- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Mne zaujala myšlenka Bartoše,že pilot či lékař se naučí jednomu postupu?!?!Takže je nejvyšší čas,aby se vrátil do Strážnice na místní gympl a začal opět učit.Trošku mu uniká realita.To bych klidně mohl říct,že jeho žena, majitelka lékárny, je prodavačka, která dá pacientovi lék, který stanovil lékař a jestli si Walter myslí,že léky se střílí od pasu, pak se lehce mýlí, ale k jeho vydání zase nějak extra vědomosti netřeba. Naučit se trochu bilologoie a chemie, ale medicína je dost jiná liga.Ať to řekne svému kolegovi radnímu, je to špičkový chirurg a ten jej nakopne kam je libo....To pro pořádek.Pokud se dostane letadlo do turbolence, nebo nacucne do motoru ptáky všech barev,pak bych rád viděl tu brožurku jak snadno.....No nic,má kluk "fildu", to je zbytečné,ale polehčující...Ovšem stejně zbytečné, jako všechny reformy atd...nejde o nic jiného, než že kluci z PS PČR přihazují kšefty svým kamarádíčkům a dělají se nesmyslnné Sondy, Maturity nanečisto, Státní maturita,atd...
Každá reforma musí začít propuštěním všech, kteří nesou vinu za její zavedení. Reformovat cokoli znamená přiznat si, že jsem něco dělal špatně. Naše školství mívalo dobrou úroveň. Absolventi našich škol byli vzdělaní a vzdělatelní. O úrovni našeho školství nikdo nepochyboval, ani když je vedli komunisté. Ministři školství jsou stále méně schopní a s vědomím vlastní neschopnosti popřávají sluchu svým lemplovským podřízeným. Pevně věřím, že tito budou vyhozeni až naše školy začnou produkovat naprosto nevzdělatelné a nevzdělané primitivy. Vzdělanost našich žáků klesá každým rokem. Předpokládá se pokles o 50% za 20 let
Učím téměř 40 roků a mohu zodpovědně prohlásit, že současná školská reforma dá mnohem horší výsledky než všechny ty mizerné předešlé. Učitel má především vzdělávat a mít možnost vyloučit ze třídy obtížně vzdělatelného jedince. Systém atestací? Kvalitu učitele poznáte podle toho, že užívá efektivní vyučovací metody a že má ve třídě kázeň. Kvalitu jeho práce poznáte podle výsledků jeho práce. Nikoli podle toho, zda říká slova jako kurikulární a kompetence a evaluace. Bojím se, že do atestací se budou plést různí radílci, kteří v životě neučili v problematické třídě a budou mít spoustu různých, nepoužitelných rad. Školám by pomohlo oddělení vzdělávání a výchovy. Přenesení výchovy na specialisty. Zvyšování nároků na vzdělání učitelů po odborné stránce. Odstranění administrativy z práce učitele. A především možnost oddělování problematických žáků od těch ostatních a jejich vzdělávání ve speciálních třídách.
Atestace jsou úplně stejná hloupost jako ŠVP.
Leda nějaký masochista...
mluvím o základním a středním školství (o současném VŠ mám pouze zprostředkované informace, takže nemůžu relevantně posoudit). ZŠ vykazuje trvale sestupnou tendenci (viz mez. srovnávací zkoušky), mám děti na ZŠ a SŠ (gympl). ZŠ (jedno na státní, druhé do minulého roku na soukr. ZŠ) absolutně bez koncepce, šokující fluktuace učitelů, srovnatelná s fluktuací nekvalifikovaných stavebních dělníků, na soukr. ZŠ navíc ještě před třema roky výuka ze zastaralých, roztrhaných učebnic (jednotná Jugoslávie, knížky OV z roku 94 a pod.). Český jazyk, jsme si po hrůzném zjištění skutečného stavu věci (z klasifikace se to zjistit bohužel nedalo), doučili svépomocí, za to si škola účtovala nemalý peníz. Jistě, řeknete si, proč jsme dítě nedali jinam.
Samozřejmě jsme o tom uvažovali, ale došli jsme k závěru, že bysme mu tím víc uškodili než pomohli. Co šlo, dohonili jsme vlastními silami a v posledním ročníku přišla skvělá učitelka češtiny, která se taky nejdříve zhrozila, ale potom se jala situaci napravovat a jakž takž se jí to podařilo. Horší je to teď u toho na prvním stupni. Do školy jsme ho dali s jeho kamarády ze školky, o škole jsme si samozřejmě i ledacos zjišťovali, ale skutečnost předčila naše nejhorší očekávání. Reálně uvažujeme o jeho přestupu na jinou školu, ovšem na jakou???
Není důvod jim zvyšovat platy.Mají víc volna než kdoliv jiný.
Tobě ve škole asi hodně ublížili, co?Učitelé mají ze zákona 40 dnů řádné dovolené, pokud chceš a máš na to, pojď učit, budeš to mít také.
tam by se nestalo, že by můj nej učitel na střední školy byl vyštván (pod)průměrnou většinou. žák by finančně přispíval a právem očekával kvalitu...
Jen aby finančně přispívající žák (potažmo jeho rodiče) neočekávali, že dostanou vysvědčení zadarmo - jak se to bohužel děje na většině současných soukromých škol.
na středních školách v hodninách chemie se třeba dozvíte, že v běehm 1 Krebsova cyklu se vyrobí 12 emol ATP, nebo v biologii stále tvrdí, že homo erectus a habilis jsou antecendentní ... peďáky stojí za kulové, a doškolování rovněž
Za to nemohou peďáky, jestliže se učitel nechce dovzdělávat, není způsob, jak jej k tomu donutit. Na druhou stranu je nesmysl, aby středoškolská výuka obsahovala nejnovější vědecké výsledky, pokud zásadně nemění paradigma oboru. A odkud máíte informaci, že homo habilis není antecedentní? U homo erectus se to již obecně akceptuje (až na klasifikace, které ergaster berou jako poddruh erectus), ale u habilis se spíše řeší, zda má být zařazen do rodu Homo...
myslim ze tento ministr skolstvi je po 8 letech vlady CSSD prvnim ministrem, ktery se pro skolstvi snazi neco udelat. pokud se to dotahne do funkcniho konce, tak jednoznacne
mladý nebo hloupý? Aneb víme, kam vede cesta dlážděná dobrými úmysly...