Diskuze

Milionoví, nebo desetimilionoví broučci

Kolik má zaplatit nemocnice za výměnu dětí? Teď to víme. Přes tři miliony. Je to moc, nebo málo? To nevíme. Kolik stojí duševní trápení rodičů vyměněné Nikoly a Veroniky? Jakou roli v tom hraje trest pro personál třebíčské nemocnice, kde nejen děti vyměnili, ale pak chtěli chybu zamaskovat?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MK

komentator-1

3. 2. 2009 9:20
a kde je osobní zodpovědnost?

Jaký má smysl odsoudit státem zřizovanou instituci k pokutě? V případě soukromé je to jasné, škodu utrpí majitel, protože ten si má hlídat, že má ve firmě vše v pořádku. Tady? Pokutu zaplatí špitál a jediné peníze, které tento má, jsou peníze daňových poplatníků, které by měly být určeny na zdravotní péči. Nebudou.

A kde je osobní zodpovědnost? Proč nejsou pranýřována jména zdravotníků, kteří záměnu zavinili? Ta dohledatelná jsou, jejich odpovědnost je jasná a neoddiskutovatelná, s nimi nechť se rodiče soudí.

0 0
možnosti
DH

David H

31. 1. 2009 14:31
Jistěže,

je pravda, že v nemocnici těžce pochybili, ale to se nějak stává, že,ono to občas nevyjde, ono se občas něco zfalšuje...tak honem pokřik, kolik že peněz to rodiče dostanou a od koho? Pochopitelně, že právní klultura v USA je jiná, tam je asi celá kultura úplně jiná, protož tam se zřejmě  za chyby platí, na rozdíl od nás, kde za chyby jiných platí postižení.

Takže zaplať nemocnice...a pak vymáhej škodu na tom kdo ji způsobil.

David

0 0
možnosti
R

rohatey

31. 1. 2009 14:41
Re: Jistěže,

Ale uvědom si že my máme zákony takové že takto postupovat nelze, podle zákoníku práce nelze po zaměstnanci chtít vyšší náhradu než 3x násobek mzdy a tohle je ještě v situaci že pokud i zaměstnavatel zjistí že má mezi zaměstnanci nějakého lempla tak je bohužel velký a velmi dlouhodobý problém se takového zaměstnance zbavit, nelze mu dát třeba výpověď  a že zaměstnavatel mu nedůvěřuje a bojí se že ten zaměstnanec způsobí nějakou takovouhle škodu.

Musí se prokázat pochybení jaké bylo třeba toto potom dát výstrahu a čekat až dojde k pochybení dalšímu. Zaměstnavatelé jsou bohužel u nás v těchle rizikových oborech v pozici nevolníka nebo rukojemníka. :-©

0 0
možnosti
KS

Harry_sportsman

31. 1. 2009 14:31
Pane Komárku, k chybám dochází všude

- i váš deník se dopuští spousty chyb nebo přinejmenším neobjektivity. Kdyby vás každý, koho jste morálně poškodili, žaloval, už byste dávno zkrachovali.

Samozřejmě, že důsledky různých omylů jsou různé a těžko navzájem srovnavatelné, ale v tomto případě mně naopak to oškodné, které rodiče vysoudili, připadá příliš vysoké. Vždyť tolik většinou nevysoudí ani rodina, jejíž člen v důsledku chyb lékařů zemřel.

0 0
možnosti
PK

play-boy

31. 1. 2009 14:23
No to...

...je teda názor;-D Ještě, že je tam spousta důvodů proto, aby byla výměna desetimiliónová. Doufám, že argumentace obdobnými případy v USA byla brána jako povedený vtip. Jedná se o natolik odlišnou právní kulturu, že je byť i jen zlomek jí nabízených řešení, natož pak chápání, nemožno přenést do naší "reality". Myslím tím evropské právní kultury jako celku. Mimochodem by mě zajímalo, co ten cvalík, kterému se ztratily gatě, z toho vlastně získal;-D

0 0
možnosti
1

12345hanka

31. 1. 2009 11:32
Rodiče k nezaplacení

0 0
možnosti
JJ

jajaja00

31. 1. 2009 11:08
"...přinejmenším desetimilionová."

A proč zrovna taková? Proč ne třeba tisícimilionová? Copak se toto dá jakkoliv měřit? A finančně? To je přece holý nesmysl........

0 0
možnosti
R

rohatey

31. 1. 2009 10:34
Jinak pane Komárek

Když tedy tady prosazujete aby se za toto "traumata" postiženým z prostředků veřejného zdravotního pojištění vyplatilo 10 MEGA proč jste třeba neprosazoval aby se z veřejných prostředků vyplatilo 100 MEGA pí Velíškové s dítětem když jim zločinec zabil manžela a otce v situaci kdy bránil spoluobčana. 8-o8-o?

Přitom tady došlo k velkému pochybení státní moci že tento zločinec mohl běhat mezi normálními lidmy.

0 0
možnosti
HF

herdekflek

31. 1. 2009 13:55
Re: Jinak pane Komárek

Myslíte, že toto bude placeno ze zdravotního pojištění? Nebude to platit zřizovatel? S tímto nemá žádná zdravotní pojišťovna nic společného.

0 0
možnosti
R

rohatey

31. 1. 2009 10:20
Zase pravolevý extremista exceluje

Komárku měl byste si uvědomit jedno, v nemocnici těžce pochybili to je pravda ovšem pravda je také že takové pochybení nazaplatí ti ci pochybili ale zaplatí se to z prostředků veřejného zdravotního pojištění, pokud to odškodnění bude likvidační, tak holt občané přijdou o jednu nemocnici, ono je nutno si uvědomit že třeba ta zdravotní péče to je v USA normální podnikání a kšeft, u nás je to zatím nezisková činnost hrazená z prostředků veřejného zdravotního pojištění.

Pokud by za tu záměnu měli dostat 10 MEGA tak kolik by se mělo potom dávat třeba za smrt, 100 MEGA? 8-o

A hlavně Komárku je zapotřebí se zamyslet z čeho toto platit, nebo vy jste ochoten dávat na ZP namísto 13,5% třeba 20% a na povinné ručení nikoliv 3 tisíce ale 20 tisíc  ? Ono je potřeba vidět souvislosti což je zřejmě nad rozsah vašich schopností redaktůrku. 

0 0
možnosti
HF

herdekflek

31. 1. 2009 13:57
Re: Zase pravolevý extremista exceluje

Vy jste žvanil.

Vysvětlete mi, jak toto bude podle vás placeno z veřejného zdravotního pojištění? Popište ten mechanismus.

Děkuji.

0 0
možnosti
HF

herdekflek

31. 1. 2009 10:07
souhlas i nesouhlas

Pane Komárku, já s vámi souhlasím jen do jisté míry. Když to provážete na další negativní jevy ve zdravotnictví, těch odškodněných by muselo být víc a asi by to zdravotnictví v tomto stavu nemohlo přežít. Ale berme to jako trend. 300k za smrt je výsměch zdravotnictví a soudnictví v socialistického režimu.

Nejpikantnější jsou výkřiky závistivé lůzy pod články, které ten případ popisují. Absolutně jim nic nedochází.

0 0
možnosti