Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Praha dovolí taxíkům jezdit v pruzích pro autobusy

Pražský magistrát pustí taxikáře do pruhů, které byly až dosud vyhrazeny výhradně autobusům hromadné dopravy. Nová pravidla se prozatím zkoušejí v ulicích V Holešovičkách a na Strakonické do odbočky k lihovaru. Výhody ale mohou využívat jen taxi se žlutým lakem a mladší osmi let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Warťan

Špatně!

Opět se tady ukazuje Eurovlezdopr*elizmus, bez ohledu na to, aniž by to někdo domyslel a uvědomil si následky. Uvedu příklad jednoho vyhrazeného pruhu pro autobusy, doufám, že s těmito vlastnostmi je jediný. (to ale nebude) Křižovatka před nájezdovou rampou na Barrandovský most ve směru z centra, poblíž zastávky přístaviště. Autobus tam má vyhrazený krátký pruh, do kterého najíždí z přímého pruhu a předjíždí tak kolonu aut, stojící v levém, odbočovacím pruhu. V tomto vyhrazeném pruhu, se řidiči BUS řídí tramvajovým návěstidlem tzv. čočkami s preferencí. Ta reaguje jak na indukční smyčky ve vozovce, tak na aktivní preferenci na principu IR paprsků. Problém je v tom, že největší dopravce v ČR dosud nevybavil všechny autobusy zařízeními pro práci s touto preferencí a tak se autobusy bez vysílače musí spolehnout na indukční smyčky. Řadič křižovatky je nastaven tak, že vjede-li do pruhu jakékoliv vozidlo, dostane preferenci, ale následující vozidlo bez IR preference musí cca 2 minuty...

0/0
16.2.2009 1:47

Warťan

Re: Špatně!

...čekat na další signál. Vjede-li tedy do tohoto pruhu osobák porušující předpisy, má autobus jedoucí za ním smůlu a musí čekat a nabírat zpoždění. To jsou případy ojedinělé. Pokud tam ovšem magistrát dovolí jízdu Taxi, bude se toto dít na denním pořádku, v pruhu pro autobusy bude stát ve špičkách vždy několik taxíků a na "čočky" projedou vždy maximálně dva osobáky, další, včetně autobusu, budou muset čekat 2 minuty na další signál. V nejhorším případě zablokují i pruh pro rovný směr, protože se do tohoto krátkého vyhrazeného pruhu BUS, nevejdou. Myslím, že není potřeba vysvětlovat více. Mám tušení, že to bude další z mnoha nedomyšlených akcí současných představitelů města, kteří zde dle mého názoru více škodí, než tvoří... Mimochodem, nepočítejme nikdo s tím, že by aktivní preferencí byly dovybaveny všechny vozy MHD. Nic takového nebude.

0/0
16.2.2009 1:53

inosh

Ridic taxi

Mam pocit, ze zdejsi diskuteri nejezdi taxikem a tudiz mluvi o problemu, onemz nic nevi :(

Jezdim u druheho nejvetsiho dispecinku (ridic neni jejich zamestnanec, plati dispecinku za sluzbu) a rozhodne si nepripadam jako zlodej. Rano se probudim, nasnidam, rozloucim se s manzelkou (jsem vitaci typ) a jedu do Dejvic. Prihlasim se dispecnku a cekam na zakazku. Zakazniky z ulice takrka neberu. Dostanu zakazku (vetsinou slusneho zakaznika, ktery jede do prace, za obchodem, k lekari na letiste apod.) a dohodnu se s nim, kudy by si pral jet, pripadne mu vzhledem k provozu navrhnu vlastni trasu. Vykonal jsem zkousku z mistopisu, mam platnou koncesi, cenik na viditelnem miste. Jezdim 5 let starym vozem Skoda Superb. Vzdy se snazim cestujicim vyjit vstric, pokud to jde (neverili byste, kolik zakazniku je jiz z principu neprijemnych a sleduji, zda nejedete o 100 metru delsi trasou...

0/0
13.2.2009 22:12

inosh

Re: Ridic taxi

 cestujicim vyjit vstric, pokud to jde (neverili byste, kolik zakazniku je jiz z principu neprijemnych a sleduji, zda nejedete o 100 metru delsi trasou... Rekl bych, ze teto atmosfere castecne napomahaji tyto chaty a diskuse). Jezdim za 23,90 (plny kilometr) a naklady na 1 (kazdy ujety km) mam cca 7 Kc (vcetne pojistek, nafty, nakladu na opravu, leasing apod.). Ted mi, patele, prosim napiste, kolik si myslite, ze tech PLACENYCH km denne ujedu. Vyjadrete se prosim v diskusi pod prispevkem. Pri dodrzeni vsech povinnych prestavek jsem v praci kazdy mesich cca 240 hodin (v jinych profesich je bezne 160-180). Proto mi dovolte se prosim ohradit proti Vasim prispevkum. Verim, ze 80% taxikaru (respektive takrka vsichni, co jezdi pod nejakym dispecinkem) je na tom podobne. Dela svou praci a formou prace jsme kazdy zivnostnikem (ktery nese urcita rizika, musi platit dispecink, pojistky, leasing, opravy, dane, pripadne si odkladat na horsi casy - napr. unor je takrka ztratovy).

0/0
13.2.2009 22:13

inosh

Re: Ridic taxi

Z toho, ze vetsina mych zakazniku je spokojena (a neverili byste, kolikrat jsem jiz dal slevu s omluvou, ze jsem nevybral nejlepsi trasu), usuzuji, ze zdejsi diskuteri skutecne taxiky nejezdi. Volne pruhy pro autobusy pomohou jim, ne nam. Kdyz se zakaznikem stojite v kolone, nabiha Vam cekacka, proto, aby zakaznici nebyli nevrli, se snazime kolony ruznymi zpusoby objizdet. Ikdyz vyhodnejsi by pro nas jiste bylo nejakou korunu "nacekat." A kdyz jedeme rychle prazdni, jedeme k Vam, abyste nemuseli cekat (a samozrejme, ze cim rychleji zakazku odjedu, tim rychleji dostanu dalsi a pochopitelne vic vydelam).

0/0
13.2.2009 22:13

inosh

Re: Ridic taxi

Problem je ale jinde. Po Praze jezdi stare a nevyhovujici vozy (za stejne, ci vyssi sazby, nez ja se Superbem). Dalsi fakt je, ze tzv. ulicnici (auta bez dispecinku) nemaji krome magistratu nad sebou zadnou kontrolu (vetsina vozu pod dispecinkem je monitorovana GPSkou). Dusledem toho je, ze cizince (malokdy i Cecha) klidne okrade, nasadi jinou sazbu, priturbi, ci zvoli delsi trasu. Ale tech je mensina. Bohuzel cizici spis "mavaji," nezli volaji na dispecink. 

Dalsi problem vidim ve zvyhodneni zlute barvy. Myslim, ze idyz nejsem zluty, nejsem o nic horsi taxikar. Nebo se domnivate, ze zakaznik ve zlutem voze specha vic, nez ten muj v modre matalize? Nazlutit vuz je dalsi investice a vzhledem k tomu, ze mam sve auto rad (i s jeho barvou), nechci jezdit ve zlutem voze, dokud mi magistrat dovoli pracovat i bez zlue folie.

0/0
13.2.2009 22:17

danny44

Jako v jiných "velkoměstech"

Tak tak, taxíky v "autobusových" pruzích jsou v jiných velkoměstech světa běžné, jen pražští mágistři zapomněli na jednu drobnost - v oněch městech se jedná o taxiSLUŽBU... a ne o tu zlodějinu, co předvádí velká část pražských dročkářů.... !

0/0
13.2.2009 17:35

Tomas_1983

AAA taxi

Takže pan Kvasnička konečně na magistrátu uspěl......kolik ho to asi stálo??????Rv

0/0
13.2.2009 17:24

stav elektromeru k 2.5. 6401 kW

pozoruhodné

Podmínky bych ještě doplnil o následujicí. Taxikář musí řídit v teplákové soupravě s více než čtyřmi pruhy. Na krku musí mít zlatý řetěz nejméně o váze 800 gramů a samozřejmě musí být tmavší pleti.

0/0
13.2.2009 15:38

MatějMatolín

Re: pozoruhodné

Čím víc pruhů, tím víc adidas ;-D;-D;-D

0/0
13.2.2009 16:34

u.boat

Já chci taky jezdit po kolejích

mám auto maldší 8 let a pasažéra (spolujezdce) většinou vozím. A klidně si  přelakuju na žluto :-)

Co je to za volovinu - ty vyhrazený pruhy jsou pro MHD a TAXI s hromadnou dopravou nemá nic společného, je to osobní auto jako každé jiné.

0/0
13.2.2009 14:33

Fanatic.Dz

Pražský magistrát po sto padesáté prvé a nikoliv naposled

"Výhody ale mohou využívat jen taxi se žlutým lakem a mladší osmi let." No to je přeci jasný - přece nenapíšou, že tuto podmínku splňuje pouze ta a ta firma. ;-D 

0/0
13.2.2009 13:48

czechian

Re: Pražský magistrát po sto padesáté prvé a nikoliv naposled

Nehledě na to, že Superby AAA taxi jsou v základu červené (podle techničáku). Žlutá je jen polep. :-P

0/0
13.2.2009 14:10

Buml

Re: Pražský magistrát po sto padesáté prvé a nikoliv naposle

cerveny jo???? ty si asi upad na hlavu a v zivote si taxika nevidel. Komplet letiste je stribrna metla a na ni zluta folie. Tu rudou maz mozna pred ocima ze zavisti

0/0
16.2.2009 13:55

zachy_26

jako

by to uz nedelali.

nevim proc tu pakáš podporujou,jezdej jak prasata,myslej si ze jim patrej silnice a oni misto aby je řezali,tak jim daj jeste dalsi privilegia :-©

0/0
13.2.2009 13:33

Fanatic.Dz

Re: jako

Platěj? ;-D Bezplatný rozvoz radních v nočních hodinách, kdy se vrací z bezplatných oslav různých podnikatelských subjektů je vždy vítán. ;-D

0/0
13.2.2009 13:49

-hp-

Re: jako

V noci ale nepotrebuji pruhy pro autobusy.

0/0
13.2.2009 14:01

-hp-

Cože??

Takže teď můžeme taxíkem jezdit na lístky MHD, tzn. 26,- za 75 minut (s možností přestupu na jiné taxi) či 18,- za 20 minut (bez přestupui). Tak to si už tu celoroční jízdenku asi koupím, teď už se vyplatí! R^

0/0
13.2.2009 13:33

Fanatic.Dz

Re: Cože??

Ale nedělej ze sebe osla. Jednalo se o první a nutný krok na cestě k udělení statusu "veřejných činitelů" řidičům žlutých taxi mladších než 8 let. ;-D ;-D ;-D

0/0
13.2.2009 13:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.