Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Smrtící strom ze Zlína měl zničené kořeny. Kontroly to neodhalily

Strom, který v centru Zlína zabil dvanáctiletého chlapce a dalších šest lidí poranil, měl poničené kořeny, potvrdilo vyšetřování. Padlý pajasan žláznatý, který v minulosti prošel třemi kontrolami, po tragédii prohlédli hned tři znalci. Magistrát chystá plošnou kontrolu stromů rostoucích na území města.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

merhaut

Tipy pro znalce

1. zajistit ortofotomapy místa a předat znalci

2. zjist znalecky zda-li nedošlo k narušení kořenů stavební činností, výkopovými pracemi, údržbou cesty

Údajně ten strom na ortofotomapě vykazoval výraznou odlišnost oproti zdravým stromům, údajně byl kořenový systém v minulosti poškozen při zemních pracech.

Nevím, nejsem znalec, jen dávám tip...

0/0
24.1.2009 2:59

Bývalý volič ČSSD

Strom přežil vichřici Emmu a teď sám spadnul.

Něco tu nehraje.

0/0
23.1.2009 22:07

papaveria

jsem pomalejší

Pěkně prosím, mohl by mi někdo vysvětlit, proč se dělá kontrola stromu v lednu a ne v létě, kdy se podle stavu listí dá jistě lépe poznat, jestli jsou kořeny v pořádku? Dobře, v lednu byl hurikán Emma, ale proč se neudělala následná kontrola v létě, aby byla jistota, že je strom v pohodě a následně nebylo rozhodnuto, jestli je zapotřebí učinit nějaké opatření? Naše město má odbor, který tyhle věci hlídá (a stromy ve městě obnovuje) - ve Zlíně ho nemaj?

0/0
23.1.2009 19:22

Aiki75

Re: jsem pomalejší

Pan Divoky, ktery odbor zeleně vede je ... no mrkně te na stranky www.zlin.cz je tam članek a podním diskuze z te pochopíte jak je to s panem Divokým a stromy ve Zlíně. Ja taky jen čekám kdy mi přistane nahlá Douglaska na autě, těch stromů co tam nemají co dělat je po Zlíně fůra. 

0/0
23.1.2009 20:15

papaveria

Re: jsem pomalejší

Okopčeno z té diskuze:

A nemuselo se to stát, ten strom měl ty velké větve dávno suché, v létě to bylo vidět mezi listím. Ne že z ničeho nic odumřely kořeny. Nejsem přítel kácení za každou cenu, ale tento strom měl být dávno pryč. Teď se zajisté půjde do extérmů a vykácí se kde co.

---

Nevím co je na tom pravdy, ale pán(nechci jmenovat), který zde prodával dříve (byly zde kovové stánky), dokonce poslal návrh na skácení stromu, že se mu něco na něm nelíbí. Bylo mu to zamítnuto!!! Možná by to bylo dobré prověřit. Ale klukům to už nepomůže.

0/0
23.1.2009 21:00

jakadlec

Re: jsem pomalejší

jestli je tohle pravda, někdo by měljít sedět natvrdo za veřejné ohrožení a zabití z nedbalosti. pokud to není pravda, vlastník věci tedy magistrát je stejně  odpovědný

0/0
28.1.2009 20:53

sitoval

Re: jsem pomalejší

Ve Zlíně pracují patrně jasnovidci, kteří kontrolovali strom už před Emmou, aby se nic nestalo. Tedy pokud je pravd, že ho kontrolovali v lednu. Emma byla totiž až 1. března!!

0/0
23.1.2009 21:19

papaveria

to mi uniklo

V roce 1970 mělo požárnické družstvo v USA vyhlášku, podle které měli členové zákaz požívání alkoholu dvě hodiny před vypuknutím požáru. Už je zrušena. Teď je na Zlíně, aby na místě vedoucího odboru životního prostředí zaměstnal odborníka - když to jde v jiných městech, půjde to jistě i tam.  

0/0
24.1.2009 8:46

Blbec z Xenemunde

yxxx

všude bych dal jenom krsy a přesličky, jaký rostou na hřebenech krkonoš a jeseníkůl (Y)

0/0
23.1.2009 19:12

dislektik-idnes si na mě zasedla

ví někdo jak se dají zjistit špatné kořeny??

0/0
23.1.2009 18:36

horduch

pokuste se někde vykácet staré stromy

to bude řevu ,"vždyť ta alej tu stojí tak dlouho" hlavně od melounů

0/0
23.1.2009 17:15

Terrurek

aha

takkže kdykoliv se něco stane tak to bude něčí vina. Už sem před časem viděl jak na někoho spadl strom v lese (na cestě) a taky to byla něčí chyba. Docela smutný.

0/0
23.1.2009 16:48

fanda357

Re: aha

Jenomže ve městě to je silniční vegetace a za tu nese objektivní odpovědnost město, tedy odpovídá za škodu. V lese neodpovídá nikdo.

0/0
23.1.2009 17:00

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: aha

i les má svého majitele to znamená že každý spadlý strom který udělá někomu škodu má zodpovědného majitele

0/0
23.1.2009 18:35

Mablung

Re: aha

Nepochopil jste. Jde o to že v současné době se hledají viníci, za každou cenu. Náhoda je prostě součást života, ale lidé to odmítají akceptovat a hledají viníky ...

0/0
23.1.2009 19:40

ucetni54

Re: aha

Konečně někdo rozumnej. Ano stala se tragedie, mám stejně starýho kluka a kdyby se mu něco takového stalo asi bych neskákal nadšením, ale rozhodně bych nekecal kdo za to může. Podle mě to jitření ran, kdy stejně nakonec za to nikdo nebude moci je ještě horší než to co se stalo

0/0
23.1.2009 21:45

jakadlec

Re: aha

nemáte pravdu majitel stromu je za něj zodpovědný.

0/0
28.1.2009 20:56

roddie

Je to tragédie

ale stromy prostě občas padají. Zrovna u pajasanu člověk oc nepozná, jestli už má kořeny v kýblu nebo ne. Ale dá se to předpokládat podle stáří. Magistráty by měly mít mapy zeleně (třeba v GIS), aktualizovat je a tento systém by jim umožňoval nejen evidenci, ale též výběr přestárlých stromů a jejich obnovu. Popravdě - je to torchu jak s těmi řidiči. Lidi nad 70 let věku už bych prostě za volant nepouštěl. Oči jim sice slouží možná dobře, ale reakce mají fyziologicky nula nic.

0/0
23.1.2009 16:29

fanda357

Re: Je to tragédie

Zkus to říct Arnice a České inspekci životního prostředí. Víš, co je po republice (a hlvaně ve větších městech) přestárlých stromů, které je zakázáno porazit, protože si (nejen) Arnika stěžovala a nebylo vydáno povolení k pokácení?

0/0
23.1.2009 16:58

h@luzak

Re: Je to tragédie

Váš názor na 70-ky za volantem beru, ale jen pokud Vám je 70 a více. Můj názor je, že spousta sedmdesátníků je na tom fyziologicky podstatně lépe než někteří čtyřicátníci. Pokud Vám těch 70 není (a tedy navrhujete vyloučit skupinu, jíž nejste členem), pak s Vámi nemohu souhlasit.

0/0
23.1.2009 18:30

O.M.

Náhoda

Proč se musí mermomocí hledat viník - vždyť je to náhoda. V životě si nemůžete všechno pojistit. Prostě spadnul strom. Musím počítat, že je šance 1:100000 že na mě spadne strom, to se prostě stává.

Udělám si 5 dětí a na všechny snad strom nespadne:-)

0/0
23.1.2009 16:15

__XXXX___

Podle mého názoru

by stromy u silnic mměly být povoleny jen do určité výše a stáří. Ono se pak těžko kontroluje, jestli ten strom má zdravé kořeny nebo ne....

0/0
23.1.2009 16:14

Homer1

Re: Podle mého názoru

To samé řidiči i chodci. Namátkově bych to střílel. Určitě v náhodně vybraném vzorku bude sem tam i nějaký pirát, takže bych na třísky nehleděl, když se kácí les...

0/0
23.1.2009 16:16

monulka

je to neštěstí

0/0
23.1.2009 16:10

klatil

Je to velice smutne,

ale jsou veci, ktere se proste stavaji a budou stavat. Zalujte prirodu. I to se v USA stalo - jeden pablb (ne pajasan) zaloval Boha, soud zalobu prijal, ale rizeni pozdeji zastavil, nebot nevedel kam a komu poslat obsilku.:-/

0/0
23.1.2009 16:08

red pirate111

Smrtící strom ze Zlína měl zničené kořeny. Kontroly to neodh

No jistě teď začnou dělat plošné kontroly. A to že je 12-ti letej kluk mrtvej................................za todle něko odpovědnej bejt prostě musí:-/

0/0
23.1.2009 16:03

sdsa

Re: Smrtící strom ze Zlína měl zničené kořeny. Kontroly to neodh

popravte ten zlotrily strom, to urcite udelal zamerne. :)

Priste se vsechny stromy vykopou , zkontroluji se koreny a pak se zpet rovnou zabetonuji.

Bohuzel, na zaklade jednoho, i kdyz velmi smutneho pripade jeste neni dyuvod cokoliv menit na provadenych kontrolach. Pokud byla kontrola provedena v souladu se zakonem, tak nikdo odpovedny nebude. To by se casem mohli zacit rentgenovat stromy vlese , co kdyby na nekoho spadl.....

0/0
23.1.2009 16:08

Homer1

Re: Smrtící strom ze Zlína měl zničené kořeny. Kontroly to n

A kdo, ty makovice?

To mají šťourat v zemi u každého stromu a dívat se na kořeny? Zbláznil ses?

0/0
23.1.2009 16:09

nesladra

Re: Smrtící strom ze Zlína měl zničené kořeny. Kontroly to neodh

Souhlas, když má magistrát čisté svědomí, tak proč včera po té nohodě káceli další stromy?

0/0
23.1.2009 16:09

jakadlec

Re: Smrtící strom ze Zlína měl zničené kořeny. Kontroly to neodh

protože magistráty jsou debilní a nedovolí porazit ani stromy, které jsou napůl suché a viditelně ohrožují bezpečnost. pro ukázku mi UMO zakázalo porazit topol, který se dotýkal vodičů vysokého napětí. slepice se k tomu klidně podepsala

0/0
28.1.2009 21:04

Péťa.

K té učitelce

Není to kam dát, diskuse jsou zrušené.

Je 21. století a mám pocit, že na naši dobu se bude v budoucnu hledět podobně, jako dnes hledíme na středověk "proslavený" církevními inkvizicemi a podobnými vymoženostmi té doby. Ať mi někdo vysvětlí, co je na erotice tak zásadně špatného nebo neetického, že se prakticky staví na roveň násilí nebo podvodu. Vidím v tom jasně církevní přežitek. Na celém případu vidím největší problém v jeho skandalizaci ve sdělovacích prostředcích. Jinak by se o tom pár dní mluvilo ve škole a okolí a velice rychle by to vyšumělo. Sami přiznávají, že je problém z právního hlediska za to tu učitelku propustit ze zaměstnání. Tak nevím, o co komu vlastně jde.

0/0
23.1.2009 15:50

icmek

Re: K té učitelce

jde o senzaci. zpočátku napíšu, že souložila se žákem, a vydělám peníze. chápeš? o to jde. ale že si ta holka jenom užila o silvestru, což zdaleka není sama, a že to nějakej inteligent natočil mobilem a hele kluci co mam... to už je druhá věc. poškozená je v prvý řadě ta holka.

0/0
23.1.2009 15:54

sarusian

Re: K té učitelce

to vies, su ludia co jej zavideli a tak ju chu potopit - to ze si uzila s dvoma chlapcami, ktori uz neboli pod zakonom a ona v tom case nebola v praci, tak to je podla mna v pohode, aj ked by to robila kazdy den, pokial jej to dobre padne - tak mi to nevadi

0/0
23.1.2009 15:59

klatil

Re: K té učitelce

Te "holce" uz bylo 35.:-)

0/0
23.1.2009 16:14

192.168.35.1

Re: K té učitelce

Treba bude jednou i tobe. A budes se pak nazyvat velebnym kmetem?

0/0
23.1.2009 16:17

_m-

Re: K té učitelce

proč velebným. Prostě bude dědek!

0/0
23.1.2009 16:29

klatil

Re: K té učitelce

Uz mi bylo.:-( .......:-)

0/0
23.1.2009 16:36

klatil

Re: K té učitelce

Vis, asi tam jde o povolani ucitele. V Nermecku by ji asi vyhodili, nebot ve smlouve by mela klausuli, ktera by podobny pripad resila. Cetl jsem tu podobny pripad - ucitelka nafotilanejake fotky ....... a sla.:-/

0/0
23.1.2009 16:06

doktor_bota_2

Re: K té učitelce

Ano, nafotila erotické fotky. Jenže to není stejný případ, ta Němka je úmyslně zveřejnila, zatímco ta na tom videu jasně dala najevo, že si zveřejnění nepřeje.

0/0
23.1.2009 16:08

klatil

Re: K té učitelce

Je to o autorite. To video s tema cucakama  je hrozny. Asi by melaodejit sama.:-/ To je muj nazor, ja nejsem priznivcem bezbreheho liberalismu.

0/0
23.1.2009 16:11

doktor_bota_2

Re: K té učitelce

Je jasné, že v té škole zůstat nemůže, jde o to, kdo je viníkem toho, že má tyhle problémy. Já to vidím tak, že:

1) Ten smrad, který nahrávku pustil do světa

2) Bulvár (především Nova a MfD)

...

41) Ona sama.

0/0
23.1.2009 16:17

klatil

Re: K té učitelce

Kazdy ma svuj dil viny. A ten blb by zaslouzil pres hubu.

0/0
23.1.2009 16:32

jakadlec

Re: K té učitelce

já bych to neřešil ostudu měla pěknou. pro mě je to dostatečný trest. řešil bych to při opakování. pak bych ji natvrdo vykop spíš ten blb co to dal na net, ten by asi měl problém s ochranou osobnosti

0/0
28.1.2009 21:11

wildge

Re: K té učitelce

Autorita se dela jinak.

0/0
23.1.2009 17:58

pařez3

Re: K té učitelce

 Předpokládám že pan hejtman a pan ředitel si neužívají sexu proto že by takto hloupě nereagovali ,nebo chtějí jakoby zachovat dekórum ? AŤ si uvědomí že kdyby tsexu nebylo nebyli by tu ani oni a že její radovánky nějaký blbec zneužil je snad otázka zcela jiná a tam by se měl podle mě hledat viník  .

0/0
23.1.2009 17:17

Kafkovac

Re: K té učitelce

Naprosto souhlasim. Je mi z tech jednoduchouckych pokrytcu ke zbliti. Ty holky je mi celkem lito:-/

0/0
23.1.2009 17:57

Manstein

Jednalo se o skrytou vadu ?

U koho se to da reklamovat ?   Krestani by to meli jednoduche, ale co kdyz je to na magistratu samy darwinista ?

0/0
23.1.2009 15:50

Homer1

Re: Jednalo se o skrytou vadu ?

No, pánbíčkáři by řekli, že to ten jejich šéfík co nad nimi bdí tak chtěl, že si holt toho klučinu "zavolal k sobě"... a že je to tak vlastně správně... :-©

0/0
23.1.2009 16:07

klatil

Re: Jednalo se o skrytou vadu ?

Osudu neutece ani atheista. :-) Jsou proste situace, kdy neni nikdo vinen. Zaluj prirodu ci Boha.

0/0
23.1.2009 16:35

Kafkovac

Re: Jednalo se o skrytou vadu ?

Och ano, buh ma plan;-D tak nejak by to rekli..

0/0
23.1.2009 17:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.