- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Je to tak těžké pochopit, že když pojedu pomaleji, cesta bude trvat déle, ale přijedu celý a budu žít, i když budu třebas muset stávat o něco dříve, nebo do cíle přijet o něco později, ale s celým autem a hlavně zdráv. Čím nižší rychlost, tím nižší následky. Při čelní srážce dvou protijedoucích vozidel se rychlost nárazu rovna součtu rychlostí obou vozidel. Pokud by autobus i Fábie jeli oba rychlostí 72 km/h a čelně se střetli, tak přetížení osob a těles v okamžiku nárazu je cca 40 g! A to už znamená hodně....Proto jezděte opatrněji, více myslete a bude méně nehod, méně smutných rodin...
Jenže tak je to jen někdy. Když pojedeš pomalu, a všichni Tě budou předjíždět, vytváříš nebezpečnou situaci - i pro sebe. Někdy Ti nějakej trouba vpravo, když se chceš vrátit, neudělá místo, ale ještě buď zrychlí nebo zpomalí - z neznalosti, nevšímavosti, nebo taky naschvál. Pak se nemáš moc kam vrátit, i když situace, za který jsi předjížděl, byla OK. A velice často havarujou lidi, kteří jeli normálně, protože někde jinde jel nějakej neurval d-bil, a oni byli zrovna blízko.