Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

O křesla v čele krajů přišli, ale ODS se o ně dobře postarala

Čtyři měsíce po krajských volbách se ukazuje, jak se ODS dokáže postarat o své zasloužilé členy, kteří v regionech neuspěli. Kromě někdejších hejtmanů získávají ve státní správě místa i méně viditelní krajští politici – bývalí hejtmanští náměstci a radní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ibaba

Chyba je ve volebním systému

Kdybychom měli systém polopřímé a přímé demokracie volili bychom osobnosti a ne strany.Každá strana si na svou kandidátku dá ty své věrné a ani  vyškrtávání nepomůže.Jsou  tam už léta jako např. Marek Benda v parlamentu od jeho založení.Strana jakákoliv nařídí a věrní odsouhlasí proč je jich tam tolik stačilo by po dvaceti  a je klid.Zakázat členu parlamentu nebo senátu mít jiné zaměstnání nebo členství v různých správních radách po dobu funkce a ještě pět let potom.Vzpomínám si na rok 89 chceme vládu odborníků ach  jak jsme byli naivní.Také na náměstích viselo že chceme méně úředníků republika je poloviční a úředníků dvakrát tolik.Oni jsou všichni  velcí kamarádi jen navenek se tváří jako soupeři a občanům se vysmívají do tváře.Jediná změna jiné volby.

0/0
17.2.2009 14:19

zberanek

Re: Chyba je ve volebním systému

Kdo vyhodnotí to, jaký který kandidát je?

0/0
17.2.2009 15:52

rambas

Vážení

Když jsme v r. 1989 zvolili klíčema a chtěli změnu, tak se změna dostavila. Sám jsem byl za komančů politicky pronásledovaný a byl jsem šťastný, že to skončilo. Po 20ti letech, lze konstatovat jediné. Byla tady svoboda tisku, ale Marek Benda má jiný názor, takže se zakážou zveřejňovat odposlechy. Co kdyby náhodou. České podniky převzali bývalí veksláci, zelináři a řezníci a kádry KSČ, kteří na to měli peníze a následně je vytunelovali a stát je prodal zahraničním investorům. Do vedení podniků byli dosazeni zase kamarádi vládnoucích špiček, bez ohledu na jejich profesionalitu a vede to k hromadnému propouštění lidí z práce. (skláři, výrobci autodoplňků atd.)

0/0
17.2.2009 13:08

rambas

Re: Vážení

Soudy, policie a st. zastupitelství jsou poplatní té vládě, která je 

právě  u moci. Vytvořily se polit. strany na komunistickém principu.

Budeš hlasovat tak, jak ti nařídíme a ne tak jak bys chtěl. Když budeš

loajální, tak se o tebe dobře postaráme. Tak to dělali i komunisti.

Stát se přestal o většinu svých občanů starat, postarejte se sami.

0/0
17.2.2009 13:08

rambas

Re: Vážení

A

když nemáte práci a nemůžete ji sehnat, máte smůlu. My se máme dobře z

vašich peněz. Rozrostla se zde nebývalou měrou korupce,

protekcionalismus .

0/0
17.2.2009 13:10

rambas

Re: Vážení

Nemáme už zadrátované hranice, ale podle Bendy by

se mohli opět vytvořit političtí vězni.  Co jsme chtěli, máme, dobře

nám tak.;-O[>-]EU

0/0
17.2.2009 13:10

Jazzy

"spravedlnost"

Když mně firma propustí protože jsem navíc, tak mi nikdo nepomůže , ale když politik prohraje volby , tak na tom vlastně vydělá :-))

0/0
17.2.2009 12:42

Pax

Stille Hilfe

v podání ODS a ČSSD...

Musí se přeci o své veterány postarat, i když už jsou v nemilosti lidí a zasloužili by si přinejlepším vycestování do Argentiny bez možnosti návratu!

0/0
17.2.2009 10:29

denny2006

Re: Stille Hilfe

Už jsou v nemilosti lidí? A jak jsi na to přišel?

0/0
17.2.2009 10:59

Mírek

Re: Stille Hilfe

Byli zvoleni? Nebyli, takže upadli v nemilost, jak prosté!

0/0
17.2.2009 11:28

JCage

Re: Stille Hilfe

Zajimave myslenkove pochody chabeho mozku.

0/0
17.2.2009 11:32

Mírek

Re: Stille Hilfe

Pane! Neznáme se, a toto si vyprošuji!!

0/0
17.2.2009 13:31

Blanka z Bejrůtu

Major Zeman jede hladový z koncentráku

v prvním díle a slyší od spoluvězně:

Budu dělat na ministerstvu. Musíme ty zákony otočit po našem :-P

Už v té době se soudruzi uměli postarat o své lidi.

0/0
17.2.2009 10:06

jej

Re: Major Zeman jede hladový z koncentráku

TO Zeman už v té době věděl že bude nějaký Bendl.?

0/0
17.2.2009 11:54

zdeseny obcan

Re: Major Zeman jede hladový z koncentráku

Takovihle Bendlove jsou v kazde dobe.

0/0
17.2.2009 17:32

medved

Starý zvyk

To tu přece bylo 40 let.  A s převlečením košile se staré zvyky nezmění. Tak proč se rozčilovat. Strana s nimi ještě počítá.

0/0
17.2.2009 10:02

kenedz

Re: Starý zvyk

Těžký souhlas, bohužel. Jenom bych chtěl dodat 40 let nás bolševici tejrali a dnes nás ti samí bolševici vyhazujou z práce. At´ žije Havel a Klaus hlavní vyníci dnešní situace a ne náhodou po sobě jdoucí prezidenti. Havel už skončil na smetišti dějin vedle Husáka a Klaus půjde za ním.

0/0
17.2.2009 11:23

Eden1

je to sice

k zbliti, ale delaji to opravdu vsechny strany jedina vec jak to zlepsit je vsechnu tu verbez vyhazet a nahradit slusnyma lidma! 

0/0
17.2.2009 9:58

pepouš

Jako by to bylo něco zvláštního

děláte, jako by se jednalo o něco zvláštního. Nebo si myslíte, že třeba náměstek hejtmana půjde dalat zpátky obyčejného referenta  nebo třeba učitele, Pokud s ním politická strana počítá i do budoucna, opatří mu místo, aby se i třeba něco nového naučil a získal další rozhled. No a aby neztratil své společenské postavení.

Vašimi články jen nasíráte obyčejné obyvatele. Přičemž každý má možnost se v nějaké politické straně etablovat. Ale vypracovat se do špičky dá práci a nením to o 8 hod denně.  Sám jsem to od roku 1990 vyzkoušel a odnesl jsem to i zdravotně.

Takže trochu méně populizmu a jizlivosti páni novináři.l

0/0
17.2.2009 9:25

xsmudla

Re: Jako by to bylo něco zvláštního

R^R^R^

0/0
17.2.2009 9:41

Leporelo z lepenky

Re: Jako by to bylo něco zvláštního

R^R^R^

0/0
17.2.2009 9:58

Jazzy

Re: Jako by to bylo něco zvláštního

A jak jsi to odnesl? Ono vlez prdelství občas bolí když se cpeš do malého otvoru.

0/0
17.2.2009 12:09

antonio seruti

Re: Jako by to bylo něco zvláštního

milý pepoši, je mi líto vaší zdravotní újmy, kterou jste utrpěl pro dobro nás všech!

K věci - pokud politik po prohraných volbách ztratí své společenské postavení, znamená to, že není dostatečně erudován ze svého zaměstnání, aby vykonával funkci ve státní správě a měl by jít od válu. Vámi popisovaná praxe spočívá v tom, že každej podržtažka dostane po prohraných volbách trafiku v podobě teplýho kanclu. Pak se nemá státní aprát rozrůstat...

0/0
17.2.2009 14:01

vver440

dyk to je v pořádku a proto

nemyslíš-zaplatíš. daňoví poplatníci sobě;-D;-D;-D

0/0
17.2.2009 9:15

aJFa - Support Todd Bertuzzi

normálka...

:-/ u modrobolšánů zcela normoš, že rozkradou úplně všechno ;-€Rv

0/0
17.2.2009 9:14

Fanatic.Dz

Re: normálka...

Modrobolševici vám rudobolševikům rozkrádají funkce, že? ;-D To je k popukání. ;-D

0/0
17.2.2009 9:19

aJFa - Support Todd Bertuzzi

Re: normálka...

Zika je rudobolševik ?8-o mno vlastně ano, u člena ODS je to taková základová barva ;-D(Y);-D

0/0
17.2.2009 9:23

Fanatic.Dz

ROFL

;-D EU ;-D

0/0
17.2.2009 9:13

barbarrosa

Úřad

pro výstavbu různých dálnic.  To zní hrdě.Ještě je potřeba založit Úřad pro výstavbu různých úřadů.

0/0
17.2.2009 9:05

TommyCZ

Re: Úřad

Nezapomen na Ministerstvo svihle chuze! ;-)

0/0
17.2.2009 9:33

komentator-1

ne že bych byl nějaký velký příznivce trafik

Ale co pro manažerské místo ve státní správě lepší průpravou než jiné manažerské místo ve státní správě ve stejném oboru?

Schopné lidi je problém sehnat všude, v soukromé i státní sféře a když už se najdou, je třeba je udržet a nenechat odejít. Nikdo z těch, co odešli ze státního do soukromého sektoru se už do státního nevrátí, protože v soukromém vydělají více, zdaleka nejsou tak na očích a různé "hry" v soukromých společnost jsou většinou výrazně transparentnější, než ve státním aparátu. Tak nezáviďte, snažte se a třeba budete taky jednou předsedové pozemkového fondu či podobné "trafiky":-)

0/0
17.2.2009 8:57

Fanatic.Dz

Re: ne že bych byl nějaký velký příznivce trafik

Privatizační folklór dosud nevymřel - a stále se najdou tací co tvrdí, že v soukromém sektoru se dá vydělat více peněz než ve státním. ;-D ;-D ;-D 

-

Mantra neschopných a bezpáteřních. Neb samozřejmě není nad státní zakázky, které vám ale musí přihrát nějaký státní úředník. Tedy stačí si uvědomit, že takový úředníček se prostě s někým šábne a najednou vidíme, že takový pracant by takové peníze v soukromém sektoru nikdy nevydělal - zkrátka proto že je blbej jak pučtok, ale ve státním disponuje kulatým razítkem a to je jeho brána k bohatství.

0/0
17.2.2009 9:18

komentator-1

Re: ne že bych byl nějaký velký příznivce trafik

Vy jste bohužel příliš omezený ve svém nazírání světa. Valná většina úřednictva žádné razítko nemá a možnost i důvod dostat úplatek zrovna tak. Ti, co rozhodovací pravomoc mají, můžou být upláceni, ale zdaleka ne všichni na to mají žaludek.

Jinak primátor cca 100000-vého města má plat zhruba 70000 brutto, to jsou peníze, na které v soukromé sféře dosáhnete i na pozici úspěšného obchodního zástupce, zatímco na místě referenta krajského úřadu budete s trochou štěstí na polovině.

Ale každý ať si vydělává a bohatne jak umí.

0/0
17.2.2009 9:31

zdeseny obcan

Re: ne že bych byl nějaký velký příznivce trafik

"Ale každý ať si vydělává a bohatne jak umí." - korupce neni zrovna koser zpusob a ti neuspesni politici budou sotva umet bohatnout poctive.

0/0
17.2.2009 18:11

Jazzy

Re: ne že bych byl nějaký velký příznivce trafik

komiku , platíš si je taky , ale evidentně je ti to jedno a máš dost. Tak  pošli n a dětské domovy šup šup

0/0
17.2.2009 12:20

PetroleumLampoIdorablo

Hvězda padá vzhůru!

"Může to vypadat, že naši straničtí kolegové získali trafiku. Ale tak tomu není. ;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
17.2.2009 8:51

Fanatic.Dz

Můj praděda měl trafiku a Zika je mimoň

Zika však tvrdí, že jeho nová pozice není žádná trafika. "Dělal jsem náměstka pro rozvoj venkova, a tak mě ministr Gandalovič oslovil, jestli bych do toho nešel. Pozemkový fond rozhodně není místem, kde se nic nedělá," uvedl Zika.

-

Praděd legionář dostal po návratu trafiku v podobě přednosty stanice v sudetech - že by se tam dělat nemuselo o to snad není pochyb. Trafika to byla proto, že tuto funkci dostal za zásluhy. Stejně tak pan Zika - tuto jeho novou funkci by mohlo v téhle republice vykonávat 10.000 dalších jiných lidí, ale ti mají smůlu (ač by to třeba dělali lépe) nebo Gandalovič dluží Zikovi nějakou laskavost.

-

Tedy proč ne, ale ať u toho nelže, pokrytec blbej. ;-D

0/0
17.2.2009 8:46

JCage

Re: Můj praděda měl trafiku a Zika je mimoň

vul jses a volem zustanes. to jsi tu uz dokazal mnohokrat

0/0
17.2.2009 9:44

Muf007

Re: Můj praděda měl trafiku a Zika je mimoň

číšník Radim byl na KU opravdu šikula. Teď patří k nejmocnějším státním úředníkům a spravuje majetek za desítky miliard. Nebojím se, že si s ním neporadí a jeho parta kamarádů si k nějakému lukrativnímu nepřijde. (Y)

0/0
17.2.2009 11:02

Jan Žižka z HK

je vidět, že ODSmani jsou neschopní živit se v

soukromé sféře či podnikat ;-€:-©

0/0
17.2.2009 8:37

JCage

Re: je vidět, že ODSmani jsou neschopní živit se v

proc myslis ze toho nejsou schopni?

0/0
17.2.2009 11:34

blastula

Nic se nezměnilo- legitimace je opět víc než kvalifikace

a může být člověk blbý jak troky.Jako za komančů.Opět jsou univerzální ředitelé,univerzální ministři, univerzální funkcionáři.Stačí  mít v kapse správnou knížku, mít správné kamarády a umět lézt do správného otvoru- případně dobře držet pod správným krkem aje vystaráno.Fuj tajbl.

0/0
17.2.2009 8:36

barbarrosa

Re: Nic se nezměnilo- legitimace je opět víc než kvalifikace

souhlas

0/0
17.2.2009 9:07

jej

Re: Nic se nezměnilo- legitimace je opět víc než kvalifikace

souhlas

0/0
17.2.2009 11:59

Jazzy

Re: Nic se nezměnilo- legitimace je opět víc než kvalifikace

přesně !!!

0/0
17.2.2009 12:37

Kopakopa

Člen strany v jakékoliv funkci vždy rozumí všemu...

Aspoň je na první pohled jasné, že konkurzy a výběrová řízení na posty ve státní správě i v samosprávě jsou všeobecně domluvenou hrou na demokracii - prvním a hlavním kritériem je stranická příslušnost - je totiž potřeba si navzájem přihrávat funkce, se kterými jsou spojeny nemalé příjmy, moc, vliv...

To platilo za komunistů a platí dodnes - všechny současné strany tento systém před občany pokrytecky odsuzují, ale zároveň maximálně pro sebe využívají...

Politika ať státní nebo komunální je především starostí sama o sebe, ne o nějaké voliče - však oni příště stejně zase nějaké straníky zvolit musí, tak co...

0/0
17.2.2009 8:22

notabene9

notabene9@volny.cz

Myslím, že to vyjde na stejno..Obě velké strany se v okamžiku, kdy jdou někde od vesla, starají o své lidi..Zpravidla se pak rozhořčují (viz zde a kdekoliv) odpůrci té určité strany a s povděkem to kvitují příznivci..Nic nového pod sluncem..Tak se určitě dělo už i v  starém Římě..

0/0
17.2.2009 8:17

PetroleumLampoIdorablo

Re: notabene9@volny.cz

A prej: NEJSME JAKO ONI....

0/0
17.2.2009 8:53

Fanatic.Dz

Re: notabene9@volny.cz

Ale to je pravda - jsou horší. ;-D

0/0
17.2.2009 8:55

stip

Odporní novináři

Zase fabulují, manipulují, vybuzují vášně těch prostších čtenářů. Hnůj, jinak je nazvat neumím.

0/0
17.2.2009 8:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.