Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vietnamský stánkař dostal dvanáct let za pobodání celníka

Vietnamský trhovec Minh Chien To stráví 12 let v nejpřísnější věznici za to, že se při kontrole svého stánku pokusil zavraždit celníka. Po odpykání trestu bude navíc vyhoštěn z Česka. Rozhodl o tom pražský vrchní soud, potvrdil tak listopadový verdikt Krajského soudu v Plzni.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

littlec

Vietnamský stánkař dostal ...

Chceme-li, aby v této zemi byl aspoň trochu pořádek, musí být policista či celník osoba nedotknutelná. Pomalu si zvykáme na to, že je přistižení zloději, podvodníci, lupiči i další kriminálníci urážejí, zraňují nebo i zabíjejí (vzpomeňte na Postla). Ale zkroutí-li policista kriminálníkovi ruku, nebo se ho nešetrně dotkne ve snaze přemoct jeho odpor, bude zítra na první stránce novin, pozítří přezkoumán na inspekci a příští týden propuštěn. Ať Vietnamec, Čech, nebo Albánec, všichni by se měli na pokyn policisty či celníka postavit do latě, připažit a dělat to, co jim bude řečeno. A kdo se postaví na odpor, musí počítat s tím, že mu může být ublíženo. A kdo při odporu policistovi, či celníkovi ublíží, měl by být vždy potrestán trestem na horní hranici.

Poznamenávám, že s policií či celníky nemám nic společného, v lásce je nemám a vím, že jsou mezi nimi hajzli. Ale nechceme-li mít z Česka Sicílii nebo Kosovo, musíme tuto složku státu podpořit a nastavit si základní pravidla.

0/0
18.2.2009 11:12

;-)

Re: Vietnamský stánkař dostal ...

Souhlasím s vámi v tom, že pokyny policistů by se měli respektovat, a jejich nesplnění by se mělo vynutit. Ale jinak je třeba rozdělit problém na 2 zcela odlišné věci.

1/napadení policisty - je to nepochybně vážný problém, jde o vzpírání se výkonu státní moci, i lidu, společnosti a zákonům, mělo by být jistě trestáno, i když je třeba uvážit, jestli policista postupoval v souladu se zákonem, a přiměřeně. Cílem ochrany není ani tolik konkrétní policista, jako veřejný pořádek a stát.

2/zcela odlišný problém - napadení policistou - a o to jde v tom případě ukopaného. Policisté mají zasahovat, ale pouze v míře nezbytně nutné - jinými slovy, zastaví li vás na silnici, že vám nesvítí světla, měli by vám dát pokutu, a ne používat hmaty a chvaty - obdobně, pokud rušíte noční klid, měli by použít hmaty, a ne do vás kopat. Oni jsou trenovaní v Judu a Jiu jitsu, a tam se ani kopání do lidí neučí. učí se jak zvládnout člověka bez toho, aby byl zraněn.

0/0
18.2.2009 13:23

;-)

Re: Vietnamský stánkař dostal ...

tedy rušill li noční klid zfetovaný 45 kilov40 letý muž, policie by měla použít hmaty a chvat, zkroutit mu ruku za záda a odvést ho na služebnu . tím to končí. Žádné kopání do lidí na zemi. Pokud by sám policista na tak slabého soupeře nestačil, měli mu přijít na pomoc další 2 přihlížející, a ne on zvyšovat brutalitu útoku. Samozřejmě kdyby ho obklopila skupina 5 agresivních zápasníků, bude jeho agresivita odůvodněná. I když kopat do ležících na zemi nemá smysol ani tak. Podobný Byl zásah na onom slavném Czech teku - s provedením zásahu plně souhlasím, byl nutný a je třeba chránit majtele pozemků a prosadit zákon, jiná věc byl postup některých policistů - policista by měl zvládat emoce, a kopání 4 policistů do do jednoho člověka na zemi je zcela neodůvodněné. Opět i zde je třeba hlavně bránit veřejný pořádek - dodržování zákonů - a to i ze strany policie.

Nelze dát policistům generální pardon k jakékoliv agresia učinit z nich nedotknutelné.

0/0
18.2.2009 13:30

přebytečnýzlínskýcelník

Vietnamci do Vietnamu a romové na Slovensko !!

0/0
18.2.2009 7:55

;-)

Re: Vietnamci do Vietnamu a romové na Slovensko !!

......jen aby nepřišli Němci (Germáni), a nehnali nás někam na východní břeh Dněpru.......už se nám to před 65 lety jednou málem stalo........EU

0/0
18.2.2009 9:11

ctenar1970

kdyby mu cenik nezlomil ruku,nedoslo k podani

spravedlivost po-cesku,fuj!Rv(Y)

0/0
18.2.2009 0:09

marla

Re: kdyby mu cenik nezlomil ruku,nedoslo k podani

Tak se vrať do Vietnamu, když se ti tu nelíbí.PS. A co jinej Vietnamec, kterej napadl celnici železnou tyčí, ty rozumbrado.

0/0
18.2.2009 0:39

WIFI

Re: kdyby mu cenik nezlomil ruku,nedoslo k podani

R^

0/0
18.2.2009 7:22

;-)

Re: kdyby mu cenik nezlomil ruku,nedoslo k podani

Jasně 2 Vietnamci napadli celníky, a tak jsou všichni zločinci a vyhostíme je. Víš taky, že nadpůměrnou kriminalitu mají i policisté?(no není se čemu divit, pohybují se v rizikovém prostředí, ale je to tak....) Nevyhostíme všechny policajty?

0/0
18.2.2009 9:13

diynamo

12 let je proklatě málo.

To se musel Marcel zatraceně snažit.

0/0
17.2.2009 22:22

danny44

A kde je pan předseda.....

Nějak mi v článku chybí stesky pana veitnamsko-přátelského předsedy M. Wintera.... Že by mu došla slova?

0/0
17.2.2009 18:51

Linex_

Re: A kde je pan předseda.....

Mě tam Marcel als Otec vietnamců vůbec nechybí. Stačí, že je tu jeden popíráč vietnamské kriminality:-©

0/0
17.2.2009 19:44

;-)

Re: A kde je pan předseda.....

Nevšiml jsem si, že by tu někdo popíral vietnamskou kriminalitu - jde pouze o to, aby se na ni hledělo stejně ve srovnání s českou, ukrajinskou, německou. Spíše bych tu viděl popírače české kriminality, kteří mají pocit, že nebýt vietnamců, tak tu nikdo marihuanu nepěstuje. Nikdo nechce pro vietnamce mírnější metr než pro ostatní, jde o to, aby se měřilo všem stejným metrem. Chápeš?

Jak se cítíš, když vidíš v Rakousku titulky typu "Češi kradli ve skladu" a lidi volající po zavření hranic, protože Ćeši přece kradou..........asi se budeš dovolávat toho, že po vstupu do shengenu kriminalita nestoupla, naopak mírně klesla a ,že ty přece nejsi ten, co tam kradl, a že toho Nováka z Horní dolní vůbec neznáš, a co to má s tebou společného......... . A s Vietnamci a jakýmikoliv jinými cizinci je to stejné. Prostě žádná národnost není bez kriminálních živlů.

0/0
18.2.2009 10:09

;-)

Teď jsem jenom zvědavý...

....kolik dostane český policista za ukopání Vietnamce, jeho kolegové za neposkytnutí první pomoci a lékař, kterému přišel onen umírající zcela zdráv.?

0/0
17.2.2009 18:47

ctenar1970

Re: Teď jsem jenom zvědavý...

podminecne,typuju

0/0
18.2.2009 0:15

killy

A nebylo skoro lepší...

..nejdřív vyhostit a teprve pak zavřít ? Vyšlo by to levněji i s 500€ na cestu ! ;-D

0/0
17.2.2009 17:55

;-)

Re: Přesně tak !

Tak to nevím, kde jste na toto přišel, naopak, většina z nich se nedopouští deliktů respektive pouze "drobností", které páchá každý druhý Čech. Naopak, posledního půl roku je ve společnosti velká protivietnamská nálada a kampaň, utužovaná policí a celníky, kteří chodí na kontroly stánků s obrněnými transportéry a vrtulníky(z daní poplatníků........asi si jako někteří diskutující zde také myslí, že jsou to bývalí členové vietkongu, a mají pod pultem bazuku....), naší vládou(zejména Langrem), která zastavila vydávání víz, vyřadila vietnamce z programu zelených karet a několikrát mluvila o kriminalitě Vietnamců(přitom se žádná zvýšená nekoná, naopak se poslední dobou více začleňují do společnosti) a médii , která o tom vděčně píší. Ukope li policista Vietnamce, dva se na to dívají, dalším skučí v cele, doktor ho prohlásí za zdravého......tak se to prohlásí né za selhání systému, ale za selhání jednotlivce..........Poslední dobou se přiostřují protivietnamské výpady.....

0/0
17.2.2009 18:59

Rigo

Re: Přesně tak !

tvuj login rika vse...jedno oko uz mas sikmy !!!

0/0
17.2.2009 20:36

;-)

OMYL

Tady bych chtěl vysvětlit jednu věc - můj příspěvek není reakcí na ten příspěvek předchozí , jak to z vlákna diskuze vypadá. Byl reakcí na velmi nechutný tvrdě rasistický příspěvek. Bohužel na idnes, ve chvíli , kdy někdo píše odpověď na příspěvek, který byl v mezidobí smazán, tato odpověď se uloží jako odpověď k příspěvku následujícímu. Není li takový, zůstane jako samotná odpověď, a přiřadí se k prvnímu dalšímu příspěvku. Je to chyba programu, a pak to vypadá dosti nelogicky.

0/0
18.2.2009 9:05

;-)

Re: Přesně tak !

Přemýšlejte prosím o věcech více. I kdybych měl obě oči šikmé, co je na tom špatného? Zkuste si být běloch v Asii nebo Africe, a uvidíte, že i běloch se může cítit společností vyčleňovaný kvůli barvě pleti a národnosti ....a rovným očím. ........ uvědomíte si, že všichni lidé jsou si rovni, není nic jako nadlidé a podlidé, nadřazená rasa, správní bílí blonďatí lidé s modrýma očima, kteří mají větší práva než ti škaredí a špatní s černými vlasy, hnědýma asijskýma očima. Jde jen o blud chorých mozků. Stejně jako představy, že člověk je posledním vrcholným článkem evoluce, křesťanské představy, že zvíře nemá duši, protože tu má pouze člověk, geocentristické názory, že země je středem vesmíru, či Evropa středem světa.

0/0
18.2.2009 9:06

torvik

Re: Přesně tak !

Ten hodny Vietnamec byl sjety a drogy i prodaval, cimz nijak neomlouvam policajta, ale ma se rict i b), kdyz uz se rika a).A kriminalita neni zadna mala a drobna, oni to totiz nejsou jen ty lidi ze stanku.Nelegalni odbery elektriny ve velkopestirnach marihuany, prodej heraku a dalsich drog.Prodej 5 let prosleho masa v prodejnach, na ktery se narazilo pri kontrolach pri afere s psimi jatky je proti tomu prkotina.Maji i sve specialni bordely jen pro Vietnamce, kam tahaji mlade holky z Vietnamu pod rouskou dobre prace v Cesku, atd.Falesne hadry neni treba ani zminovat.Ja jsem zadne protivietnamske nalady nezaznamenal, me barva kuze naprosto nezajima, zajima me, jak se ten dotycny chova.

0/0
17.2.2009 21:57

ctenar1970

Re: Přesně tak !

ve srovnani se svinstvem,co delali cesi v .Americe (obchod s kokainem ,heroinem ve velkem mnozstvi ) par pestiren je malickosti

0/0
18.2.2009 0:20

;-)

Re: Přesně tak !

Češi zase uvaří mnohem víc pervitinu, a zkažené maso se prodávalo i u nás v Meinlu, a největší skandál tohoto druhu vůbec byl v Německu. To je ten mediální hon - prostě se vypíchne něco, co určitá skupina dělá ve zvýšené míře, a všechno ostatní se zamlčí. Neporovnává se celková kriminalita, celková výroba drog, ale jen výroba marihuany(přitom ta je jedna z nejméně nebezpečných). Jenom chci, aby se měřilo všem stejným metrem.

0/0
18.2.2009 8:56

;-)

Re: Přesně tak !

Jeden z dalších nešvarů u nás je, že polovina lidí Vietnamcům automaticky tyká. Nevím jak Vám, ale mě by tedy nebylo příjemné přijet např do Zimbabwe, aby mi tam každý nezaměstnaný pobuda kterého jsem v životě neviděl tykal, jenom proto, že jsem bílí a o hlavu menší. Prostě nekteří lidé postrádají slušné vychování - respektive ho neuplatňují vůči Vietnamcům - v to je právě to, co se nazývá rasizmus(kdyby se tak chovali vůči všem, tak jsou prostě jen nezdvořilí, tady jde o to, že se chovají k lidem různě na základě vzhledu, rasy a národnosti)Rv

0/0
18.2.2009 10:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.