba 30 za hod., pokud je to nepřehledné místo.....

0/0
23.2.2009 13:15

Bonelord

Re: A kam jinam teda

Zdendo, ty jsi chytrej skoro jako Paroubek!;-D Sice nic nevíš ani o železnici, ani o autobusech ani o pozemních komunikacích, ani o slovenském rozpočtu, ale hnedka po havárce poznáš, že něco mělo být jinak.;-D

0/0
23.2.2009 13:32

Najen

?

ja teda neznam zadny nechraneny prejezd, pres ktery by motorovy vlak jel krokem.. sice houka, ale frci si to pekne ... nechrany prejezd mi nahani hruzu, i kdyz pres nej prejizdim na kole a tim mam tedy vetsi rozhled.. je to hnusna soucast provozu a pokud se zrovna nejedna o polnacku, melo by se to urcite nejak resit.. a to i u nas

0/0
23.2.2009 12:59

SIKIN004

světla nesvětla

jestliže není přejezd označen tak kua zastavím před přejezdem a podívám se :-P jednou mě to zachránilo a od té doby to dělám automaticky i když tam světla jsou .

0/0
23.2.2009 12:08

xblack13

Re: světla nesvětla

tvůj plán má jen jednu malou chybu: když zastaví autobus, tak než se rozjede a ten přejezd bezpečně přejede, tak to bude trval kolik? 5-10 sekund? při rychlosti vlaku 72 km/h to je 20m/s. A máš vždy rozhled na trať 100-200m? Znám mnoho přejezdů se světly i bez, kdy 100 m nemáš ani náhodou.

0/0
23.2.2009 12:27

SIKIN004

Re: světla nesvětla

když už nic jiného, tak by pak nemusel řadit na přejezdu , to je těžké :-/

0/0
23.2.2009 12:38

Martin5412

Re: světla nesvětla

No když vidím ten přejezd tak bych se nedivil, kdyby mu rychlost vypadla.

0/0
23.2.2009 13:34

papazian

Re: světla nesvětla

Otáčky motoru patrně šly velmi dolů, protože nájezd na přejezd byl samý výmol a díra.... Proto musel podle mne přeřazovat rychlost, v podstatě mu motor chcíp. Je otázkou jestli zde vůbec měla být dovolena automobilní doprava, když se jednalo o tankodrom  s nechráněným přejezdem, s přejezdem do nepřehledné zatáčky, kdy  vlak není vidět.  Hrál se zde vabank se smrtí a takto to dopadlo. Tento problém je i v Česku!

0/0
23.2.2009 15:02

Příspěvek bude smazán

Re: světla nesvětla

Tak tos byl ty, kdo tak zdržoval na přejezdu, když jsem jako každý ráno spěchal do práce?!? Běžně to projíždím kilem i na červenou, protože tam bejvá vidět široko daleko a pak se objeví blb, kterýmu málem skončím v kufru... ;-O

0/0
23.2.2009 12:29

SIKIN004

Re: světla nesvětla

jo byl jsem to já :-P

0/0
23.2.2009 12:37

QuestCZ

Re: světla nesvětla

Mám pocit, že jednou do tý práce nedojedeš...

0/0
23.2.2009 12:48

homzik

Všude v civilizovaných zemích

dokonce i v Česku jezdí vlaky na takovýchto nezabezpečených přejezdech KROKEM a neustále houkají. Představa že strojvůdce jel 70-tkou je naprosto šílená;-(

0/0
23.2.2009 11:47

Západoněmecký revanšista

Re: Všude v civilizovaných zemích

všude v civilizovaných zemích jsou autobusy podrobovány přísné technické kontrole.

0/0
23.2.2009 11:59

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: Všude v civilizovaných zemích

R^R^ naštěstí Česko i Slovensko se mezi takové země řadí!

0/0
23.2.2009 12:13

smotitak

Re: Všude v civilizovaných zemích

co s tímhle případem má co společného technická kontrola?

0/0
23.2.2009 12:42

h@luzak

Re: Všude v civilizovaných zemích

Ano, o tom to je. Když byly povodně a nefungovala zabezpečovačka na trati, jel jsem do Ústí. Jeli jsme snad 3 hodiny, protože všechny přejezdy 10 km/h a houkání dlouho předem. Nedat aspoň světla na přejezd, kde není vidět a navíc tam vlaky jezdí 70 km/h bych považoval za obecné ohrožení.

0/0
23.2.2009 12:17

barbudo

Bývaly časy, kdy autobus před přejezdem musel zastavit ...

... a v přejezdu nesměl řadit ...

0/0
23.2.2009 11:33

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: Bývaly časy, kdy autobus před přejezdem musel zastavit ...

jo to byly i dederonky ;-D;-D

0/0
23.2.2009 12:10

bo55bo

doporucuji shlednout

http://www.sme.sk/c/4320434/ako-doslo-k-nehode-v-polomke.html

a zejmena video - tam zjistite, ze 300 m viditelnost je ve skutecnosti pouze 140 m ...

http://www.sme.sk/c/4320510/videokomentar-rasta-chvalu-vyhlad-nie-je-300-metrov.html

0/0
23.2.2009 11:26

killy

Hmm. te mašinfýra viděl na přejezd...

..přinejlepším tak ze 180 - 200 m. Jel prý asi 70 km/h. 

A ten šofér ho moh zaregistrovat taky na těch 200m. 

Tak mu zbývalo kolem 10 sec a ne víc.  A s problémem

zašaltovat a jízda krokem přes díry na přejezdu.........

Brrrrrrr...............;-(

0/0
23.2.2009 11:21

c6510

Re: Hmm. te mašinfýra viděl na přejezd...

Sedmdesatkou?... Na Slovensku asi do tech 810 montuji forsaz.

0/0
23.2.2009 11:46

Z-S

Re: Hmm. te mašinfýra viděl na přejezd...

Ze starsiho oznaceni rady 810 M150 samo plyne ze ma maximalku 80km/h.

Krome toho ten slovensky byl typ rady 812, s novym motorem.

0/0
23.2.2009 12:05

Z-S

Re: Hmm. te mašinfýra viděl na přejezd...

no tedy  M152, coz na rychlosti nic nemeni...

0/0
23.2.2009 12:09

technik

Přejet měl světelnou signalizaci a funkční

redaktor asi plete signalizaci a závory. To už je ale takový folklor. Kdyby článek psal někdo, kdo se díval na zprávy tak by takouvou hovadinu nenapsal.  A.že tam nebyly závory, tak tím není nic porušeno. Asi jako kdybych si stěžoval na lampárně, že na silniční křižovatce jsou semafory a né kruhový objezd.

0/0
23.2.2009 11:17

xblack13

Re: Přejet měl světelnou signalizaci a funkční

podle toho, co jsem viděl na slovenské televizi a ve videu (odkaz od kohosi výše), tak svetelnou signalizaci tam zajišťovalo jedině slunce nebo protijedoucí vozidlo...

0/0
23.2.2009 12:42

javky

Re: Přejet měl světelnou signalizaci a funkční

Ty jsi fakt "technik". Tady máš fotku http://www.sme.sk/zobrazfoto.asp?src=http://www.sme.sk/cdata/4319109/jano1_big.jpg&par= a můžeš nám tu fungující světelnou signalizaci ukázat.

Poučení pro příště: Nedělat závěry podle animace ve zprávách na Nově. :-P

0/0
23.2.2009 15:12

Rado_

Nebezpečný?

Prostě to byl přejezd bez světel, ale pokud měl před sebou návěstidla 240 - 160 -80, tak se není o čem bavit, je to přejezd jako každý jiný a troufám si říct, že jet k němu třicítkou, jak přikazuje litera zákona, nic se nestane....

0/0
23.2.2009 10:54

JÚLINEK.ŠÍŠAL.

Re: Nebezpečný?

inu ...ale rigol je rigol ...

0/0
23.2.2009 10:58

roba21

Re: Nebezpečný?

Nebezpečný je protože:

a) trať vede za kopcem a je z ní vidět jen celkem krátký úsek před přejezdem

b) vlaky v tomto místě jezdí rychle

c) přejezd je ve špatném technickém stavu (samá díra)

Jedete-li tedy na takový přejezd s udýchanou Karosou plnou lidí, je na průser zaděláno. Čas který máte k dispozici mezi podíváním se a přejetím přejezdu může být snad větší než Vám poskytuje vzdálenost, na kterou máte výhled v kombinaci s rychlostí jednoucího vlaku. Nemluvě o tom, že řidičova pozornost je upřena na vyhýbání se dírám.

0/0
23.2.2009 11:18

tayllorka

neštěstí

No jo je to neštěstí,špatná signalizace se objevuje dost často a nejspíš tomu nešlo zabránit s tak starou Karosou.Ten řidič musí bejt psychicky na dně.Mýmu manželovi a synovi se stalo něco podobnýho.Špatný přejezd.špatný výhled a signalizace nefungovala,najel a najednou famfára a na ně se řítil vlat.On na to šlápnul,ale vlak zachytil zadek auta a odmršitl je do betonové škarpy kolem kolejí.Manžel měl rozbitou hlavu,syn skončil na JIP s vyoseným obratlem.Oba nehodu naštěstí přežili a jsou vpořádku.Paradox je,že ČD neuznali vadnou signalizaci a napařili mu ještě tučnou pokutu.Mimochodem auto bylo na odpis-totálně zdemolovaný.Autosedačka vedle syna pro naší dceru 1 rok úplně rozmáčknutá.Ještě teď mi běhá mráz po zádech.;-(

0/0
23.2.2009 10:19

tayllorka

Re: neštěstí

Ještě k tomu,vlak měl jet 40km/h a jel kolem 70:-/

0/0
23.2.2009 10:21

Ahasver

Re: neštěstí

Podobná nehoda se přihodila známému, na nepřehledném přejezdu také jen s výstražnými kříži ho smetl motoráček, který tam jel skoro o 20 km/h rychleji a nehoukal. Známý naštěstí přežil, ale dráhy vymáhaly škodu na všem možném a nemožném, skoro půl milionu. Naštěstí díky vyšetřování drážní inspekce (které prokázalo alespoň to, že kdyby jel fíra rychlostí podle předpisů k nehodě by nedošlo, nehoukání se bohužel prokázat nepodařilo) první soud ustál, teď snad běží další kde naopak o náhradu škody a bolestného žaluje dráhy on a myslím že to vyhraje. Jestli Váš případ není ještě ukončený, zkuste to taky tak!

0/0
23.2.2009 10:57

tayllorka

Re: neštěstí

Je to už ukončený,naopak mu bylo vytknuto,že kvůli němu měl pak vlak zpoždění.Mýho strejdu taky smetl vlak a tlačil ho neuvěřitelných 500 m před sebou(,auto na šířku přes koleje) než zastavil.Naštěstí se mu nic nestalo.Strojvůdce byl na mol.Strejda něco vysoudil,ale už nevim kolik.

0/0
23.2.2009 11:03

zapetr

Re: neštěstí

I tak si za to mohli sami, pokud na přejezdu je bílé světlo a nebliká, ze zákona se měl chovat jako že je přejezd nechráněný. Pokud tam bílá není vůbec, je to to samé.

0/0
23.2.2009 14:51

Ahasver

Re: neštěstí

To není tak docela pravda. Teda to s bílým světlem ano, ale rychlost (drážních vozidel) přes přejezdy se stanovuje mj. podle rozhledových podmínek. Když jí strojvedoucí překočí tak, že řidič nemůže drážní vozidlo včas vidět, odpovědnost za nehodu vůči poškozeným má provozovatel drážní dopravy a vůči němu zas ten zaměstnanec, který porušil třeba návěstní předpis.

0/0
23.2.2009 17:09

Západoněmecký revanšista

Vlak blížící se k nechráněnému přejezdu v ČR silně houká.

V SR je to jinak?

Myslíte, že závory na přejezdu by zabránily 20 let staré karosy, která právě klekla uprostřed přejezdu, ve srážce s vlakem?

0/0
23.2.2009 10:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.