Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bulhaři zakázali dětem vycházet do nočních ulic

Bulharský parlament schválil zákaz nočního vycházení dětí. Pozor si budou muset dát i čeští rodiče přijíždějící se svými ratolestmi do země na dovolenou. Opatření má pomoci v boji proti dětské kriminalitě a násilí na dětech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

norma37

souhlas rodicu

tak to jsem fakt zvedava, jak budou overovat ten pisemny souhlas rodicu ;]

0/0
7.2.2009 23:27

H75

zákon

To je bohužel pravda, ale co je na světě spravedlivé? Např. myslím si, že nadpoloviční většina 17letých umí zacházet s alkoholem rozumně, přesto jim to zákon zakazuje. Bohužel kvůli určitému procentu delikventů budou postiženi i ti slušní....ale pokud by toto opatření mělo snížit kriminalitu mládeže třeba o polovinu, pak si myslím, že to je dost pádný argument i za cenu omezení těch, kteří trestnou činnost nepáchají.

0/0
7.2.2009 14:51

Dr.Ozd

Docela k smíchu.

To chci vidět,jak budou sedmnáctietí v půl desáté večer odcházet z diskoték aby stihli být v deset doma.Tohle mohl vyplodit jen totální magor bez náznaků myšlení.Do nějakých patnácti let to určitý smysl mít může ale tohle...

0/0
7.2.2009 8:15

enpassant

Pozor

Nebezpečný zákon, který nic neřeší, zásadně omezuje svobodu, zasahuje do práv rodičů a zpochybňuje jejich odpovědnost i odpovědnost dětí a mládeže. Je nutné tento zákon bez pardonu odmítnout.

0/0
7.2.2009 2:47

H75

Re: Pozor

Problém je v tom, že té odpovědnosti, o které se zmiňujete, si mladiství jedinci páchající trestnou činnost nejsou vědomi. Jejich rodiče často také ne. Zato svá práva znají všichni moc dobře.

0/0
7.2.2009 12:35

Krak

Re: Pozor

Hm a jak k tomu přijde ta drtivá většina, která si toho vědoma je?

0/0
7.2.2009 14:37

H75

Re: Pozor

To je bohužel pravda, ale co je na světě spravedlivé? Např. myslím si, že nadpoloviční většina 17letých umí zacházet s alkoholem rozumně, přesto jim to zákon zakazuje. Bohužel kvůli určitému procentu delikventů budou postiženi i ti slušní....ale pokud by toto opatření mělo snížit kriminalitu mládeže třeba o polovinu, pak si myslím, že to je dost pádný argument i za cenu omezení těch, kteří trestnou činnost nepáchají.

0/0
7.2.2009 14:53

Krak

Re: Pozor

A nevznikne zároveň další, řekl bych, že i větší skupina delikventů vyprodukovaná tímto zákonem?

0/0
7.2.2009 15:01

kostej_

Cerny mozna nebyl

zas tak daleko od pravdy...

0/0
7.2.2009 2:38

Hekynen

Re: Cerny mozna nebyl

Proč "možná"?

0/0
7.2.2009 8:52

chicagan

sikana, sikana

0/0
7.2.2009 1:52

ucetni54

Pro upřesnění

Vláda v Bulharsku je tvořena koalicí exkrále, komunistů a Turků

0/0
7.2.2009 1:02

Dr.Ozd

Re: Pro upřesnění

A já jsem si hned říkal že něco podobného nemůže nikdo normální vymyslet.Při téhle sestavě se určítě dočkáme ještě mnoha dalších zajímavých zákonů.Např.zákaz koupání v moři při svitu slunce.

0/0
7.2.2009 8:22

john.h

ty bulhaři

to sou ale bulhaři

0/0
7.2.2009 0:58

ur=BANcová

Fuj, to se mně ulevilo. Byla jsem poprvé v Bulharsku

v 17. letech. Dnes bych tam mohla skončit někde v děcáku. Kapesné padlo na Šumeno Bulgarsko biro a i když to byly jen třetinky, po čtyřech jsme se denně plazili do chat.;-D

0/0
7.2.2009 0:32

Hekynen

A pak že Bulhaři nemají smysl pro humor...

0/0
7.2.2009 0:26

mcdonald

Není to špatné

Tohle není vůbec špatný nápad a myslím, že by se to hodilo i u nás. Dnešní svět  je všelijakej a ty dnešní "děti", to je taky elita!

Když vidím takové v tramvaji sedět s babkou o holi nad sebou a nebo strašně dospěle převalovat v hubě cígo a ještě lépe pak odhodit vajgl na zem, tak se mi svírá ruka v kapse.

Takhle by meli aspon jedno pravidlo a nemohli se vymlouvat na ta svá práva, kterými všichni vše omlouvají. A tvrdě jít po vymáhání pokut, oni by se rodiče konečně taky začali zajímat, co ten jejich "anděl" ve volném čase dělá.

A nejsem nějak starej, je mi 28, kdyby mi někdo začal nadávat do dědoušků.:-)

0/0
7.2.2009 0:15

Kafkovac

Re: Není to špatné

Je to naprosta blbost. Co tim vyresis? Byt v tom veku, dost proti tomu protestuji. Nemuzes mladistve hazet do jednoho pytle. Navic ani nevim, na co presne narazis. Na kriminalitu mladeze? Tak potom ale nocni vychazky nic neresi. Resi to snizeni trestni odpovednosti, popripade zprisneni trestu pachanymi mladistvymi. A jestli jde o ochranu mladeze, potom by melo byt na rodicich, pripadne uvazeni samotnych deti, jestli zustanou radeji vecer doma nebo nekam pujdou ne? To bychom mohli rovnou zakazat jejich vychazeni pres cely den, vzdyt pres den se jim muze tez neco stat;-D

0/0
7.2.2009 0:23

mcdonald

Re: Není to špatné

Narážím na celkovou situace, jak se dnes děti chovají. Nemají vůbec žádné hranic, žádné pravidlo. Tohle je to nejmenší omezení a můe sloužit jako výchovné. Samozřejmě argument kolem ochrany násilných činů na dětech za tmy v ulicích je mimo.

0/0
7.2.2009 1:11

enpassant

Re: Není to špatné

Děti mají hodně pravidel a omezení a dodržují je. Drzost vůči učitelům neřeší zákaz VEČERNÍHO vycházení.

0/0
7.2.2009 2:44

H75

Re: Není to špatné

Ano, nedodržují je. Ale proč? Protože v případě učitelů chybí vymahatelnost. V případě jasně daného postihu za ten a ten skutek si každý své jednání lépe rozmyslí, než pod vidinou beztrestnosti. Pantáctiletý kolohnát si toho už je dostatečně vědom.

0/0
7.2.2009 7:44

H75

Re: Není to špatné

Souhlasím s mc donaldem. Noční vycházky? Ano pane, řeší. Ono totiž když chcete zapálit popelnici, musíte se k ní nejprve dostat. A ve dne, když je kolem spousta lidí, to jde těžko. Navíc - nevím, co má co pohledávat dvanáctileté dítě v děvet večer na ulici. To skutečně k ničemu dobrému nepřispívá. Píšete "na uvážení samotných dětí"? To snad ani nemůžete myslet vážně. Když byste nechal všechno "na uvážení samotných dětí", tak se za chvíli budeme na ulicích na potkání střílet. Dítě prostě není dostatečně zralé na to, aby si uvědomilo následky a důsledky svého jednání.EU

0/0
7.2.2009 7:48

Kafkovac

Re: Není to špatné

od urciteho veku by ale melo byt. Proto jsem pro snizeni trestni odpovednosti na minimalne 12 let. Zakazy nocniho vychazeni jsou ptakovina, ktera nic nevyresi. Jestli moje dite nekam pujde nebo ne, je jen moje vec a nikdo mi do toho mluvit nebude. Kdyz neco provede, ponese nasledky stejne jako ja.

0/0
7.2.2009 9:21

H75

Re: Není to špatné

Obávám se, že nemáte pravdu. Pokud Vaše dítě venku páchá trestnou činnost, již to není pouze Vaše věc a už vůbec ne věc dítěte. Stává se z toho celospolečenský problém. K těm následkům - ponesete je pouze v okamžiku, kdy se tuto činnost podaří Vašemu dítěti prokázat. A konkrétně u vandalismu - jaké procento objasněnosti to je zde? 5 %? A že valnou většinu této činnosti páchají znuděné poflakující se skupinky puberťáků (vřele následovaní hospodskými guru), o tom snad není pochyb. Předložte mi jeden jediný příklad, jak by k trestné činnosti mládeže mohlo dojít, pokud by tito mladiství delikventi museli být doma a já Vám dám zapravdu.EU

0/0
7.2.2009 12:32

rodka

Re: Není to špatné

Takze zatim sem nereagoval ani na jeden clanek protoze se mi nechtelo registrovatale kvuli vasim komentarum sem se musel zaregistrovat... tot zacatkem

Jako zastupce one skupiny (je mi 17 let) mi pride NAPROSTO absurdni tento zakon. Nedovedu si predstavit ze bych byl omezovan na desatou hodinu vecer, protoze s kamarady chodim vicemene pravidelne kazdy patek do kavarny a odejit uz v deset??? to nema cenu tam ani chodit a zde nastava problem co by lidi jako ja delali doma ve stejnym a mladsim veku? no samozrejme by skejsly u pocitace a zase by se zvysoval pocet zavislich deti na PC hrach.... takze mi (nevim jak vam) pride mnohem lepsi at vyrazi nekam s prately. A kdyz tu zastavate nazor ze deti pachaj tim je problem cele spolecnosti tak v tom pripade by se mohl udelat zakon na zakaz vychazeni vsech lidi po osme vecer a byla by v noci nulova kriminalita co vy na to?

0/0
8.2.2009 0:12

H75

Re: Není to špatné

Dobrý den, vítejte mezi diskutující, je fajn, že Vás zásadní věci nenechávají lhostejným, dobrá zpráva pro budoucnost.....toť začátkem :-)

Principiálně s Vámi souhlasím, jelikož nad těmi věkovými hranicemi by stálo za to vést diskusi. Skutečně nevidím důvod, proč by 17letí nesměli v noci vycházet. Jde mi spíš o to, že nechápu, když v noci potkávám 14 leté děti (někdy navíc opilé), co si asi myslí jejich rodiče, že právě dělají? Nebo je normální nevědět, co dělá o půlnoci mé vlastní 14 leté dítě venku?? V té poslední větě jste mě nepochopil dobře. V okamžiku, kdy dítě začne páchat trestnou činnost z toho skutečně celospolečenský problém je. U dětí je to tím závažnější, že díky nezformovanosti jejich osobnosti je teoreticky možné vhodnými výchovnými zásahy této kauzalitě předejít. Ovšem přijmeme-li teorii, že se člověk rodí jako "tabula rasa", která je nyní hrozně moderní, ovšem není pravdivá, což Vám potvrdí stranou každý psycholog. Resumé - kriminalita dětí je závažný problém.

0/0
8.2.2009 8:45

ja_je_nekdo_jiny

Hm...

...tak to jim tam zkrachuje dost klubů a diskoték...

0/0
7.2.2009 0:13

danax

po ssetmšní bych zakázala

jakýkoli pohyb domácích zvířat venku.....stejně tam tou dobou jen se.rou na chodníky a pískoviště

0/0
7.2.2009 0:01

Kafkovac

Nesmysl

Tohle je naprosto absurdni zakon, omezovani osobni svobody. Jsem pro zprisneni trestu pro mladistve a pro posunuti trestni odpovednosti, ale tohle je naprosty nesmysl. Nechapu, jak s tim muze tolik lidi souhlasit...Rv

0/0
6.2.2009 23:57

danax

opravdu znám jednoho

inteligentního bulhara

0/0
6.2.2009 23:55

tonikovec

nesouhlas

vidim, ze zde docela dost lidi souhlasi, zajimalo by me, co jste ve svych 16-18 letech delali vy vsichni souhlasici? to jste opravdu nechodili ven po 22 hodine? nikdy jste v lete nesedeli u ohne do 1-2 v noci, nikdy jste nezazili pulnocni koupani v rybnice, rece,  nikdy jste pred svymi 18 lety nebyli v klubu, nikdy jste necestovali nocnim vlakem....atd.? prijde mi jen, ze tento zakon chce prave trestat ty v pohode, protoze s temi problematickymi stejne nic neudelaji...je to jako v usa...nenalivat do 21 let alkohol.... a jak to tam vypada :-© (falesne ID, zlita decka tak, ze v cesku opila decka jsou jeste jako by byla strizliva.... ) proste zakazy to nevyresi, budou trestat takove ty co bude lehke chytit a hlavne mene protestovat a budou mit i mene penez....

0/0
6.2.2009 23:54

mcdonald

Re: nesouhlas

Ven jsem fakt do víru velkoměsta nechodil, v těchhle letech jsem seděl na zadku a učil se. Co se týče táboráku, jde o úplně něco jiného,vždycky tam byl na táboře nějaký dospělý vedoucí, který nás měl na starost. A hlavně měl autoritu, ne že jsme mu skákali po hlavě.

A zákaz to vyřeší, jen je potřeba tvrdě vymáhat trest a ne, že si z toho pak všichni dělají legraci. A že jsme na to v ČR tady mistři.:-/

0/0
7.2.2009 0:20

tonikovec

Re: nesouhlas

ale ja v 17 uz byl u taboraku s kamarady bez dospele osoby... ... i stopem do parize jsem jel... a zakaz by ze me delal vyvrhela

0/0
7.2.2009 0:42

nccch

...

Když mi bylo 16 a vracel jsem se z Brna s kámošem (z Invexu) do Liberce, nepočkal na mě v Pardubicích rychlík, protože se nám porouchala lokomotiva ve Svitavech. Takže místo přímého rychlíku nás čekaly přestupy po čtyrech motorácích a místo v 19hod jsme domů dojeli skoro o půlnoci. Takže jestli se tohle stane někomu v Bulharsku, tak na něj počká na nádraží rovnou URNA ;-D

0/0
6.2.2009 23:52

tonikovec

Re: ...

to by me opravdu tez zajimalo? tohle se mi nestalo jednou, ale xkrat...nebudou smet na zadne koncerty, vystavy nic mimo sve mesto.... a preci v 16, 17 se uz tohle vsechno da ne?

0/0
6.2.2009 23:56

nccch

Re: ...

jediná možnost je s noclehem a cestovat jen přes den. A koncerty se protáhnou do půlnoci a déle běžně, to taky dost omezuje...

0/0
6.2.2009 23:59

mickeyb

Re: ...

co takhle písemný souhlas rodičů. Ale jinak jo, je to blbost.

0/0
7.2.2009 0:05

danny1

souhlas

Taky by to meli udelat u nas. Nechapu,proc by skupina nactiletej hazjliku se mela potulovat po sidlisti v 11 vecer, pokurovat a pochlastavat neco co nasli doma... a nebo postavat pred klubem do kteryho je hechou pustit a delat bordel tam.

0/0
6.2.2009 23:41

hrabe.zeppelin

Von nekdo od nas

do tohodle turkmenistanu jezdi? Nota bene s detma? 8-o8-o8-o

0/0
6.2.2009 22:52

__XXXX___

Tak tak

a kdo bude přespávat u kamaráda v paneláku, kde není nahlášen, tak vystřílet celej vchod R^R^R^

0/0
6.2.2009 22:30

Monarchista II

Re: Tak tak

Domovní důvěrník se o pořádek postará R^

0/0
6.2.2009 23:14

Opište kód z obrázku (_!_)

cool

socky čekají s vyplazenýma jazykama, jak jim paroubek zajistí práci - už se nemůžu dočkat, až po volbách a výhře socanů ty vytlemený huby budou koukat, že si jich vláda CSSD najednou nevšímá a prdí na ně  :::--ooo))))

0/0
6.2.2009 22:16

oldzin

Re: cool

jinak jsi zdravý? močíš pravidelně a máš tuhou stolici?

0/0
7.2.2009 0:08

blekkal

Už zase by soudruh reguloval...

...a zakazoval. A jako vždy je to stejné - neschopnost stíhat viníky = omezit paušálně všechny. :-©

0/0
6.2.2009 22:14

Azazel333

Re: Už zase by soudruh reguloval...

Děti nemají samy v noci venku co dělat

0/0
6.2.2009 23:49

danax

Re: Už zase by soudruh reguloval...

a ty co klekánici přežijou,umlátíme sami.....18. století...tuším....

0/0
6.2.2009 23:58

Krak

Re: Už zase by soudruh reguloval...

Do patnácti možná... Já teda pamatuju, že my jsme venku vždycky měli co dělat...

0/0
7.2.2009 0:56

Ebo

mno..

..to by měli udělat i u nás.. R^

0/0
6.2.2009 22:03

hrabca

naprostý souhlas

konečně něco pozitivního z východu, kéž by náš osvícený parlament projednou procitnul a zavedl něco podobného. Rodiče u nás si zvykli od státu pobírat odměnu za vychování dětí, ale nějak přestali chápat za co vlastně ty tzv. rodičovské dávky a dětské přídavky dostávají. Rodiče jsou odpovědni za chování dítěte a plně zodpovědni - ať už konečně stát za poskytované peníze začně vynucovat také dodržování pravidel.

0/0
6.2.2009 22:03

viv

Re: naprostý souhlas

normalni lidi se o deti staraji a ta "mensina" ktera ani neposila deti do skoly (kazdy vi o kom je rec), ale jen krast by stejne zadnou pokutu za pobihaji deti v nocnich hodinach stejne neplatila...takze zadny takovy zakon tady ani nepotrebujem

0/0
6.2.2009 22:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.