Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Plánované metro z centra Prahy do Písnice mění trasu

Plánovaná trasa metra D povede jinudy, než se dosud uvažovalo. Nebude mít konečnou u současné stanice metra linky C Hlavní nádraží, ale už u stanice metra A Náměstí Míru. Zde budou cestující nastupovat do souprav mířících směrem na Písnici. Tam projektanti navrhli další změnu trasování.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

marte

Čo se vzrušujete...

vždyť na toto metro nejsou prašule, takže bude až tak za 50 let. Důležitější je tunel blanka...;-DR^V[>-]EU

0/0
16.2.2009 16:53

barbudo

Správně ... když loď, tak na kopci ...

... když metro, tak do polí ...

... nebo do pozemků soudruhů z magistrátu?

0/0
15.2.2009 21:06

Reg

2022

Nedávno tu byl článek o tom, že D povede z Nám. Míru na Nám. Republiky (místo dříve plánovaného Žižkova). Dnešní článek říká, že nepovede ani tam ani tam. A pak se dozvíme, že je řeč o roku 2022. Tak jaký to má smysl? Do té doby vyjde na IDNESu ještě asi 50-100 článků na toto téma. Zbylé informace dnešního článku omílají to, co bylo v uplynulých 10 letech řečeno už mnohokrát (až na to Depo Písnice). Co takhle začít radši konečně kopat?

0/0
13.2.2009 17:10

krysar

Modrany

Proc to probuh radsi nepovede smer Lhotka, Novodvorska, Kamyk, Modrany, kde bydli mnohonasobne (!!) vic lidi a neni tam zadny vietnamsky ghetto, jako smer Pisnice? Tohle mi fakt hlava nebere :-(

0/0
13.2.2009 10:40

Grossak

Re: Modrany

Bydlím na Novodvorské, takže bych s vámi měl souhlasit. Na druhou stranu si myslím, že je třeba myslet i na obce ve středních Čechách a pro ně je terminál na okraji města u Písnice klíčový. Co se týče Lhotky až Modřan, nebude odtud k metru daleko. Pokud by se v této oblasti podařilo rozšířit tramvajovou síť (jak k metru, tak pro přímé spojení do centra), aby všechno neviselo jen na autobusech, může vzniknout velmi kvalitní systém.

0/0
13.2.2009 13:08

krysar

Re: Modrany

To je pravda, na druhou stranu terminal na Roztylech je taky vicemene na kraji Prahy. Ale mnozstvi lidi bydlicich prave smerem k Beranku je tak veliky, ze mnozstvi autobusu, ktery je potreba, urcite na tu potrebu metra ukazuje. I kdyby bylo treba zatim jen na Lhotku. Porad je to prestup. Nedokazu si treba predstavit Jizni mesto bez metra, a tam vede sikovne primo pres sidliste, vetsina lidi dojde na metro pesky nebo 2-3 minuty busem.

0/0
15.2.2009 20:52

othoma

Re: Modrany

dneska jde o byznys a ne o lidi - volné pozemky v Písnici mají pro ODS větší cenu než hustá zástavba v Modřanech , podívej se jak dopadly Letňany a musí ti to být jasné.

0/0
13.2.2009 17:14

krysar

Re: Modrany

Njn, na tom neco je, ach jo :-(

0/0
15.2.2009 20:48

Ludwar

.

Doufám, že časem se z náměstí míru pojede přes hlavní nádraží a náměstí republiky směrem na františek, letenské náměstí, troju a bohnice, čimice...

0/0
13.2.2009 8:34

princeznaZkundystava

Re: .

moje řeč, akorát na tom Frantisku bych nebudoval stanici, pac by to bylo zbytečny a navic je to v docházkovy vzdalenosti od nam. Republiky, prinejhorsim 1 zastavku tram

0/0
1.3.2009 15:51

kj654

Proc Nam Miru?

Ukoncit trasu na Nam Miru? To je snad spatny vtip. Kam se tam ty lidi budou rvat? Navic, z jihu Prahy na Mirak prece malokdo nechce. Je to takovy mrtvy kout.

Navic, trase C to nepomuze. Z centra se bude vesele jezdit na Pankrac a az tam prestupovat na Decko. To same v opacanem smeru. 

Proc nepostavit novou stanici mezi Muzeem a Hlavnim Nadrazim, a umoznit vystup jak na Muzeum, tak na Hlavak?

0/0
12.2.2009 23:36

papazian

Naivní představa, že PPP projekty budou alternativou

Naopak vše vyjde dráž, jen s časovým posunem, to je jediné pozitivum, poslanci, kteří tak rozhodnou budou dávno za vodou... PPP projekty jsou smrtící směsí do které bych nešel. Čas mi dá za pravdu. Je to řešení z nouze ctnost..., raději bych doporučil klasický úvěr. A nebo vyšší daně.

0/0
12.2.2009 20:39

Majkyho_pupik

mimochodem

sem mozna v clanku prehledl jestli se bude jednat o light metro nebo o klasicke metro. coz je pro prepravni kapacitu docela dulezite

0/0
12.2.2009 15:56

Kleki Petra

Re: mimochodem

Myslím, že bude určitě bez cukru.

0/0
12.2.2009 15:57

Dr. Fe1

Re: mimochodem

V jiném článku strašili s light metrem nebo dokonce s nějákým metrem na pneumatikách :-/

0/0
12.2.2009 16:34

Majkyho_pupik

Re: mimochodem

v jinem clanku je uvedena varianta light metra, je to sice samozrejme mnohem levnejsi nez klasicke metro a pro potreby teto trasy a ekonomictejsi, ale pak trochu zanika efekt s nahradou D za trasu C, neb nacpat lidi z vetsiho C do mensiho D pujde asi velmi tezko

0/0
12.2.2009 20:19

TrueRobos

WOW

No, jestli tahle "náhrada za most" bude končit na Náměstí Míru... no tak  v případě výpadku mostu sbohem, Náměstí Míru :-P

0/0
12.2.2009 15:36

Mirco1

Re: WOW

Spíš je horší, že nějakou dobu bude končit na Pankráci, čímž ještě víc zatíží část trasy C mezi Pankrácí a IP Pavlova, čili tu, která je teď nejvíc vytížená.

0/0
12.2.2009 15:44

Majkyho_pupik

Re: WOW

;-Dco to melete?ti sami lide co dnes jezdi autobusy na Kacerov budou jezdit metrem na Pankrac, kde je jake zatizeni navic?

0/0
12.2.2009 15:46

Mirco1

Re: WOW

Pupíku, obecně platí, že metro na sebe nabalí více cestujících než jen ty ze zrušených spojů, místo nichž jezdí.

0/0
12.2.2009 15:47

Majkyho_pupik

Re: WOW

to jako ze vsichni co jezdili autem najednou odhodi auta a budou jezdit metrem?:-)ne ti co jezdili autobusy pojedou metrem a ti co jezdili autem pojedou autem, jestli k nejakemu navyseni dojde tak naprosto minimalnimu

0/0
12.2.2009 15:50

Dr. Fe1

Re: WOW

Já si naopak myslím, že to navýšení bude poměrně významné, protože opravdu část lidí místo auta zvolí metro, část lidí kteří používali jiné spoje MHD teď zvolí tuto atraktivnější trasu.

0/0
12.2.2009 16:33

Majkyho_pupik

Re: WOW

cast lidi zvoli metro a cast lidi zase zpet auta neb pocet autobusu v techto koncinach vyrazne poklesne cimz poklesne i hustota provozu na silnicich...otevreni metra ma enormni pozitivni vliv na vyuzivani mestske dopravy v centrech mest ale nikoliv na okrajich

0/0
12.2.2009 20:22

wildge

Hmmm,

takze Hlavni nadrazi nebude mit rychly prestup na metro.

0/0
12.2.2009 15:26

Mirco1

Re: Hmmm,

Takže dnešni přestup na C není dost rychlý?

0/0
12.2.2009 15:35

Kleki Petra

Re: Hmmm,

No pokud někdo spěchá z metra ke stánku s lahvovou desítkou, může to být dost pomalé.

0/0
12.2.2009 15:56

Rudá_záře_nad_Kladnem

Co to je za hovadinu postavit trasu metra,která bude několik

let končit ve stanici Pankrác? 8-o8-o8-o 

0/0
12.2.2009 15:21

Dr. Fe1

Re: Co to je za hovadinu postavit trasu metra,která bude několik

Jedná se o tzv. modrobolševickou kravinu "vyprojektovanou" nějákým jektantem z ODS. Zřejmě tím samým co vymyslel metro do letňanských polí a plánuje metro na letiště "vyhlídkovou" trasou přes Motol.

Lidi nevolte už pražskou ODS, už se konečně proberte !

0/0
12.2.2009 15:23

Mirco1

Re: Co to je za hovadinu postavit trasu metra,která bude několik

Jestlipak vážený hulváte máte jakékoli skutečné informace o politické příslušnosti toho kterého projektanta?

0/0
12.2.2009 15:36

Dr. Fe1

Re: Co to je za hovadinu postavit trasu metra,která bude několik

Jde o to, že do role projektantů se staví politici z pražské ODS. Tedy např. radní pro dopravu Šteiner, který měl donendávna pouze základní vzdělání a přesto má zásadní vliv na rozdělování miliardových zakázek a rozhodování o dopravní koncepci. Je to podobné jako za komunismu, důležitá není odbornost ale stranická knížka. Nesmyslnou trasu A na letiště přes Motol zase prosadili především starosta Prahy 6 Chalupa (ODS) s primátorem Bémem (ODS).

0/0
12.2.2009 16:26

Majkyho_pupik

Re: Co to je za hovadinu postavit trasu metra,která bude několik

metro do letnanskych poli ma pred tim jeste zastavky na proseku a strizkove a obe oblasti metro jiste potrebovali. s kritikou prodlouzeni trasy A na letiste pres motol souhlasim. jednak ma na letiste vest rychlodraha a jednak bude tato trasa v podstate delsi nez primy autobus z dejvicke na letiste. S prodlouzenim do Motola naopak souhlasim, tam by ale melo metro koncit. kritika Decka je nesmyslna, nevim proc vam vadi ze lide budou jezdit misto autobusem na kacerov jezdit metrem na pankrac...

0/0
12.2.2009 15:48

Dr. Fe1

Re: Co to je za hovadinu postavit trasu metra,která bude několik

Trasa C - podle mě mělo být metro prodlouženo přímo do Letňan tj. jedna stanice na Proseku v oblasti dnešní stanice Střížkov a druhá v Letňanech u Tesca. Uvažovat by se dalo s prodloužením na Čakovice. Bylo by to cca o polovinu kratší, o třetinu levnější a daleko efektivnější.

Trasa A - tam se plus minus shodneme

Trasa D - Podle mě by to mělo vést na Nám.Míru už v první fázi, abysmese vyhnuli případným kolapsům kvůli Nuseláku.

0/0
12.2.2009 16:29

Majkyho_pupik

Re: Co to je za hovadinu postavit trasu metra,která bude několik

tusim ze sme tady kdysi s nekym podobnou debatu vedli. trasa C vede pres prosek timto zpusobem proto ze je to levnejsi varianta. Je totiz vedena hloubenim ze zeme a nikoliv razenim, coz by v trae kterou navrhujete vy neslo a tudiz by se samotna stavba prodrazila i presto ze by byla kratsi. A i z hlediska dopravni obsluznosti by byla jedna stanice na proseku nesmyslna. je to prilis velke sidliste na 1 stanici a prilis male aby se v jeho ramci prepravovali k metru lide autobusy. jinak samozrejme stanice Letnany je sporna pokud se pozemky v blizkosti nevyuziji k stavbe stadionu nebo jinych verejnych zarizeni

0/0
12.2.2009 20:18

Rossa00

Re: Co to je za hovadinu postavit trasu metra,která bude několik

Az se bude rekonstruovat Nuselský most, musí být zajištěno paralelní spojení jihu Prahy...

0/0
12.2.2009 15:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.