Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rodiče zesnulého chlapce zvažují žalobu na nemocnici

Rodiče pětiletého chlapce z Velkého Meziříčí, který loni zemřel v brněnské nemocnici, si podle televizí Prima a Nova nechali od odborníků vypracovat znalecké posudky, které dokazují, že za smrt chlapce mohou chyby lékařů. Pokud se s nemocnicí nedohodnou na odškodnění, budou se soudit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

českej Pepik

život dítěte jim to nevrátí!!!!

Je to blbost...proč se soudí??? Doprkýnka, dítě jim to přeci nevráti, nebo ano? Mne zabili pře 3lety tátu při rutijním vyšetření (brali mu vzorek plic), soudil bych se pouze, kdyby přežil ty 4 neděle v komatu....

0/0
23.2.2009 13:51

biofyzik

vubec nevite, kdo vas leci

V okresnich nemocnicich pracuji mladi lekari bez zkusenosti, kteri nemaji kde se vzdelavat. Situace se mesic do mesice zhorsuje, odbornost klesa pod uroven Uzbekistanu, prispiva k tomu obrovska migrace lekaru, kteri mnohdy nevydrzi v oboru pracovat dele nez 2 roky po skole. Ukrajinsti lekari jaksi nedorazili a houfy praktiku, ktere nema kdo nahradit se chystaji do duchodu. Na medicinu se hlasi uz jen ti studenti, kteri se jinam nedostali. A bude hur!!!

0/0
23.2.2009 13:48

IoannesBaptist

Za co trestat lékaře

Lékaři by měli nést trestní odpovědnost nejen za to, když něco pokazí, ale také tehdy, když odvedou "bezchybný výkon".

www.stopgenocide.cz

0/0
23.2.2009 12:59

petr_kkk

znalecký posudek na nic

Znalecký posudek, který říká, že pokud by bylo uděláno to a to, tak chlapec mohl přežít je na nic. Po válce je každý generálem. Pokud se budu soudních znalců ptát jestli bylo možné předejít smrti, tak mi logicky každý musí odpovědět, že ANO! Ale nic to neříká o tom, jestli je lékař, či nemocnice vinna.

Důležité je, jestli ten znalec je schopen říci, že by se tomu v normálním běžným připadě dalo předejít. Tedy jestli by jiný doktor, či jiná nemocnice postpupovala jinak a správně a byla by schopná tomuto předejít aniž by posílala 100% lidí s bolestí hlavy na všechny možná vyšetření, jen aby vyloučili vzácnou smrtelnou vadu.

0/0
23.2.2009 11:39

slosovatel

Re: znalecký posudek na nic

Presne tak. To by mohl prakticky lekar kazdeho s bolesti hlavy posilat rovnou na CT, protoze "co kdyby".

0/0
23.2.2009 11:51

hrdý Buďžes

Re: znalecký posudek na nic

u lidí s shutem se musí pomyslet hned na disfunkci shuntu.

0/0
23.2.2009 11:58

Bonelord

Re: znalecký posudek na nic

Jak jsi přišel na to, že měl zkrat? U tohohle typu to vůbec není tak běžné.

0/0
23.2.2009 12:07

hrdý Buďžes

Re: nechápu

Znalecké úposudky říkají něco jiného. Ale podle tebe jsou podplacené,  že.

0/0
23.2.2009 11:50

Bonelord

Re: nechápu

Nic takového jsem přeci nenapsal.8-o Posudek ale říká pouze to, že mu v tom okamžiku šlo pomoci operací, nicméně neřeší další prognózu.

0/0
23.2.2009 12:06

hrdý Buďžes

????

Tak znovu, co mi admini smazali:

znám víc lidí co mají hydrocefalus a zavedený shunt. Mají vysokou školu, chodí normálně do práce. Hydrocefalus je porucha tvorby nebo vstřebávání mozkomíšního moku. Může být vrozená nebo získaná (po krvácení do mozku, po úrazu, po zánětu mozku, znám případ hydrocefalu po klíšťovém zánětu mozku). Při včasné dagnóze bývá prognóza příznivá. 

0/0
23.2.2009 11:22

Bonelord

Re: ????

S tebou to je pořád dokola.:-P Jak víš, že měl zkrat? Vzhledem k tomu, že šlo o vrozenou záležitost (dle rozhovoru rodičů na Nově), tak s tou prognózou bohužel nemáš pravdu.

0/0
23.2.2009 11:37

hrdý Buďžes

LŽEŠ

 Znám víc lidí s poruchou vstřebávání a tvorby mozkomíšního moku, kteří mají shunt, nikdo na nich nic nepozná a vedou normální život. jsou to vysokoškoláci, chodí do práce. Při včasném podchycení je prognóza velmi dobrá.

Hydrocefalus je porucha  vstřebávání a tvorby mozkomíšního moku, může být vrozená, nebo vzniká po krvácení do mozku nebo po zánětlivém onemocnění mozku-i třeba i po klíšťovém zánětu mozku.

0/0
23.2.2009 10:46

12345hanka

Znalce seženete

na podpoření jakéhokoliv názoru. Stačí jim zaplatit.

0/0
23.2.2009 10:25

salinka

Re: Znalce seženete

To si nemyslím. Od toho je znalec, aby řekl na věc svůj názor a buď potvrdil nebo vyvrátil domněnku.

0/0
23.2.2009 10:28

Bonelord

Re: Znalce seženete

Ty jsi zjevně dost naivní a neskušená.;-D

0/0
23.2.2009 10:29

Bonelord

Re: Znalce seženete

"nezkušená":-/

0/0
23.2.2009 11:10

roddie

Pokud se jednalo o hrubé porušení postupu

pak je odškodnění na místě, koneckonců jsou pro tyto případy nemocnice pojištěny. Od toho se lékař nazývá lékařem, aby správně diagnostikoval problém a provedl opatření pro jeho odstranění. To, že se doktorovi, co měl službu, nechtělo budit další tři chirurgy, není omluva. Ale - popravdě - jet večer na pohotovost s děckem, co má takto vážné problémy, je vážně o hubu. A to ještě určitě zaplatili kilo poplatku. Nějak nechápu přístup doktora. O těchto problémech musel být informován, to nebylo nějaké bolení hlavy z přehřátí, co vyřeší paralen, to znamená, že nejspíš hrubě zanedbal svoje povinnosti.

0/0
23.2.2009 9:23

guliverm

Pokud mluvčí hlásá spolupráci nemocnice

jde o zjevné vyhlášení dovnitř, co vše se rychle musí zkartovat, přepsat, kdo propustit a odstavit, aby napáchané škody byly nedohledatelné. Výrok policie?! Známe předem: nikdo nepochybil, vyšetřování skončilo, zapomeňte.  

0/0
23.2.2009 8:29

Dennys

Uvidime

"Oba znalci potvrdili, že ihned po příjmu mělo být okamžitě volán neurolog, okamžitě volán neurochirurg, okamžitě CT a urgentní operace, a ne říci 'Počkáme do rána'," řekla chlapcova matka. Podle posudků se dalo komplikacím předejít.

Az na posledni vetu vcelku souhlas.:-/

0/0
23.2.2009 8:21

hrdý Buďžes

Chlapec měl hydrocefalus

První věc, která měla být zjištěna byla jak funguje shunt, rentgen, CT. Takový je normální postup u podobných klinických příznaků u této diagnózy.

0/0
23.2.2009 7:09

petr_leicester

kdyz ctu tuhle diskusi

nemuzu se ubranit dojmu, ze jsou jeste na iDnes rozumni diskutujici. Je to hrozne nestesti pro tu rodinu, to je pravda (uprimnou soustrast -pokud to ctete), ale zase na druhou stranu vydelavat na osobni tragedii me prijde kdyz to reknu hodne slusne "hyenismus"! Klukovi uz to zivot nevrati a co vim, tak 99 procent doktoru se opravdu snazi udelat maximum. Vydelavat na smrti nejmilovanejsiho cloveka na svete......nevim, nevim...mam kluka 2 roky a 3 mes. a neumim si nic podobneho predstavit, potkat to me zhrouti se me svet (mam posl. mazlika v 39ti) a na nejaky prachy nemam ani pomysleni!

0/0
23.2.2009 0:25

hrdý Buďžes

Re: kdyz ctu tuhle diskusi

Doktoři se nesmějí dopouště hrubých chyb. Za profesní pochybení nemohou být trestání jen řidiči....

0/0
23.2.2009 7:12

Alcator

Re: kdyz ctu tuhle diskusi

Když si koupíš dovolenou v Chorvatsku a něco nebude tak, jak sis objednal, tak budeš po cestovce chtít odškodnění. Pokud navíc v důsledku jejich hrubé chyby například vážně onemocníš, bude to odškodnění vyšší než cena zájezdu. A proto má být každá cestovka pojištěná pro případ, že bude muset platit za své chyby. To pojištění není levné, ale je rozhodně výrazně levnější, než výše odškodného.

A stejné pojištění má mít každá nemocnice. Prostě - chirurgové a další lékaři berou velmi dobré platy za to, že odvádějí dobrou práci. Pokud ale tu práci dobře neodvedou, stojí to někoho zdraví nebo život. A pak je na místě "reklamační" řízení (přičemž, jak známo, nemůže-li prodejce vadu výrobku či odvedené práce odstranit, dochází k finanční kompenzaci.)

0/0
23.2.2009 9:02

salinka

Re: kdyz ctu tuhle diskusi

No nevím, zda byste takto mluvila být ve stejné situaci. Myslím, že postupovali rozumně a uvážlivě. Nechali si udělat posudky a ty to rozhodly. Tohle mi nepřijde jako něco neetického. Neetické mi to přijde v případě záměny dětí v porodnici (viz příklad v HB). za co chtělí tolik milionů? Za psychickou újmu???? To mi přijde jako zhovadilost. 

0/0
23.2.2009 9:03

blekkal

Takže teď...

...platí pojišťovny CT a další podobná vyšetření u každého, kdo přijde s příznaky odpovídajícími kdoví kolika diagnózám?

0/0
22.2.2009 23:45

rudastraka

Re: Takže teď...

asi jo

kdyz me stipne komar, pujde hned na ct

0/0
22.2.2009 23:49

hrdý Buďžes

Re: Takže teď...

Ten chlapec měl diagnózu hydrocefalus. Rozumíš tomu?

0/0
23.2.2009 7:12

Niky79

Re: Takže teď...

Ano, kdyz mas zachvat a jsi na jednotce intenzivni pece.

0/0
23.2.2009 0:06

hrdý Buďžes

takže je to tak:

Ten chlapec měl zavedenou hadičku do hlavy (laicky), která odváděla m-m. mok Příznaky odpovídaly její disfunkci (ucpání, přetržení). CT by pak odhalilo velký tlak v mozku, způsobený městnáním mozkomíšního moku. Rychlá operace by mu zachránila život.

0/0
23.2.2009 6:55

Blbec z Xenemunde

xxx

Celý článek by se dal shrnout asi takto: rodiče nemají co ztratit, jen získat - opravte mě jestli se pletu - dokonce si myslím, že nebudou mít ani nouzi o právníka, který pojede jen na provizi z případně vymožené částky -  o tento medializovaný případ bude totiž mezi právníky docela bitka - reklama advokáta v médiích zdarma je k nezaplacení

.

( textem výše zcela ovšem abstrahuji od neštěstí - nicméně peníze jsou mocná čarodějka, pokud se ovšem nebude jednat jen o požadavek veřejné omluvy ...)

0/0
22.2.2009 23:29

Alcator

Re: xxx

Rozhodnutí lékaře odložit vyšetření vedlo k úmrtí. Čemu na tom nerozumíš?

0/0
23.2.2009 9:04

hnusnik

prd

Nezvažují - podají.

0/0
22.2.2009 23:18

biofyzik

pouze v ČR chce veřejnost odsoudit lékaře.

V zahraničí se běžně vyplácí odškodné pozůstalým z pojistky nemocnice, to je běžná zavedená praxe. Pouze Česká republika je celosvětovou raritou, kde chtějí především odsoudit lékaře. Proč se v tom lišíme od zbytku světa?

0/0
22.2.2009 23:08

Azarael

Re: pouze v ČR chce veřejnost odsoudit lékaře.

protože češi jsou chudí a pořád panuje představa, že lékaři jsou bohatí. Proto češi potřebují dokázat ře ten bohatej doktor je lempl. Bohužel to není pravda, lékaři dělají co mohou (samozřejmě že ne všichni ale 99% ano) a palceni jsou prachmizerně, kdekterej zámečník nebo slévač si vydělá více. Ale to nikomu nevysvětlite, až si bude u nás obvodní lékař vydělávat 70-100 000 měsíčně pak si můžete stejně jako v zahraničí stěžovat, protože je dost možné, že něco zanedbal, protože na všechna vyšetření měl prostředky, u nás, kdy jedno vyšetření CT platí svým pojištěním 5-6 lidí, kteří tímto vlastně ztrácejí nárok na toto vyšetření, protože na něj nejsou prachy, chyba není vždy v lékařích, ale převážně v systému.

   Bavil jsem se s primářem na neurologický JIPce, říkal, je divné, ale nikdo po mě nikdy nechtěl, abych pracoval odborně, zkušeně, zodpovědně, kvalitně, ale každý chce abych pracoval levně. to asi vystihuje stav našeho zdravotnictví.

0/0
22.2.2009 23:56

Dennys

Re: pouze v ČR chce veřejnost odsoudit lékaře.

R^ Nemam, co bych dodal. Posledni odstavec je zvlaste trefny. Pokud jsou kvuli nedostatku personalu v perif. nemocnicich nuceni ke sluzbam na JIPech i jinde cerstvi absolventi (viz ten Havirov), tak se daji podobne veci ovcekavat i v budoucnu. Nechapu vsak, proc kolegove tahle vysetreni neprovedli, slo o jejich jisteni, na naklady bych kaslal. Ted to setreni odnesou.. Doporucuji emigraci, za Rozvadovadovem je fajn a zadny skok do neznama to neni.EUR^

0/0
23.2.2009 8:34

biofyzik

to je zas sci-fi

V krajské nemocnici neurolog, potažmo neurochirurg - kde by se vzal?

Krajské nemocnice nemají šanci neurologa sehnat, nerologičtí pacienti tam polehávají po internách a podobných odděleních.

0/0
22.2.2009 23:04

sůva

Re: to je zas sci-fi

To je pravda - brzy se budeme ptát kde by se v krajské nemocnici vzal doktor ... Není kdo by pracoval na infekci,neurologii,gynekologii - brzy i chirurgii - doktoři po atestaci prchají do privátu,kde si něco vydělají . Kdo by operoval srdce,střevo (třeba vaše) za 150 až 200 za hodinu...hahaha.Notář má za sepsání darovací smlouvy za 40 minut 7 tisíc ( jsem platil minulý týden)....co je zadarmo , to je bezcenné......

0/0
22.2.2009 23:19

biofyzik

Re: to je zas sci-fi

O 150 kč/hodinu si může lékař v krajské nemocnici nechat tak zdát...

0/0
22.2.2009 23:32

Blbec z Xenemunde

Re: to je zas sci-fi

doufám že žertuješ páč jinak bych se jako doktor s atestací hodil radši na pracák :-©

0/0
22.2.2009 23:35

Azarael

Re: to je zas sci-fi

bohužel nežertuje, specielně v krajských a ještě více ve fakultních nemocnicích, jsou platy hluboko pod reálnou hodnotou vykonávané práce, například přednosta stomatologické kliniky, který by zde dělal na plný úvazek by si vydělal něco kolem 30ti (a to jako přednosta tak si představte kolik má řadový lékař), proto je lékařů, kteří pracují v těchto nemocnicích na plný úvazek velmi málo, vlastně je to spíše koníček, protože do obživy to má velmi daleko:-/

0/0
23.2.2009 0:04

qualcom

Re: to je zas sci-fi

ty musíš být dobrej vendelín,darovací smlouvu ti napíše každý student střední školy a když jsi takové jelito,že si to nesepíšeš sám,tak ne netu je mostrů hafol

0/0
23.2.2009 8:30

hrdý Buďžes

Re: to je zas sci-fi

Kdo nic neví, tak ať mlčí. Ve fakultní dětské nemocnici v Brně se dělají neurochirgické operace dětí pro půl Moravy. Neurochirgové operují několikrát týdně a v nemocnici samozřejmě jsou.

0/0
23.2.2009 7:01

Blbec z Xenemunde

xxx

No jasně - v hale už čeká kohorta neurochirurgů, neurologů, psychologů - specialista připravuje CT s barevným spektrem, páč je třeba všechno hned vyšetřit, co kdyby se z toho hned něco vyklubalo jako že se může hned cokoli kdykoli vyklubat, protože zákony pravděpodobnosti nejsou na ozdobu 

.

pro jistotu bych udělal i testy na HIV a ptačí chřipku, čert ví, co mohlo za týden zmutovat - a možná meningokok se směje v mozku - ale my ho chytíme hned na příjmu - a podíváme se hned, jestli není prošlá tetanovka - člověk nikdy neví, kdy šlápl do koňskýho trusu - a uděláme kolonoskopii, jestli náhodou při tom spěchu něco neperforovalo ...

.

Já bych kladl důraz spíš na prevenci - kvalitní dědičnou DNA, dědičné vady do třetího kolena mít dávno nahlášeny v zdravotních registrech příp.o nich bleskem referovat či lépe mít u sebe zdravotní kartičku s těmito riziky stejně jako má někdo kovový medailon s krevní skupinou - no ale to je neřešitelný vesmírný problém ...máme přece jiné páky...

0/0
22.2.2009 22:57

sůva

Re: xxx

Ale tomu se říká určit diagnozu - proto doktor studuje do 30 let než smí samostatně pracovat. Jako vedoucí jednotky intenzivní péče má určit pracovní diagnozu a dle toho vyšetřovat.Jinak bys tam mohl sedět ty ,poslat na všechna tebou jmenovaná vyšetření a diagnoza by z toho vypadla sama - lidi si vůběc nedovedou představit co všechno doktor musí nebo má umět - takže chyba a hotovo.

0/0
22.2.2009 23:10

Azarael

Re: xxx

ovšem kapku vám nedochází, že přesně toto je to co by lékař musel udělat, aby byl z obliga, jenže to by nesměla existovat pojišťovna, že? poslat někoho na CT mozku kvůli tomu, že měl záchvat, to není věc, u které by pojišťovna skákala štěstím, lékař se zaměřuje na nejčastější diagnózy, ne na všechny možnosti, které mohou nastat, to by se MR, CT, laborka, kultivačka, DNA diagnostika atd netrhly. Samozřejmě, že by to mohli udělat každýmu, kdo příde do nemocnice, ovšem pak by příjem každýho pacienta s bolením břicha vyšlo na miliony.  proto se pacient s bolením břicha pošle na krev a doktor mu udělá základní fyzikální vyšetření, další je ultrazvuk, pokud jsou příznaky typické pak se klidně může operovat, třeba slepák, pokud nejsou tak jsou další dražší vyšetření CT, gastro a neteroscopie a histologie atd, ale určitě to nikdo nebude dělat najdnou, protože to pojišťovna prostě nezaplatí.

0/0
22.2.2009 23:32

VLDX

Po pitvě je každý generál

To ti lékaři měli toho chlapce pitvat hned na příjmu aby zjistili co mu je? Tohle je přece nesmysl, přivezou kluka, kterýmu něco je a indikace může ukazovat na milion věcí. Kluk do rána zemře, protože díky jeho vrozené vadě to vzalo rychlý spád. Žalovat tu nemocnici je nesmysl. CT vyšetření pro každého? To se asi moc dívate na seriály ze zahraničí. Tady se na CT posílá ze známosti. Ikdyby tam n¨ten neurolog a neurochyrurg byl, dost možná by to nestačilo, aby chlapce zachránili a aby rychle diagnostikovali vrozenou vadu.Rv Rodiče dítěte no comment.

0/0
22.2.2009 22:25

VLDX

Re: Po pitvě je každý generál

neurochirurg samozřejmě.

0/0
22.2.2009 22:26

christi

Re: Po pitvě je každý generál

Placate nesmysly, lekari maji povinost dite vysetrit ,ne cekat do rana!Rv Rodicum ditete fandim, cim vic soudnich zalob, tim vic pece a opatrnosti ze stran nemocnic a lekaru se dockame.

0/0
22.2.2009 22:44

rudastraka

Re: Po pitvě je každý generál

jen aby to nedopadlo tak, ze cim vic zalob, tim vic budou spitaly zavreny a budou posilat jinam

0/0
22.2.2009 23:07

Blbec z Xenemunde

Re: Po pitvě je každý generál

"lekari maji povinost dite vysetrit ...."

.

v jakém rozsahu pls, když v kartě pacieta ani nikde jinde není o jeho vrozené vadě ani zmínka a indicie na příjmu jsou shodné s tisíci jiných pacientů...8-o

.

Jsem ochoten polemizovat v případě, že vrozená vada je zapsána v zdravotní kartě pacienta resp . tímto i v propojeném počítačovém zdravotním systému - tento systém má ovšem jednu vadu - lékař je sice vzdělán přes rizika vrozených vad, ovšem jestli ze zákona nefunguje lustrace pacienta ihned na příjmu v systému lékařské evidence, nemá šanci relevatně rozhodnout o rizicích... tenhle systém by totiž dokázal eliminovat mnoho takových případů, kdyby zdravotnické zařízení mělo ovšem povinnost takové lustrace a zákon by jasně vymezoval, že všechny vrozené vady a dědičné choroby je povinen lékař ihned prověřit - v PC je to otázka 30 sec...navíc by šlo softwarově tuto záležitost prioritně ošetřit ...

0/0
22.2.2009 23:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.