Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Klausovy malé pravdy a velké lži

Václav Klaus v europarlamentu potvrdil svou pověst europrovokatéra. Na jednu stranu je to osvobozující, když vmete do tváře spokojeným poslancům, milujícím své mušle a vznešené ideály, že omezují trh. A že celá Unie je vlastně revoluční experiment, který omezuje rozhodování států. Což je oboje částečně pravda.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

p266

Bože, to je argumentace

Pan Komárek tvrdí, že:

1) je lež, že unie omezuje rozhodování států, neboť a) "korekce" kapitalismu je nutná a b) unie neomezuje víc než státy, které ji tvoří.

Jak z premis a) a b) odvodíte závěr, že unie neomezuje rozhodování států?

2) je lež, že unie je revoluční experiment, neboť je to experiment demokratický a nenásilný.

Můžeme polemizovat o tom, zda evropská integrace je opravdu něco tak nového, ale to nemění nic na faktu, že ne každá revoluce musí být nedemokratická a násilná.

0/0
25.2.2009 1:28

halupa

Re: Bože, to je argumentace

Komárkův článek je obrazem dítěte, který se zlobí na učitelku, že se má učit vyjmenovaná slova. Nemá logiku ani pravdu a nadává bez argumentů.

0/0
4.3.2009 8:12

trodas1

Milí přátelé..

..teprve po dopsání níže uvedeného příspěvku jsem si vzpoměl na jeden, zcela náhodně nalezený výhos EU. Naleznete jej zde: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2006:272:0013:0014:CS:PDF

Přečtěte si to. Prohlédněte si v něm obsaženou fotografii (zejména to zjevně cigaretou popálené pravítko) a uznejte sami. Je skutečně nutné, aby byl k rozhodování o takovýchto věcech vydržován mnohatisícový dav úřednictva v Bruselu a jinde? Kromě toho doporučuji článek na stejné téma zde: http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008030904

0/0
20.2.2009 13:16

macaxp1

Re: Milí přátelé..

Na toto opravdu úředníky nepotřebujeme. Nejen v Bruselu, ale ani v Praze. Tento argument opět selhává. Pan Klaus neříká, že je něco konkrétního v EU špatně (viz Váš příklad), ale dejte nám pravomoci zpět na úroveň republiky. Jinými slovy : tuto vyhlášku nebude vydávat úředník v Bruselu, ale "náš" úředník v Praze. A stejně tak i "jejich" úředník v Berlíně, Varšavě, Paříži, ....

0/0
20.2.2009 13:24

halupa

Re: Milí přátelé..

To je naprosto přesné.  A pitomí úředníci se rozrůstají co do počtu, důležitosti i platových tarifů. A sjednotitelé Evropa se tváří na Klause káravě a bučí. Bůvolové. Mně se z toho dělá normálně fyzicky špatně.

0/0
4.3.2009 8:20

trodas1

Divím se..

..čemu se diví další komentáře. Kdo pana redaktora Komárka sleduje ví, že jeho averze vůči prezidentovi republiky nabývá takových forem, že by se jí měl zabývat psychiatr.

P.S. Má pan Komárek něco společného se soudruhem Valtrem Komárkem, členem ČSSD, tako poradcem Fidela Castra a teroristy "Che" Guevary? Leccos by to totiž vysvětlovalo.

0/0
20.2.2009 13:10

macaxp1

Re: Divím se..

Má pan Klaus něco společného s Dr. Goebbelsem? Leccos by to totiž vysvětlovalo. Také nelže, jen některá fakta "zabarvuje" a jiná ignoruje.

Doufám, že jste pochopil ironii. Chtěl jsem jen ukázat na nesmyslnost Vašeho argumentu. Co má společné pokrevní vazba s politickým názorem? Nebo by jste děti zločinců také raději preventivně zavíral?

0/0
20.2.2009 13:18

sir Bogart Humphrey

Re: Divím se..

DÍTĚ ZLOČINCE R^R^R^

Trefné, věru....;-D

0/0
21.2.2009 3:39

Edmund Černá Zmije

Napsat že Klaus lže

a pak se pokoušet slovířkařit nad významem termínu "revoluční", to je opravdu našlápnutí lejna ze strany komentátora Komárka. ;-D

Komárku, Komárku, to už tam fakt nemáte nic lepšího? Nechcete si založit blog a odejít z novinařiny k nějaké poctivé práci? Pak budete moci psát opravdu jen tehdy, když vás něco napadne a nebudete se muset ztrapňovat pokaždé, když vám dojde inspirace a přitlačí vás uzávěrka. :-P

0/0
20.2.2009 10:46

halupa

Re: Napsat že Klaus lže

Přečti si některé Komárkovy články o Havlovi. Chvála, chvála, pánbůh. Komárek je placenej novinář pravdaláskařema. Nemá moc na vybranou, při bilancování svých schopností  a finančních potřeb.

0/0
4.3.2009 8:25

abdullah

Ještě douška

 Nedá mi to se lehce neopakovat, i druhý den tam svítí ten blábol...

Pane Komárku, pro ilustraci: Existuje druh evropského právního předpisu, který se jmenuje nařízení. Pokud toto nařízení splňuje určitá kritéria (je dostatečně určité, jasné...), nemusí o jeho existenci vědět ANI JEDEN JEDINÝ poslanec či senátor PČR, a přesto mají občané právo se ho dovolat a české soudy povinnost tento předpis aplikovat a upřednostnit před zákonem ČR. 

 Pokud máte zájem, vyžádejte si na iDnes můj Email a kontaktujte mne, rád si s Vámi na dvě hodinky někde sednu a celé Vám to v klidu vysvětlím.

s pozdravy

Zahálka

0/0
20.2.2009 10:04

komentator-1

zklamání pane Komárku

Většinou se mi Vaše glosy a sloupky líbí, často se skvěle bavím. Tento kratičký výkřik Vaší klausofobie je pro mne ale zklamáním. Je podle Vás demokratickým férovým postupem schvalování Lisabonské smlouvy proces, kdy jedna země smlouvu v referendu odmítne, nicméně ratifikace pokračuje v dalších zemích za značného tlaku EU a minimálního zájmu voličů, čímž se zpětně stupňuje tlak na onu odmítnuvší zemi tak, že se pustí do referenda znovu? Nemluvě o tom, že Lisabonská smlouva je pouze přepracovanou Euroústavou, která byla v několika referendech odmítnuta a proto byla nahrazena prakticky identickou smlouvou s jedinou změnou, její ratifikace je svěřena národním parlamentům.

To není férové chování a reflexe přání občanů Evropy, ale elitářská nadutost, kterou Klaus oprávněně kritizuje.

0/0
20.2.2009 9:39

TAPKIN

KLAUS

R^R^R^R^R^R^R^R^R^

0/0
20.2.2009 8:33

alexkor

Vaclav Klaus

Vase President ztratil realitou. Europe bude pokracovat I bez Cechy .Pratele v Unie us nemate to je naprosto jasny.

0/0
20.2.2009 8:19

jajboze

Re: Vaclav Klaus

Unie take neni svaz pratelstvi, ale politicky svazek mnoha zemi na zcela profesni urovni. Pokud v ni nebudou vsechny zeme nachazet vysokou politickou profesionalitu, tak se holt ve zdravi rozejdeme.K te profi urovni take patri, nebucet, kdyz slysim jiny nazor, ale snazit se racionalne recnika presvedcit, ze nema pravdu. V pripade V. Klause to asi bylo hodne obtizne, slapl totiz nekomu na kuri oko.

0/0
20.2.2009 10:04

Nannius

revolucni

Pane Komarku, zkuste si najit neco o vyznamech slova "revoluce" a "revolucni". Dozvite se, ze cizi "revolucni" nahradit ceskym synonymem "prevratny" a ted si vyrok pane Klausuv reknete znovu: EU je prevratny pokus v behu dejin.  Jako novinari bych Vam ale tento vyznam asi nemel osvetlovat ja...

0/0
20.2.2009 0:32

yaack

To jste toho moc nenapsal..

Při vší úctě, příliš jste toho tentokráte nevyplodil a nestojí to za mnoho.

0/0
20.2.2009 0:24

lachtan

Vážený pane Komárku,

velmi mě mrzí, že ve svém článku velmi zkreslujete fakta. Bohuže tato věta "Všechny unijní zákony podléhají demokratickému schválení v zákonodárných sborech členských zemí" nemá s pravdou a fakty vůbec nic společného. Za prvé "unijní zákony" se nejmenují zákony, ale směrnice a nařízení a opravdu je žádné zákonodárné sbory členských zemí neschvalují, ale je to výplod Evropské komise, do kterého nemají zákonodárné sbory co kecat a už vůbec to nemohou schvalovat. Směrnice a nařízení jsou ale pro členské státy závazné. Takže Vás prosím, abyste si tato fakta nastudoval a provedl opravu článku, který díky této dezinformaci vyznívá naprosto jinak, než by měl, kdybyste napsal pravdu.

S pozdravem Váš věrný čtenář

Jan Švarc

svarc.blog.idnes.cz

0/0
19.2.2009 23:36

bojler

Komarkovy velke lzi

O duvod vic, proc necist MF iDnes..

0/0
19.2.2009 23:25

ketiv666

Vážený pane Komárku

ani já nejsem obdivovatelem pana prezidenta,ale jedním nadpisem ho označit za lháře...klobouk dolů. Nepochopil jsem, jak je možné, že Vaše zpověď antipatií a štvavých slov visí na zpravodajském serveru. Tento, nevím jak ten souhrn slov nazvat, článek to snad asi není, by bylo vhodnější umístnit do blogů. Síla médií spočívá v tom, že jim lidé věří, uvědomujete si, že jste svůj soukromý názor tímto povýšil na pravdu?...Synáčku, proč máme prezidenta lháře?...Babičko, prosímtě proč?....No, psali to v novinách,tak to musí být pravda........Rv

0/0
19.2.2009 17:05

killy

Nějak pana Komárka už nechápu...

..za čí obolus... ? :-/

0/0
19.2.2009 17:38

ketiv666

Re: Nějak pana Komárka už nechápu...

..i to mne přišlo na mysl....Rv

0/0
19.2.2009 17:52

louka.stan

Re: Vážený pane Komárku

Souhlas!!!! Vypadá to na velké osobní problémy!Rv

0/0
19.2.2009 17:47

j@ck

Re: Vážený pane Komárku

je to v rubrice nazory, troubo, proto je to psane italicou.

0/0
19.2.2009 18:42

ketiv666

Re: Vážený pane Komárku

Vážený pane Kamna, v okamžiku kdy jsem psal svůj příspěvek, nebyl "článek" psán italsky:-)..Nebo jsem si toho nevšiml, těžko dokázat, nicméně na igoogle mi vyskočil jako hlavní zpráva......

0/0
19.2.2009 19:48

nemelem,nemelem

Schválit, ne odsouhlasit.

Neodsoulasením únijních zákonů naším parlamentem se vystavujeme postihu. Jako v případě antidiskriminačního zákona - bonzoval Špidla. Takže demokratická procedura dle Bruselu = povinost odsouhlasit. Kdopak tady lže.

0/0
19.2.2009 16:50

dedko

MIlý Komárku !

Jsou revoluce a revoluce. Každá revoluce nemusí  znamenat prudký obrat. Známe to. Naše sametová revoluce byla revolucí bez toho prudkého obratu. Z toho potom máme rozlezlé komunisty a bývalé estébáky kam se jen podíváte. S Klausovým projevem souhlasím. Nikdy se totiž nestane, že někdo napíše projev a vyhoví tak úplně všem. To je zrkátka nemožné. Dík za to,co Klaus v Bruselu řekl. Nakonec v každé i novinářské práci, jsou pravdy i lži, Však to znáte !

0/0
19.2.2009 16:16

j@ck

Re: MIlý Komárku !

A co vlastne tak prevratneho rekl?

0/0
19.2.2009 16:20

dedko

Re: MIlý Komárku !

Tak si to přečti a přemýšlej !

0/0
19.2.2009 16:28

Rybařící Kocour

Re: MIlý Komárku !

Revoluce ale JE obrat o 180° proti přirozenému toku dějin a je bez výhrady doprovázeno běsněním, právě proto si to slovo pravičáci berou tak často do huby.

Naše sametová "revoluce" žádnou revolucí samozřejmě nebyla, a jestli si myslíš, že jí Klaus ve svém projevu myslel v tomto sametovém významu, tak jsi nic nepochopil.

0/0
19.2.2009 16:21

dedko

Re: MIlý Komárku !

Pochopil jsem vše.Reagoval jsem na Komárkovu revoluci, ne Klausovu. Nakonec

nějvětší a nejdivočejší revoluce dělá vždy levice, ne pravice !

0/0
19.2.2009 16:30

Smetac

Milý dedko!

Jsou revoluce a revoluce, to máš pravdu. Jenže to je to poslední s čím může každý na této planetě, ať už je odtud nebo od jinud s tebou souhlasit.  Revoluce ale znamená prudký, většinou násilný obrat. Bez prudkého obratu bychom hovořili o evoluci. I sametová revoluce byla revolucí, i když inscenovaná v režii STB a Klaus je produktem této inscenované revoluce.

Prohlašovat o EU, že se jedná o revoluční experiment je víceméně ujeté. Kde je prosím ten prudký obrat. EU se vyvíjí již mnoho let i když jsi to ty ani já za železnou oponou nevnímali. To, že se musí teď vyvíjet a měnit dál je naprosto jasné. Už i Rus si z nás dělá srandu, že my v EU jsme diskusní spolek. V tomto má pravdu. Bez změny zůstaneme akce neschopní diskutéři. LS je prvním krokem k takové změně. Otázkou je, komu se to nelíbí, že by měla jednou být opět akceschopnou. No, především Putinovi a tím pádem i jeho kamarádům, Klausovi a spol. To je jednoduchá úvaha.

0/0
19.2.2009 16:42

louka.stan

Re: Milý dedko!

krkolomná úvaha! Naopak, pravda a láska se nám vymkla!

0/0
19.2.2009 17:49

Smetac

Re: Milý dedko!

Na první pohled krkolomná. Stačí si ale vzpomenout na gruzínskou krizi a vše vypadá jinak. A to, že Klaus dělá vše proto, aby EU zůstala jen bezbraným diskusním kroužkem, z kterého si všichni dělají srandu je také na první pohled zřejmé.

0/0
19.2.2009 18:32

Smetac

Re: Milý dedko!

Na první pohled krkolomná. Stačí si ale vzpomenout na gruzínskou krizi a vše vypadá jinak. A to, že Klaus dělá vše proto, aby EU zůstala jen bezbraným diskusním kroužkem, z kterého si všichni dělají srandu je také na první pohled zřejmé.

0/0
19.2.2009 19:44

agent_A54

Re: Milý dedko!

Hele a co Švícarská konfederace, jak tam to dělají při té jejich přímé demokracii...???

0/0
19.2.2009 18:39

Krak

Re: Milý dedko!

Mě se ta "akceschopnost" nelíbí, či spíše se jí děsím... Ony stačí ty akce teď... Co až přestanou diskutovat a začnou uskutečňovat...

0/0
19.2.2009 23:45

Smetac

Re: Milý dedko!

Rozumím. Ale to, že si dneska Rus houkne a EU se pos-ere, to se ti líbí?

0/0
20.2.2009 8:57

Smetac

Re: Milý dedko!

Rozumím. Ale to, že si dneska Rus houkne a EU se pos-ere, to se ti líbí?

0/0
20.2.2009 10:01

jajboze

Re: Milý dedko!

Mozna v tom, ze EU se snazil prosadit uz Jindrich IV, nebo Jiri z Podebrad.Nejak ale narazili na velke mocenske zajmy a nikdo nechtel!!! Takze po staletich se ty mocnosti konecne rozhodly, ze male staty nebudou velkym nebezpecim a muzou s nimi machat dle libosti. To je , podle me , velka revoluce v mysleni zkostnatele evropske byrokracie.

0/0
20.2.2009 9:29

Smetac

Milý dedko!

Jsou revoluce a revoluce, to máš pravdu. Jenže to je to poslední s čím může každý na této planetě, ať už je odtud nebo od jinud s tebou souhlasit.  Revoluce ale znamená prudký, většinou násilný obrat. Bez prudkého obratu bychom hovořili o evoluci. I sametová revoluce byla revolucí, i když inscenovaná v režii STB a Klaus je produktem této inscenované revoluce.

Prohlašovat o EU, že se jedná o revoluční experiment je víceméně ujeté. Kde je prosím ten prudký obrat. EU se vyvíjí již mnoho let i když jsi to ty ani já za železnou oponou nevnímali. To, že se musí teď vyvíjet a měnit dál je naprosto jasné. Už i Rus si z nás dělá srandu, že my v EU jsme diskusní spolek. V tomto má pravdu. Bez změny zůstaneme akce neschopní diskutéři. LS je prvním krokem k takové změně. Otázkou je, komu se to nelíbí, že by měla jednou být opět akceschopnou. No, především Putinovi a tím pádem i jeho kamarádům, Klausovi a spol. To je jednoduchá úvaha.

0/0
19.2.2009 18:10

Smetac

Milý dedko!

Jsou revoluce a revoluce, to máš pravdu. Jenže to je to poslední s čím může každý na této planetě, ať už je odtud nebo od jinud s tebou souhlasit.  Revoluce ale znamená prudký, většinou násilný obrat. Bez prudkého obratu bychom hovořili o evoluci. I sametová revoluce byla revolucí, i když inscenovaná v režii STB a Klaus je produktem této inscenované revoluce.

Prohlašovat o EU, že se jedná o revoluční experiment je víceméně ujeté. Kde je prosím ten prudký obrat. EU se vyvíjí již mnoho let i když jsi to ty ani já za železnou oponou nevnímali. To, že se musí teď vyvíjet a měnit dál je naprosto jasné. Už i Rus si z nás dělá srandu, že my v EU jsme diskusní spolek. V tomto má pravdu. Bez změny zůstaneme akce neschopní diskutéři. LS je prvním krokem k takové změně. Otázkou je, komu se to nelíbí, že by měla jednou být opět akceschopnou. No, především Putinovi a tím pádem i jeho kamarádům, Klausovi a spol. To je jednoduchá úvaha.

0/0
19.2.2009 19:46

krtkoun

vizionari to maji tezke

vizionari to maji  tezke vsude na svete - ted se mu smeji kvuli GO a prece ma pravdu, smeji kvuli EU - a ze strachu ze by to neproslo zakazali vsude s vyjimkou Irska referendum a kdyz se nepodarilo budou to zkouset dokud ne podari... a stejne ma pravdu  stejne je to s krizi - zase ma pravdu ze vsechny tzv injekce zpusobi jen delsi krizi - ale co by delali kdyby nebyla hysterio o global oteplovani? hysterie sjednocovani evropy a hysteri KRIZE  asi by nemohli byt akcni a v televizi  tak si hraji kluci si hraji...!

0/0
19.2.2009 16:11

Rybařící Kocour

Re: vizionari to maji tezke

UFFF, no pro krtka je vizionářem leckdo...

0/0
19.2.2009 16:17

jorbl

Re: vizionari to maji tezke

Toto je kvalitni argument R^

0/0
19.2.2009 16:43

horstlee

autor

Pan autor se asi zbláznil, nebo záměrně nechce vědět o eurobyrokracii. Ať se zeptá třeba vinařů, nebo zemědělců, co všechno musí a co všechno díky EU nesmí. Než začne obviňovat našeho prezidenta ze lží, nechť si do svého mozku naroubuje alespoň kousek Reality. Bohužel o těchto hrůzách bylo před referendem mlženo a mlčeno, jinak by nedopadlo, tak jak dopadlo.

0/0
19.2.2009 16:09

krtkoun

autor nema pravdu

parlamenty narodni jsou kontrolovany a kontrolovatelne, zde jsou vsak jakoby demokraticka rozhodnuti prijimana bez vztahu k realite - je to postdemokraticky zpusob zachazeni s moci s demokracii ma tolik spolecneho co putinovo rusko

vylucny klub vydava prohlaseni odtrezena od reality , doporuceni a prikazy stejne tak je to bezduchy tupy mocensky mechanismus se silenou setrvacnosti a nulouvou efektivitou.   vic demokracie neni  v tom ze bude nekde vic poslancu hlasovat o vic zakobech stejne jako vic pruhu neni vic adidas  ...!

0/0
19.2.2009 16:06

abdullah

Právní minimum

Ať už PAN Komárek unijním předpisům říká jakkoli, doporučil bych mu nejdříve si o ních něco přečíst a zbavit se přeludu nutné ratifikace.

Buď nějaká roztomilá brožůra z evropského informačního centra, anebo, pokud jste skoupý na krok,

zkuste si vygooglit nebo vyhledat ve wikipedii termíny "přímý účinek", "přímá použitelnost" případně, pokud si dostatečn věříte na anglický jazyk, "direct effect" a "direct applicability". Těch pár minut za to stojí a garantuji Vám, že se nebudete stačit divit.

Člověk si jenom říká, pokud takovýhle blábol splodí tito "profesionálové" o něčem, o čem náhodou něco vím, jaké PLKY mi proboha dokázali vnutit v oblastech mému zájmu vzdálenějších? Tohle je až děsivé...!

0/0
19.2.2009 15:42

Mira UL

Klaus hledá obecenstvo pro svoje úlety.

Jenže ono ne a ne přijít. Snad až na několk (možná i set) prosťáčků, kteří si léčí hloupost zatvrzelým adorováním Klause.

Ve světě mu naslouchají leda tak ortodoxní levičáci a u nás rusofilové, kteří si myslí, že čím hlouběji se vnoří do spodní části trávícího ústrojí, tím lépe pro všechny. Skutečně pravicoví lidé se od něho dávno odvrátili, protože pochopili, že na zbohatnutí Viktora Koženého, Tomáše Krejčíře a dalších šíbrů rozhodně neměla vliv pravicovost nejen Klausova, ale ani jiných mocipánů. Věřte pravicovost člověku, který odmítá dělat rozdíl mezi poctivě a nepoctivě vydělanými penězi a ještě se tím vytahuje!

A tak Klaus jen sklízí, co sám zasil: myslí si asi, jak nás hlupáčky převezl, ale sám si nabíhá na vlastní vidle,  sice rezavé, ale ostré!

miroslav.vojta@volny.cz

0/0
19.2.2009 15:08

Rybařící Kocour

Re: Klaus hledá obecenstvo pro svoje úlety.

Klaus v prvé řadě už dávno, po totálním kolapsu tzv. české cesty privatizace, pochopil, že nemá šanci stát se nezapomenutelným na základě nějakého přínosného kroku, vynálezu, plodné ekonomické teorie. Ví až moc dobře, že v ekonomii nikdy nebude existovat žádný vyhraněný spolek Klausiánů.

Takže se snaží nesmazatelně vyrýt do paměti národů alespoň tím, že z prezidentského úřadu hlásá naprosté nesmysly, absurdnosti, obaluje se tím nejprostudušším nacionalismem a tváří se až ultrakonzervativněji než zácpa.

Je k smíchu, že novináři, a to i ti zahraniční, ještě stále tvrdí, že přes všechnu tu pitomost, je Klaus mimořádně inteligentní.

0/0
19.2.2009 15:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.