Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Komunisté vidí dějiny dost po svém

Jak se již psalo v tomto listu, dějepis v některých školách učí pořád i bývalí komunisté. Dějepisáři z řad politiků KSČM dokonce vydali výzvu, kde si stěžují, že učebnice jsou neobjektivní. Opravdu?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vokroj

Komunisté, dějiny

To všechno jsou věci na dlouhé diskuze a to zde asi moc nelze. Důležité je, jak se stávající strany profilují a jak plní svůj vyhlášený program. Jde pochopitelně hlavně o komunisty, jejich program není jednoznačně transparentní, jak by měl. Časem by se měla jejich činnost zhodnotit, jak se po posledních volbách v nových funkcích na krajích chovají a jak jsou případně dosud jejich ideologií zasaženi, zda se změnil jejich pohled na uvedenou minulost. Prostě  sami komunisti by měli jít s "barvou ven".

Problem je dnes na školách, jak je uvedeno, tam je to velmi složité. Pamatuji za totáče v 50. letech jinak námi nenáviděnou učitelku, která ale, když  přišla na odstavce v dějepisu, jaký byl Beneš lump, tak je vynechávala, při jejich zkoušení žáka, který to podle knihy papouškoval, přerušila, aby pokračoval jinde dále. To už se dnes snad nemusí, ale názory na tuto výuku se liší. Tohle všechno je ještě na dlouho, možná i na generace, svět se přitom bude také měnit,.....

0/0
9.3.2009 11:34

dol

To vidí každá ideologie!!!

Kapitalismus je vidí taky po svém;-D;-D;-D

0/0
9.3.2009 9:18

captain cook

jenom dost po svem?????

Vsechno po svem....a same lzi.

0/0
9.3.2009 9:04

perpartes

Tak jsem to chytil.

0/0
8.3.2009 23:05

perpartes

Doufám,že jsem to chytïl.

0/0
8.3.2009 23:03

vovov

Proč 8. května 1945?

Vždyť zbylá v´ětšina českého území včetně Prahy byla osvobozena až 9. května 1945, proč překrucovat fakta, že to bylo 8. května 1945?

0/0
1.3.2009 6:45

Dr No

Soudruzi v podstatě nelžou

když budu chlastat od rána do večera rum a tvrdit, že piju jen 60% vodu, taky to nebude tak úplná lež . Ovšem usvedčí mne to, co potom budu vyvádět...

0/0
24.2.2009 15:26

--Judith--

Pamatuju si ze školy za bolševika

že České dějiny začínaly bolševickým pučem cizího státu známou jako VŘSR, Česko v té době jako kdyby neexistovalo a vyńořilo se neznámo odkud až v roce 1948 a pak šlo od jednoho sjezdu KSČ ke druhému, jiné dějinné události, kromě těch sjezdů se nekonaly. Nuda, nuda, hrozná nuda. A trochu starého Řecka a Egypta, aby žactvo neproklelo dějepis úplně.

0/0
24.2.2009 0:02

vovov

Re: Pamatuju si ze školy za bolševika

A proč vám zatajovali stávky a střílení do dělníků v Mostě, Radotíně, Oslavanech a jinde?

0/0
1.3.2009 6:47

mtis

Re: Pamatuju si ze školy za bolševika

A v Plzni. V roce 1953. Nebo v Brně 1969.

0/0
9.3.2009 11:16

_m-

Je stará pravda,

že každý vidí dějiny po svém - a současně že dějiny píší vítězové - bez ohledu na jejich morální vlastnosti. Tak o co vlastně jde?

0/0
23.2.2009 15:29

BAJLA

Re: Je stará pravda,

jde o to, že poražení vnucují svůj nesprávný výklad dějin :-P:-/

0/0
23.2.2009 16:50

rezjir

Re: Je stará pravda,

Pokud někdo někomu může něco vnucovat, pak ten někdo nebyl poražen.

0/0
23.2.2009 18:14

R.A.K.

Re: Je stará pravda,

A to vám vyhovuje?;-€

0/0
8.3.2009 22:57

jarda

KOMUNISTY POSLAT NA STÁŽ

Rv Kéž by si soudruzi procvičili paměť. K tomu by jim mohla posloužit dlouhodobá stáž v Severní Koreii a pro pokročilejší Kuba. Nejsem si však jist, zda by to bylo pro zabedněné a vymyté mozky něco platné. V Asijských zemích a na Kubě stejně jen viděli

samé úspěchy budování socialismu. Rv

0/0
23.2.2009 15:25

jajaja00

Na stáž? Na smrt!

0/0
23.2.2009 16:00

rezjir

Dotaz

Vzhledem k tomu, že omunistická společnost je  stateless society, v níž teče bohatství plným proudem na základě nejvyšší možné produktivity výrobních činitelů,skutečně na Kubě a v KLDR něco takového nalezneme?

0/0
23.2.2009 16:47

jarda

Re: Dotaz

RvPřečti si svůj "dotaz" k mému článku. Máš tam chyb jak máku. Rv Je to na úrovni postiženého děcka s vymytým mozkem.(Y) Toto je odpověď na tvůj "dotaz",  soudruhu !Rv

0/0
23.2.2009 21:33

rezjir

Re: Dotaz

Pokud nedokážeš odpovědět nebohému postiženému dítku s vymytým mozkem, tak skutečně bych si dovolil zformulovat hypotézu, že se Tvá úroveň pohybuje někde v hluboce zakřiveném T prostoru záporné debility.

0/0
23.2.2009 22:32

vovov

Re: Dotaz

Co sem pletete nějakou Kubu či KLDR, poptávejte se třeba, jak před rokem 1990 fungovaly v Česku úřady práce a kolikaprocentní byla tehdy nezaměstnanost. .... Anbo jak nikdo tehdy poctivou prací nemohl dosáhnout stamilionového či dokonce miliardového bohatství!

0/0
1.3.2009 6:51

dislektik-idnes si na mě zasedla

no já osobně jsem ještě neviděl vraha přiznat že vraždil

no až na toho pedofila ze Slovenska

0/0
23.2.2009 14:11

babacek

Pozvánka

V úterý 24. února 2009 v 18.00 se u pomníku obětem komunistického režimu na pražském Újezdě bude konat již posedmé vzpomínka na ty, kteří za své smýšlení a svobodné jednání byli uvězněni či zabiti totalitní mocí. K přítomným promluví rektor Univerzity Karlovy Prof. RNDr. Václav Hampl, DrSc. a zástupci Konfederace politických vězňů. Zpěvem a hudbou akci doprovodí mladý písničkář a herec Tomáš Klus. Tradiční duchovní slovo pak pronese Mons. František Radkovský – biskup

plzeňský. Pozvánku ke stažení naleznete na naší webové stránce http://www.viteznyunor.cz/_d/pozvanka_unor2009_Praha.pdf

0/0
23.2.2009 14:06

babacek

TO:karelvesely

Já měl namysli za použití střelných zbraní. Jinak, ale děkuji tohle jsem nějak opomenul.

0/0
23.2.2009 12:56

swiss111

Kdy se tenhle narod probudi?

Jedina zemne, kde si dobrovolne lide voli sveho kata, ktery jim slibuje hezky a dlouhy zivot.

0/0
23.2.2009 12:12

JÚLINEK.ŠÍŠAL.

souzi a soušky, drahé modré ptactvo,

a to je dobře nebo špatně? ...8-o

0/0
23.2.2009 11:12

mtis

Re: souzi a soušky, drahé modré ptactvo,

Zkus viagru, třeba tvůj hovor s tvou tělní částí nebude až tak beznadějný.

0/0
23.2.2009 11:15

habit

Re: souzi a soušky, drahé modré ptactvo,

... zase tě bolí mezi ušima?

0/0
23.2.2009 12:41

jirkanovaksuperzlodej

Ve srovnání s polpotovskými soudruhy byli hodní.

Naši komouši vyvraždili jen nepatrnou část obyvatelstva, ostatní se nechali zotročit. Odsouzení byli řádně věšeni a nikoliv utloukáni holemi pro snížení nákladů na popravu. Ani nebyli topeni v kovových klecích jako odpůrci komoušů v Albánii (ještě okolo r.1970).

Ve srovnání s polpotovskými hordami byli naši komouši hodní, ve srovnání s civilizovaným světem - hnus.

:-©

0/0
23.2.2009 11:09

mtis

Re: Ve srovnání s polpotovskými soudruhy byli hodní.

Jejich teror a destrukce společnosti před hypotetickou novou výstavbou byla sofistikovanější.... stačí emigrovat nebo ekonomicky či společensky deklasovat už tak chabé elity a stádo (čti prostý) si mohli vést kam jim ÚV KSSS ukázalo.

0/0
23.2.2009 11:14

habit

... komunisti nebyli zvyklí dějiny vidět ale dělat...

... samozřejmě s odstupem - za tu krátkou dobu co tady vládli se jejich vidění historie otočilo o 360%... ex-tchýně kdysi vzpomínala, jak museli ve škole slepovat stránky učebnic, protože se pohled na historii měnil ze dne na den...

... musí to dnes být traumatoizující pro soudružky učitelky, když prostě nemůžou žákům nařídit, aby slepili stránky které neodpovídají jejich současné interpretaci dějin - ale o to snaživěji se snaží vyzdvihnout i "pozitivní" aspekty reálného socialismu...

0/0
23.2.2009 11:06

dedko

Komunisté vidí po svém vše !

Nakopat jim do riti !

0/0
23.2.2009 10:43

babacek

Přísaha milicionáře:

Já, příslušník Lidových milicí, přísahám, že budu vždy obětavě a věrně sloužit Komunistické straně Československa, dělnické třídě a své socialistické vlasti a upevňovat internacionální svazky se Sovětským svazem a ostatními socialistickými zeměmi.

Budu s plnou odpovědností a svědomitostí zvyšovat svou politickou a bojovou připravenost a uvědoměle plnit usnesení stranických orgánů, rozkazy nadřízených a všechny úkoly vyplývající z příslušnosti k Lidovým milicím.

Jsem připraven chránit se zbraní v ruce zájmy strany, revoluční vymoženosti dělnické třídy a socialistický stát před vnitřním i vnějším nepřítelem a v případě potřeby nebudu váhat při jejich obraně položit i svůj život.

Tak přísahám !

0/0
23.2.2009 7:36

rezjir

Re: Přísaha milicionáře:

Ta přísaha je z kterého roku. Rozhodně ne z únorových dnů 1948?  

0/0
23.2.2009 7:39

mtis

Re: Přísaha milicionáře:

No a co jako?

0/0
23.2.2009 8:06

rezjir

Re: Přísaha milicionáře:

jak autor tak i já jsme se bavili o úloze LM v únoru 1948. Nic vice.

0/0
23.2.2009 8:21

mtis

Re: Přísaha milicionáře:

Únor je jediný komunistický zločin, který komunisté popírají a chtějí nově lakovat zpátky na rudo i ve školství? :-):-):-)

0/0
23.2.2009 8:29

rezjir

Re: Přísaha milicionáře:

Tak únor 1948 je zločinem, ke kterému se komunisté otevřeně hlásili. Přečtěte si něco z komunistické historiograife  třeba 50. let, kdy ti komunisté to použití násilí vůbec nepopírali. Spíše naopak. Šlo jim přece o zkrácení porodních bolestí nové společnosti, do níž všichni musíme.

0/0
23.2.2009 8:47

mtis

Re: Přísaha milicionáře:

Nejjistější zkrácení porodních bolestí se docílí kulkou mezi oči, nebo případně stylově do zátylku.

0/0
23.2.2009 10:48

mozolek

Re: Přísaha milicionáře:

to se pleteš, tady  a v článku je řeč o kumunistech a době před i po roce 1948. I kdyby ta přísaha byla z roku 1950, tak je to fuk, taková prostě byla a o tom to je.

0/0
23.2.2009 12:12

rezjir

A k tomu rusofilství přispívali jenom komunisté?

Dvě epizody:

1) Někdy ještě v 19. století poslali naší politici jednoho Čecha, který se carským generálem, aby příipravil invazi ruské armády do Čech.

2) Někdy v. r. 1947 si redaktor Kritického měsíčníku stěžoval na houfy ctižádostivých slečen, jak mu nosí do redakce špatné české překlady sovětských básníků. A samozřejmě že jsou ukřivděné, když jsou odmítány.

Ono na tom rusofilství a sovětofilství si hodně lidí vybudovaly kariéry.

0/0
23.2.2009 7:36

mtis

Re: A k tomu rusofilství přispívali jenom komunisté?

To, že někteří naivní slavjanofilové v 19tém století snili o ruském samoděržaví jako o svém národním cílki nemění nic na tom, že většina inteligece a elity národa si už v polovině tohoto století byla vědoma toho, že ruský carský režim je při všech jazykových aspektech daleko horší než úpění pod Habsburky.

Namátkou lze jmenovat třeba Karla Havlíčka.

0/0
23.2.2009 7:47

rezjir

Re: A k tomu rusofilství přispívali jenom komunisté?

Obávám se,že Havlíček nebyl většina. Ostatně kontakty s Ruskem udržovali Palacký s Riegrem. A co takový Kramář? To byl úplně bezvýznamný politik?

0/0
23.2.2009 7:51

mtis

Re: A k tomu rusofilství přispívali jenom komunisté?

Kontakty s ruským kulturním prostředím a nekritické přejímání ruských vzorů ať už těch carských, leninských, stalinských nebo putinovských rozhodně není totéž.

0/0
23.2.2009 8:01

rezjir

Re: A k tomu rusofilství přispívali jenom komunisté?

Nešlo asi pouze o kontakty  s ruským kulturním prostředím, když tam naší politici vyslali toho Červinsku s tím,aby připravil do Čech invazi ruské armády. Viz jeho paměti.

0/0
23.2.2009 8:23

mtis

Re: A k tomu rusofilství přispívali jenom komunisté?

Kdo ho vyslal? To že některá část české veřejnosti a to i politické byla k Rusku 19 století nekritická, ještě neznamená, že byli stejně nekritičtní všichni/většina/že se nekritičnost vztahovala na bolševickou lúzu a její genocidu vlastního i jiných národů.

0/0
23.2.2009 10:59

mtis

Re: A k tomu rusofilství přispívali jenom komunisté?

A dlužno dodat, že dějiny od poloviny 19 století a vztahy Rusů k okolním slovanským národům to jednoznačně potvrzují.

0/0
23.2.2009 7:50

12345hanka

Re: A k tomu rusofilství přispívali jenom komunisté?

Hledání Velkého bratra, kterému by se dalo lézt do.... je zřejmě pro náš národ typické.

0/0
23.2.2009 10:20

rezjir

Demokratická strana

sice možná zvítězila ve volbách na Slovensku, ale jenom za cenu jisté dohody s bývali ludáky. A nebyli to jenom čeští komunisté, kdo proti tehdejším demokratům vyjeli. Ostatní české strany přinejmenším vyjádřili tichou podporu likvidaci toho volebního úspěchu. Celý problém totiž byl v tom, že tehdy také ve hře byl slovenský separatismus. A mimochodem slovenská ekonomika (volný trh) byla tehdy oddělena od české (potravinové a jiné lístky). A navíc ta Demokratická strana nedokázala mobilizovat ve svůj prospěch tu angažovanou elitu v politice.

Těžko by navíc ty nekomunistiské strany vyhrály v květnových volbách 1948, když nedokázaly ve svůj prospěch v únoru a v tom květnu dostat na ulice 300 000 stoupenců, kdežto za komunisty stálo asi tak 3 miliony aktivních odhodlaných stoupenců, ochotných se angažovat do roztrhání těla..

0/0
23.2.2009 7:23

babacek

Komunisté vidí dějiny

´´Dějepisáři z řad politiků KSČM dokonce vydali výzvu, kde si stěžují, že učebnice jsou neobjektivní.´´

Já souhlasím, moc málo se píše o zločinech komunismu které již dávno předčily ty fašistické o kterých je tam hojnosti. ;-€

0/0
23.2.2009 7:14

R.A.K.

Re: Komunisté vidí dějiny

R^!

0/0
8.3.2009 22:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.