Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kreslíři se „pomstili“ za Entropu: Češi jsou švejci a brouci Pytlíci

Češi, to jsou experti s vyšpuleným pupkem, s ponožkami narvanými v sandálech. Přihlouple se usmívající brouci Pytlíci, tak nás vidí kreslíř Martin Šútovec alias Shooty ze slovenského deníku SME. Obrázek vznikl po výzvě MF DNES, která oslovila evropské karikaturisty, aby se pomstili Davidu Černému (a Česku) za jeho kontroverzní dílo Entropa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

prying

Jaká pomsta?

Tomu bulharovi evidentně chyběl nápad, protože to víceméně okopčil.

0/0
2.2.2009 10:26

Josef II

Bojovnici za svobodu, suverenitu a nezavislost ...

pokud se bojuje hubou. Ma-li se ale sahnout po zbranich, tak skutek utek !!

0/0
2.2.2009 4:25

Jurajda1

To je přeci typický slovák!

Jenže na prvním obrázku je jasně vidět slováka tedy čobola jak se má v české republice.Doma by byl kost a kůže.;-D

0/0
2.2.2009 1:09

Gaspaccho

Slovenska karikatura

je jedna z nejpovedenejsich. Ale nejsem si jist, jestli nefunguje i na Slovaky...

0/0
31.1.2009 10:24

zajicek8

Re: Slovenska karikatura

ta polská je opravdu boží.

0/0
1.2.2009 8:28

Jarda4

Nazor

No, jestli nas vykopnou z Evropske unie, tak se muzeme jeste stat provincii USA, kdyz povolime radar tak nas snad vemou. Budeme neco jako Guam nebo Puerto Rico.;-O

0/0
31.1.2009 7:02

petyo

Re: Nazor

To by bylo fajn.R^  Bohužel nám to USA nenabídly.

0/0
31.1.2009 18:28

petyo

Re: Nazor

Akorát teda USA nemají provincie, ale přidružené státy.

0/0
31.1.2009 18:28

Jarda4

Re: Nazor

Ale pochopils to, ne?

0/0
31.1.2009 19:51

hippotame

Re: Nazor

No vzdyt rika, ze by to bylo fajn. Pochopil i to co si zac ty nas malej bolseviku ;-D

0/0
1.2.2009 1:29

rohatey

Řekl bych že ti Slováci

s  tou kresbou snad tak zobrazili sami sebe tedy to  co vidí denodenně někde doma, to mi připadá podle hesla podle sebe soudím tebe.

Že Rakušáci mají dojem že my proti něčemu stále protestujeme to je opravdu úsměvná představa nějakého jejich místního idiota, realita je taková že rakouští idioti juchají u hraničních přechodů, domnívají se že my kvůli jejich psychickým problémům hodíme do kanálu cca 100 miliard a stabilitu celé energetické soustavy, blokují hraniční přechody  a my zachováváme podivně stále ledový klid.   Tihle rakouští sousedé by  nás snad mohli vidět jako totální flegmatiky protože normální soused by je už dávno nakopal do těch jejich zadnic a o Temelínu se s nimi vůbec nebavil.  :-)

0/0
30.1.2009 21:48

zajicek8

Re: Řekl bych že ti Slováci

Bylo by docela jednoduché říci Rakušanům, že veškerá enregie, kterou od nás kupují je z atomové elektrárny JETE. A pokud ji nechtějí, ať nekupují.

0/0
1.2.2009 8:42

JAPKIN

Ty

uvozovky tam naprosto seděj......Kreslíři si naivně myslej,že se nám pomstili....muhehehehehehehehehe

0/0
30.1.2009 21:32

pteryx

celkem trefné,

nad těmi karikaturami jsem se od srdce zasmál, zvláště ten brouk pytlík a ten vztyčený prostředníček jsou povedené. Akorát ti Rakušáci z nás mají trochu komplex. Je to divné, že s námi tak dlouho žili a přitom nic nepochopili. Co se dá dělat, my nemáme tu povinnou ouctu k oficiálním mocenským struktůrám, Rakušáci zas nenávidí cizince ... Ale je jejich právo to takhle vidět.

Ať žije sranda!!! [>-]EU

0/0
30.1.2009 16:43

Johanes

Vida ho Davida

No vida, jak se Davidovi podařilo zvidilelnit Česko ... R^

0/0
30.1.2009 16:07

davidh2002@volny.cz

jo

Jo, já myslím, že to je docela trefné.

Ale pokud je fakt, že ČEZ dělá negativní image v Bulharsku? Kill CEZ!

0/0
30.1.2009 11:39

pteryx

Re: jo

ČEZ se umí chovat dosti arogantně i u nás, natož v Bulharsku. Na druhou stranu, elektrika je třeba ...

0/0
30.1.2009 16:44

zajicek8

Re: jo

Bulharská elektrická distribuční síť zahrnovala elektroměry umístěných na sloupech před domky, volně přístupné každému, kdo uměl šplhat. Léta elektroměry nikdo nekontroloval, o periodických výměnách a kalibraci nic neslyšeli, tak měřená spotřeba byla obvykle velmi nízká. ČEZ zavedl to co máme doma, elektroměry začaly měřit spotřebu a ta najednou nebyla 1kW za měsíc, ČEZ zavedl zálohovou platbu, a když neplatíte zálohy - odpojení elektroměru. Roční vyúčtování tam bylo šokem.  Postihy černých odběrů druhým.

0/0
1.2.2009 8:38

vymrzovac

ten brouk pytlík je sqělej!

R^;-D   fakt dobrý! Kde si ten obrázek můžeme stáhnout v nějakém lepším formátu? Nebo na to zase budou autorský práva?;-D

0/0
30.1.2009 11:13

kubas_86

Teda že zrovna Rakušák

nám má co řikat, že my furt proti něčemu protestujem.....a jaký komedie vyváděj oni !! ty jejich šaškárny kvuli temelinu apodobně...

0/0
30.1.2009 10:29

KnowHow

Re: Teda že zrovna Rakušák

Pak je tu taky ta věc s armádou, kterou chteli zatajit (co mi to jen pripomina??) ... Jak na dalnici vytvorili kvuli dymovnici bouracku a pak o nicem nevedeli... Rakusaci nemaj komu co kecat R^

0/0
30.1.2009 12:08

Fikus 1

Evropě to osladíme...

 ...a opačně. I nám to Evropa osladí. Myslím, že nezůstane jen u karikatur nejspíš to u některých budeme mít dobře schováno. Začali jsme řídit evropu a ukázali všem vztyčený prostředník. Jako puberťáci. :-) Ne že bych tu evropu zas tak miloval, ale jde o soudnost a slušnost. "Díky " Vondro !

0/0
30.1.2009 10:18

vladino

Dobrý!!!

R^R^R^

Podle mně je nejlepší slovenský příspěvek, jen tam vedle brouka Pytlíka chybí ještě Švejk. I když musím přiznám, že Pytlík na tom obrázku Švejka dost připomíná. ;-DR^

0/0
30.1.2009 7:09

vladino

Re: Dobrý!!!

Rakušákům vzkazuji toto: (Y)

0/0
30.1.2009 7:12

dci

Re: Dobrý!!!

Je vidět, že nás Slováci stále moc dobře znají ;-D

0/0
30.1.2009 20:19

pepan53

Entropa

I reakce na ni jsou vtipné, s nadhledem a vyjadřují to co se přibližuje k pravdě. Je vidět, že pracující lid má úplně jiné myšlení, než lid nepracující, ale za to neomylně vládnoucí, jedno zda tam či tady i onde

0/0
29.1.2009 15:04

Urbie

britové

nevim koho ta britská karikatura zesměšnuje víc, české umění, nebo brity, co se sem akorát jezděj ožrat

0/0
29.1.2009 14:29

JakToDe

Nejlepší

je ta Vídeň, ale pročpak tam ještě není 1938-1945. ;-D

0/0
29.1.2009 13:27

pepovaspajzka

Re: Nejlepší

.. protože Mnichov.

0/0
29.1.2009 23:54

luki

Re: Nejlepší

R^:-)

0/0
30.1.2009 10:06

Jircak

Pobavilo me to

Kdyz jsem se na to kouknul pobavilo me to jak vidi ostatni nas cechy a i kdyz si to nekdy nechceme pripustit, holt taky vetsina naroda vypada (pivni mozky, igelitovy tazky, vztycene prostrednicky).  Stejne jako tyhle karikatury me pobavily nikoliv pobourily, se mi libi entropa, protoze takhle vysplouchnout se vsema to se jen tak nevidi a jeste to visi ve stredu  byrokracie v Bruselu tleskam a palec nahoru ...R^

0/0
29.1.2009 13:07

Ekofob

Chtějte Entropu podle původního projektu!

Tohle je celkem dobré, ale připadá mi, že když už jste se dostali(a) takhle daleko, dalo by se to dotáhnout do původně projektované "Entropy 27 výtvarníků" !!!

Bylo by to také vhodné nakopnutí pana D.Černého.

Ano, ten dosavadní postup směřuje spíš ke 26-ti Entropám, tj. jak evropu vidí která země. Možná také dobrý nápad.

0/0
29.1.2009 12:36

peepakuk

ukázka dospělosti jednotlivých národu

mám pocit, že všechna díla jsou povedená a myslím, že jako většinu čechů mě to vůbec neuráží, naopak - je to úsměvné.

Celá tato kauza ukazuje, že některé národy v Evropě zkrátka ještě nejsou připraveny na něco takového jako je EU .... nedej bože říct vlastní názor nebo si dělat legraci. Hned je oheň na střeše.

Dnes dokonce ukazuje, že třeba i ten výrok o obranné válce iizraele je vlastně pravda ... jen to v Evropě nechce slyšet.

Takže se nestyďme za svoje názory a činy, rozhodně nejsme žádná ořezávátka, všichni okolo to vědí ...  proto se někteří tak čertí. [>-]

0/0
29.1.2009 11:38

semelik

Slováci nás prostě trefili nejlíp

Až někoho napadne udělat z toho samolepku, hned si ju šupnu na auto. Je to fakt dobře trefený a navíc je to FTIPNÝ - to se o všech kouscích Entropy říct nedá.

0/0
29.1.2009 11:35

rohatey

Re: Slováci nás prostě trefili nejlíp

člověče kde ty to žiješ já tedy rozhodně ani po té "karikatuře" na nás ty brouky Pytlíky nikde nevidím.

Pokud se má prohlásit že je národ něčím typický tak to musí mít nějaký reálný podklad třeba většina Rakušáků se zcela iracionálně bojí jádra, třeba Romové to vidíme že se opravdu velmi často dopouštějí krádeží, že velmi často se neživí prací a žijí ze sociálních dávek, že všechno většinou zničí a že házejí odpadky z okna, tohle má všechno nějaký reálný podklad.

Osobně nějak nevidím že by Češi každému hloupě radili, byly nešikovní  a všechno zkazili. 8-o

0/0
29.1.2009 12:40

nejchytrejsi

Re: Slováci nás prostě trefili nejlíp

brouk pytlik byl mega zvanil, vsecko vodmakal ferda mravenec, a cesi sou fakt zvanilove

0/0
29.1.2009 21:15

ruda281

Re: Slováci nás prostě trefili nejlíp

tak jsi asi tak slepy, ze si nevidis ani na spicku vlastniho nosu. Vetsina cechu jsou experti ve vsem a maji potrebu porad nekomu neco radit. Kdyz ma ovsem neco udelat, rozumej- promenit kecy ve skutky, tak ten skutek utek... Ceska politika je presnou reprezentaci naroda a presne tomuto reprezentacnimu vzorku odpovida i ten zbytek kotliny.  

0/0
30.1.2009 11:11

Jarda4

Re: Slováci nás prostě trefili nejlíp

Ceska republika se nesklada jen z ceske kotliny, ale take z moravske brazdy jak rekl Topolanek

0/0
31.1.2009 7:07

yaack

Slovenská karikatura nejtrefnější...

Všechno je to celkem trefné, slovenská karikatura je asi nejtrefnější. Snad už si všichni uvědomují, co jsme to v Evropě díky Černému za debily...

0/0
29.1.2009 7:17

mbolo

Re: Slovenská karikatura nejtrefnější...

Naprosto s Vámi souhlasím.

0/0
29.1.2009 8:06

rohatey

Re: Slovenská karikatura nejtrefnější...

To soudíš evidentně podle sebe, brouky Pytlíky ty spíš vidíme ve staré EU, vzpomeňme jak nedávno navšívili VK a jak se tam trapně jako ti správní Pytlíci chovali, rovněž ty rady někde z EU o intagraci Romů jsou úsměvné, sami nikde tuhle integraci která je zcela nereálná nedokázali udělat nikde a drží podobné občany jenom a jenom v ghetech to jsou rady naprosto pytlíkovské.

Nějaká nedůvěra k Lisabonské smlouvě nebo nedůvěra k té nové ideologii o globálním oteplování to není žádné pytlíkovské chování, to je jen prostá nedůvěra po zkušenostech se 40 letou kremelskou kuratelou :-)

U nás bych spíš než pahumanistické brouky Pytlíky viděl kvanta Ferdů mravenců kteří si na rozdíl občanů ze staré EU ještě dneska umí udělat prakticky všechno a nebojí se někde veřejně prohlásit že císař je nahý, tedy se třeba postavit za Izrael.

0/0
29.1.2009 9:21

Hagenbaden

Re: Slovenská karikatura nejtrefnější...

Podle me je hodne trefne to s CEZem ;-(. To ja asi nejsmustnejsi, protoze co si tady tento kolos dovoli je za hranici ...

0/0
29.1.2009 9:52

Profík

Re: Slovenská karikatura nejtrefnější...

Zrovna to samé my si můžeme myslet o Němcích s EONem a Španělích s Télefonicou. Problém vidím v tom, že od dob Reagana bylo těmto nadnárodním skupinám umožněno skoro všechno a ty toho už umějí zneužít.

0/0
29.1.2009 12:02

Paul100

Re: Slovenská karikatura nejtrefnější...

Jak se jevíme Evropě a jací zřejmě i jsme, za to Černý určitě nemůže. Ale alespoň je na nás sympatické, že kvůli tomu nebudeme vyvolávat diplomatická jednání a naopak se tomu zasmějeme ;-DR^

0/0
29.1.2009 11:13

Washington Irving

... a ještě něco

Švejci a brouci Pytlíci jsou nakonec celkem OK a podle očekávání. Kdyby se říkalo země předražených taxikářů, kapesních zlodějů a velkých tunelářů, bylo by to asi přesnější a méně příjemné. Ale kdoví, za pár let...

0/0
28.1.2009 22:36

rohatey

Re: ... a ještě něco

Říkat že nějaký národ je typický nějakou úzkou skupinkou zlodějských taxikářů nebo zločinců z oboru hospodářské kriminality nebo dokonce nějakých cizokrajných kapesních zlodějů to vidím opravdu jako úsměvné.

Aby nějaká skupina občanů byla něčím takto typická tak to musí být nějaká podstatná část z té skupiny. Třeba Romové jsou typičtí drobnými krádežemi, včetně těch kapsářských, parazitováním na sociálních dávkách, dětmi které mají ve škole absence a na vysvědčení pětky.   Čím jsme takto výrazně typičtí my to opravdu netuším. :-)

0/0
29.1.2009 9:27

Barney8

Re: ... a ještě něco

obávám se, že cizinců s uceleným pohledem na čechy tolik nenajdete. když se sem zatoulá nějaký ten turista, tak právě např. zkušenost s taxikářem + varování od kamaráda, kterého tu zrovna loni okradli je daleko víc signifikantní, než cokoli jiného.

( tím samozřejmě netvrdím, že mi jako národ jsme takový )

0/0
29.1.2009 13:08

Washington Irving

Obecně

Myslím si, že celá tahle "aféra" výborně vystihuje aféru uměle sjednocované Evropy. Upřímně - i pro mě je Bulharsko hlavně zážitek se "šlapkami" místo normálního hajzlu, Řecko je toaletní papír v kýblu za mísou, Francie šneci a Eiffelova věž, Poláci vodka a šmelina, Němci A.H. a nevkus (kromě BMW), Italové špagety a fotbal a víno (možná Benátky nebo Řím), Rakousko je Panenka 1976 a Niki Lauda a Rakousko Uhersko a takhle bych mohl pokračovat... Nedělám si iluze o tom, že v ostatních státech to je podobně, pokud to tam vůbec řeší (nevím jestli francouzi řeší Čechy, spíš bych řekl, že s jejich arogantní sebestředností jsme jim u pr.ele). Ale i když o sobě v Evropě vzájemně nic moc nevíme, snažíme se sjednotit a nacházet to společné. Otázka je proč a jestli se to nepřehnalo - možná by se výhody našly i v jednodušší integraci, než jaká se, trochu násilně, zavádí. Myslím si, že tomu ta inkriminovaná Entropa nastavila zrcadlo a ty jednotlivé navazující (re)akce to jenom dokreslují.

0/0
28.1.2009 22:33

rohatey

Re: Obecně

No těžko soudit čím je kdo typický, já bych u těch Rakušáků viděl ten iracionální strach z jádra, to je opravdu výrazné, třeba u Slováků to nacionalistické juchání, u těch Bulhárů je typická tahle urážlivá reakce nad zobrazením věcí které mají zcela reálný podklad, dobře pamatuji  bulharského velvyslanec jak rozhořčeně protestoval proti nějakému úsměvnému klipu, kde zobrazili nějaké typické Bulhary jak my je vidíme.  Že nás by vystihoval nějaký brouk Pytlík, to bych se opravdu divil, z nás se za bolševika spíš stali Ferdové mravenci, kteří si stavěli domy a opravovali praktiky všechno, dneska tuhle tvořivost třeba využíváme že při obcházení daní, u nás snad bych tak viděl opravdu jen tu "lásku" k pivu, něco tak výrazného jako u Slováků nebo Rakušáků u nás evidentně není.

0/0
29.1.2009 9:12

Barney8

Re: Obecně

naprostý souhlas s kolegou Washingtonem. ( mimochodem, neměl by ses zase podepisovat obráceně?:-))

0/0
29.1.2009 13:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.