- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Opět se tady ukazuje Eurovlezdopr*elizmus, bez ohledu na to, aniž by to někdo domyslel a uvědomil si následky. Uvedu příklad jednoho vyhrazeného pruhu pro autobusy, doufám, že s těmito vlastnostmi je jediný. (to ale nebude) Křižovatka před nájezdovou rampou na Barrandovský most ve směru z centra, poblíž zastávky přístaviště. Autobus tam má vyhrazený krátký pruh, do kterého najíždí z přímého pruhu a předjíždí tak kolonu aut, stojící v levém, odbočovacím pruhu. V tomto vyhrazeném pruhu, se řidiči BUS řídí tramvajovým návěstidlem tzv. čočkami s preferencí. Ta reaguje jak na indukční smyčky ve vozovce, tak na aktivní preferenci na principu IR paprsků. Problém je v tom, že největší dopravce v ČR dosud nevybavil všechny autobusy zařízeními pro práci s touto preferencí a tak se autobusy bez vysílače musí spolehnout na indukční smyčky. Řadič křižovatky je nastaven tak, že vjede-li do pruhu jakékoliv vozidlo, dostane preferenci, ale následující vozidlo bez IR preference musí cca 2 minuty...
...čekat na další signál. Vjede-li tedy do tohoto pruhu osobák porušující předpisy, má autobus jedoucí za ním smůlu a musí čekat a nabírat zpoždění. To jsou případy ojedinělé. Pokud tam ovšem magistrát dovolí jízdu Taxi, bude se toto dít na denním pořádku, v pruhu pro autobusy bude stát ve špičkách vždy několik taxíků a na "čočky" projedou vždy maximálně dva osobáky, další, včetně autobusu, budou muset čekat 2 minuty na další signál. V nejhorším případě zablokují i pruh pro rovný směr, protože se do tohoto krátkého vyhrazeného pruhu BUS, nevejdou. Myslím, že není potřeba vysvětlovat více. Mám tušení, že to bude další z mnoha nedomyšlených akcí současných představitelů města, kteří zde dle mého názoru více škodí, než tvoří... Mimochodem, nepočítejme nikdo s tím, že by aktivní preferencí byly dovybaveny všechny vozy MHD. Nic takového nebude.
Mam pocit, ze zdejsi diskuteri nejezdi taxikem a tudiz mluvi o problemu, onemz nic nevi :(
Jezdim u druheho nejvetsiho dispecinku (ridic neni jejich zamestnanec, plati dispecinku za sluzbu) a rozhodne si nepripadam jako zlodej. Rano se probudim, nasnidam, rozloucim se s manzelkou (jsem vitaci typ) a jedu do Dejvic. Prihlasim se dispecnku a cekam na zakazku. Zakazniky z ulice takrka neberu. Dostanu zakazku (vetsinou slusneho zakaznika, ktery jede do prace, za obchodem, k lekari na letiste apod.) a dohodnu se s nim, kudy by si pral jet, pripadne mu vzhledem k provozu navrhnu vlastni trasu. Vykonal jsem zkousku z mistopisu, mam platnou koncesi, cenik na viditelnem miste. Jezdim 5 let starym vozem Skoda Superb. Vzdy se snazim cestujicim vyjit vstric, pokud to jde (neverili byste, kolik zakazniku je jiz z principu neprijemnych a sleduji, zda nejedete o 100 metru delsi trasou...
cestujicim vyjit vstric, pokud to jde (neverili byste, kolik zakazniku je jiz z principu neprijemnych a sleduji, zda nejedete o 100 metru delsi trasou... Rekl bych, ze teto atmosfere castecne napomahaji tyto chaty a diskuse). Jezdim za 23,90 (plny kilometr) a naklady na 1 (kazdy ujety km) mam cca 7 Kc (vcetne pojistek, nafty, nakladu na opravu, leasing apod.). Ted mi, patele, prosim napiste, kolik si myslite, ze tech PLACENYCH km denne ujedu. Vyjadrete se prosim v diskusi pod prispevkem. Pri dodrzeni vsech povinnych prestavek jsem v praci kazdy mesich cca 240 hodin (v jinych profesich je bezne 160-180). Proto mi dovolte se prosim ohradit proti Vasim prispevkum. Verim, ze 80% taxikaru (respektive takrka vsichni, co jezdi pod nejakym dispecinkem) je na tom podobne. Dela svou praci a formou prace jsme kazdy zivnostnikem (ktery nese urcita rizika, musi platit dispecink, pojistky, leasing, opravy, dane, pripadne si odkladat na horsi casy - napr. unor je takrka ztratovy).
Tak tak, taxíky v "autobusových" pruzích jsou v jiných velkoměstech světa běžné, jen pražští mágistři zapomněli na jednu drobnost - v oněch městech se jedná o taxiSLUŽBU... a ne o tu zlodějinu, co předvádí velká část pražských dročkářů....
Takže pan Kvasnička konečně na magistrátu uspěl......kolik ho to asi stálo??????
Podmínky bych ještě doplnil o následujicí. Taxikář musí řídit v teplákové soupravě s více než čtyřmi pruhy. Na krku musí mít zlatý řetěz nejméně o váze 800 gramů a samozřejmě musí být tmavší pleti.
mám auto maldší 8 let a pasažéra (spolujezdce) většinou vozím. A klidně si přelakuju na žluto :-)
Co je to za volovinu - ty vyhrazený pruhy jsou pro MHD a TAXI s hromadnou dopravou nemá nic společného, je to osobní auto jako každé jiné.
"Výhody ale mohou využívat jen taxi se žlutým lakem a mladší osmi let." No to je přeci jasný - přece nenapíšou, že tuto podmínku splňuje pouze ta a ta firma.
Nehledě na to, že Superby AAA taxi jsou v základu červené (podle techničáku). Žlutá je jen polep.
by to uz nedelali.
nevim proc tu pakáš podporujou,jezdej jak prasata,myslej si ze jim patrej silnice a oni misto aby je řezali,tak jim daj jeste dalsi privilegia
Platěj? Bezplatný rozvoz radních v nočních hodinách, kdy se vrací z bezplatných oslav různých podnikatelských subjektů je vždy vítán.
Takže teď můžeme taxíkem jezdit na lístky MHD, tzn. 26,- za 75 minut (s možností přestupu na jiné taxi) či 18,- za 20 minut (bez přestupui). Tak to si už tu celoroční jízdenku asi koupím, teď už se vyplatí!