Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Plán pro učitele počítá s atestacemi a vyššími platy

Čeští učitelé by měli podle návrhu ministerstva skládat atestace, podobně jako lékaři nebo advokáti. Po každé z nich by se učiteli výrazně zvedl plat. Ministr Liška si od systému slibuje odstranění současného věkového automatu, kdy je učitel placen podle odučených let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

153624

Bartoš

Mne zaujala myšlenka Bartoše,že pilot či lékař se naučí jednomu postupu?!?!Takže je nejvyšší čas,aby se vrátil do Strážnice na místní gympl a začal opět učit.Trošku mu uniká realita.To bych klidně mohl říct,že jeho žena, majitelka lékárny, je prodavačka, která dá pacientovi lék, který stanovil lékař a jestli si Walter myslí,že léky se střílí od pasu, pak se lehce mýlí, ale k jeho vydání zase nějak extra vědomosti netřeba. Naučit se trochu bilologoie a chemie, ale medicína je dost jiná liga.Ať to řekne svému kolegovi radnímu, je to špičkový chirurg a ten jej nakopne kam je libo....To pro pořádek.Pokud se dostane letadlo do turbolence, nebo nacucne do motoru ptáky všech barev,pak bych rád viděl tu brožurku jak snadno.....No nic,má kluk "fildu", to je zbytečné,ale polehčující...Ovšem stejně zbytečné, jako všechny reformy atd...nejde o nic jiného, než že kluci z PS PČR přihazují kšefty svým kamarádíčkům a dělají se nesmyslnné Sondy, Maturity nanečisto, Státní maturita,atd...

0/0
16.3.2009 20:28

felia

Liška by měl naplánovat co s ministerstvem

Každá reforma musí začít propuštěním všech, kteří nesou vinu za její zavedení. Reformovat cokoli znamená přiznat si, že jsem něco dělal špatně. Naše školství mívalo dobrou úroveň. Absolventi našich škol byli vzdělaní a vzdělatelní. O úrovni našeho školství nikdo nepochyboval, ani když je vedli komunisté. Ministři školství jsou stále méně schopní a s vědomím vlastní neschopnosti popřávají sluchu svým lemplovským podřízeným. Pevně věřím, že tito budou vyhozeni až naše školy začnou produkovat naprosto nevzdělatelné a nevzdělané primitivy. Vzdělanost našich žáků klesá každým rokem. Předpokládá se pokles o 50% za 20 let

0/0
16.2.2009 15:01

felia

Mám pochybnosti

Učím téměř 40 roků a mohu zodpovědně prohlásit, že současná školská reforma dá mnohem horší výsledky než všechny ty mizerné předešlé. Učitel má především vzdělávat a mít možnost vyloučit ze třídy obtížně vzdělatelného jedince. Systém atestací? Kvalitu učitele poznáte podle toho, že užívá efektivní vyučovací metody a že má ve třídě kázeň. Kvalitu jeho práce poznáte podle výsledků jeho práce. Nikoli podle toho, zda říká slova jako kurikulární a kompetence a evaluace. Bojím se, že do atestací se budou plést různí radílci, kteří v životě neučili v problematické třídě a budou mít spoustu různých, nepoužitelných rad. Školám by pomohlo oddělení vzdělávání a výchovy. Přenesení výchovy na specialisty. Zvyšování nároků na vzdělání učitelů po odborné stránce. Odstranění administrativy z práce učitele. A především možnost oddělování problematických žáků od těch ostatních a jejich vzdělávání ve speciálních třídách.

0/0
16.2.2009 14:06

riga2

Atestace nebo arestace

Atestace jsou úplně stejná hloupost jako ŠVP.Rv

0/0
14.2.2009 14:56

12345hanka

Re: Atestace nebo arestace

R^

0/0
14.2.2009 18:21

forhend

To jsem zvědavý, kdo potom bude za ty peníze učit.

Leda nějaký masochista...

0/0
14.2.2009 14:39

prasak1

české školství je ve velmi zoufalém stavu,

mluvím o základním a středním školství (o současném VŠ mám pouze zprostředkované informace, takže nemůžu relevantně posoudit). ZŠ vykazuje  trvale sestupnou tendenci (viz mez. srovnávací zkoušky), mám děti na ZŠ a SŠ (gympl). ZŠ (jedno na státní, druhé do minulého roku na soukr. ZŠ) absolutně bez koncepce, šokující fluktuace učitelů, srovnatelná s fluktuací nekvalifikovaných stavebních dělníků, na soukr. ZŠ navíc ještě před třema roky výuka ze zastaralých, roztrhaných učebnic  (jednotná Jugoslávie, knížky OV z roku 94 a pod.). Český jazyk, jsme si po hrůzném zjištění skutečného stavu věci (z klasifikace se to zjistit bohužel nedalo), doučili svépomocí, za to si škola účtovala nemalý peníz. Jistě, řeknete si, proč jsme dítě nedali jinam.

0/0
14.2.2009 13:21

prasak1

Re: české školství je ve velmi zoufalém stavu,

Samozřejmě jsme o tom uvažovali, ale došli jsme k závěru, že bysme mu tím víc uškodili než pomohli. Co šlo, dohonili jsme vlastními silami a v posledním ročníku přišla skvělá učitelka češtiny, která se taky nejdříve zhrozila, ale potom se jala situaci napravovat a jakž takž se jí to podařilo. Horší je to teď u toho na prvním stupni. Do školy jsme ho dali s jeho kamarády ze školky, o škole jsme si samozřejmě i ledacos zjišťovali, ale skutečnost předčila naše nejhorší očekávání. Reálně uvažujeme o jeho přestupu na jinou školu, ovšem na jakou???

0/0
14.2.2009 13:22

prasak1

Re: české školství je ve velmi zoufalém stavu,

Další věcí a to stejně závažnou je spolupráce rodičů a školy. Na tř. schůzkách se pravidelně scházejí pouze rodiče bezproblémových žáků. Nezvladatelný, agresivní, hyperaktivní odpad (bohužel se to nedá jinak nazvat), se kterým si neví rady ani nejotrlejší učitelé, je stejně velkým problémem, jako nekvalitní učitelé. Od malička se dětem snažím vštípit jisté morální zásady. Od slušnosti a vstřícnosti(mimo jiné) k druhým jsem sice neustoupil, ale doplnil jsem to i zásadu neústupnosti k neomalenosti a hrubosti. Pokud to samozřejmě váhový rozdíl dovolí. Jednou už to od jistého malého, skoro o rok staršího tyrana, jiné hmotnostní kategorie přesáhlo únosnou mez. Zašel jsem do školy a za přítomnosti jeho otce jsem ho uchopil ze předu za límec, patřičně jsem s ním zatřásl a udělal důrazný pohovor. Otec pouze připitoměle zíral, tak jsem ho poučil o situaci, o které neměl ani "ánung". Když jsem odcházel, jeho synek od něj dostával co proto. Od té doby je klid, ale ono se zase něco najde ...

0/0
14.2.2009 13:32

Josef7

Re: české školství je ve velmi zoufalém stavu,

No vidíte.Objevil jste jeden ze zásadních problémů našeho školství. Lidem je úplně jedno, kam dítě dají - většinou na nejbližší školu. Až se toto změní a lidé budou vyhledávat kvalitu, změní se i školy /některé/. My máme děti na jedné menší škole / skoladebr.cz /, sice dojíždíme a každý den děti vozíme deset kilometrů, ale jsme spokojeni. Žádná šikana, škola super vybavená, učitelé slušní, výsledky výuky se odrážejí v jejich výsledcích ve srovnávacích testech. Jenže takových škol jako tahle je málo.

0/0
14.2.2009 13:35

prasak1

Re: české školství je ve velmi zoufalém stavu,

vážený pane Josefe7, věřte, že s výběrem školy jsme si lámali hlavu hodně moc, dokonce jsme uvažovali (měli jsme pouze jedno dítě), že se dokonce kvůli škole přestěhujeme cca 100 km. Jenže nakonec zvítězil zdravý rozum a dítě jsme umístili na soukr. školu u nás. První stupeň naprosto bez problémů, skvělí učitelé, pomůcky, prostředí, jenže druhý stupeň katastrofa, s tím prostě nepočítáte. A dítě už je zařazené v kolektivu (mimochodem také dobrém), má tam vazby, kamarády, pak už se to řeší těžce ...

0/0
14.2.2009 13:40

Josef7

Re: české školství je ve velmi zoufalém stavu,

Máte pravdu, že "pak už se to řeší těžce". My jsme s manželkou právě proto hledali už od prvopočátku, protože si myslíme, že kvalitní základ je strašně důležitý. Přesto si myslím, že bychom změnu udělali i v průběhu docházky do ZŠ, protože pokud nubudou základy kvalitní, je vše téměř v háji. Vidím, že musíme být šťastní, že se nám to povedlo a doufat, že to vydrží.R^

0/0
14.2.2009 13:45

prasak1

Re: české školství je ve velmi zoufalém stavu,

Škola je sice základ života, ale podle mne jde především o rodinné vztahy. Dále jsou důležití přátelé, kteří vás (potažmo vaše děti) obklopují. Znalosti se dají nabýt i jiným způsobem. Učivo základní školy zvládnete i domácí výukou, je to sice "vopruz" doučovat dítě doma, když za to škole ještě platíte, ale když to jinak nejde ...

P.S Změnu školního kolektivu bych doporučil pouze při šikaně či nějakém opravdu velkém problému (ať už s žáky či učiteli), jinak můžete dítěti víc ublížit než pomoct.

0/0
14.2.2009 13:52

Josef7

Re: české školství je ve velmi zoufalém stavu,

Vše, co píšete vlastně směřuje k mému tvrzení /to bylo přesvědčování babiček/, že nejlepší je hledat menší školu rodinného typu, ne kolos, kde je tisíc žáků a učitelé nenej že neznají žáky z jiné než své třídy, ale ani sebe. Taková manufaktura je na nic.

0/0
14.2.2009 13:59

Krak

Re: české školství je ve velmi zoufalém stavu,

Ano, proto také před více jak deseti lety začala optimalizace, aby takových manufaktur bylo co nejvíce...

0/0
14.2.2009 15:34

felia

Re: české školství je ve velmi zoufalém stavu,

Vsadím se o co chcete, že doma vzdělávání nezvládnete. Učil jste někdy svoje dítě lyžovat? Cizí to udělá mnohem lépe. Doa vychovávejte. A učte pořádně číst

0/0
16.2.2009 14:09

Jára1

Mají málo.

Není důvod jim zvyšovat platy.Mají víc volna než kdoliv jiný.

0/0
14.2.2009 12:34

seznam64

Re: Mají málo.

Tobě ve škole asi hodně ublížili, co?Učitelé mají ze zákona  40 dnů řádné dovolené, pokud chceš a máš na to, pojď učit, budeš to mít také.

0/0
14.2.2009 17:42

_Aleister_

Nejlepším řešením by byla asi větší privatisace školství.

tam by se nestalo, že by můj nej učitel na střední školy byl vyštván (pod)průměrnou většinou. žák by finančně přispíval a právem očekával kvalitu...

0/0
14.2.2009 11:59

12345hanka

Re: Nejlepším řešením by byla asi větší privatisace školství.

Jen aby finančně přispívající žák (potažmo jeho rodiče) neočekávali, že dostanou vysvědčení zadarmo - jak se to bohužel děje na většině současných soukromých škol.

0/0
14.2.2009 12:12

_Aleister_

Re: Nejlepším řešením by byla asi větší privatisace školství.

obě strany by jsi měly vyjasnit pojmy hned na začátku. můj spolužák z FJFI učí na jedné soukromé IT škole v Praze a tam všichni vědí, že se bude jednat o elitní bušírnu, má to jako přivýdělek, tam na kvantitu studentů nehraje... diplomy za chrápání na přednáškách nechť si vyzvednou příslušní na Vysoké škole finanční a správní apod.

0/0
14.2.2009 12:26

kam25

Re: Nejlepším řešením by byla asi větší privatisace školství.

Ano, být jiný (což většinou znamený být dobrý) učitel, znamená mít před sebou víc překážek. Pokud se snaží učitel učit jinými metodami, kreativněji a občas také více do hloubky, může být i vyhozen ze školy...

0/0
4.4.2009 1:44

_Aleister_

Vzdělávání učitelů stojí za houby už teď, nehledě na peníze

na středních školách v hodninách chemie se třeba dozvíte, že v běehm 1 Krebsova cyklu se vyrobí 12 emol ATP, nebo v biologii stále tvrdí, že homo erectus a habilis jsou antecendentní ... peďáky stojí za kulové, a doškolování rovněž

0/0
14.2.2009 11:57

Cynyc

Re: Vzdělávání učitelů stojí za houby už teď, nehledě na peníze

Za to nemohou peďáky, jestliže se učitel nechce dovzdělávat, není způsob, jak jej k tomu donutit. Na druhou stranu je nesmysl, aby středoškolská výuka obsahovala nejnovější vědecké výsledky, pokud zásadně nemění paradigma oboru. A odkud máíte informaci, že homo habilis není antecedentní? U homo erectus se to již obecně akceptuje (až na klasifikace, které ergaster berou jako poddruh erectus), ale u habilis se spíše řeší, zda má být zařazen do rodu Homo...

0/0
14.2.2009 19:50

Majkyho_pupik

vyborny napad

myslim ze tento ministr skolstvi je po 8 letech vlady CSSD prvnim ministrem, ktery se pro skolstvi snazi neco udelat. pokud se to dotahne do funkcniho konce, tak jednoznacneR^

0/0
14.2.2009 10:21

Krak

Re: vyborny napad

;-D mladý nebo hloupý? Aneb víme, kam vede cesta dlážděná dobrými úmysly...

0/0
14.2.2009 10:29

Majkyho_pupik

Re: vyborny napad

;-Dproc prispivate do diskuzi kdyz nemate nic konktretniho co byste napsal?

0/0
14.2.2009 10:38

Prilezitostny pisatel

Re: vyborny napad

Co konkretniho jste ve svem pochvalnem prispevku napsal Vy?

Existuje nekoli pro a soucasne nekolik proti a zaslouzilo by si to rozbor. A taky chybi jedna podstatna vec - pokud bude atestace ZARUKOU vyssiho platu, uvidite, kolik bude najednou "atestovanych" a zjisti se, ze na to NEJSOU PENIZE a cele to skonci v pr... Ono by uplne stacilo posilit moznosti nadtarifu (ale skutecne, ne papirove jako doposud) a neni potreba saskovat s atestacema, ktere se zvrhnou v honice bodu a ti kterina to nemaji cas, protoze opravdu neco pro skolu delaji, utrou... - to je jedno nebezpeci ktere bych videl.

Pozitivem by mohlo byt, ze soucasni neparobovani ucitele, kterych jsou mraky by mohli byt zarazeni platove nize a postup by byl podminen "atestaci" ve fotrme doplneni vzdelani. Tak by se nestalo, ze stredoskolak ma stejny zaklad (max o tridu min) nez treba ja se dvema vysokyma... a po me jeste nekdo bude chtit atestace, pricemz jako informatik a spravce site se neustale musim dovzdelavat sam.

0/0
14.2.2009 10:44

Majkyho_pupik

Re: vyborny napad

vyjadril sem svuj nazor na to, ze je ministr Liska dobrym ministrem a tato pripravovana zmena je zmena k lepsimu. nestaci vam to? ja si myslim ze je potreba saskovat s atestacemi neb to donuti ucitele se prubezne dovzdelavat.

0/0
14.2.2009 10:49

Majkyho_pupik

Re: vyborny napad

ony 4 mld schvalene vladou navic pro MS jdou na nadstandard nebo na zakladni platy?

0/0
14.2.2009 10:50

Krak

Re: vyborny napad

Protože mi ten tvůj blábol prostě nedovolí nereagovat...

0/0
14.2.2009 10:45

Majkyho_pupik

Re: vyborny napad

vyjadril sem svuj nazor na to, ze je ministr Liska dobrym ministrem a tato pripravovana zmena je zmena k lepsimu. vy jste nevyjadril nic, ale klidne se muzete citi jako vitez. mne to nevadi:-)R^

0/0
14.2.2009 10:47

Krak

Re: vyborny napad

Je hezké, když má někdo nějaký názor, ale nejsem si jist, že je to dobré i tehdy, pokud ten názor neodpovídá realitě...

0/0
14.2.2009 10:53

Majkyho_pupik

Re: vyborny napad

zvlastni je ze jste zatim nepouzil jediny argument :-)

0/0
14.2.2009 10:54

Krak

Re: vyborny napad

Aha takže když napíšu: Zase šílený nápad, myslim ze tento ministr skolstvi je po 8 letech vlady CSSD dalším ministrem, ktery pro skolstvi zase neudělá reálně nic... To bude plné argumentů?

0/0
14.2.2009 11:01

Majkyho_pupik

Re: vyborny napad

ne ale podle me budete lhat. novela skolskeho zakona jiz prosla parlamentem a je velmi dobra. take 4mld o ktere dostaly ucitele pridano i diky tomuto ministrovi jsou dobre a tento navrh o kterem je clanek, je take dobry. Dobry ministr dela dobre zakony. To je muj nazor

0/0
14.2.2009 11:03

Krak

Re: vyborny napad

No pár učitelů znám, a asi bys měl teda jít učit, abys rozšířil ten nevelký počet nezabedněných učitelů, kteří sdílejí tvůj optimismus ohledně dotyčného ministra. Btw. jejich platy se zvyšují celkem pravidelně, ovšem  nikoliv reálné, což se nestane ani s tím skvělým Liškou...

P.S. Ale s předposlední větou souhlasím, jen si nějak nemůžu vzpomenout, kdy to naposled bylo...

0/0
14.2.2009 11:19

Majkyho_pupik

Re: vyborny napad

zvlastni, takze atestace ktera prida ucitelum tisice. ani 4 mld ktere jdou na platy. proste nic situaci ucitelu nezlepsi:-)zvlastni ze to povolani jeste nekdo vubec vykonava, kdyz se maji tak strasne a zadny ministr pro ne nic nedela..

0/0
14.2.2009 13:09

Krak

Re: vyborny napad

Atestace přidá učitelům tisíce? Proboha  vidím, že další reakce už nemá smysl, já netuším v jaké realitě se nacházíš...

0/0
14.2.2009 13:17

Majkyho_pupik

Re: vyborny napad

""Určitě to nebude jen v řádu stokorun," řekl náměstek Jindřich Kitzberger"nevim v jake relaite se nachazis ty, ale pokud maji atestace jakkoliv fungovat, tak to opravdu nemuzou byt rady stokorun, to by se jim na to ucitele...

0/0
14.2.2009 13:20

Krak

Re: vyborny napad

Aha, je mi to jasné, nacházíš se v záhadné realitě, kde něco znamená nějaký výrok ministrova náměstka... Takže platí to moje úplně první vyjádření ;-D

0/0
14.2.2009 13:30

Majkyho_pupik

Re: vyborny napad

jasne:-)

0/0
14.2.2009 13:35

12345hanka

Re: vyborny napad

Vaše argumenty jsou asi tak seriózní jako  Váš nick. Liška není dobrý ministr a pravděpodobně nikdy nebude. Znáte ho?

0/0
14.2.2009 12:14

Majkyho_pupik

Re: vyborny napad

zato Vase argumenty jsou temer neprustrelne ze?Neznam pana Lisku, vy k tomu abyste mohla rict, ze je nektery ministr pro vas dobry nebo spatny, ho potrebujete znat osobne?:-)

0/0
14.2.2009 13:07

12345hanka

Re: vyborny napad

Ale pokud znám, úsudek si mohu pochopitelne udělat. Mimochodem, jsem muž.

0/0
14.2.2009 18:24

H75

Re: vyborny napad

Problém je v tom, že o těchto "atestacích" se mluví už deset let, s různě dlouhými přestávkami. A zasekne se to - víte na čem? Na nedostatku peněz. Pokud totiž spustíte systém atestací a 1. atestace = plat vyšší o 1000,-, druhá o další 1000,-, jak to dopadne..........každý kantor se na to vykašle. Aby to bylo motivující, muselo by to být profinancované skutečně tak, aby se to těm učitelům vyplatilo.EU

0/0
14.2.2009 17:25

Josef7

Další tunel

Nejhorší je, kolik se už dnes nacpe do různých vzdělávacích agentur, ketré mají pedagogy vzdělávat. Jedná se o téměř třetinu rozpočtu ministerstva. Kdyby ty peníze raději poslali na školy a tam se rozhodlo, jakou částku ředitelé dají do mezd a jakou na vzdělávání pedagogů, udělali by lépe. Takto se připravuje další tunel na školství. Úplně stejný, jako vytvoření ŠVP. Za to shráblo několik málo subjektů několik miliard /říká se, že 2-7/ a zbytek, tedy hlavně učitelé na školách, kteří dělali ten svůj, utřel nos.:-©

Dokud ale bude učitelský národ takto hloupí a nechá na sobě dříví štípat, dobře mu tak ! A to říkám jako učitel.

0/0
14.2.2009 10:03

Krak

Re: Další tunel

Ty jsi za tu hrubku doufám utřel... A já myslel, že alespoň učitelé umí psát...

0/0
14.2.2009 10:13

Josef7

Re: Další tunel

Á, jsem se upsal, to je tak, když je člověk naštvaný a ještě nakonec větu napíše jinak než chtěl - chtěl jsem to psát v 1.p. množ. čísla rodu muž. živ.

Holt, nikdo není dokonalý. Důležitější je myšlenka.

0/0
14.2.2009 13:18

neubauer

NESMYSL

Mám strach,aby to pak opravdu nevypadalo tak,že učitel místo přípravy na hodinu se bude věnovat přípravám na atestace,jezdit po někdy nesmyslných školeních,hlavně že získá body potřebné k vyššímu platu(nejlepším hodnotícím ukazatelem jsou samotní žáci,kteří vnímají rozdíly mezi učiteli-přípravy na hodinu,motivace,udržení kázně,autorita)Jen aby to nebyly další diplomové práce,které budou potřebné ke zvýšení,velice směšné,učitelské mzdy. Pedagogické fakulty,které jsou jediným a základním ústavem vzdělávající učitele,jsou neschopné připravit kvalitní pedagogy.Nutí studenty biflovat se vědomosti, fakta,data,jména,ale bohužel nedokáže studenty naučit řídit kolektiv žáků,nenechat se vyprovokovat,umět udržet v hodinách pořádek,být autoritou.Až se tady toto změní,pak ve školách budou schopní kantoři,kteří by měli být náležitě odměněni.A pro pobavení:je směšné,pokud nástupní plat učitele se pohybuje pod hranicí 14tisíc korun (a to se jedná o člověka s vysokou školou a magisterským titulem).

0/0
14.2.2009 9:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.