Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První hejtman ČSSD ustoupil a prosí lidi: Plaťte poplatky

Sociálnědemokratický hejtman Radko Martínek vyzval lidi v Pardubickém kraji, aby i nadále platili u lékaře. Promíjení poplatků je podle něj určeno především chudým. Poplatky za pacienty hradí od začátku února kraj.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jachym89

Jak se vyhnout placeni poplatků

Návod, jak se vyhnout placeni poplatků ve zdravotnictvi (nebo je alespoň omezit na minimum) najdete na

http://www.granosalis.cz/article.php?sid=9209

0/0
13.2.2009 22:44

ODSakEda

Platte! Jinak to dopadne zase takto:

http://zpravy.idnes.cz/domaci.asp?r=domaci&c=A060224_103715_domaci_cen

(psal se rok 2006, vláda koalice čSSD+KDU-čSL..., min zdrav. Dr Rath!)

Já platíl i za bezplatné poviné očkování! Rád a né jak Ráth... Dobrovolně navíc! Jestli to skončí v kapsi doktora nebo za to něco koupí do ordainace je jen a pouz ejeho věc a je mi to jedno! Hlavně že tam nebudu ani obtěžovat a uvidí mě příště s úsměvem a s vřelým pozdravem a budu opět za 15 minut venku!:-) i s čekáním v čekárně, které díky poplatkům nejsou přeplněné od 5:30h ráno, kdy jako 20. by na mě ani nevyšla řada! (což opět hrozí...;-€)

0/0
11.2.2009 15:51

Bouše

Paroubek to včera komentoval jako první Martínkovu chybu

v jeho politické kariéře. Přitom to bylo to nejrozumnější, co mohl politik ČSSD v dané situaci udělat. Takže Paroubek, který si nevidí na špičku nosu, považuje za politickou chybu, když sociální demokrat požaduje, aby bohatí lidé nečerpali dávky (=nežádali vrátit poplatky), určené především sociálně slabším. Bravo, soudruhu Paroubku, tvá blbost je bezmezná ! :-P 

0/0
11.2.2009 8:49

.DrakMrak.

Škoda...

-- Škoda, že tu politici jsou jen pro politiku nikoliv pro lidi který je volili...

-- Škoda, že když se zavede něco co má hlavu a patu je to potřeba zrušit nejlépe... (asi to politikům neslo málo do pokladničky že p. Rath ... nebo že by ješitnost ?? ... byly v tom chyby mělo to svý problémy Důchodce, vážně nemocné, děti - ale to se dalo upravit nikdo nic neudělá napoprvý na 100%.. ale lepší je v tom udělat nepřehledno v tom se líp žije.. )

-- Škoda, že když má někdo odvahu se ozvat je hned utlučen čepicí...

-- Škoda na tom je, že to stejně zaplatíme jen ty peníze nebudou průkazný a tak nějak nepřijdou tam kam měly ale určitě se někde dobře rozporcují... např na medvěda ;-) nebo politickým kamarádům a kamarádíčkům...

-- Škoda dobrých nápadů...

0/0
11.2.2009 8:32

mayqo

voeeeeee, a tohodle znate???

http://i-news.cssd.cz/novinky/s1824/a4701.html ;-D;-D;-D;-D

0/0
10.2.2009 14:18

major_Terazky

Q

Ten Paroubek mě fakt s.re, lidé řekli jasné ne poplatkům tak je zrušíme. Co kdyby se zeptal jestli nechcem zrušit daně nebo senát.

0/0
10.2.2009 14:03

Dluhy se neplatí

Věc nebývalá, člen ČSSD a chce dodržovat zákony.

R^R^R^

0/0
10.2.2009 11:42

Velká hlava - slunce Evropy

Re: Věc nebývalá, člen ČSSD a chce dodržovat zákony.

to mu nemůže u socek projít

XXX

0/0
10.2.2009 11:53

Blanka z Bejrůtu

Hmm to je pravda

z čeho pak ministerští úředníci budou kupovat šampaňské, když nikdo nebude platit...

0/0
10.2.2009 9:58

tripik

Re: Hmm to je pravda

ouplne v poho...skrtnou se ti davky.

0/0
10.2.2009 10:11

MiroTR

Jak tak koukám,

Martínek měl záchvěv zdravého rozumu, ale stačil jeden telefonát.  8-o

0/0
10.2.2009 9:48

ODSakEda

Zdravotní jen tzv. "pojištění" v čr je jen další daní!

zdrav. "pojištění" není pojištěním ale daní , další(!) prachspostou daní počítanou % z příjmu/zisku ;-€ bez skutečné spoluúčasti v % z ceny úkonu, léku, pomůcky, kterou si ve světě můžu sám zvolit výší pojistného :-) Tedy není zde ani pro jednu stranu motivace - platit pojištění kteroužto výši si sám zvolím(!) a podílet se tak na doplatku z cen léků i úkonů(!) alespon v % , tedy zlomkem (spoluúčast). Výší pojištění přímo mnou(!) ovlivněné, čímž by lidi zajímalo konečně co kolik stojí!!! I motivace zisku (mzdy) pro zdravotníky, nyní po zrušení alespon paušální a přitom jen symbolické(!) "spoluúčasti" jen 30kč..., nebude motivace pro obě strany opět žádná!!!!!!!!!!!... SOCIALISMUS hadra...:-(

0/0
10.2.2009 9:29

zachrance_od_mury

neuveritelne - rozumny socialista

tedy v zivote jsem si nemyslel ze toto reknu ale tento pan ma evidentne vsech pet pohromade. pokud by kraj platil poplatky za socialne slabe nebo duchodce, zkrakta lidi pro ktere je i ta 30tikoruna zasadni peniz ktery dvakrat otoci nez ho zaplati, jsem jenom pro. takto ma fungovat pomoc lidem na urovni kraje, aniz by byl obchazen zakon. kdezto zbytek hejtmanu si stoji na svem dogmatu zruseni poplatku i za cenu zruinovani kraju. je videt ze ne vsichni socialiste musi brojit za jyrkuv populismus a ve strane se najdou jedinci kterym to samostatne mysli. cili tleskam kratkodobemu a mozna nevyznamnemu ale stejne lokalnimu vytezstvi zdraveho rozumu nad dogmaty a nerealinymi sliby R^

0/0
10.2.2009 9:02

Agent Přisluhovač v exilu

Re: neuveritelne - rozumny socialista

Pro sociálně slabé, pro které je těch 30 kaček OPRAVDU zátěž, existovalo i před "oranžovou smrští" potvrzení o hmotné nouzi, nebo jak se ten papír jmenuje a neplatili by nic. Martínek jen dokazuje nedbalou improvizaci a celkovou ubohost ĆSSD.

0/0
10.2.2009 9:32

Slka77

Re: neuveritelne - rozumny socialista

ale i tak prokázal dost rozumu na to, aby Jyrka podal demisi a doporučil jej jako svého nástupce. Pořád platí, že jednooký mezi slepými je králem...

0/0
10.2.2009 9:38

Agent Přisluhovač v exilu

Re: neuveritelne - rozumny socialista

No, přiznejme si, že Martínek patří k tomu lepšímu, co ČSSD nabízí. To nic nemění na faktu, že ho ten zbytek převálcuje. Kočka vyrazí na lov.

0/0
10.2.2009 9:42

zachrance_od_mury

Re: neuveritelne - rozumny socialista

btw. je usmevne jak okamzite naklusal velky J na tiskovku aby novinarum vysvetlil ne to co pan hejtman rekl ale JAK TO MYSLEL ;-D

0/0
10.2.2009 9:44

Slka77

Re: neuveritelne - rozumny socialista

no jo, Centrální Mozek Lidového domu opět rozjel svou mašinerii.

0/0
10.2.2009 9:56

MiroTR

Re: neuveritelne - rozumny socialista

To ano, ale stačí jeden telefonát, nebo SMS... 8-o

0/0
10.2.2009 9:49

zachrance_od_mury

Re: neuveritelne - rozumny socialista

predpokladam ze v sms bylo neco jako "odvolej! jyrka vydava knihu!" :-)

0/0
10.2.2009 9:56

MiroTR

Re: neuveritelne - rozumny socialista

Anebo "Nakrmil jsem kočku ! "  ;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
10.2.2009 10:01

roddie

Pokrytci

mění názory kam vítr vane. Pokud vím, tak sociálně slabí měli možnost mít odpuštěny poplatky tak jako tak.

0/0
10.2.2009 9:00

Kqubi

no to je super..

lidé řekli jasné ne poplatkům..tak je zrušíme..Lidé by taky určo řekli jasné ne daním..tak je taky zrušme..a vůbec...pojďme nechat rozhodovat náš moudrý lid o všem..tohle je přeci už moc absurdní,nezdá se Vám..ty prachy prostě budou chybět,no...takže silnice zůstanou jenom v Praze..haha..enjoy, orangenecks(rednecks:)

0/0
10.2.2009 8:59

spalovac

Re: no to je super..

Připadá mi že Paroubek chce stejně jako Gottwald dosáhnout toho aby lidi uvěřili iluzi, že je to lid kdo vládne.

0/0
10.2.2009 9:02

MiroTR

Re: no to je super..

No jasně. Jenomže byla řečena jen polovina - "nebudete platit 30 korun". Ale tu druhou - "zaplatíte jinou cestou stovku" už nikdo neřekl.

0/0
10.2.2009 9:51

.DrakMrak.

Re: no to je super..

zapomněl jsi dodat zaplatíš jinou cestou stovku ale nebudeš vědět na co jsi ji zaplatil... a komu se naporcovala do kapsy...:-/

0/0
11.2.2009 8:44

spalovac

Až lidé řeknou "jasné ne daním"

Taky je zrušíteJiří Průzkume Paroubku?

0/0
10.2.2009 8:56

mikyna

Re: Až lidé řeknou "jasné ne daním"

Naopak, daně se zvednou hned jak Jirka zasedne ke korýtku. Z čeho by jinak platil všechno, co chce zrušit? To je přeci základní systém levicových stran - všechno je "zadarmo", ale daně 50% z výdělku. To ale levicovým voličům nevadí, oni s neumí spočítat odvody, vidí jenom to, co dostanou čistá ruka....a co jim stát zaplatí na nemocenské, mateřské, důchodu a podpoře v nezaměstnanosti....

0/0
10.2.2009 9:32

.DrakMrak.

Re: Až lidé řeknou "jasné ne daním"

naprostej souhlas :-) měli jsme tu něco co jsme průkazně platili nemocnicím a nemocnice to v 90% průkazně použili na nemocnici, vybavení, a další... teď budem mít akorát o to větší daň kterou někdo neprůkazně někde naporcuje pro výbůh koho tak honem zpátky na stromy...

0/0
11.2.2009 8:47

Bouše

Re: Až lidé řeknou "jasné ne daním"

R^

0/0
11.2.2009 9:36

kladnyhrdina

prosebník Rath

Paroubkovo prohlášení, že rozumní lidé v parlamentu by měli odstranit "dvojkolejnost" mezi kraji a centrem je přiznáním, že v krajích rozumní lidé nejsou.

Jestli budou kraje podle generalisimuse Paroubka v roli prosebníků, tak bych rád v této roli viděl nevychovaného puchejře Ratha.

0/0
10.2.2009 8:47

studánka

Zástupný problém

Jak dlouho ještě budou pol.strany hrát na strunu nízkých pudů občanů? Celý tento problém je přece možné jednoduše sprovodit ze světa. Je-li pravda to, co se všeobecně tvrdí a to že systém zdravotnictví má nedostatek peněz, není nic jednoduššího za poměrně krátkou dobu spočítat skutečně nutné náklady na fungování systému. Po následné odborné diskusi nastavit platby zdravotního pojištění tak, aby nebylo nutné zavádět nesmysly typu poplatků u lékaře a v lékárnách. Nevím, zda je tento neustálý problém zaviněn neschopností  v š e c h ministrů zdravotnictví od r.1989 a nebo tím, že tito ministři byli vždy lékaři, kteří o ekonomice nemají ani ponětí. Je-li problémem financování systému, pak by ministrem měl bý spíše ekonom. Stále jsem přesvědčen o tom, že spočítat lze všechno, tedy i nutné platby zdravotního pojištění. Bude-li občanům předložen fundovaný rozbor, pochopí to. Nesmí se však zamlčovat neschopnost a snaha různých subjektů systém zneužívat.

0/0
10.2.2009 8:41

tripik

Re: Zástupný problém

to mas mozna pravdu....ale je otazka jak bude nastaveny system.......ten kdo bere 100 koliku bude platit 40 zdravotni a kdo 20 ten 1 litr? s takovym systemem bych totiz nesouhlasil ani ve snu protoze se solidaritou nema co do cineni...

0/0
10.2.2009 8:54

Phantom2005

Re: Zástupný problém

Já jsem pro výhradně komerční pojištění - za nějakou minimální sumu budou mít všichni nárok na absolutní základ a doplácet si budou skoro za všechno. Když si budu moci dovolit platit desítky tisíc měsíčně, tak za to ale dostanu přednostní péči s nulovými úhradami, nemocniční pokoj hotelového typu a tak dále a podobně.

0/0
10.2.2009 9:18

tripik

Re: Zástupný problém

pro úplné komerční pojištění nejsem.......kdyz to vztahnu na sebe...tak uz mam tri operace kolena za sebou......tak me proste nikdo nepojisti, protoze jsem jasny aspirant na umely kloub.....co mam pak na vyber?

0/0
10.2.2009 9:27

tripik

Re: Zástupný problém

bojim se, ze pri vytvareni zakonu by vzniknul paskvil a pojistovny bz mohly bez duvodu vypovedet smlouvu (pokud nedodrzuji leceni, tak to je jina) ........pokud zacneme samozrejme uplne od zacatku......jako ze jsme vsichni zdravi...a kazdy se bude moct prihlasit dle nabídky tak ano

0/0
10.2.2009 9:31

roddie

Re: Zástupný problém

Poplatky jsou de facto spravedlivější, protože je platí ten, kdo služeb zdravotnictví využívá. Plošné zvýšení odvodů by akorát znamenalo, že zase všichni zaplatíme několika, přičemž ti méně majetní nezaplatí jako obvykle skoro nic.

0/0
10.2.2009 9:03

.DrakMrak.

Re: Zástupný problém

naprostej souhlas....

platím si zdravotní pojištění a tudíž platím na zdravotnictví...

poplatky jsem bral jako peníze za to když to zdravotnictví využiju, ošoupám jim židli, použiju přístroj nebo zadotuju nějaký ten lék tím, že jsem nemocný... a taky na to aby se tam některá individu neplácala jen tak neb ať k tomu říká kdo chce co chce ty poplatky jednoznačně pomohly zprůchodnit zdravotnické ordinace....

takže to byly peníze směřované konkrétnímu zdravotnímu středisku, konkrétní nemocnici a ty je podle mně správně dál použily...

asi k p.Rathovi nikdo nechodil ;-)

0/0
11.2.2009 8:55

mikyna

Re: Zástupný problém

Tím, že se zruší poplatky a zvýšilo by se zdravotní pojištění, se opět dostaneme k tomu, že ten kdo pracuje a vydělává (a shodou okolností k lekaři moc nechodí, protože se mu nevyplatí marodit...a čekat ve frontě s důchodci, kteří s tam přišli poklábosit...), bude platit mesíčně obrovské částky na pojištění, ačkoliv se mu to nikdy ve zdravotní péči nevrátí - dostane se mu totiž stejné péče jako tomu, kdo nepracuje a stát ho z našich peněz dotuje. Myslím, že poplatky jak jsou nastavené, jsou celkem zanedbatelné a stejně pořád platí, že ten kdo vydělává více, doplací v systému na ostatní, ale alespoň částečně je to takto spravedlivější. I když pořád je limit 5000CZK a ten kdo k lekaři nechodí, platí pořád stejně vysoké procento a žádný strop nemá. Nevím, proč si lidi tolik zvykli na systém solidarity a připadá jim spravedlivé, že když máš peníze, tak plať...hlavně ať neplatí ostatní, kteří chodí ve tři odpoledne domů, zajdou si na pivko, cigárko a postěžují si na strašné poplatky.

0/0
10.2.2009 9:11

ODSakEda

Re: Zástupný problém

ANO a to vše proto,. že zdrav. "pojištění" není pojištěním ale daní počítanou % z příjmu/zisku ;-€ bez skutečné spoluúčasti v % z ceny úkonu, léku, pomůcky, kterou si ve světě můžu sám zvolit výší pojistného :-)

Tedy není ani pro jednu stranu motivace - platit pojištění kteroužto výši si sám zvolím(!) a podílet se na doplatku alespon v % (spoluúčast) výší pojištění přímo mnou(!) ovlivněné, čímž by lidi zajímalo konečně co kolik stojí!!!, ani motivace zisku pro zdravotníky, nyní po zrušení alespon paušální a přitom jen symbolické(!) "spoluúčasti" jen 30kč..., nebude motivace pro obě strany opět žádná!!!!!!!!!!!... SOCIALISMUS hadra...:-(

0/0
10.2.2009 9:25

Mery68

Středočeský kraj

nic takového neudělá. Radši přestane opravovat silnice, školy a další. Neuvěřitelná banda neuvěřitelných kreatur tahle sociální demokracie.

0/0
10.2.2009 8:23

cheos

Hanba by mne fackovala,

kdybych měl u doktora nebo v lékarně žebrat o třicet stříbrných. Cožpak jste už úplně ztratili čest. O rozumu ani nemluvě...:-/

0/0
10.2.2009 8:22

Hufner

Re: Hanba by mne fackovala,

cheosi, kamaráde, nechceš ty poplatky platit i za mne?Dva doktoři, šest léků plus doplatky - bratru tisíc korun;-D;-D;-D

0/0
10.2.2009 8:24

cheos

Re: Hanba by mne fackovala,

Ale jo, klidně. Pošli mi účet. Nebo víš co, pošli jej Rathovi, ten teď bude rozdělovat svůj hejtmanský plat...

Jen malý dotaz. Kolik jsi platil na doplatcích předtím ?

0/0
10.2.2009 8:28

Velká hlava - slunce Evropy

Re: Hanba by mne fackovala,

choď asociále tam kam patříš - ke zvěrolékaři. Vyžírka u vás chátry dosáhla neuvěřitelných rozměrů.

8-oX:-©:-©:-©X

0/0
10.2.2009 8:32

tripik

Re: Hanba by mne fackovala,

proc hned socky vztekloune? on se nevyjadroval primo k tematu.....taky me prudilo, kdyz jsem byl zranenej a musel jsem denne k dr. na vytahovani krve....tak me ty poplatky zrovna regulacni neprisli.......první týden dvakrát denne - to je 300 za poplatky (navsteva) a pak dalsi tyden jeste 150....opravdu jsem k dr. nechodil s pleziru.....a nejde mi o prachy.. s poplatkem nemam problemy...jen tohle mi prislo nedomysleny....

0/0
10.2.2009 8:58

tripik

Re: Hanba by mne fackovala,

neprislY:)

0/0
10.2.2009 8:58

tripik

Re: Hanba by mne fackovala,

Z pleziru....no luxus dneska....horecka slusne pusobi:(....:))))))

0/0
10.2.2009 8:59

mikyna

Re: Hanba by mne fackovala,

Kdyz Ti ukradnou nove auto, na ktere platis drahou pojistku, tak Ti taky nikdo nevrati celou hodnotu auta, takze i kdyz jsi to neplanoval a uz vubec jsi si nepral, aby se to stalo, tak holt musis pocitat s rizikem, ze se to muze stat a clovek to zaplati z vlastniho....tak proc by to nemelo fungovat stejne u zdr.pojisteni? Plus zas tak moc jsi nezplatil. Za Jirky zaplatis na pojisteni mnohem vic, neboj!:-P

0/0
10.2.2009 10:07

tripik

Re: Hanba by mne fackovala,

me to problem nedela....ale pak postradam regulcni smysl...pokud bych zaplatil jednou a pak mel nekolik tydnu dren...nemam zajem lezet v nemocnici (ackoliv me rikali ze muzu)......tak za mou solidaritu, abych co nejmene zatezoval system, jsem dostal hadrem pres xicht....a opravdu odrict si neco neni pro me problem...zdravi je mnohem vice....

0/0
10.2.2009 10:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.