Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pražský dopravní podnik šetří, rozprodává sám sebe

Pražský městský dopravce převádí některé své provozy na soukromé firmy. Třeba o soupravy metra na trase C se již nestarají zaměstnanci podniku, ale firma Siemens. Dopravce si od těchto kroků slibuje roční úspory přes sto milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Joooudas

Autsórsovat menežment!!!

podle mě tak za symbolickou korunu na rok, viďte pane Dvořáku, Jílku a další ;-D

0/0
27.1.2009 16:40

Vosta Jindra

Autsórsing není levnější

někdy to platí, někdy to neplatí. Dodatečně se totiž zjistí, že část činností nebyla nasmlouvána a bude se proto muset platit víc, než se původně zdálo. Jindy si firma vymyslí důvody pro značné zvýšení ceny a DP nezbyde než na to přistoupit, protože koho by hned našel jiného. Nebo se to prostě prolobuje. Krom toho u nás je vždy vše výrazně dražší, než se na počátku říkalo. Zato to bývá horší. Vidím v tom tunel na Dopravní podnik, ale třeba se pletu. Možná jsou pánové na radnici skutečně tak hloupí, že si myslí, že i městská doprava potřebuje k dokonalosti vytvoření tržních podmínek.  

0/0
27.1.2009 14:23

tojuska

V našem zlodějském Kocourkově

vidím jako hlavní účel outsourcingu přihrávání veřejných peněz spřáteleným soukromým firmám. Možná, že někde to funguje, ale u nás to bude klasický tunel. Hlavně, že postavili nevyužívaný úsek metra do Letňan, to muselo stát sakramentské peníze, které teď chybějí. Ale jsou tam lukrativní pozemky, stejně jako kolem Vypichu, kudy chtějí vést vyhlídkovou trasu A ...

0/0
27.1.2009 14:13

wildge

Outsourcing

je projev neschopnosti manazeru.

Zadny manazer neni stoprocentne schopny. Ale podle miry outsourcingu (vzhledem k jinym firmam v oboru a s prihlednutim k obratu a zisku) ve firme celkem bezpecne poznate, zda-li je dotycny manazer schopny ridit podnik, nebo jen prenaset odpovednost na nekoho jineho.

0/0
27.1.2009 10:07

Pan Navratil

Re: Outsourcing

No, znám příklad, kdy končila životnost výrobních linek, tak se rozhodlo výrobu outsourcovat, čímž se dosáhlo značných úspor (vyhodili se lidi a prodaly baráky), jenomže teď outsourcingová firma řekne é, je krize, chceme navýšit o XX %. No a může se leda držet hubu, protože přesun k jiné firmě by byl dražší se stejně vetchou jistotou.

0/0
27.1.2009 10:36

Lacerta

normální tunel

...by mě zajímalo, kdo sedí v představenstvu těch společností, kterým tyto lukrativní zakázky spadly do klína. Že bude soukromá firma levnější? možná 2roky, pak si zvednou ceny a dopravní podnik s tím nic neudělá, protože se nebude jednat o jeho majetek...

0/0
26.1.2009 22:13

Ahasver

Hmm

Nedivím se že odboráři řvou, jednu outsourcovanou činnost v DPP znám velmi zblízka a externí firma to zvládá s polovičkou lidí lépe, rychleji a tím pádem taky levněji. Tu druhou půlku jsme převedli na jiné pracoviště, o práci nepřišel nikdo. Zato teda o bezplatné jízdenky všichni, protože se na ně ti "jejich" odboráři úplně vykašlali.

0/0
26.1.2009 11:41

demon3

Re: Hmm

Já teda neznam v DPP jedinou outsourcovanou činnost, která by byla prováděná levněji, natož ve stejný kvalitě, než když jí prováděl DPP sám.

Ono je to tak nějak logický, když DPP si platí za služby sám sobě, takže bez zisku, zatimco cizímu subjektu bude platit se ziskem.

Nehledě na to, že je dost zvláštní, když se zbavuje činností, který v republice ve srovnatelnym rozsahu nikdo jinej nedělá, tudíž dělá i pro cizí firmy a přináší mu to zisk. :-/

0/0
26.1.2009 23:23

Pan Navratil

Re: Hmm

Taky pochybuju, že je možný tak rozsáhlé činnosti rentabilně outsourcovat. Jasně, když mám kancl 50m2, tak ušetřím, když místo dvou uklízeček (co když nemoc, že) budu platit firmě za 5 hodin jejich uklízečky týdně. Ale to není případ všech vypsaných činností...

0/0
27.1.2009 8:18

pivopad

Doprava

Nula od nuly pojde, asi tak jako když se v nejmenmovaném podniku údržba převedla na externí firmu.ano zmenší se mzdové náklady mateřské firmě, ale pracovníci u externí firmy nebudou pracovat zadarmo, jenom se to naoko vyfakturuje jako naklady na udržbu.A ve výsledku zase jen odřou pracovníky, kteří přijdou o výhody, bohužel v tom mají odbory pravdu.

0/0
26.1.2009 11:32

Fanatic.Dz

Re: Doprava

Jo máš pravdu. Na druhou stranu bylo by fér si přiznat, že na základce jim to učitelky říkali - učte se, ale oni byli chtřejší a rdši honili holky nebo pekli vdolky, to je vcelku fuk. No a teď jsou biti - ti z nich, kterým tato lekce stačila nevstoupí od odborů, ale doplní si vzdělání. :-/

0/0
26.1.2009 11:41

12345hanka

Třeba bude konečně

 pořádek.

0/0
26.1.2009 11:29

Paullow

Re: Třeba bude konečně

Naopak, bude ještě větší bordel.

0/0
26.1.2009 13:03

Necekana navsteva

O tom jak bezpecne to delaji odborari

se muzeme presvedcit denne v posprejovanych soupravach, ktere nejsou stonc pres noc uhlidat ani pred sprejery, natoz pred teoristy s batuzky vybusnin.

ODBORARI NA OPRATKY.

0/0
26.1.2009 11:26

Ahasver

Re: O tom jak bezpecne to delaji odborari

Není zájem je hlídat. Soupravy jsou proti posprejování pojištěné, to jako ochrana prý stačí :-)

0/0
26.1.2009 11:50

j333x

cena

Zajimave - kdyz stejnou praci dela DPP, tak stoji vyrazne vic, nez kdyz ji dela soukroma firma. A to se DPP zaprisaha, ze nema kde setrit ... ze by prece jenom nejake moznosti uspor existovaly? :-)

0/0
26.1.2009 11:19

Necekana navsteva

Re: cena

JJ vyhazet polovinu personalu aby jich byl zbytecnejch podstatne min nez dnes.

0/0
26.1.2009 11:27

rifetene

Re: cena

Nebojte, to je jen na oko. Do par let to bude opacne, jenze to uz DP nebude moci o cene smlouvat, neb nebudou mit zadnou moznost smlouvy vypovedet - to totiz bude v podstate nemozne, ohrozilo by to dopravu :)

0/0
26.1.2009 11:44

Ahasver

Re: cena

Nejhorší je, když máš dělat jako externista něco v součinnosti s jejich vlastními zaměstnanci. Asi tak dvě až tři hodiny před koncem pracovní doby je už vidět extrémní nechuť cokoli dělat a snaha někde se zašít, když pak přijde "padla" je to doslova - mechanik, elektrikář i skladník na vteřinu přesně upustí co zrovna drží v ruce a jde domů (často to ani neřekne a prostě zmizí), i když by stačilo deset minut navíc a ušetřilo by to třeba další den výjezd 2x50 km...

0/0
26.1.2009 11:46

Fanatic.Dz

Re: cena

lidská práva každému zvířeti - to je ta dnešní doba. ;-D ;-D ;-D

0/0
26.1.2009 11:50

dělník

Re: cena

Asi budeš ze škodovky že jo? Rád bych viděl jak jste na vozovně dýl jak do 1.45hodin v noci.Jedete pryč a jestli se něco pak děje vás nezajímá.Takže stím upadnutím toho co drží pracovníci DPP v ruce bych byl opatrnej.Oni totiž ručí za ranní výjezd ale externí pracovníci ani náhodou.A když vůz nevyjede,odnesou to oni.Znám to.

0/0
26.1.2009 20:11

Ahasver

Re: cena

Kdepak, já jsem přes jedničky a nuly naštěstí většinou podpůrné neprovozní :-) Občas potřebujeme od někoho z místních natáhnout dráty, něco někam posunout nebo jen odemknout / zamknout místnost a s tím upadnutím z ruky je to přesně tak jak píšu. Nejčastější v Hostivaři ale úplně stejně na Bojišti nebo na Sokolovské, spíš jsem v DPP neviděl místo kde by to bylo jinak. Stejně jako odborářského zástupce který by udělal něco užitečného ale to ani mimo DP.

0/0
26.1.2009 20:47

demon3

Re: cena

Ještě jsem se nesetkal s nějakym externistou, kterej by měl pracovní morálku aspoň z poloviny takovou, jako maj kmenový zaměstnanci, nehledě na to, že nenese naprosto žádnou zodpovědnost a zhusta neumí ani česky....

0/0
26.1.2009 23:27

Fanatic.Dz

Tož si řekli o padáka bych jim ho dal.

 Třeba o soupravy metra na trase C se již nestarají zaměstnanci podniku, ale firma Siemens. Dopravce si od těchto kroků slibuje roční úspory přes sto milionů korun.

-

Tzn že fa Siemens je schopna starat se o vozový park na trase C o cca 100 miliónů levněji? 8-o

0/0
26.1.2009 11:18

petyo

Re: Tož si řekli o padáka bych jim ho dal.

Myslím, že by se tomu dalo věřit.

0/0
26.1.2009 11:25

demon3

Re: Tož si řekli o padáka bych jim ho dal.

To jsi pochopil špatně, DPP ušetří 100 mega za platy a materiál (zjednodušeně), ale zaplatí Siemensu 300 mega za služby - tohle je princip outsourcingu !

0/0
26.1.2009 23:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.