Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

O totalitě se děti ve škole nedozvědí, Liška to chce změnit

Od pravěku k druhé světové válce a dál už je bílo. O tom, co se v jejich zemi dělo za komunistického režimu, se děti ve škole nedozvědí často vůbec nic. Důvod? Učitelé nestíhají látku vyložit. S výukou nedávné historie teď chce ministerstvo školství učitelům pomoci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

halohalo

zlepšení morálky-návaznost

Náš národ se dostane na lepší morální úroveň (vyhrabe se z morálního bahna) jedině tím, že bude s okamžitou platností na všech školách zavedená povinná náboženská výuka, tak jako to bylo před válkou. V každé hodině náboženství

upozorňovat na komunizmus, který náboženství potlačuje a který za totáče způsobil úpadek morálky, který se projevuje do dneška. Je známé, že národ který opustí Boha bude zničený. I v našem případě to platí. Povinná výuka do páte třídy základní školy a dál už nepovinná výuka. Žák si pak už vybere sám. Je docela evidentní, že potlačování náboženství za totáče mělo negativní dopad na morálku. A na výuku k antikomunizmu na školách by výuka náboženství pěkně a logicky navazovala. Je to názorný příklad z praxe, co se zde za totáče dělo a jaké to mělo a má do dneška následky.;-O

0/0
2.2.2009 5:42

Ondra.vsb

Re: zlepšení morálky-návaznost

Nevím jaký význam by měl mít tlačit ateistu k náboženství...

Na druhou stranu by mi tam konečně mohli vysvětlit, jak mohl mít Kain a Ábel další děti.... že by s Evičkou???;-D

Omlouvám se, ale musel jsem si rejpnout...[>-]EU

0/0
5.2.2009 20:23

halohalo

Re: zlepšení morálky-návaznost

Jakmile je zmínka o náboženství objevují se okamžitě podrážděné drtivou většinou JEN NEGATIVNÍ reakce.  Dětská kriminalita stále stoupá, takže příjemnou zábavu. Kriminály jsou plnější než za totality a odsouzenci budou doma v domácím vězení. Jen tak dál.V

Liška má krásnou možnost jak na příkladu potlačování náboženství za komunistů docházelo k devastaci morálky a jak se toto dědictví ještě dnes projevuje, protože dnešní dětská kriminalita je jednoznačně následek totality V

0/0
6.2.2009 3:04

Ondra.vsb

Re: zlepšení morálky-návaznost

Každý rodič může poslat své dítě na hodinu náboženství i v dnešní době, hlavně to je dobrovolný. Nevím, jak by děti reagovali na to, kdyby po hodině náboženství měli biologii, kde by se učili, že se člověk vyvynul z opice. V dnešní době to prostě není možný a za kriminalitu mohou jiné faktory než, že není náboženství povinné.

0/0
6.2.2009 6:26

halohalo

zlepšení morálky-návaznost

Náš národ se dostane na lepší morální úroveň (vyhrabe se z morálního bahna) jedině tím, že bude s okamžitou platností na všech školách zavedená povinná náboženská výuka, tak jako to bylo před válkou. V každé hodině náboženství

upozorňovat na komunizmus, který náboženství potlačuje a který za totáče způsobil úpadek morálky, který se projevuje do dneška. Je známé, že národ který opustí Boha bude zničený. I v našem případě to platí. Povinná výuka do páte třídy

základní školy a dál už nepovinná výuka. Žák si pak už vybere sám. Je docela evidentní, že potlačování náboženství za totáče mělo negativní dopad na morálku. A na výuku k antikomunizmu na školách by výuka náboženství pěkně a logicky

navazovala. Je to názorný příklad z praxe, co se zde za totáče dělo a jaké to mělo a má do dneška následky..V

0/0
2.2.2009 5:41

kaktusak

Liškovo ministerstvo pravdy

se snaží zachránit dnešní režim, ale je to marná snaha.

0/0
1.2.2009 19:16

wcbaba

Co ? Tak když se děti o totalitě ve škole nedozvědí,

Liška to chce změnit a do škol jí chce zavést .......

0/0
1.2.2009 18:36

Sunny29

Re: Co ? Tak když se děti o totalitě ve škole nedozvědí,

http://www.novinky.cz/clanek/160560-cssd-ztraci-volice-ods-mohutne-stahla-naskok.html

Kuk:-)

0/0
5.2.2009 13:03

Jetta

Pro úplnost

Hlavně aby Liška nezapomněl na uplynulých dvacet let, jako na období šikanistánu !!!!

0/0
1.2.2009 17:54

normalni.realista

Re: Pro úplnost

ty taktně pomine

0/0
5.2.2009 12:53

tappat

no ono to nenií tim, ze by ucitele nemeli cas to vylozit

je to tim, ze nemaji chut. Ostatni jsou vymluvy. Casu na to maji habadej. Je to jen problem dejepisaru, ze jsou totalne neschopny a neproberou, to co maji. Je to asi jako kdyby si matikar rekl: geometrie me nebavi, budu je ucit vsechno krome planimetrie a stereometrie... Proste vymluvy neschopnejch alibistu. Nic vic, nic min.

0/0
1.2.2009 16:25

oldiess

ukázka z knihy Beetles ještě jednou

nějak to zlobí, ale teď bylo zjištěno že se na ukázku dostanete po zadání jen následujícího:

Jeden-letni-den-desetileteho-kluka-z-mesta-na-Slovacku-v-roce-1958.html

vyzkoušeno, případně s přáním hezkého počtení:-)

0/0
1.2.2009 14:18

oldiess

Knížky by se i našly

jenže si jich média nevšímají, pokud nebyly vydány velkými nakladatelstvími.  Jednu kapitolu z knihy Beetles /zachycující dospívání v letech 1954-63/ si můžete přečíst na:   :http://sestak.blog.idnes.cz/c/67057/Jeden-letni-den-desetileteho-kluka-z-mesta-na-Slovacku-v-roce-1958.html

0/0
1.2.2009 14:09

ur=BANcová

Pořád stejné výmluvy a nářky lauzrů.

Oni mají holý zadek, protože museli žít pod knutou komunistů. Teď mají holandu zase, protože ještě nezrušili KSČM a pořád do kola. Lauzr lauzrem je a zůstane, za každého režimu.;-D

0/0
1.2.2009 13:01

petyo

Re: Pořád stejné výmluvy a nářky lauzrů.

Co to je lauzr?

0/0
1.2.2009 13:13

pawouk

Re: Pořád stejné výmluvy a nářky lauzrů.

lauzr = urBANcová;-D

0/0
1.2.2009 13:39

231

Re: Pořád stejné výmluvy a nářky lauzrů.

Třeba Ti co nemohli študovat, protže neměli tak čistý kádrový posudek, jako Urbancová, jejichž rodiče byli úderníci a srana si je sama vyhlédla.

0/0
1.2.2009 14:13

wcbaba

Proč čekat na školu, v každé normální rodině je přece

dost pamětníků, ať již postižených nebo přisluhovačů minulého režimu. V naší rodině často vysvětlujeme a říkáme dětem jak to tehdy bylo, jak prapraděda kulak přišel o majetek, byl zavřený a nakonec vstoupil do JZD, jak praděda aby se rodina měla lépe odešel na nábor do dolů,jak děda syn horníka mohl vystudovat a nakonec se stal členem KSČ a zastával vysokou hospodářskou funkci, jak jejich otec společně s dědou po listopadu 89 začali soukromně podnikat a dnes jsou z nich celkem úspěšní kapitalisté ...... 

0/0
1.2.2009 12:40

ur=BANcová

Re: Proč čekat na školu, v každé normální rodině je přece

Ano, tak jde život. Strana si mé rodiče, jako úderníky vytipovala, vhodné za kádry, umožnila jim studovat, kde se naši poznali a po převratu jsem já na nic nečekala a začala podnikat. Kdo to nechytl tenkrát, už nemá naději.:-)

0/0
1.2.2009 12:47

Zabiják z Prahy

Volič Národní strany

Totalita - doba, kdy cenzura byla menší, než dnes

0/0
1.2.2009 12:33

Pink Panther

Re: Volič Národní strany

Tohle kdybys napsal za komunistů, tak jdeš do lapáku a tvý děti si neškrtnou ani na střední škole.

0/0
1.2.2009 12:57

FandaFlinta

Re: Volič Národní strany

Nelži.

0/0
1.2.2009 13:04

Ondra.vsb

Re: Volič Národní strany

Nj, máte pravdu, za totality by ani neměl kde to psát. Jinak máte mnoho možností, dokonce si udělat vlastní stránku, kde můžete psát cokoliv a nikdo vás cenzurovat nebude. Sice by jste neměl psát nic nezákoného, ale i když ten zákon porušíte, tak se bát nemusíte, protože to nikdo nehlídá. Tak o co vám jde???

0/0
1.2.2009 22:58

normalni.realista

Re: Volič Národní strany

Jen malá připomínka, koukněte se na Novinky.cz, od 1.3. se tam zavádí víc nez cenzura.

0/0
5.2.2009 12:57

Ondra.vsb

Re: Volič Národní strany

Novinky.cz si mohou dělat co chtějí, tak tam prostě nechoďte, je to věc každého provozovatele internetových stránek, co povolí a co ne. Na diskuzi na novinách je stejně jenom soutěž o to, kdo koho urazí více bez důvodu;-D

Jinak vám to napíšu ještě jednou: Založte si vlastní stránky a sám si můžete určtit jaké příspěvky se budou zobrazovat a jaké ne. To je ta svoboda, nikdo vás nemůže nutit mít na stránkách věci, které nechcete. Novinky.cz a spol. je to samí, akorát ve velkém. Nechtějí, aby se tam psali nějaké urážlivé vulgarismy. Je to pouze jejich věc, jejich svoboda.

0/0
5.2.2009 20:19

Fiara.L

Jen barva se liší

Naše děti v totalitě žijí,jen není rudá,ale modrá.Liška chce holt jen natírat jinou barvou.

0/0
1.2.2009 12:26

angelito

osveta o komunistech je jeste lepsi nez jejich zakaz

Chapu, ze mistni komanci nechteji, aby se deti dozvedeli, co jsou leninovci za verbez a ze jich po ulicich stale chodi mraky. Ale je nutne, aby se moderni historie na skolach do podrobna probrala - aby se deti naucili jak probihali vsechny zrudnosti komunistickeho rezimu - puc v roce 1945, kdyz nedovolili demokracii ani po valce zacit, o gestapackejch udavacich, kteri si po valce pripichli rudou hvezdu a sli okradat nemce, o puci v roce 1948, o zrudach typu Gottwald, Zapotocky, Urvalek, o politickejch vrazdach, jachymoskejch lagrech, o dratech a strileni lidi na hranicich, o Zapotockyho menovy reforme v roce 1953, ktera pripravila lidi o vsechny uspory pres noc, o frontach na vsechno, o znicenym zivotnim prostredi, o spiclovani a Stbacich. Vsechno tohle se musi deti dozvedet, aby komunismus definitivne vymizel z Cech

0/0
1.2.2009 11:53

ur=BANcová

Re: osveta o komunistech je jeste lepsi nez jejich zakaz

Jako učební pomůcku, by kantor mohl dětem ukázat svou stranickou knížku člena KSČ.;-D

0/0
1.2.2009 12:01

pawouk

Re: osveta o komunistech je jeste lepsi nez jejich zakaz

Bohužel,takových ještě určitě je...Rv

0/0
1.2.2009 12:08

angelito

Re: osveta o komunistech je jeste lepsi nez jejich zakaz

Tu nastesti nikdy nevlastnil. Ale myslim, ze jako ucebni pomucka by byl vhodnejsi bachar z komunistickeho lagru, nebo rodina komunistickeho papalase, bydlici ve vile ukradene po '48.

0/0
1.2.2009 12:18

ur=BANcová

Re: osveta o komunistech je jeste lepsi nez jejich zakaz

Takový bachař by opravdu byla skvělá pomůcka. Pokus se navrhnout, aby se vyprávění ujal nějaký bachař z Rýnovic a popsal chování a zvyky současného hrdiny Vondry, v době když tam seděl. musel by však projít nějakým kurzem, jak vysvětlit dětem, co to je buzík-samička a nebo bonzák.;-DRv

0/0
1.2.2009 12:26

angelito

Re: osveta o komunistech je jeste lepsi nez jejich zakaz

Jo, jen by pak toch komunistickyho bachare museli na konci hodiny odvest do vysetrovaci vazby, odsoudit a pak do konce zivota zavrit, aby ty deti videli, ze existuje neco jako spravedlnost a ze konsekvenci zla je trest

0/0
1.2.2009 12:43

ur=BANcová

Re: osveta o komunistech je jeste lepsi nez jejich zakaz

I ty bajkaři, to by si chtěl dát zavřít celé velení věznice v Rýnovicívh?;-DR^

0/0
1.2.2009 12:52

angelito

Re: osveta o komunistech je jeste lepsi nez jejich zakaz

Ne, ja  bych je chtel povesit na lampy nebo odeslat na neurcito do severni Korey.

0/0
1.2.2009 13:12

zářízáří

Re: osveta o komunistech je jeste lepsi nez jejich zakaz

to by pak šli sedět i tvoji úderničtí rodiče, že.

0/0
1.2.2009 15:41

wallster

těžko

chtít po učitelích, kteří celý život učili ruštinu a leninismus, aby teď učili angličtinu a demokracii

0/0
1.2.2009 11:36

voška

Kolik bylo Liškoví za totality a co o ní ví?

S dětmi a mládeží pracuji bez přestávky od r.1963 a vychoval jsem desítky tisíc vysokoškoláků.  Jsem expert v oblasti prevence dětské kriminality a jediný český novinář, který na tuto oblast specializuje. Pokud chce nezkušený mladíček Liška informovat děti o totalitě, pak mu doporučuji, aby se hlavně neuchyloval ke lžím. Už to, že je ministrem bez nejmenších předpokladů, kromě stranického průkazu, který dnes nahrazuje odbornou kvlaifikaci, by měl dětem vysvětlit jako první. Přechozí režim vytvářel dětem mnohem lepší podmínky, zejména v oblasti sebrealizace v zájmových činnostech, než všechny vlády po r.89 dohromady. Stát zásadně nepodporuje tuto vysoce efektivní formu výchovy mládeže a raději staví další kriminály, dává náhražky a jehly narkomanům a platí jejich léčbu, vyhazuje stamiliony ročně za doprovody fotbalových fanoušků na jejich výlety po republice, za oddělování fašistů od anarchistů případně fašistů od Romů. O čem to vlastně chce ten Liška děti učit?    

0/0
1.2.2009 11:35

KMJ

Re: Kolik bylo Liškoví za totality a co o ní ví?

No , to určitě . Mnohem lepší podmínky ? Hlavně v Pionýru , kde se cvičil v třídní nenávisti a nebo ve Svazarmu , kde bylo vše v zásadě podřízeno militaristické výchově a přípravě na válku .

0/0
1.2.2009 11:43

Sagita

Re: Kolik bylo Liškoví za totality a co o ní ví?

V y jste hlupák,  raději neodhalujte své  nitro veřejnosti.

0/0
1.2.2009 11:54

ur=BANcová

Re: Kolik bylo Liškoví za totality a co o ní ví?

Chovatelé poštovních holubů, také patřili pod Svazarm. Co je na chovu holubů militantního?

0/0
1.2.2009 12:06

JÚLINEK.ŠÍŠAL.

Re: Kolik bylo Liškoví za totality a co o ní ví?

mno ...ti praví skoro jistě vědí, že třeba takoví poštovní včas dopravení za frontu i knošení špionážních vlád ... a ti ostatní, že jdou obalená holoubata sežrat ... však taky proto bývalo z jejich řad hodně zájemců ...:-P.

0/0
1.2.2009 13:30

ur=BANcová

Re: Kolik bylo Liškoví za totality a co o ní ví?

Tohle by byly kapitola na celou diskusi. Chov poštovních holubů byl na členství ve Svazarmu vázán.V 50. letech za černý chov byl kriminál. Když přišlo udání, neprodlene se dostavila kontrola holubníku a trest..Po roce 1960 bylo nařízení zrušeno. Mám i tehdejší jejich měsíčník.

0/0
1.2.2009 15:56

Sagita

Re: Kolik bylo Liškoví za totality a co o ní ví?

Pro  Voška: Máte pravdu. Cílem dnešní výchovy je  produkce tupého, lehce ovladatelného konzumenta.

0/0
1.2.2009 11:56

Nejsme jako oni999

Re: Kolik bylo Liškoví za totality a co o ní ví?

Toho tupeho konzumenta delaji z lidi lempli a idioti, ktere ten dotycnej, na ktereho reagujes vychoval...:-©:-©

0/0
1.2.2009 11:59

ur=BANcová

Re: Kolik bylo Liškoví za totality a co o ní ví?

Jen doplním. A "diskutéra" na iDnes vybaveného znalostí chlíváckých nadávek.

0/0
1.2.2009 12:14

Krak

Re: Kolik bylo Liškoví za totality a co o ní ví?

To teda tvé děti z tebe musí mít radost...

0/0
1.2.2009 12:21

Nejsme jako oni999

Re: Kolik bylo Liškoví za totality a co o ní ví?

Ty budes stbak jak vysitej...

Chlubit se tim, ze nekdo vychoval desitky tisic bolsevickejch vysokoskolaku jako rath, roko, falmer a spol muze jenom rudej imbecil. Dokonce je to novinar..8-o8-o

Jak muze nekdo podobnej povl nechat delat novinarinu??8-o8-o:-©

0/0
1.2.2009 11:58

ur=BANcová

Re: Kolik bylo Liškoví za totality a co o ní ví?

Když může póvl, jako ty psát tady ty nesmysly, tak proč by inteligentní člověk nemohl být novinářem??

0/0
1.2.2009 12:09

Nejsme jako oni999

Re: Kolik bylo Liškoví za totality a co o ní ví?

bolsevickej lempl nemuze byt inteligentni clovek, obzvlast, kdyz vyrobil dnesni drathy a roky..:-©

0/0
1.2.2009 12:26

FandaFlinta

Re: Kolik bylo Liškoví za totality a co o ní ví?

Komanči učili třídní nenávisti. Byl jsi výborný žák.

0/0
1.2.2009 13:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.